برنامه ریزی درسی استادبانکمشاوره تحصیلی

معرفی بهترین نرم افزار برنامه ریزی درسی برای دانشجویان و دانش آموزان همه مقاطع

15750 0
15 فروردین 1401
معرفی بهترین نرم افزار برنامه ریزی درسی برای دانشجویان و دانش آموزان همه مقاطع

تهدید را تبدیل به فرصت کنید! احتمالا اگر شما هم یک دانش‌آموز یا دانشجو در خانواده خود داشته باشید یا خودتان یکی از همین محصلان نسل جدید باشید با مسئله‌ی استفاده دائمی با گوشی یا تبلت به خوبی آشنا هستید. تا چند سال قبل، کمتر کسی در دست دانش‌آموز ابتدایی گوشی موبایل می‌دید یا دانشجویان زمان خیلی کمتری را صرف کار با تلفن همراه می‌کردند.

اما مثل بسیاری دیگر از ملزومات و ابزار روزمره، گوشی‌های موبابل به سرعت جزئی جدایی‌ناپذیر زندگی تحصیلی و عادی دانش‌آموزان و دانشجویان شدند. همین مسئله هم باعث دل‌نگرانی‌های مختلفی برای والدین می‌شود که شاید این وسیله‌ی ارتباطی کوچک به روند درس خواندن محصل آسیب بزند. ولی به قول همان جمله معروف، می‌توان از هر تهدیدی یک فرصت ساخت!

گوشی‌ها و تبلت‌ها امکانات آموزشی بسیاری خوبی دارند که یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها داشتن انواع نرم ‌افزار برنامه ریزی درسی مفید و جذاب است. مجله استادبانک در این مقاله به سراغ اپلیکیشن برنامه ریزی درسی رفته است و 10 تا از کاربردی‌ترین و بهترین نرم‌افزارهای برنامه ریزی درسی را به دانشجویان و دانش‌آموزان همه‌ی مقاطع تحصیلی معرفی می‌کند.

چرا باید از اپلیکیشن برنامه ریزی درسی استفاده کرد؟

مطالعه و درس خواندن، فرآیندی طولانی مدت است و شما به عنوان دانش‌آموز یا دانشجو در کمترین حالت ممکن، چندین ماه درگیر این پروسه هستید. طی کردن این مسیر باید، دقیق و حساب‌شده باشد تا زمان و انرژی محصل بیهوده هدر نرود.

احتمالا به روش‌های سنتی برنامه ریزی درسی فکر می‎کنید. کاملا طبیعی است، همچنان می‌توان از قلم و کاغذ یا دفاتر برنامه‌ریزی استفاده کرد. اما اپلیکیشن‌های موبایل یک فرصت جدید هستند تا روند ایجاد جدول زمان‌بندی مطالعه بسیار راحت‌تر و جالب‌تر به نظر برسد.

نرم‌افزارهای برنامه ریزی درسی، معمولا رابط کاربری خیلی راحتی دارند و کار با آن‌ها به سرعت انجام می‌شود. ضریب خطای این اپلیکیشن‌ها بسیار پایین است و امکانات کابردی محتلفی مانند: یادآوری زمان انجام وظایف و خدماتی مشابه در برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

از طرفی دیگر، فکر کنید چرا نباید از وسیله‌ای که به طور دائم همراه خود دارید برای اهداف آموزشی و تحصیلی استفاده کنید؟ بنابراین در کنار انواع نرم‌افزارهای بازی و شبکه‌های اجتماعی، یکی از اپلیکیش‌های برنامه ریزی درسی لیست زیر را نصب کنید و خیلی راحت‌تر درس بخوانید.

قبل از اینکه به سراغ معرفی نرم‌افزارهای برنامه ریزی درسی برویم به شما توصیه می‌کنیم اپلیکیشن استادبانک را نصب کنید. برنامه استادبانک، یک نرم‌افزار تحصیلی با امکانات آموزشی متعدد است که از پایه اول ابتدایی تا سال کنکور همراه شما خواهد بود.

اپلیکیشن آموزشی استادبانک؛ رفع همه‌ی نیازهای تحصیلی دانش‌آموز فقط با یک کلیک!

