آموزش آیلتسآموزش زبانآموزش لیسنینگ آیلتسپادکستمنابع یادگیری آیلتس

۵ دلیل مهم که چرا باید پادکست انگلیسی گوش کنیم؟

سردبیر نویسنده
1290 0
07 فروردین 1401
دلایل استفاده از پادکست زبان انگلیسی - مجله استادبانک

پادکست ها انواع متفاوتی دارند که امروزه بسیار محبوب هستند و در کنار کلاس زبان آنلاین می‌توانند منبع مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند. بیشتر افراد از کودکان و نوجوانان گرفته تا بزرگسالان عاشق پادکست‌های خوب هستند. در واقع شما می‌توانید با پادکست به راحتی حتی وقتی که در حال انجام فعالیت هستید آموزش دیده و سرگرم شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

همانطور که گفته شد پادکست‌ها انواع متفاوتی دارند. امروزه به دلیل فراگیری آموزش‌های مجازی و آنلاین و همچنین علاقمندی زیاد مردم به گوش دادن به پادکست‌ها، پادکست آموزشی نیز در بین اکثر زبان آموزان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است که هدف اصلی آن‌ها تقویت زبان انگلیسی است.

 چرا پادکست زبان انگلیسی بسیار مؤثر و پرطرفدار است؟

همانطور که می‌دانید آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از جمله ملزومات اصلی برای زندگی و تحصیل افراد در سنین مختلف و شرایط مختلف است که این موضوع به دلیل اهمیت زبان انگلیسی و بین المللی بودن این زبان است.

پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی به دلیل ارزان قیمت بودن، امکان گوش کردن به آن‌ها در هر زمان و مکانی فراهم است. از همه مهم‌تر گیرایی و یادگیریی که پادکست‌های آموزشی برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند، علت استفاده‌ بسیاری از افراد و زبان‌آموزان در سنین مختلف و با سطح دانش و یادگیری مختلف از این پادکست‌ها است.

قطعاً اگر شما زبان‌آموزان عزیز معلم خصوصی هم داشتید، یکی از منابعی که به شما برای یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی معرفی می‌کرد، استفاده از پادکست‌ زبان انگلیسی بود. در ادامه ۵ دلیل مهمی که به ما می‌گوید چرا باید پادکست زبان انگلیسی گوش کنیم را به اختصار توضیح داده‌ایم.

۱. استفاده از پادکست‌های آموزش زبان آسان و راحت هستند

گوش دادن به پادکست بسیار ساده و راحت است و به‌ راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت و در هر زمان و مکانی از آن استفاده کرد. مهم نیست که در چه مرحله از فرآیند یادگیری قرار دارید، پادکست‌های آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید در هر سطحی که هستید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با کمک این پادکست‌ها زمانی که در حال پیاده‌روی یا رانندگی با اتومبیل خود هستید هم به راحتی انگلیسی را بیاموزید.

در این بخش با مطالعه مقاله نحوه استفاده از پادکست‌ انگلیسی می‌توانید مهم‌ترین مراحل گوش کردن به پادکست‌های زبان انگلیسی را به طور دقیق یاد بگیرید.

۲. پادکست‌ها گوش شما را به زبان انگلیسی عادت می‌دهند

پادکست‌های زبان انگلیسی می‌توانند قدرت شنیدن و درک درست مکالمه‌های انگلیسی را که یکی از اصول اساسی یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است را افزایش دهند. بسیاری از پادکست‌هایی که برای تقویت زبان انگلیسی هستند به دلیل سادگی آن‌ها و همچنین به دلیل اینکه از مکالمات روزانه‌ی افراد ضبط و ایجاد شده است، قدرت شنیداری و درک زبان‌آموزان را افزایش می‌دهد.

۳. پادکست‌ها می‌توانند دایره واژگان شما را تقویت کنند

پادکست‌های انگلیسی به دلیل تنوع بالا برای هر علاقه، نظر و حرفه‌ای مناسب است از این رو زبان آموزان می‌توانند براساس علاقه، حرفه و همچنین سطح زبان انگلیسی خود، در سنین مختلف پادکست‌های مربوط به حوزه تخصص خود را گوش داده و واژگان تخصصی را با تلفظی صحیح بیاموزند.
این موضوع به ویژه هنگامی که زبان آموز به سطوح پیشرفته می‌رسد، می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ از این جهت که رفته رفته دایره‌ی لغات گسترده‌تر می‌شود و می‌تواند به پادکست‌های پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر گوش دهد.

۴. پادکست‌ آموزشی زبان به شما تلفظ صحیح لغات را یاد می‌دهد.

عادت کردن به آوای کلمات انگلیسی برای بهبود تلفظ ضروری است. پادکست‌ها به شما امکان را می‌دهند که با ریتم جملات انگلیسی آشنا شوید.
شنیدن مکالمات انگلیسی به شما کمک می‌کند هنگام بیان کلمات و صحبت کردن، لغات را با تلفظ صحیح به کار ببرید.

۵. پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی رایگان هستند

از دیگر ویژگی‌های بهترین پادکست‌های زبان انگلیسی برای تقویت زبان، رایگان بودن آن است. زبان‌آموزان برای یادگیری مهارت خواندن و نوشتن زبان انگلیسی ممکن است هزینه‌های بسیار بالایی را پرداخت کنند، که این هزینه‌ها صرف اموری مانند هزینه‌ کلاس‌های آموزشی و هزینه کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی شود. سنگین بودن این هزینه‌ها می‌تواند بسیاری از افراد را از یادگیری زبان انگلیسی منصرف کند.
اما در رابطه با تقویت مهارت گوش کردن و حتی صحبت کردن، شرایط می‌تواند متفاوت باشد. بهترین پادکست‌های آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی به صورت کاملاً رایگان و بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ای در اختیار زبان‌آموزان قرار دارد.

استفاده از بهترین منابع تقویتی برای یادگیری زبان انگلیسی

علاوه بر گوش دادن به پادکست زبان انگلیسی، استفاده از سایر منابع تقویتی، مثل کلاس معلم خصوصی می‌تواند تاثیر یادگیری زبان را چند برابر کند. معلم خصوصی با تمرکز بر نیاز شاگرد و مشکلات اصلی او کلاس را تشکیل می‌دهد. با توجه به محدودیت‌های زبان‌آموز مثل محدودیت زمانی، آموزش را شروع کرده و متناسب با توان یادگیری او تدریس می‌کند.

بنابراین در کنار استفاده از تمام منابع یادگیری زبان انگلیسی، می‌توان از کلاس معلم خصوصی به عنوان یک روش یادگیری آسان زبان استفاده کرد. برای برگزاری این کلاس ایده‌آل می‌توانید یا وارد سایت تدریس خصوصی زبان استادبانک شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ جهت گرفتن مشاوره رایگان و ثبت درخواست تماس بگیرید.