انتخاب رشته کنکور تجربیمعرفی رشته های تجربی

معرفی رشته دندانپزشکی؛ بررسی جامع دندانپزشکی در مصاحبه با مهرناز زرین‌فر

استادبانک نویسنده
7097 3
28 خرداد 1402
معرفی رشته دندانپزشکی؛ بررسی جامع دندانپزشکی در مصاحبه با مهرناز زرین‌فر

رشته دندانپزشکی، یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین شاخه‌های تحصیلی علوم تجربی است. دانش‌آموزان علاقه‌مند به این رشته از سال‌ها قبل برای پذیرفته‌شدن در این رشته برنامه‌ریزی می‌کنند و رویا می‌بافند. اما، برخی از مسائل نیز وجود دارد که باعث این استقبال شده است. درآمد دندانپزشکی در ایران، آینده شغلی، مناسبات کاری و وجهه‌ی کاری رشته‌های پزشکی، مهم‌ترین دلایل آن هستند.

در این مقاله‌ی مشاوره تحصیلی مجله‌ی آموزشی استادبانک به سراغ معرفی رشته دندان‌پزشکی رفتیم. برای درک بهتر و بررسی دقیق‌تر جوانب مختلف این رشته، از پزشکی متخصص و باتجربه دعوت کردیم تا پاسخگوی مهم‌ترین سوالات در مورد رشته دندان‌پزشکی باشند. در این مطلب و در مصاحبه با خانم دکتر مهرناز زرین‌فر به مسائلی همچون درآمد دندانپزشکی، معرفی دندانپزشکی، بازار کار دندانپزشکی، تخصص‌های دندانپزشکی و  همچنین به آینده شغلی رشته دندانپزشکی می‌پردازیم.

شناحت درآمد دندانپزشکی و دیگر جزئیات این رشته با کمک مشاور تحصیلی

دندانپزشکی، میان رشته‌های تجربی محبوبیت فراوانی دارد و به دلیل پذیرش ساده‌تر دانشگاه‌های آزاد و پردیس، استقبال از آن همچنان رونق دارد. اما مسئله این است که دانش‌آموز با ذهنی روشن و شناخت کافی به سراغ این رشته برود. اگر شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آزاد و پردیس را (برای پرداخت هزینه‌ی تحصیل) ندارد و از سمت دیگر، از قبولی در دانشگاه‌های سراسری مطمئن نیست، باید هنگام انتخاب رشته، دقت کند.

هرچند، با برنامه‌ریزی به موقع، تلاش و انتخاب روش‌های مطالعه مناسب، دانش‌آموز مستعد توانایی قبولی در دانشگاه سراسری برای تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارد. اما در این مسیر یک نیاز اساسی وجود داد آن هم بهره بردن از مشاوره انتخاب رشته تجربی است. مشاور به عنوان فردی متخصص و باتجربه، شرایط هر دانش‌آموز را در نظر می‌گیرد و بهترین رشته را به او معرفی می‌کند. اگر فصد قبولی در رشته دندانپزشکی را داشته باشد، همه‌ی جنبه‌های تحصیلی و غیر تحصیلی رشته را توضیح می‌دهد.

از ضرایب دروس تجربی برای قبولی در این رشته تا درآمد دندانپزشکی و آینده آن در بازارکار ایران و حتی شرایط مهاجرت را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. به این ترتیب، دوطلب کنکور تجربی با شناخت کافی به سمت رشته دندانپزشکی گام برمی‌دارد. سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک، جمعی از برترین مشاورین تحصیلی کشور را با مناسب‌ترین قیمت در دسترس دانش‌آموزان و والدین سراسر کشور قرار داده است.انتخاب رشته کنکور سراسری استادبانک

مصاحبه با یک پزشک متخصص برای بررسی جامع و معرفی رشته دندانپزشکی

حضور دانشجویان پزشکی در میان جامعه و تماس مستقیم و مستمر با افراد مختلف، بعد از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان یک پزشک، باعث شده است تا بسیاری از والدین و دانش‌آموزان تصور کنند که با همه‌ی جزئیات این شغل و رشته آشنا هستند. اما، دندانپزشکی یکی دیگز از رشته‌های تخصصی و دشوار علوم تجربی است که شرایط تحصیل خاص خود را دارد. بازار کار دندانپزشکی نیز برخلاف دید اولیه، شامل نکاتی است که باید قبل از ورود، به آن‌ها دقت کرد.