اپلیکیشن آموزشی استادبانک برای برنامه ریزی درسی و یادگیری دروس

اپلیکیشن استادبانک، یک نرم افزار جامع و کامل است که امکانات متنوعی را در دسترس دانش‌آموز قرار می‌دهد. دانش‌آموزان از مقطع اول ابتدایی تا سال کنکور، نیازمند منابع آموزشی مختلفی هستند تا به بهترین شکل آماده‌ی امتحانات و در نهایت کنکور سراسری شوند.

تیم استادبانک با هدف ارتقاء سطح علمی محصلان سراسر کشور، نرم‌افزار استادبانک را طراحی کرده است و خدمات آموزشی بسیار خوبی را به طور رایگان در اختیار همه‌ی دانش‌آموزان سراسر کشور قرار داده است.

برخی از مهم‌ترین امکانات اپلیکیشن آموزشی استادبانک:

  • گام‌به‌گام کتاب‌های درسی اول ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم
  • فایل Pdf کتاب درسی اول ابتدایی تا پایه دوازدهم
  • نمونه سوالات امتحانی اول دبستان تا دوازدهم دبیرستان 
  • نمونه سوالات کنکور سراسری همه‌ی رشته‌ها
  • مشاوره تحصیلی
  • امکان جستجو و انتخاب برترین اساتید تدریس خصوصی کشور

شما با دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، فقط با یک کلیک به مجموعه‌ کاملی از منابع تحصیلی برای رفع نیازهای هر دانش‌آموزی دسترسی دارید.

نصب آسان اپلیکیشن استادبانک تنها با >> یک کلیک! <<


برای نصب اپلیکیشن استادبانک، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به زودی شرایط دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل IOS نیز فراهم می‌شود.

در ادامه با 10 نرم افزار برنامه ریزی مناسب برای موبایل یا تبلت آشنا می‌شوید که صرفا جنبه‌ی زمان‌بندی و چیدمان مطالعاتی دارند و از امکانات آموزشی در آن‌ها خبری نیست.


1.برنامه درس یار (DarsYar) – مدیریت زمان مطالعه

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی درس یار

میان نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی ‌درسی، اپلیکیشن‌ها ایرانی خوبی هم وجود دارند که برنامه درس یار (DarsYar) یکی از کاربردی‌ترین‌های آن است. درس یار امکانات مختلفی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. شما ابتدا نام دروس را در برنامه وارد می‌کنید و بعد از آن زمان مطالعه هر کدام را نیز مشخص می‌کنید تا لیست زمان‌بندی شده‌ی دروس خود را در اختیار داشته باشید.

اپلیکیشن درس یار، گزارش روند درس خواندن و مطالعه را هم به شما می‌دهد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف یا کمبودهای مطالعاتی خود را تشخیص دهید تا برنامه ریزی‌های بعدی را دقیق‌تر و مناسب‌تر تعیین کنید. داشتن تایمر و نوشتن یادداشت یادآوری از دیگر امکانات کاربردی این نرم‌افزار هستند.

به این دلیل که درس یار یک برنامه‌ی ایرانی است و زبان فهرست آن کاملا فارسی است، انتخاب بهتری برای بچه‌های مقطع ابتدایی خواهد بود تا کاملا در جریان شیوه‌ی عملکرد نرم‌افزار و ساعات تعیین‌شده‌‌ی مطالعه قرار بگیرند.

دانلود نرم افزار کلاس یار از کافه بازار


2.برنامه کلاس پلاس یک نرم افزار برنامه ریزی درسی ایرانی

نرم افزار برنامه ریزی درسی کلاس پلاس

خوشبختانه دانش‌آموزان برای انتخاب اپلیکیش برنامه ریزی درسی ایرانی، گزینه‌های خوبی در پیش دارند. برنامه کلاس پلاس، امکان برنامه‌ریزی درسی روزانه، هفتگی و ماهانه را به شما می‌دهد و رابط کاربری آن بسیار راحت است.

جدول زمانی در این برنامه با رنگ‌های مختلف تعیین می‌شود تا هم از نظر بصری جذاب‌تر باشد و هم به تفکیک دروس کمک کند. شما ابتدا نام درس‌ها، تکالیف و پروژه‌ها را وارد اپلیکیشن می‌کنید و سپس با زمان‌بندی به آن‌ها نظم و ترتیب می‌دهید. کلاس + با یادآوری هر کدام از وظایف یه شما کمک می‌کند تا زودتر در جریان کارهای مدرسه یا دانشگاه خود قرار بگیرید.

