برنامه ریزی درسی ابتداییکلاس اول ابتدایی استادبانک

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی

استادبانک نویسنده
10188 0
17 دی 1399
معرفی بهترین کتاب های کمک آموزشی اول ابتدایی

اولین سالِ مدرسه رفتنِ فرزندتان شروع شده و قرار است کودکِ عزیزتان از این به بعد وقت زیادی را در مدرسه برای یادگیری و آموزش سپری کند. با شروع سالِ تحصیلی و قدم گذاشتن فرزندتان به مدرسه به عنوان دانش‌آموز اول ابتدایی، شما به تکاپو می‌افتید که بهترین امکانات آموزشی را برای او فراهم کنید.

یکی از ابزارهای آموزشی محبوب که بین دانش‌آموزان اول ابتدایی تا دانشجویان مقطع دکتری استفاده می‌شود، کتاب‌های کمک آموزشی هستند. در این مقالۀ آموزشی از استادبانک به معرفی بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی در بازار می‌پردازیم.

چه کتاب‌هایی در مقطع اول ابتدایی تدریس می‌شود؟

اول ابتدایی اولین قدم در شروع تحصیلات است. دانش‌آموزان در این مقطع کتاب‌های درسی محدودی دارند و تدریس بیشتر به شکل عملی همراه با بازی و روش‌های تدریس خاص انجام می‌شود. در مقطع اول ابتدایی دانش‌آموزان 5 کتاب درسی دارند که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنید:

  1. قرآن
  2. فارسی
  3. نگارش فارسی
  4. ریاضی
  5. علوم تجربی

بهترین کتاب‌های کمک آموزشی برای ریاضی اول ابتدایی

اولین کتاب ریاضی که دانش‌آموز به کمک آن می‌تواند این درس شیرین را در ذهن خود پرورش دهد، کتاب ریاضی اول دبستان است. چند سالی است که آموزش و پرورش ایران تغییر رویه داده و در یک حرکتِ قابل تقدیر کتاب‌های درسی را به سمت مفهومی بودن برده است. به این ترتیب دانش‌آموز از همان روزهای اول تحصیل با حل مسئله آشنا شده و می‌تواند با ساختار ذهنی منسجم یادگیری ریاضی را آغاز کند.

1 – کتاب کار ریاضی اول دبستان انتشارات خیلی سبز

ریاضی اول انتشارات خیلی سبز

 

تقریبا بیشترِ دانش‌آموزان خیلی سبز را می‌شناسند. انتشاراتی که با نگاهی متفاوت و بررسی نیازهای دانش‌آموزان توانسته کتاب‌های قابل قبول و مناسبی تالیف کند. برای درس ریاضی مقطع اول دبستان کتاب کار این انتشارات انتخاب خوبی است. در این کتاب 200 صفحه‌ای تمرینات متنوعی وجود دارد تا دانش‌آموز را هر چه بیشتر با حل مسئله آشنا کند. مولف این کتاب خانمِ فرشته عبدی می‌باشد. قیمت کتاب کار ریاضی خیلی سبز در سال 1399 با احتسابِ 20% تخفیف مبلغِ 66.000 تومان است. می‌توانید از وب‌سایت این انتشارات کتاب را به شکل اینترنتی سفارش دهید یا حتی در اپلیکیشن خیلی بوکز نسخه الکترونیک کتاب را تهیه کنید.

کتاب کار ریاضی انتشارات خیلی سبز سطحِ ساده و متوسط مطالب درسی را پوشش می‌دهد.

