انتخاب رشته کنکور زبان

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۰ در استادبانک به همراه نکات کلیدی

استادبانک نویسنده
1730 0
31 شهریور 1399
دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۰ به همراه نکات کلیدی در استادبانک

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ برای گروه آزمایشی زبان های خارجی پس از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ مدتی بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری باز می‌شود و معمولاً داوطلبان حدود یک هفته فرصت دارند با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه، حداکثر ۱۵۰ رشته از دانشگاه‌های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، مجازی، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را انتخاب و در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

در این مقاله از مجله استادبانک علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان، توضیح مختصری درباره قسمت‌های مختلف دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان که معمولاً از دید داوطلبان و خانواده‌ها دور می‌ماند را منتشر کنیم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان

مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان یکی از مهم ترین مراحلی است که شما باید به عنوان داوطلب کنکوری در زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ با دقت انجام دهید.

لازم نیست که تمام صفحات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ را اگر بی حوصله هستید مطالعه کنید. فقط کافی است در بخشی که شرایط و ضوابط انتخاب رشته کنکور به همراه کدرشته‌ها منتشر شده است را با دقت کافی مطالعه کنید.

در محتوا دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ بطور کامل نکات مهمی که باید در زمان مطالعه دفترچه انتخاب رشته خود توجه کنید را توضیح داده‌ایم که ‌می‌توانید کلیک کرده و از نکاتش استفاده کنید.

به دلیل اهمیت مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور تصمیم داریم در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۰ را به محض انتشار در سازمان سنجش در همین بخش بارگذاری کنیم.

منتها برای آشنایی شما با شرایط، قوانین و ضوابط دفترچه انتخاب رشته و همینطور ساختار کلی دفترچه انتخاب رشته، لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ۹۹ را در ذیل قرار داده‌ایم تا بزودی لینک دانلود کنکور زبان ۱۴۰۰ را نیز به آن اضافه کنیم.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 99

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان چه چیزهایی دارد؟

  • بخش اول شامل توضیحات روند انتخاب رشته و معرفی کارنامه
  • بخش دوم شامل لیست کدرشته محل‌های انتخاب رشته
  • بخش سوم شامل توضیحاتی درباره همه‌ی دانشگاه‌ها می‌باشد.

بخش اول این دفترچه به توضیح سیستم انتخاب رشته، قوانین اولیه و نکات مربوط به هرگروه آزمایشی به طور ویژه می‌پردازد. سعی کنید که این بخش را حتماً بخوانید تا در مراحل بعدی انتخاب رشته آگاهی بیشتری داشته باشید و انتخاب‌های غلطی انجام ندهید.

بخش دوم شامل چند لیست بلندبالاست که هرکدام کدرشته‌های مختلف همه‌ی دانشگاه‌ها را دارد. معمولاً لیست اول مربوط به رشته‌های دانشگاهی با پذیرش روزانه است که بیشترین کدرشته محل‌ها را هم دارد.

لیست‌های بعدی مربوط به دانشگاه پیام نور، فرهنگیان و غیره است که در دفترچه به تفکیک مشخص شده‌اند. در نوشتن کدرشته محل موردنظر در دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خود حتماً دقت کنید که فقط به رشته و شهر توجه نکنید و مثلاً به جای دانشگاه دولتی دانشگاه پیام نور را انتخاب کنید.

بخش سوم شامل توضیحاتی درباره وضعیت ثبت نام، خوابگاه‌ها و چنین مواردی از دانشگاه‌هاست. معمولاً اطلاعات این لیست خیلی قابل اعتنا نیستند و برای دانستن دقیق وضعیت یک دانشگاه صحبت با یک دانشجوی آن دانشگاه خیلی بیشتر به شما کمک می‌کند.

برای راهنمایی بهتر راجع به دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان و همچنین نحوه انتخاب رشته کنکور زبان روی لینک راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۰ کلیک کنید تا به نکات مهم انتخاب رشته دسترسی پیدا کنید.

سه راهکار مهم انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۰ استادبانک

۱. بهتر است تا زمان انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۰ اطلاعات خود را از طریق محتواهای مرتبط با نحوه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰، حباب رتبه کنکور و سایر ضوابط و شرایط سازمان سنجش بالا ببرید.

در مجله استادبانک سعی شده است تمام موضوعات مرتبط با کنکور پوشش داده شود. کافی است شما در قسمت جستجو مجله استادبانک محتوا مورد نظرتان را سرچ کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید.

2. اگر شک و تردید دارید در زمان انتخاب رشته کنکور، حتماً از مشاورین انتخاب رشته کمک بخواهید. به تنهایی انتخاب رشته کردن کار درستی نیست و بهتر است در کنار توجه به دید و علائق خودتان از افراد متخصص،‌دانشجویان رشته مورد نظرتان و مشاورین آگاه و حرفه ای در این کار کمک بگیرید.

می‌توانید با شماره ۹۱۰۰۵۳۴۳-۰۲۱ جهت راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید.

3.عجله و شتاب نکنید. شما یک بازه حدوداً ده روزه از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور تا زمان پرکردن فرم انتخاب رشته دارید. پس بدون عجله و با توجه به استعداد، ذوق و همچنین رتبه‌ای که کسب کرده‌اید یک انتخاب رشته مناسب انجام دهید.

مطالعه محتوا راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ می‌توانید در این زمینه خیلی به شما کمک کند.

در کنار تمامی نکات گفته شده اگر به سایر خدمات مجموعه معلم خصوصی استادبانک نیاز داشتید مثل دسترسی به معلم های خوب تدریس خصوصی ریاضی یا سایر دروس، می‌توانید با کلیک روی لینک آن‌ها با اساتید و مجموعه استادبانک ارتباط بگیرید و نیاز درسی خود را مطرح کنید.