سایلنت ‌کردن خودکار گوشی در صورت فرموشی شما و گرفتن گزارش روزانه، هفتگی و ماهیانه از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن کلاس پلاس است تا روند درس‌خواندن خود را بررسی و تحلیل کنید.

دانلود نرم افزار کلاس پلاس از کافه بازار


3.نرم افزار تیک طلایی؛ اپلیکیش برنامه ریزی کنکور

نرم افزار تیک طلایی؛ اپلیکیش برنامه ریزی کنکور

آماده شدن برای آزمون کنکور، همیشه قاعده و شرایط خاص خود را دارد. اپلیکیشن تیک طلایی با هدف کمک به داوطلبین کنکور از روز اول آماده‌سازی تا روز آزمون طراحی شده است. این برنامه علاوه بر چیدمان ساعات مطالعه دروس و دیگر وظایف تحصیلی، امکانات آموزشی خوب دیگری هم دارد:

  • آموزش مدیریت زمان
  • آموزش روش‌های افزایش تمرکز
  • آموزش تکنیک‌های تست‌زنی
  • آموزش تکنیک‌های برنامه‌ریزی هدفمند
  • آموزش تکنیک‌های مطالعه سریع و دقیق

البته محدوده‌ی کارایی نرم‌افزار تیک طلایی فقط برای داوطلبین کنکور یا بچه‌های دبیرستانی نیست و این برنامه برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هم کاربرد دارد.

دانلود نرم افزار تیک طلایی از کافه بازار


4.اپلیکیشن همراه درس برای برنامه ریزی بهتر دانش‌‌آموز

همراه درس نرم افزار برنامه ریزی درسی

یکی دیگر از نرم‌افزارهای برنامه ریزی درسی ایرانی که به راحتی در دسترس شما قرار دارد، اپلیکیشن همراه درس است. همراه درس نیز مانند اپلیکیشن‌های ایرانی که تا اینجا معرفی کردیم، رابط کاربری ساده و خوبی دارد. بعد از ورود نام دروس، وظایف و دیگر تکالیف یا پرژه‌ها، همراه درس بر اساس زمان تعیین‌شده توسط شما، یادآوری را انجام می‌دهد.

محیط این این برنامه از تم‌های مختلف تشکیل شده است و برنامه‌ریزی نیز با تقویم شمسی انجام می‌شود. قابلیت سایلنت کردن گوشی در طول مدت کلاس و خارج کردن گوشی موبایل از این حالت بعد از اتمام کلاس از ویژگی جالب این نرم افزار برنامه ریزی درسی ایرانی است.

دانلود اپلیکیشن همراه درس از کافه بازار


تا اینجا با 4 نرم‌ افراز برنامه ریزی درسی ایرانی باکیفیت آشنا شدید. در ادامه چند اپلیکیشن مشهور جهانی که منوی انگلیسی دارند را به شما معرفی می‌کنیم. هدف همه‌ی این اپلیکیشن‌ها مدیریت بهتر زمان است، شما می‌توانید با خواندن مقاله‌ی معرفی ۵ اپلیکیشن برای مدیریت زمان مجله استادبانک با برخی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای این حوزه آشنا شوید.

5.نرم افزار برنامه ریزی درسی Chipper

اپلیکیشن برنامه ریزی درسی chipper

سازماندهی کردن، هدف همه‌ی نرم‎افزارهای برنامه ریزی درسی است که اپلیکیشن Chipper به خوبی این‌کار را برای دانشجو و دانش‌آموز انجام می‌دهد. این برنامه کمک می‌کند تا شما مهارت زمان‌سنجی و مدیریت زمان را به‌دست آورید و تسلط بیشتر روی ساعات مطالعه و انجام انوع وظایف تحصیلی داشته باشید.

Chipper فضای کاربری چندان پیچیده‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید درس‌ها، پروژه‌ها، کلاس‌ها و فعالیت‌ها خود را در آن وارد کنید تا در زمان تعیین شده به شما یادآوری شود. طراحان این نرم‌افزار برای بالا بردن انگیزه‌ی کاربر به ازای هر وظیفه‌ی انجام شده “درآمد” تخیلی در نظر گرفته‌اند که طبیعتا تبدیل به پول واقعی نمی‌شود و جنبه‌ی انگیزشی دارد.

