نمونه سوالات امتحانی چهارم ابتدایی

دانلود فایل PDF نمونه سوال امتحانی مطالعات اجتماعی چهارم دبستان

استادبانک نویسنده
39664 2
06 تیر 1401
دانلود سوالات امتحانی مطالعات اجتماعی دبستان درس به درس با جواب

نمونه سوالات امتحانی اجتماعی چهارم دبستان با جواب

یادگیری بهتر دروس تنها با تمرین و سوال و جواب کردن است که می‌تواند میسر شود. مسائل مختلف در این درس باید طوری آموزش داده شوند تا تاثیر مثبتی بر روی دانش آموزان داشته باشند. دانلود سوالات اجتماعی چهارم دبستان شاید کمی از این نقش را ایفا کند.

می توانید سایر نمونه سوالات پایه چهارم ابتدایی را نیز مشاهده کنید.

دریافت نمونه سوال اجتماعی چهارم ابتدایی

در کتب مطالعات اجتماعی، از مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و گروهی و همچنین بالا بردن حس اعتمادبه‌نفس و تفکر و استدلال درباره‌ی انواع موضوعات توضیح داده می‌شود. شما میتوانید برای عملی کردن این اهداف از نمونه سوالات اجتماعی چهارم دبستان استفاده کنید.

در این قسمت لینک دانلود برای دریافت سوالات مختلف درس مطالعات اجتماعی به همراه پاسخ صحیح سوالات جهت یادگیری بهتر قرار داده شده است.

نصب آسان اپلیکیشن استادبانک تنها با >> یک کلیک! <<


برای نصب اپلیکیشن استادبانک، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به زودی شرایط دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل IOS نیز فراهم می‌شود.

نمونه سوالات مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

برای دسترسی به بانک سوالات امتحانی و مشاهده نمونه سوالات بیشتر این درس، اپلیکیشن استادبانک را نصب نمایید.

بیش از 50 نمونه سوال مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی در اپلیکیشن استادبانک وجود دارد که فقط تعداد محدودی از آن‌ها در این بخش قرار گرفته است.

والدین با دانلود سوالات درس به درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی این نکات را برای فرزند خود تکرار میکنند تا در ذهن او ماندگار شود. نمونه سوال مطالعات اجتماعی چهارم دبستان این امکان را به والدین میدهد که با وجود تغییرات به وجود آمده در کتب درسی با مطالب مطرح شده آشنا شوند.

بعد از حلِ سوالات اجتماعی چهارم دبستان معلم خصوصی چه کمکی در درک بیشتر مطالب درسی می‌کند؟

درس مطالعات اجتماعی با بالا رفتن سن دانش آموزان در هر مقطع کامل‌تر شده و نکات بیش‌تری از مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و عیره را آموزش می‌دهد.

در کتاب مطالعات اجتماعی چهارم مشخص می‌شود که هر فرد ایرانی متعهد و با ایمان باید از نظر هویت، فرهنگ، مکان و سرزمین چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چگونه رفتار کند تا فردی مسئول و پایبند به ارزش‌های اخلاقی بشود .

این اهداف وظیفه‌ی مدرس است که مطالب را طوری آموزش دهد تا دانش آموز به‌صورت عمقی و وجودی بتواند این مطالب مهم را درک کند و نکات بارز آن را سرچشمه‌ی زندگی آینده‌ی خود قرار دهد. از آنجایی که مدرس زمان کافی برای مطرح کردن تمامی این موضوعات را ندارد، دانش اموز به معلم خصوصی نیاز پیدا می‌کند.

استادبانک به عنوان بزرگترین سایت تدریس خصوصی کشور شناخته می شود. استادبانک با نظارتی سخت‌گیرانه معلم‌های خود را انتخاب می‌کند. برای استادبانک مهم است که تنها بهترین معلمان خصوصی کشور را در اختیار داشته باشد. در سایت استادبانک می‌توانید لیست بهترین معلمان تدریس خصوصی تهران و شهرستان‌ها را ببینید.

چرا به نمونه سوال مطالعات اجتماعی چهارم دبستان نیاز داریم ؟

همان‌طور که می‌دانید تدریس درست و باکیفیت تنها بخشی از آموزش است و برای یادگیری بهتر با تکرار و تمرین سوالات اجتماعی چهارم دبستان  میشود به این هدف رسید.

یکی از راه‌های تقویت دروس، کار کردن بر روی نمونه سوالات مربوط به هر درس است. با استفاده از سوالات درس به درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی با جواب هم مطالب درس به‌صورت چندباره مرور می‌شود و هم با داشتن جواب می‌توان از پاسخ صحیح نمونه سوالات اطمینان حاصل کرد.

مطالب موجود در کتب اجتماعی در هر پایه‌ای دانش آموز را با انواع موضوعات اجتماعی آشنا می‌کند. این مطالب مهارت‌های اجتماعی لازم جهت پرورش سالم و همچنین ارزش‌های انسانی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

مزایای تمرین نمونه سوال اجتماعی چهارم دبستان فصل به فصل مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی با حضور مدرس:

  • یادگیری مفهومی مطالب
  • برطرف کردن مشکلات
  • مرور چندباره مطالب با پرسش و پاسخ به سوالات مطالعات اجتماعی چهارم با جواب

حرف آخر

 پس از آموزش درس مطالعات اجتماعی پنجم توسط مدرس، یادگیری بهتر درس با تمرین و مرور چندباره میسر است که با استفاده از نمونه سوال مطالعات اجتماعی چهارم دبستان ، دانش آموز می‌تواند با انواع مختلف نمونه سوالات آشنا شده و نمرات بالایی را در امتحانات مربوط به این درس کسب کند.

اگرچه این‌طور به نظر می‌آید که درس مطالعات اجتماعی جزو دروس حفظی است اما برای یادگیری دروس حفظی هم نیاز به درک عمقی مطالب وجود دارد؛ اگر دانش آموز تنها از روی مطالب بخواند و حفظ کند، ممکن به سرعت درس را فراموش کند و در مواجهه با انواع سبک سوالات امتحانی دچار مشکل شود.

با مطرح شدن سوال پس از تدریس هر قسمت از درس می‌توان نکات کلیدی را از عمق مطالب بیرون آورد و پس از آن اگر دانش‌ آموز با هر نوع سوالی روبه‌رو شود به آسانی می‌تواند پاسخ صحیح را بیابد.

آیا نمونه سوالات همراه با جواب هستند؟

بله. تمامِ نمونه سوالات این بخش جواب تشریحی دارند.

آیا نمونه سوالات ترم اول و دوم تحصیلی را پوشش می‌دهد؟

بله. نمونه سوالات امتحانی شاملِ سوالات دی ماه (ترم اول) و سوالات خرداد ماه (ترم دوم) می‌شود.

آیا اپلیکیشن نمونه سوالات استادبانک رایگان هستند؟

بله. اپلیکیشن نمونه سوال و گام به گام استادبانک کاملا رایگان است.