از آنجایی که اطلاعات گوناگون و ضد و نقیض و بعضا اشتباهی در خصوص معرفی دندانپزشکی در سطح اینترنت و فضای مجازی وجود دارد، تصمیم گرفتیم که با یک پزشک باتجربه که دوران تحصیلی قابل‌توجه‌ای نیز داشته است، مصاحبه کنیم. در مصاحبه با خانم دکتر مهرناز زرین‌فر به رشته داندانپزشکی از جنبه‌های زیر می‌پردازیم:

  • آینده شغلی رشته دندانپزشکی در ایران به چه صورت است؟
  • آیا شغل دندانپزشکی برای خانم‌ها مناسب است؟
  • رتبه لازم برای دندان پزشکی چند است؟
  • درامد رشته دندانپزشکی به چه صورت است؟

در معرفی رشته های تجربی باید به نکات متعددی دقت کرد و سوالات متنوعی ایجاد می‌شود. در این مصاحبه سعی شده است به بهترین شکل، همه‌ی جنبه‌های تحصیلی و شغلی رشته دندانپزشکی با کمک دکتر زرین‌فر بررسی شود.

 درآمد دندانپزشکی | معرفی رشته دندانپزشکی

۱.لطفا خودتون رو به طور کامل معرفی کنید و از نحوه‌ی آشنای‌تون با رشته دندانپزشکی برای ما بگید.

مهرناز زرین فر هستم، ورودی 83 دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی. در سالی که کنکور داشتم با مشورت از کسانی که در این حوزه فعالیت داشتند و همچنین نظر خواهی از خانواده و طبق تحقیقاتی که خودم در خصوص چشم‌انداز شغلی، درآمد دندانپزشکی و بازار کار دندان پزشکی داشتم، تصمیم گرفتم تا این رشته رو برای دوران تحصیل و همین‌طور شغل و حرفه‌ی آینده‌ام انتخاب کنم.

اگر بخوام روراست باشم، ابتدا به این رشته علاقه نداشتم و تنها با تکیه به آینده خوب شغل دندانپزشکی این رشته رو انتخاب کردم و بعدها به آن علاقه‌مند شدم.

همان‌طور که در بخش اول صحبت‌های دکتر زرین‌فر مشخص است، آینده شغلی داندانپزشکی، یک دلیل پررنگ در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی است تا داوطلب به سمت این حرفه گرایش پیدا کند. در ادامه دیگر دلایل و نیازهای موفقیت در رشته دندانپزشکی را بررسی می‌کنیم.‌

۲.امکانش است گرایش‌ها و تخصص‌های دندانپزشکی رو به ما معرفی کنید؟

در این سوال، قصد ما بررسی گرایش‌های رشته دندانپزشکی است. زمانی‌که به معرفی رشته های پزشکی می‌پردازیم باید به این زیر شاخه‌ها و تخصص‌های متنوع نیز توجه کرد. در ادامه دکتر زرین‌فر به خوبی این گرایش‌ها توضیح می‌دهند:

♦ معرفی دندانپزشکی گرایش تشخیص:

اولین مرحله درمان دندانپزشکی همین تخصص تشخیص است. به طورکلی، هر نوع پاتالوژی که در حوزه دهان اتفاق میوفتد به عهده‌ی افرادی است که در حوزه تخصص تشخیص فعالیت دارند.”

♦ معرفی دندانپزشکی گرایش رادیولوژی:

رادیولوژی فک و صورت که در تمام کلینیک‌های دندانپزشکی با آن مواجه شدیم، گرایش و تخصصی جداست که به عهده‌ی متخصصین رادیولوژی فک و دهان است.

♦ معرفی دندان پزشکی گرایش درمان ریشه (عصب کشی)

دندان‌هایی که پوسیدگی‌شون از حد پرکردگی فراتر رفته و متخصص ترمیمی-زیبایی نمی‌تونه اون رو اصلاح و پرکنه، باید توسط متخصص درمان ریشه درست بشه.