البته چیپر، یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی به زبان انگلیسی است و احتمالا برای دانش‌آموزان متوسطه دوم و دانشجویان بیشتر بکار می‌آید.

دانلود اپلیکیشن chipper از گوگل پلی


6.برنامه Todait؛ اپلیکیشن حرفه‌ای برای چیدمان زمانی وظایف تحصیلی

برنامه Todait برای برنامه ریزی درسی

حواس پرتی، دردسر بزرگی برای درس خواندن است! اپلیکیشن برنامه ریزی درسی اندروید و آی‌او‌اس Todait راه‌حل خوبی برای مقابله با این مشکل دارد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا اعلان (نوتیفیکیشن) نرم‌افزارهای دیگر را بی‌صدا کنید تا امکان حواسی‌پرتی شما از طریق گوشی موبایل به حداقل برسد. رابط کاربری تودیت، بسیار ساده و دوست‌داشتی است و با اینکه فهرست این برنامه به زبان انگلیسی است، ولی کار کردن با آن راحت است.

اپلیکیشن تودیت، وظایف و تکالیفی که در آن وارد کردید را براساس معیارهای مختلفی زما‌ن‌بندی می‌کند. این معیارها می‌توانند تعداد صفحات، مسائل حلی کردنی یا لغات حفظ کردنی، باشد. بنابراین Todait به بهترین شکل لیستی از کارها را برای شما تنظیم می‌کند.

دانلود برنامه Todait از گوگل پلی

دانلود برنامه Todait از اپ استور


7.اپلیکیش برنامه ریزی درسی اندروید و آی‌او‌اس؛ Egenda

نرم افزار برنامه ریزی درسی Egenda

برنامه Egenda یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی درسی برای گوشی و تبلت و دیگر پلتفرم‌ها است. این برنامه رابط کاربری بسیار روان و خوبی دارد و از تکنیک رنگ‌بندی برای ایجاد تمایز میان وظایف استفاده می‌کند تا پیدا کردن تکالیف مختلف برای شما ساده‌تر باشد و از طرفی دیگر، فضا و محیط نرم‌افزار هم جذاب‌تر شود.

شما در آجیندا می‌توانید، وظایف را با جزئیاتی مانند: تاریخ انجام (یا تحویل)، نام پروژه، توضیحات تکمیلی و اطلاعات از این دست وارد کنید. Egenda بر اساس زمان وارد شده، شما را از ددلایل وظایف باخبر می‌کند تا از انجام هیچ‌کاری، جا نمانید. ساختار این برنامه و نوع فایل‌بندی اطلاعات در آن به گونه‌ای است که بیشتر مناسب دانشجویان مقاطع مختلف است تا وظایف ترم‌های مختلف را در آن وارد کنند.

دانلود برنامه Egenda از گوگل پلی

دانلود برنامه Egenda از اپ استور


8.برنامه School Planner؛ دانلود برنامه درسی اندروید

اپلیکیشن School Planner برای برنامه ریزی درسی دانشجویان

همان‌طور که از نام این نرم‌افزار مشخص است، School Planner یک اپلیکیشن برای سازمان‌دهی تکالیف مدرسه یا آکادمی تحصیلی شما است. شخصی‌سازی کردن در هر اپلیکیشنی یک ویژگی خیلی خوب محسوب می‌شود.

برنامه School Planner اجازه می‌دهد شما بلوک‌های زمانی خاص خود را داشته باشید یا از الگوهای پیش‌فرض استفاده کنید. کارها، تکالیف، امتحانات و پروژه‌هایی که در برنامه وارد می‌کنید در قسمت داشبور مشخص است و از قسمت Library این برنامه‌ریز می‌توانید مدت زمان پیشنهادی برای انجام هر وظیفه را مشاهده کنید.

برخی دیگر از امکانات نرم افزار برنامه ریزی درسی School Planner:

  • بارگذاری فایل‌های مدرسه برای بررسی و تحلیل بهتر
  • اضافه کردن نمرات
  • اضافه کردن لیست معلمین
  • اضافه کردن روزهای تعطیل یا غیبت
  • اضافه کردن کارت‌های مدرسه
  • یادآوری زمان انجام تکالیف

از نظر رابط کاربری و محیط کار نیز اسکول پلنر طراحی ساده و جذابی دارد که از رنگ‌بندی و بلوک‌های زیبایی تشکیل شده است.

