نمونه سوال امتحانی پنجم ابتدایی

دانلود نمونه سوال امتحانی مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی همراه فایل PDF

استادبانک نویسنده
50666 1
06 تیر 1401
دانلود سوالات امتحانی مطالعات اجتماعی دبستان درس به درس با جواب

نمونه سوال مطالعات اجتماعی پنجم دبستان با جواب

مطالب موجود در کتب اجتماعی در هر پایه‌ای دانش آموز را برای رویارویی با واقعیت‌های زندگی و انواع موضوعات اجتماعی آشنا می‌کند. این مطالب مهارت‌های اجتماعی لازم جهت پرورش سالم و همچنین ارزش‌های انسانی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد. یادگیری بهتر دروس تنها با تمرین و سوال و جواب کردن است که می‌تواند میسر شود. نمونه سوال مطالعات اجتماعی پنجم یکی از راه هایی است که در زمان نبود معلم نیست میتواند دانش اموزان را برای امتحانات اماده سازد. ما در این مقاله برای شما والدین  عزیز نمونه سوال اجتماعی پنجم نوبت دوم با جواب را قرار داده ایم.

می توانید سایر نمونه سوالات پایه پنجم ابتدایی را نیز مشاهده کنید.

دانلود pdf نمونه سوال مطالعات اجتماعی پنجم با جواب

در کتب مطالعات اجتماعی، از مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و گروهی و همچنین بالا بردن حس اعتمادبه‌نفس و تفکر و استدلال درباره‌ی انواع موضوعات توضیح داده می‌شود.

به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا برای تقویت این اهداف در نظر گرفته شده در در این قسمت لینک دانلود نمونه سوال اجتماعی پنجم نوبت دوم با جواب جهت یادگیری بهتر را قرار بدهیم.

نصب آسان اپلیکیشن استادبانک تنها با >> یک کلیک! <<


برای نصب اپلیکیشن استادبانک، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به زودی شرایط دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل IOS نیز فراهم می‌شود.

نمونه سوالات مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

برای دسترسی به بانک سوالات امتحانی و مشاهده نمونه سوالات بیشتر این درس، اپلیکیشن استادبانک را نصب نمایید.

بیش از 50 نمونه سوال مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی در اپلیکیشن استادبانک وجود دارد که فقط تعداد محدودی از آن‌ها در این بخش قرار گرفته است.

چرا برای یادگیری بهتر کتاب به نمونه سوال مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی نیاز داریم؟

همان‌طور که می‌دانید تدریس درست و باکیفیت تنها بخشی از آموزش است و برای یادگیری بهتر با تمرین چندباره است که می‌توان به هدف رسید. یکی از راه‌های تمرین دروس کار کردن بر روی نمونه سوالات مربوط به هر درس است.

با استفاده از نمونه سوال مطالعات اجتماعی پنجم با جواب هم مطالب درس به‌صورت چندباره مرور می‌شود و هم با داشتن جواب می‌توان از دارا بودن پاسخ صحیح نمونه سوالات اطمینان حاصل کرد.

اگرچه این‌طور به نظر می‌آید که درس مطالعات اجتماعی جزو دروس حفظی است اما برای یادگیری دروس حفظی هم نیاز به درک عمقی مطالب وجود دارد؛ اگر دانش آموز تنها از روی مطالب بخواند و حفظ کند، ممکن به سرعت درس را فراموش کند و در مواجهه با انواع سبک سوالات امتحانی دچار مشکل شود.

با مطرح شدن سوال پس از تدریس هر قسمت از درس می‌توان نکات کلیدی را از عمق مطالب بیرون آورد و پس از آن اگر دانش‌ آموز با هر نوع سوالی روبه‌رو شود به آسانی می‌تواند پاسخ صحیح را بیابد.

سخنی با والدین در ارتباط با نمونه سوال اجتماعی پنجم نوبت دوم با جواب

در کتاب مطالعات اجتماعی پنجم مشخص می‌شود که هر فرد ایرانی متعهد و با ایمان باید از نظر هویت، فرهنگ، مکان و سرزمین چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چگونه رفتار کند تا فردی مسئول و پایبند به ارزش‌های اخلاقی باشد و این وظیفه‌ی مدرس است که مطالب را طوری آموزش دهد تا دانش آموز به‌صورت عمقی و وجودی بتواند این مطالب مهم را درک کند و نکات بارز آن را سرچشمه‌ی زندگی آینده‌ی خود قرار دهد.

ویژگی‌های تمرین نمونه سوال اجتماعی پنجم نوبت دوم با حضور مدرس:

  • یادگیری مفهومی مطالب
  • برطرف کردن مشکلات
  • مرور چندباره مطالب

سخن آخر

 مطالعات اجتماعی جزو یکی از دروسی است که می‌توان درباره‌ی انسان و چگونگی ارتباط او با انواع محیط‌ها و زمان‌های مختلف که شامل گذشته، حال و آینده است آشنا شد. همچنین این ارتباط در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … بیان شده است.

پس از آموزش درس مطالعات اجتماعی پنجم توسط مدرس، یادگیری بهتر درس با تمرین و مرور چندباره میسر است که با استفاده از نمونه سوال اجتماعی پنجم با جواب دانش آموز می‌تواند با انواع مختلف نمونه سوالات آشنا شده و نمرات بالایی را در امتحانات مربوط به این درس کسب کند.

استادبانک به عنوان بزرگترین سایت تدریس خصوصی کشور شناخته می شود. استادبانک با نظارتی سخت‌گیرانه معلم‌های خود را انتخاب می‌کند. برای استادبانک مهم است که تنها بهترین معلمان خصوصی کشور را در اختیار داشته باشد. در سایت استادبانک می‌توانید لیست بهترین معلم خصوصی دبستان را ببینید.

آیا نمونه سوالات همراه با جواب هستند؟

بله. تمامِ نمونه سوالات این بخش جواب تشریحی دارند.

آیا نمونه سوالات ترم اول و دوم تحصیلی را پوشش می‌دهد؟

بله. نمونه سوالات امتحانی شاملِ سوالات دی ماه (ترم اول) و سوالات خرداد ماه (ترم دوم) می‌شود.

آیا اپلیکیشن نمونه سوالات استادبانک رایگان هستند؟

بله. اپلیکیشن نمونه سوال و گام به گام استادبانک کاملا رایگان است.