معرفی و ثبت نام مدارس

شرایط ثبت نام مدرسه دخترانه فرزانگان + شهریه و ظرفیت مدرسه

ملیحه فراهانی نویسنده
16706 1
14 مرداد 1399
ثبت نام مدرسه دخترانه فرزانگان

تحصیل و درس خواندن در مقاطع مختلف انجام می‌شود. این مقاطع بر اساس معیارهای خاصی تقسیم بندی جداگانه دارد. به عنوان مثال، مدارس می‌توانند دولتی، غیر دولتی، نمونه مردمی یا فرزانگان باشد. مدارس فرزانگان از جمله مدارسی هستند که زیر نظر معاونت پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد مدیریت می‌شوند.

این مدارس که تیزهوشان هم نام دارند، مانند مدارس عادی به دو نوع مدرسه دخترانه فرزانگان و پسرانه فرزانگان تقسیم بندی می‌شود. با استاد بانک همراه باشید تا توضیحاتی درباره شرایط ثبت نام مدرسه فرزانگان ، مدارک مورد نیاز ثبت نام، ظرفیت و آدرس این مدارس به شما ارائه دهیم.پ

معرفی اجمالی مدرسه دخترانه فرزانگان

یکی از مدارس دخترانه فرزانگان تهران، دبیرستان دخترانه فرزانگان 1 است. این مدرسه از مقطع دوم متوسطه (پایه دهم) فعالیت دارد. این مدرسه در سال 1361 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحت نظر هیأت امنا تأسیس شد. مأموریت و هدف این دبیرستان، پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بوده و هست.

این دبیرستان بی‌شک یکی از پر افتخارترین مدارس در زمینه المپیادها است. طبق آمار، تعداد مدال آوران المپیادهای جهانی و کشوری از سال 1372 تا کنون،  314 مدال بوده است. در مجموع، 758 رتبه برتر در المیادهای ملی و بین المللی، کنکور سراسری، مسابقات قرآنی، مسابقات علمی و پژوهشی، مسابفات فرهنگی-هنری و مسابقات ورزشی از افتخازات این مجموعه به حساب می آید.

ظرفیت مدرسه دخترانه فرزانگان چه اندازه است؟

به طور کلی، ظرفیت مدارس تیزهوشان در سال‌های پیش رو در حال کاهش است. این به دلیل تخصص بالا دبیران و افزایش تقاضا برای این مدارس است. ظرفیت دیبرستان فرزانگان هر ساله تغییر می‌کند و بر اساس منطقه متفاوت است. البته قابل ذکر است که تعداد ظرفیت مدرسه دخترانه تا زمان مهلت ثبت نام می‌تواند متغیر باشد.

ظرفیت دبیرستان‌های فرزانگان هر ساله تغییر می‌کند و عددِ مشخصی ندارد.

برای ثبت نام مدرسه دخترانه فرزانگان چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان به طور کلی به یک سری مدارک نیاز است. مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس فرزانگان نیز عبارتند از:

شهریه مدرسه دخترانه فرزانگان چقدر است؟

با توجه به امکانات و سطح علمی بالایی که مدارس تیزهوشان دارند، شهریه آنها کمی بالاتر از مدارس عادی است. شهریه مدرسه دخترانه فرزانگان، رقمی تقریبی بوده و نمی‌توان آن را با دقت اعلام کرد. بسته به مقطع، این مبلغ متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر، والدین می‌توانند به خود سایت مدرسه یا تماس با مدرسه، اطلاعات کسب کنند.

شهریه مدارس تیزهوشان دخترانه فرزانگان متغیر بوده و برای اطلاع از قیمتِ قطعی باید با مسئولان مدرسه صحبت کنید.

نحوه پرداخت شهریه مدرسه فرزانگان

یکی دیگر از شرایط ثبت نام مدرسه دخترانه فرزانگان، پرداخت شهریه است. خانواده‌ها می‌توانند به صورت اقساطی شهریه دانش‌آموزان خود را پرداخت کنند. برخی مدارس هم هستند که شهریه را در نیم سال اول و دوم تقسیم بندی می‌کنند. برخی مدارس هم هستند که شهریه را ماهیانه دریافت می‌کنند. به طور کلی، شهریه مدرسه تا حدی به خود مدرسه بستگی دارد.