دانلود برنامه School Planner از گوگل پلی


9.نرم‌افزار My Study Life؛ برای مدیریت زندگی تحصیلی

اپلیکیشن آموزشی برنامه ریزی درسی My Study Life

My Study Life یک اپلیکیشن برنامه ریزی درسی رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌س است که قابلیت برنامه‌ریزی کلاس‌ها، تکالیف و امتحانات را به صورت هفتگی دارد. شما می‌توانید اطالاعات کامل (مانند: تاریخ برگزاری، نام معلم یا استاد، شماره اتاق (کلاس) و زمان هرکدام از کلاس‌ها یا وظایف ایجاده شده را در برنامه وارد کنید.

داشبور این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده است که به طور پیوسته در حال نمایش وظایف شما است تا هیچکدام از آن‌ها را فراموش نکنید. نرم‌افزار My Study Life نیز بلوک‌های رنگی مختلفی دارد تا تا تشخیص وظایف راحت‌تر باشد و از نظر بصری هم با یک برنامه‌ی زیبا روبه‌رو باشیم.

دانلود برنامه My Study Life از گوگل پلی

دانلود برنامه My Study Life از اپ استور


10.اپلیکیشن Easy Study؛ آسان و راحت درس بخوانید

نرم افزار برنامه ریزی درسی Easy Study

Easy Study یک برنامه‌ریز زمانی برای مدرسه یا دانشگاه است. شما در این برنامه کلاس‌ها و دیگر تکالیف خود را همراه با زمان مطالعه وارد می‌کنید. وقتی که زمان انجام هرکدام از وظایف برسد، Easy Study یک اعلان یا هشدار به شما نشان می‌دهد که کاربرد یادآوری دارد. این برنامه قابلیت وارد کردن اطاعات بیشتر برای هر بلوک را دارد تا فعالیت‌های خاصی را که قصد انجام آن‌ها را دارید به شما نمایش دهد.

نکته جالب دیگر درباره‌ی این اپلیکیشن این است که مدت زمان مطالعه یا انجام هر وظیفه را با کمک تایمر به شما نشان می‌دهد. در واقع، وقتی شما شروع به مطالعه می‌کنید، ایزی استادی یک تایمر را فعال می‌کند که در طول انجام فعالیت قابل مشاهده است.

دانلود برنامه Easy Study از گوگل پلی

دانلود برنامه Easy Study از اپ استور

موفقیت در اجرای برنامه ریزی درسی و کسب بهترین نتایج با کمک خدمات آموزشی استادبانک

در این مقاله انوع نرم افزار برنامه ریزی درسی را به شما معرفی کردیم. ابتدا برنامه‌های ایرانی با طراحی مناسب معرفی شد که مناسب افرادی هستند که ترجیح می‌دهند با منوی فارسی کار کنند یا دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که تسلط کمی روی زبان انگلیسی دارند.

در ادامه هم شما را با مشهورترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی درسی در سراسر دنیا آشنا کردیم. اما برنامه‌ریزی دقیق، فقط اولین گام مسیر موفقیت تحصیلی است و شما به کمک بیشتری نیاز دارید.

سامانه معلم خصوصی استادبانک، خدمات آموزشی مختلفی را مانند: مجموعه مقالات مشاوره تحصیلی و روش مطالعه، گام‌به‌گام کتاب‌های درسی، نمونه سوالات امتحانی، اپلیکیشن آموزشی، بسته‌های معلم خصوصی (جدیدترین محصول استادبانک) و لیستی از برترین اساتید تدریس خصوصی را در دسترس دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور قرار داده است.

اگر شما برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل، می‌توانید با شماره 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده پاسخگویی به شما کاربران عزیز است.

بهترین نرم افزار برنامه ریزی درسی کدام است؟

خوشبختانه چند نرم‌افزار کاربردی و مفید در این حوزه وجود دارند که در این مقاله بهترین‌های آن‌ها معرفی شده است؟

بهترین نرم افزار برنامه ریزی درسی اندروید و آی او اس چه کاربردی در روند مطالعه دارند؟

نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی درسی کمک می‌کنند تا حدول برنامه‌ریزی داشته باشید، منظم‌تر درس بخوانید، از زمان بهینه‌تر استفاده کنید و گوشی موبایل شما فقط وسیله‌ای برای سرگرمی و بازی نباشد.