2 – ریاضی اول دبستان کلاغ سپید سری شاهکار

بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی ریاضی کلاغ سپید

کلاغ سپید یکی دیگر از نام‌های آشنا در صنعت آموزش است. بیشتر بچه‌ها لوگوی این نشر را که یک کلاغ سفیدرنگِ بامزه است از فاصلۀ دور تشخیص می‌دهند. کلاغ سپید در سال 1389 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و سهم قابل قبولی از بازار را در اختیار گرفته است. کتاب کمک آموزشی ریاضی اول دبستان کلاغ سپید شامل تمرین‌ها و شکل‌های رنگی و مسائل مختلف بر پایۀ طبقه بندی کتاب درسی می‌باشد. طاهره نقی نژادیان و عشرت بالغ مولفان این کتابِ 200 صفحه‌ای هستند. امکان خرید اینترنتی این کتاب با تخفیف 20% به مبلغِ 47.000 هزار تومان فراهم شده است.

ریاضی اول دبستان کلاغ سپید سطحِ ساده و متوسط مطالب درسی را پوشش می‌دهد.

3 – آموزش و تمرین ریاضی اول دبستان مبتکران (رشادت)

بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی ریاضی مبتکران

معمولا با شنیدنِ نام مبتکران دانش‌آموزان یاد کتاب‌های سخت و پیچیده می‌افتند. این موضوع تا حد زیادی درست است و معمولا کتاب‌های متبکران در مقاطع مختلف سطح پیشرفته‌ای دارد. رشادت مبتکران یکی از کتاب‌های کارِ خوب برای دانش‌آموزان سخت‌کوش اول ابتدایی است. کلمۀ رشادت مخفف این حروف می‌باشد:

  • ر : رمز
  • ش : شکوفایی
  • ا : استعداهای
  • د : دانش‌آموزان
  • ت : تیزهوش

با خرید این کتاب در قدم اول فرزندتان با یک درسنامه قوی که کمی سطح بالاتر از کتاب درسی طراحی شده مواجه می‌شود. در قدم بعدی سوالات را با ترکیبِ مناسب (از آسان به دشوار) پیش‌رو دارد و در آخر پاسخ‌نامه‌ها را مشاهده می‌کند. پاسخ‌نامه این کتاب درسی بسیار قوی بوده و مباحث را به زیبایی تشریح کرده است.

کتاب کمک آموزشی ریاضی اول دبستان مبتکران (رشادت) برای دانش‌آموزان سطحِ بالا و قوی طراحی شده است.

بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی برای علوم تجربی

1 – کتاب کار علوم اول دبستان خیلی سبز

کتاب کار علوم اول دبستان خیلی سبز

بعد از ریاضی، علوم تجربی یکی از درس‌های کلیدی و مهم دوره ابتدایی به حساب می‌آید. دانش‌آموز کنار کتاب درسی می‌تواند از یک کتاب کمک آموزشی هم استفاده کرده و یادگیری خود را تقویت کند. علوم تجربی به دانش‌آموز اول ابتدایی کمک می‌کند محیط اطراف خود را بهتر بشناسد و حل تمرین‌های متنوع و تکرار مطالب آموزشی این یادگیری را عمیق‌تر می‌کند. این کتاب، اول دانش‌آموز را با مفاهیم کتاب درسی آشنا کرده و بعد به طرج نمونه سوالات مختلف می‌پردازد. تمرین‌ها بدون جواب هستند که اتفاقا جای تقدیر دارد که خیلی سبز سوالات را بدون جواب منتشر کرده است؛ این کار به دانش‌آموز کمک می‌کند روحیه حل مسئله را در خود تقویت کند.

2 – علوم اول دبستان سری کارپوچینو – گاج

علوم اول ابتدایی انتشارات گاج

این سری از کتاب‌های انتشارات گاج در تلاش است با تکنیک‌های روانشناسی، تمرین‌هایی طراحی کند که فهم مفاهیم علوم تجربی را برای دانش‌آموز آسان می‌کند. تصاویر جذاب و رنگارنگ کتاب نظرِ کودک را جلب کرده و حس خوبی منتقل می‌کند. مولف این کتاب خانمِ نادره معدنی بوده و حجم کتاب 104 صفحه می‌باشد. تمرین‌های کتاب به شکل‌های مختلف مثل جور کردنی، وصل کردنی، گفتگو، رنگ‌آمیزی، فعالیت‌های عملی و غیره طراحی شده است.

بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی برای فارسی و نگارش

درس فارسی اول ابتدایی هدف بزرگ و مهمی دارد. این کتاب برای اولین بار دانش‌آموز را با زبان شیرین پارسی آشنا کرده و به او خواندن و نوشتن یاد می‌دهد. در کنار فارسی درس نگارش هم روی اصول نگارشی مقدماتی و درست‌نویسی فارسی تاکید دارد. در این کتاب انواع نگاره‌ها و نشانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. تنوع کتاب‌های کمک درسی فارسی و نگارش اول دبستان خیلی زیاد نیست، اما بهتر است بین همین تعداد کم هم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

1 – فارسی اول دبستان کلاغ سپید سری شاهکار

فارسی اول دبستان کلاغ سپید سری شاهکار

این کتاب توسط خانم‌های عشرت بالغ و طاهره نقی‌نژادیان تالیف شده و آخرین نسخۀ چاپ شدۀ آن 224 صفحه دارد. همانطور که از یک کتاب کمک درسی اول ابتدایی انتظار می‌رود، فارسی شاهکار از رنگ‌بندی و تصاویر جذاب برای جلب توجه کودک استفاده کرده است. تمرین‌های بسیار متنوعی در این کتاب قرار داده شده است و ترکیب آن‌ها از ساده به دشوار است. این کتاب در یک حرکت قابل تقدیر، به زیبانویسی فارسی اهمیت داده و تمرین‌هایی برای خوش‌نویسی دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

2 – کتاب کار فارسی اول دبستان خیلی سبز

بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی فارسی خیلی سبز

کتاب کار فارسی اول دبستان خیلی سبز یک منبع کمک درسی مناسب برای دروس فارسی و نگارش اول ابتدایی است. این کتاب تلاش داشته تا خلاقیت و نوآوری را در دانش‌آموز بالا برده و به او در مهارت‌های نوشتن، دیدن، سخن گفتن و حتی دیدن و شنیدن کمک کند. درسنامه جامع این کتاب دانش‌آموز را برای حل نمونه سوالات و تمرین‌های قرار داده شده آماده می‌کند. تالیف این کتابِ 208 صفحه‌ای را خانمِ معصومه نیک‌فال آذر به عهده داشته است.

بهترین کتاب های کمک درسی اول ابتدایی برای قرآن

در این کتاب درسی دانش‌آموزان برای اولین بار با مفاهیم کتاب آسمانی قرآن آشنا شده و با آن اُنس می‌گیرند. این کتاب در 8 فصل طراحی شده و پر از نقاشی‌های مختلف است. در قرآن اول ابتدایی دانش‌آموز با چند سوره مثل توحید، کوثر، عصر، ناس، حمد، فلق، نصر آشنا می‌شود و کمی درباره پیامبران اسلام و امامان یاد می‌گیرد. برای این درس در مقطع ابتدایی کتاب کمک آموزشی خاصی وجود ندارد. والدین می‌توانند کنار کتاب درسی برای فرزند خود فایل‌های صوتی قرائت و روخوانی را تهیه کرده و آن‌ها را با فرزند خود مرور کنند.

آیا مقطع اول ابتدایی نیاز به کتاب‌های کمک آموزشی دارد؟

ابزارهای آموزشی متنوعی برای یادگیری دانش‌آموزان طراحی شده است. هر دانش‌آموز با توجه به روحیات خود و سبک یادگیری‌ای که دارد سراغ یک یا چند تا از این منابع می‌رود. بعضی از ابزارهای آموزشی عبارتند از:

  • دی‌وی‌دی‌های آموزشی: شامل فیلم‌های ضبط‌شده یا انیمیشن‌های مختلف هستند که دانش‌آموز می‌تواند آنها را در دستگاه‌های دیجیتال مثل کامپیوتر مشاهده کند.
  • فلش‌کارت: کارت‌هایی حاوی اطلاعات مختلف هستند که برای دروس حفظ کردنی، مرورِ فرمول‌ها و غیره بسیار مناسب هستند.
  • کتاب‌های کمک آموزشی: از سال‌های دور و زمانی که روش‌های دیگر آموزشی رایج نشده بودند، کتاب‌ها حضور پررنگی بین دانش‌آموزان داشتند. این ابزار یادگیری هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد.
  • آموزش شخصی‌سازی شده (معلم خصوصی): یکی از روش‌های تاثیرگذار و 100% مفید در آموزش و یادگیری است. تاریخچه معلم خصوصی در جهان به هزاران سال قبل برمی‌گردد و امروزه به شکل و شمایل نوین ارائه می‌شود. معلم خصوصی به دانش‌آموز کمک می‌کند یادگیری را با توجه به نیازهای خودش دنبال کند.
✒️ شما برای فرزند کلاس اول خود کدام کتاب کمک آموزشی را تهیه کرده‌اید؟
به نظر شما کدام انتشارات و کتاب‌های کمک آموزشی برای فرزندتان مفیدتر بوده است؟
استفاده از این کتاب‌ها چه تاثیری روی درس فرزندتان گذاشته است؟
نظرات و تجربیات خود را برای ما و دیگر خوانندگان این مقاله بنویسید.

با بهترین قیمت، بهترین کلاس خصوصی را برای فرزندتان بگیرید!

سیستم قیمت‌گذاری کلاس‌های خصوصی باید عادلانه و منصفانه باشد. ما در استادبانک این اصل را به شکلِ کامل رعایت کردیم و یک سیستمِ قیمت‌گذاری شفاف و عادلانه داریم. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعیین قیمت کلاس‌های خصوصی پایۀ ابتدایی مقالۀ زیر را مطالعه کنید:

قیمت کلاس خصوصی ابتدایی چطور محاسبه می شود؟


یک معلم خصوصی توانمند و حرفه‌ای چطور روی موفقیت تحصیلی و طرز فکر فرزندتان تاثیر می‌گذارد؟

یک معلم خصوصی حرفه‌ای علاوه بر آموزش مباحث درسی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز هم نقش موثری دارد. یک معلم خصوصی حرفه‌ای در مقطع ابتدایی می‌تواند توانایی‌ها و استعدادهای نهفته کودک را کشف کرده و به رشد آنها کمک کند. همچنین معلم خصوصی حرفه‌ای با رعایت اصول روانشناسی و آموزشِ استاندارد می‌تواند عزت‌نفس کودکِ شما را بالا ببرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

اهمیت انتخاب معلم خصوصی توانمند و حرفه ای در تدریس و تاثیر آن بر روان فرزندان

استادبانک | بزرگترین سامانۀ انتخاب معلم خصوصی در ایران

استادبانک یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشدِ دانشگاه شریف است و خدمتِ اصلی آن درخواست معلم خصوصی به شکل حضوری و آنلاین در سراسر ایران می‌باشد. انتخاب و تایید اساتید در استادبانک با دقت بسیار بالا انجام شده و اساتیدی که اجازه تدریس می‌گیرند جزو بهترین‌های رشته خودشان به حساب می‌آیند.

 

از هر 20استاد فقط یک استاد اجازه تدریس در استاد بانک را پیدا میکند

آکادمی اساتید استابانک، یک واحد مستقل در این شرکت می‌باشد که وظیفه آن آموزش مستمر به اساتید گلچین‌شده در سامانه است. بعضی از مباحثی که در آکادمی به اساتیدِ استادبانک آموزش داده می‌شوند عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف کلاس
  • تعیین سطح شاگرد به صورت اصولی
  • تقویت حس اعتماد به نفس در شاگرد
  • انتخاب بهترین روش تدریس
  • نحوه سنجش میزان یادگیری شاگرد
  • تناسب حجم تکالیف با زمان و توان شاگرد
  • جمع بندی مطالب در پایان هر جلسه
  • گزارش دهی از روند برگزاری کلاس به والدین
  • و…