مطالب کاربردی

زمان برگزاری کنکور 1400 تمام رشته‌ها به همراه سایر جزئیات برگزاری

استادبانک نویسنده
1103 0
10 آبان 1399
استادبانک-زمان برگزاری کنکور 1400

این که از همین حالا از زمان برگزاری کنکور 1400 باخبر باشید، به شما کمک می‌کند که با دید بازتر و خیال راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید. در کنکور امسال هم مانند سایر کنکورهای برگزار شده در سال‌های اخیر، سنجش دانشگاه آزاد و سراسری به صورت هم زمان برگزار می‌شود. این یعنی بچه‌ها برای این که مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاهی باکنکور مرتبط با یک زیرگروه خاص شوند، فقط کافی است در یک آزمون کنکور شرکت کنند.

آن چه در ادامه می‌خوانید تاریخی است که سازمان سنجش برای زمان برگزاری کنکور 1400 اعلام کرده. این تاریخ ممکن است در طول سال تحصیلی دچار تغییر شود.

جزئیات زمان برگزاری کنکور 1400

بر اساس آن چه تاکنون اعلام شده، کنکور رشته‌های غیرشناور ساعت هفت صبح در دو روز برگزار خواهد شد. رشته‌های غیرشناور شامل رشته‌های زیر است:

  1. ریاضی
  2. علوم تجربی
  3. علوم انسانی

در بازه زمانی، ظهر تا بعد از ظهر روزهایی که برای برگزاری کنکورهای غیر شناور در نظر گرفته شده، کنکورهای شناور نیز برگزار می‌شود. کنکورهای شناور شامل:

  1. زبان
  2. هنر

بر همین اساس، تاریخ تخمینی برگزاری هر کنکور مصادف است با:

  1. زمان برگزاری کنکور ریاضی 1400: پنج­ شنبه ساعت 7 صبح مورخ 10 تیر ماه 1400
  2. زمان برگزاری کنکور تجربی 1400: جمعه ساعت 7 صبح مورخ 11 تیر ماه 1400
  3. زمان برگزاری کنکور انسانی 1400: پنج­ شنبه ساعت 7 صبح مورخ 10 تیر ماه 1400
  4. زمان برگزاری کنکور هنر 1400: بعد ازظهر پنج­شنبه ساعت چهارده و سی دقیقه مورخ 10 تیر ماه 1400
  5. زمان برگزاری کنکور زبان 1400: بعد ازظهر جمعه ساعت دو و نیم مورخ 11 تیر ماه 1400

همانطور که گفته شد، ممکن است این تاریخ‌ها تغییر کنند و به هر زمان دیگری در نیمه دوم تیر ماه برگزار شوند.

از کجا درباره مکان برگزاری کنکور 1400 اطلاعات کسب کنیم؟

اول از همه باید حوالی بهمن ماه، یعنی وقتی که هیچ تاریخی برای زمان برگزاری کنکور 1400 فیکس نشده و هیچکس از حوزه برگزاری کنکور 1400 خبر ندارد، اقدام به ثبت‌نام کنکور کنید. چنین امکانی صرفا برای واجدین شرایط فراهم است. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در کنکور شناوری، به غیر از کنکور رشته تحصیلی خود شرکت کنید، باید حتما پیش از اقدام نهایی از مشاوران و کارشناسان آموزشی کمک بخواهید. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به حوزه برگزاری کنکور 1400 را از روی کارت بخوانید.

توجه داشته باشید که حوزه نهایی شما، بر اساس منطقه‌ای که حین ثبت‌نام در سامانه سازمان سنجش انتخاب کرده‌اید تعیین می‌شود. بنابراین، لازم است حین وارد کردن آدرس نهایت دقت را به خرج دهید. در غیر این صورت، مجبور می‌شوید راهی طولانی را برای رسیدن به حوزه کنکورتان طی کنید.

کارت ورود به جلسه چه زمانی منتشر می‌شود و باید از کجا تحویل گرفت؟

اگر به هر دلیلی از ثبت‌نام کنکور جا ماندید، می‌توانید در بازه تمدید شده، فرآیند ثبت‌نام خود را به پایان برسانید. کارت ورود به جلسه کنکور، چند روز پیش از برگزاری منتشر شده و در اکثر مواقع توسط مدرسه به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود. توجه داشته باشید که باید درباره چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه، با مدرسه هماهنگ باشید.

تمام اطلاعات مرتبط با زمان برگزاری کنکور 1400 و حوزه امتحانی بر روی کارت ثبت شده. کافی است کارت را به سینه خود سنجاق کنید و در ساعت مقرر سر جلسه حاضر شوید. با حضور در جلسه کنکور و کسب رتبه‌ای در بازه حداکثر، می‌توانید شانس خود را برای پذیرش در تمام رشته‌های با کنکور روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد امتحان کنید.

جلسه-کنکور-زمان -رگزاری-کنکور-1400

آیا ممکن است این زمان تغییر کند؟

همانطور که در جریان هستید، تاریخ برگزاری کنکور سال (1399) گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا بارها تغییر کرد. همانطور که گفتیم، زمان نهایی کنکور، ممکن است حتی پس از دریافت کارت ورود به جلسه نیز تغییر کند. بهترین کار، است که زمان فعلی را به عنوان حداقل زمانی که دارید در نظر بگیرید. برنامه درسی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تا تاریخ ذکر شده، دروس را تمام کرده و چند بار دوره کرده باشید.

در این مدت نباید کنکورهای آزمایشی را نادیده بگیرید. سعی کنید تا جایی که راه دارد کنکور آزمایشی بدهید تا مهارت‌هایتان تا پیش فرارسیدن زمان برگزاری کنکور 1400 تقویت شود. اجازه ندهید که هرگونه تغییر پیشبینی نشده در زمان برگزاری کنکور 1400، موجب به هم ریختن روحیاتتان شود. به خاطر داشته باشید که شرایط کنکور، برای همه یکسان است. در این میان کسی برنده خواهد شد که بهترین خودش را ارائه دهد.

نحوه اطلاع از زمان و مکان برگزاری ازمون کنکور 1400

مکان و زمان برگزاری کنکور 1400، به دفعات در رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد. اصلی‌ترین منبع برای مطلع شدن از جزئیات کنکور، سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است. با این حال مجوعه استادبانک، در صورت هرگونه بروز و یا تغییر احتمالی در جزئیات کنکور شما را در جریان آن خواهد گذاشت.

در مقاله‌های مرتبط، ضمن اطلاع رسانی دقیق و به روز، سعی می‌کنیم تمام تحلیل‌های مهندسی شده و نکات مشاوره‌ای مهم را نیز با شما در میان بگذاریم تا خیالتان از هر بابت راحت شود.

این مقاله شامل تمام اطلاعاتی بود که تا به این جای سال تحصیلی درباره زمان و مکان برگزاری ازمون کنکور 1400، منتشر شده. اگر همچنان با ابهام یا پرسشی پیرامون این جزئیات روبه‌رو هستید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها آن را به اشتراک بگذارید. کارشناسان استادبانک در اسرع وقت، به پرسشتان پاسخ خواهند داد.