✒️ شما هم می‌خواهید فرزندتان را در مدرسه فرزانگان ثبت نام کنید؟
دلیل شما برای انتخاب مدرسه فرزانگان چه چیزی بوده است؟
نظرات و تجربیات خود را برای ما و دیگر خوانندگان مقاله بنویسید.

اضطراب فرزندمان را چطور برطرف کنیم؟

استرس و اضطراب مختصص دانش‌آموزان نبوده و در بزرگسالان هم به وفور دیده می‌شود. اما در کودکان و نوجوانان باید عمیق‌تر آن را بررسی کرد. مدارس خاص و سطح بالا مثلدارس تیزهوشان معمولا فشار زیادی به دانش‌آموز وارد کرده و گاهی مشکلات متعددی برای آنها ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با اضطراب و استرس فرزندتان و تخشیص منبعِ آن توصیه می‌کنیم مقالۀ زیر را مطالعه بفرمایید:

اضطراب فرزندمان را چطور برطرف کنیم؟ با دانش آموز مضطرب چگونه برخورد کنیم؟


استادبانک | بزرگترین سامانۀ انتخاب معلم خصوصی در ایران

استادبانک یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشدِ دانشگاه شریف است و خدمتِ اصلی آن درخواست معلم خصوصی به شکل حضوری و آنلاین در سراسر ایران می‌باشد. انتخاب و تایید اساتید در استادبانک با دقت بسیار بالا انجام شده و اساتیدی که اجازه تدریس می‌گیرند جزو بهترین‌های رشته خودشان به حساب می‌آیند.

هر ساله بیش از 20000 نفر از معلمان کشور برای تدریس در استادبانک ثبت نام می کنند و سیستم ارزشیابی استادبانک پس از بررسی های سخت گیرانه خود تنها 500 نفر از آن ها را جذب می کند.آکادمی اساتید استادبانک، یک واحد مستقل در این شرکت می‌باشد که وظیفه آن آموزش مستمر به اساتید گلچین‌شده در سامانه است. بعضی از مباحثی که در آکادمی به اساتیدِ استادبانک آموزش داده می‌شوند عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف کلاس؛
  • تعیین سطح شاگرد به صورت اصولی؛
  • تقویت حس اعتماد به نفس در شاگرد؛
  • انتخاب بهترین روش تدریس؛
  • سنجش میزان یادگیری شاگرد؛
  • تناسب حجم تکالیف با زمان و توان شاگرد؛
  • جمع‌بندی مطالب در پایان هر جلسه؛
  • گزارش‌دهی از روند برگزاری کلاس به والدین؛
  • و…

جمع@بندی و نتیجه‌گیری

در این مقاله از مچله استادبانک به شکل مختصر و مفید شرایط ثبت نام مدرسه فرزانگان را بررسی کردیم؛ همچنین دربارۀ مقدار شهریه این مدارس و نحوه پرداخت این شهریه صحبت کردیم. مدارس فرزانگان می‌تواند انتخاب مناسبی برای فرزندِ شما باشد، به شرطی که شرایط این دبیرستان با روحیات او سازگار باشد.

مدرسه فرزانگان چه نوع مدرسه‌ای است؟

مدارس فرزانگان از جمله مدارسی هستند که زیر نظر معاونت پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد مدیریت می‌شوند. این مدارس که تیزهوشان هم نام دارند، مانند مدارس عادی به دو نوع مدرسه دخترانه فرزانگان و پسرانه فرزانگان تقسیم‌بندی می‌شود.

ثبت نام در مدارس فرزانگان چه شرایطی دارد؟

برای ثبت نام باید در آزمون ورودی مدارس سمپاد یا تیزهوشان ثبت نام کنید.

شهریه مدارس چقدر است؟

ا توجه به امکانات و سطح علمی بالایی که مدارس تیزهوشان دارند، شهریه آن‌ها کمی بالاتر از مدارس عادی است و بسته به مقطع متفاوت است.