♦ معرفی دندانپزشکی گرایش ترمیمی-زیبایی:

حوزه‌ی فعالیت کسانی که این تخصص رو انتخاب میکنن کمی گسترده‌تر هست. در واقع این متخصصین هم در حوزه ترمیم و زیبایی فعالیت دارند و هم در حوزه درمانی. کارهایی مثل جراحی و طراحی روکش‌های ایمپلنت از وظایف دندانپزشکی زیبایی است. دندان پزشکی زیبایی مثل طرح اصلاح لبخند، لمینت و دیگر خدمات زیبایی هم بر عهده  این متخصصین است.

گرایش‌ها و تخصص‌های دندانپزشکی

♦ معرفی دندانپزشکی گرایش جراحی لثه:

این گرایش همون‌طور که از اسمش پیداست به جراحی فک و لثه و جراحی‌های ایمپلنت می‌پردازه.

♦ معرفی رشته دندانپزشکی گرایش جراحی فک و صورت:

تمامی جراحی‌هایی که برای ناحیه صورت است، حتی جراحی بینی به این گرایش و تخصص مربوط میشه.

تخصص‌های دیگر دندانپزشکی که میشه به صورت تیتر وار اونها رو نام برد عبارتند از:

  • اطفال
  • ارتودنسی
  • پروتز
  • پروتز کامل و ثابت
  • جامعه نگر

همان‌طور که مشخص است، گرایش‌های رشته دندانپزشکی بسیار متنوع هستند و داوطلب می‌تواند باتوجه به علاقه‌ی خود در تخصص‌ها تحصیل کند.

۳.درآمد دندانپزشکی و بازار کار دندانپزشکی به چه صورت است؟

“درآمد دندانپزشکی و بازار کار دندانپزشکی، یا به طور کل تمامی شغل‌ها در برهه‌های زمانی متفاوت هست. زمانی که من انتخاب رشته می‌کردم، بازار کار و درآمد دندانپزشکی به نظر خوب می‌آمد. اما با توجه به جو ناپایدار اقتصادی که بر جامعه حاکم هست بازار کار دندانپزشکی کمی با مشکل مواجه شده.

درخصوص افزایش درآمد دندانپزشکی هم باید بگویم که این موضوع کاملا وابسته به این هست که مطب یا کلینیکی که در اون مشغول به کار هستن در کدوم محله و منطقه قرار داره. در سال‌های اخیر که خدمات زیبایی دندانپزشکی مثل اصلاح لبخند و لمینت خیلی طرفدار پیدا کرده، افرادی که در حوزه‌ی دندانپزشکی زیبایی فعالیت دارن، درآمد بیشتری کسب می‌کنن و همچنین بازارکار در این زمینه فعلا مناسب است.

اما بچه‌ها باید توجه داشته باشن که تا چندین سال بعد از فارغ التحصیلی امکان کسب پروانه نظام پزشکی برای شهرهای بزرگ رو ندارن و به همین خاطر باید در کلینیک های دندانپزشکی مختلف کار کنند تا به امتیاز مطلوب کسب پروانه برسن. بعد از آن می‌تونن که مطب تاسیس کنن و و درآمد خوبی هم کسب نمایند.

نکات بسیار جالبی در صبحت‌های خانم دکتر در مورد بازار کار دندانپزشکی وجود داشت. با اینکه دندانپزشکی، یکی از رشته های پردرآمد ایران است، اما باید به مسائلی مانند: دریافت پروانه نظام پزشکی و تفاوت درآمد دندانپزشکی در گرایش‌های مختلف دقت کنید.

درآمد دندانپزشکی و بازار کار دندانپزشکی

۴.به نظر شما چه دانشگاه‌هایی در زمینه‌ی ارائه و معرفی رشته دندانپزشکی پیشرو هستند و چرا این دانشگاه‌ها بهترین شدند؟

هر دانشگاهی که اساتید اون مقالات بیشتری رو منتشر کرده باشن و این مقالات در سطح بین‌المللی مطرح شده باشه باعث میشه تا در رتبه‌بندی جهانی جای بالاتری رو بدست بیاره. به غیر از این موضوع، امکانات آموزشی دانشگاه‌ها نیز در رنکینگ‌ها تاثیر بالایی میذارن.

