انتخاب رشته کنکور انسانیانتخاب رشته کنکور تجربیانتخاب رشته کنکور ریاضیانتخاب رشته کنکور هنر

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ به همراه نکات کلیدی

استادبانک نویسنده
2202 0
31 شهریور 1399
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ در استادبانک به همراه نکات کلیدی دفترچه

دفترچه انتخاب رشته کنکور را باید  اصلاً خواند؟ یک انتخاب رشته درست و کامل حتما با خواندن دقیق و کامل دفترچه انتخاب رشته شروع می‌شود.

این نکته را فراموش نکنید که دفترچه انتخاب رشته هرسال تغییراتی دارد و دانستن این تغییرات باعث می‌شود که شما انتخاب رشته ای خوب انجام دهید و آینده ی خودتان را آگاهانه‌تر رقم بزنید.

به دلیل اینکه هنوز دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر نشده است، ما دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۹ را در این بخش بارگذاری کرده‌ایم تا بزودی محتوا این مقاله آپدیت شود و دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ نیز بارگذاری شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور را با دقت بخوانید

دفترچه انتخاب رشته کنکور بیشتر به یک کتاب سیصد، چهارصد صفحه‌ای شبیه است تا دفترچه؛ اما زود قضاوت نکنید. قسمت زیادی از این دفترچه لیست‌های رشته‌های مختلف از جاهای مختلف است که برای شما خواندن عنوان آنها کافی است که دیگر ادامه‌اش را نخوانید.

معمولاً بخش‌هایی که همه باید آنها را بخوانند توضیحات اولیه و قواعد انتخاب رشته و لیست معرفی رشته‌های زیرگروه شماست.

  • چند ده صفحه از دفترچه انتخاب رشته شما مربوط به دانشگاه فرهنگیان است که شاید اصلاً متقاضی آن نباشید.
  • چند ده صفحه به رشته‌هایی با تعهدهای مختلف مربوط است که شاید شما اصلاً کاری به آنها نداشته باشید.
  • چندده صفحه شامل اطلاعاتی نه چندان مفید درباره دانشگاه های مختلف است که تا قبل از انتخاب دانشگاه خود واقعاً نیازی به مطالعه همه آنها ندارید.

بنابراین در دفترچه انتخاب رشته کنکور بجای غر زدن و نارحتی بابت تعداد بالای صفحاتش وقت روی صفحاتی بگذارید که نیاز اصلی شما است و آن‌ صفحات را با دقت بخوانید.

بخش‌های مربوط به خودتان در حد سی صفحه‌اند که باید بخوانید و حدوداً هفتاد صفحه هم لیست کدرشته‌هایی که باید از میان آنها رشته خود را انتخاب کنید. طبیعتاً برای یک انتخاب رشته کنکور موفق این چند صفحه را خواندن کار خیلی سختی نیست.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ هنوز در سایت سازمان سنجش منتشر نشده است. به همین دلیل ما فعلاً لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ۹۹ را در این بخش بارگذاری کرده‌ایم.

بزودی این لینک‌ها بروزرسانی خواهد شد و لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ نیز در این بخش قرار داده خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

این اشتباهات را در خواندن دفترچه انتخاب رشته انجام ندهید

در مشخص کردن کدرشته‌های انتخابی‌تان حتماً موارد زیر را رعایت دقت کنید:

  • در لیست رشته‌های مورد نظر شما باشند. مثلاً رشته‌ای را در لیست دانشگاه‌ های پیام نور پیدا نکنید و فکر کنید که برای دانشگاه‌های روزانه است.
  • به تعهدها دقت کنید. توجه کنید که رشته ی مورد نظر شما در لیست رشته‌های با تعهد خاص نباشند.
  • به روزانه و شبانه بودن رشته، پردیسی بودن و جنسیت رشته توجه کنید.
  • به ویرایش‌هایی که ممکن است سازمان سنجش روی سایت منتشر کند توجه کنید.

هرساله بعد از انتشار دفترچه در فاصله مهلت انتخاب رشته ممکن است دو یا سه باری اصلاحاتی برای دفترچه انجام شود. حتماً این اصلاحات را بررسی کنید و اگر به شرایط شما و رشته‌های انتخابی شما مربوط بودند حتماً در انتخاب‌های خود آن را لحاظ کنید.

معرفی انواع دانشگاه‌ها در ایران

معرفی انواع دانشگاه‌ها در ایران، دانشگاه‌های ایران را بهتر بشناسید!

دفترچه انتخاب رشته کنکور را باید  اصلاً خواند؟ یک انتخاب رشته درست و کامل حتما با خواندن دقیق و کامل دفترچه انتخاب رشته شروع می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که دفترچه انتخاب رشته هرسال تغییراتی دارد و دانستن این تغییرات باعث می‌شود که شما انتخاب رشته ای خوب انجام دهید و آینده ی خودتان را آگاهانه‌تر رقم بزنید. به دلیل ...

راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ با کمک مشاورین استادبانک

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ را با همه تغییرات و اصلاحاتی که ممکن است انجام شده باشد، مطالعه کنید. با دقت و با حوصله تا نکات مهم و سرنوشت سازی که ممکن است در انتخاب نهایی‌تان تاثیر بگذارد را از فلم نینداخته باشید.

می‌توانید برای داشتن ذهنیت مناسب برای انتخاب رشته‌ اصولی براساس علائق و استعداد‌تان، براساس آگاهی‌هایی که نسبت به رشته‌ های دانشگاهی گروه آزمایشی‌تان پیدا می‌کنید و براساس نکات، سهمیه ها و قوانین سازمان سنجش از محتواهای جامع مجله استادبانک که راجع به کنکور و نحوه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ است، اطلاعات کسب کنید.

در این محتواها راجع به موضوعاتی همچون حباب رتبه‌های کنکور، پاسخنامه‌ های تستی و تشریحی کنکور ۱۴۰۰، نحوه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان و سایر موضوعات مرتبط با کنکور صحبت شده است که شما می توانید با سرچ هر کدام از این عبارت‌ها به این محتواها دسترسی پیدا کنید.

همچنین اگر به هر دلیلی راجع به نحوه انتخاب رشته شک و تردید دارید یا می‌ترسید به‌‌تنهایی انتخاب کنید، می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ با مشاورین استادبانک در تماس باشید.