با همین تفاسیر رنک 1 دندانپزشکی سال‌هاست که در دست دانشگاه شهید بهشتی است. بعد از شهید بهشتیٰ، دندان‌پزشکی دانشگاه تهران به عنوان دومین دانشگاه خوب شناخته میشه؛  رنک سوم هم دانشگاه کرمان هست. البته این رتبه مدام بین دانشگاه کرمان، بابل، مشهد و تبریز درحال تغییر است.

در همین زمینه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی انواع دانشگاه های ایران مجله‌ی آموشی استادبانک را مطالعه کنید. جدا از مسئله‌ی برترین دانشگاه‌های کشور، نوع آن‌ها نیز مطرح است که باید با روش پذیرش و تحصیل در هرکدام از آن‌ها آشنا شوید.

۵.تخصص‌های دندانپزشکی چه روحیه و چه تیپ شخصیتی رو میطلبد؟

یکی از مباحثی که معمولا دانش‌آموزان نسبت به آن بی‌توجه هستند، تیپ شخصیتی و روحیات مناسب یک رشته است. در این مورد از دکتر زرین‌فر خواستیم، ویژگی‌های موردنیاز دانشجو و در نهایت دندانپزشک را معرفی کند:

  • “صبر: از اونجایی که با افراد مختلفی در ارتباط هستیم، متغیر بودن شخصیت افراد و شکیبایی بالایی رو میطلبه.
  • طبع هنری: در تخصصص دندانپزشکی زیبایی علاوه بر علم مورد نیاز، باید که فرد طبع هنری و شناخت خوبی به هنر و زیبایی داشته باشه.
  • ذهنیت قوی و مسلط: فرد باید کنترل کامل بر روی احساساتش داشته باشه. یعنی در شرایط بحرانی که بیمار حال خوبی نداره یا همراه بیمار همکاری نمیکند و یا حال فردی خود پزشک خوب نباشه، بتونه که خودش رو کنترل کنه.”

بنابراین، نمی‌توان گفت هر رشته‌ای برای هر دانش‌آموزی مناسب است. شاید بسیاری تصور کنند، دندانپزشکی یکی از شغل های رشته تجربی برای خانم ها با آینده خوب است یا اینکه، درآمد این رشته برای ورود به آن بهانه‌ی خوبی است، اما مسئله‌ی اصلی، داشتن علاقه، پشتکار و ورحیات متناسب با رشته دندانپزشکی است.

۶.هر فردی باید قبل از ورود به دانشگاه یا در حین تحصیل یک سری مهارت عمومی داشته باشد. به نظر شما این مهارت‌ها چه چیزهایی هستند؟

بعد از مسئله‌ی روحیات و علاقه، بحث مهم مهارت‌ها به میان می‌آید. درس‌خواندن، فقط به یادگیری مفاهیم کتاب درسی و قبولی در امتحانات محدود نمی‌شود. شما قرار است در آینده‌ی نزدیک وارد جامعه شوید و تحت عنوان پزشک، خدمات ارائه دهید. به همین دلیل باید برخی از مهم‌ترین مهارت‌های عمومی را در خودتان پرورش دهید. توضیح دکتر زرین‌فر در مورد را بخوانید:

  • “زبان انگلیسی: اصلی‌ترین نیاز فردی است که می‌خواهد وارد بازار کار دندانپزشکی شود. دانشجویان دندانپزشکی باید بتونن تا از متون مرجع انگلیسی استفاده کنن و سطح علمی خودشون رو با مقالات بروز جهانی ارتقاء بدن.
  • روانشناسی کودک: افرادی که تخصص اطفال رو انتخاب میکنن، باید به روانشناسی کودک و نحوه‌ی رفتار و جذب کودکان تسلط داشته باشن.
  • کنترل استرس: باید راهکارهایی برای رهایی از استرس خودشون رو داشته باشن. شغل دندانپزشکی از اونجایی که خیلی شغل پرفشاری هست باید که زمانی رو برای رهایی از استرس‌هاشون قرار بدن، مثلا به کلاس‌های موسیقی برن، زمانی برای ورزش کردن بزارن یا کارهایی که بتونه ذهنشون رو از مشغله‌های روزمره‌ی شغل دندان پزشکی رها کنه.

بنابراین، اگر به فکر ورود به رشته دندانپزشکی هستید و دائم در مورد درامد دندانپزشک در ایران یا آینده شغلی و شرایط مهاجرت جستجو می‌کنید، باید بدانید که همزمان با یادگیری دروس، نیاز دارید چنین مهارت‌هایی را در خود پرورش دهید.

۷.چقدر امکان کارآفرینی و ایجاد کسب و کار و افزایش درآمد دندانپزشکی وجود دارد؟

با شرایط اقتصادی الان که ثبات بر جامعه حاکم نیست، امکان کار آفرینی و داشتن درآمد بالا کمی پیچیده هست. در تمامی حوزه‌های شغلی از جمله بازار کار دندانپزشکی افرادی وجود دارند که قدیمی‌تر هستند و بیمارن و مشتریان بر حسب شناختی که به آن‌ها  دارند به این افراد شناخته شده مراجعه میکنن و همین موضوع باعث میشه تا شرایط کارآفرینی در شغل دندانپزشکی کمی پیچیده و مشکل برای تازه‌کارها باشه.

به همین دلیل دانشجوها اگر می‌خوان که در این رشته موفق بشن، باید قبل از ورود به بازار کار با وزارت خونه‌ها آشنایی پیدا کنند، یعنی به کلینیک‌های درمانی برن و با اساتیدشون ارتباط‌های شغلی برقرار کنن که باعث بشه با محیط‌های کاری آشنایی لازم رو داشته باشن.

بنابراین باید از همون دوران دانشجویی به کسب اطلاعات بپردازن چرا که مجوز برای تاسیس مطب خیلی سخت  و دشوار هست. همچنین بچه‌ها می‌تونن که شرکت@های صادرات و وارادت دارو و یا درمانگاه احداث کنن.

۸.با توجه به شرایط بازار کار و نحوه معرفی دندان‌پزشکی به بچه‌ها، شما پیشنهاد می‌کنید که در حین کار تحصیل کنند؟

در بسیاری از رشته‌ها، دانشجویان همزمان با درس به‌کار نیز مشغول می‌شوند و می‌توانند منبع درآمدی داشته باشند. اما در مورد رشته دندانپزشکی، شرایط کمی متفاوت است:

در رشته‌های علوم پزشکی به خصوص رشته دندانپزشکی کار و کسب درآمد تا قبل از فارغ التحصیلی و اخذ مجوز غیرقانونی است و اگر دانشجوها بدون کسب پروانه نظام پزشکی وارد بازار کار بشن از طریق بهداشت تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرن.

اما از اونجایی که پیشنهاد میشه قبل از ورود به بازار کار دندانپزشکی تجربه کسب کنن. همچنین تشخیص بیماری و نحوه‌ی رفتار با بیمار یا هرچیز دیگری تنها با ورود به محیط کار بدست میاد،  بنابراین می‌تونن تا در مطب‌ها به عنوان دستیار دندانپزشک مشغول به کار بشن.

بنابراین، هرچند بازار کار دندانپزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی، بسیار فریبنده است، اما در حین تحصیل نمی‌توان از طریق همین رشته درآمد داشت و در ارگان‌ها یا کلینیک‌های رسمی مشغول به‌کار شد.

درآمد دندانپزشکی و درامد دندانپزشک در ایران

۹.مراحل تحصیل در رشته دندانپزشکی به چه صورت است؟

رشته‌های پزشکی به طور معمول، طولانی‌تر از رشته‌های مهندسی هستند و به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. توضیحات دکتر زرین‌فر به خوبی این موضوع را شفاف می‌کند:

مراحل تحصیلی در رشته دندانپزشکی درست مثل مابقی رشته‌های علوم پزشکی هست. یعنی ابتدا وارد دوره عمومی میشن و بعد از اتمام آن و شرکت در آزمون جامع وارد مرحله‌ی تخصص میشن. به طور کل رشته پزشکی و دندانپزشکی 10 ترم هست که 4 ترم اول عمومی و 6 ترم بعدی دوره‌های تخصصی هستن. در دوره‌ی تخصصی تحصیل به صورت کار عملی انجام میشه و همزمان هم دوره‌های تئوری دندان پزشکی رو می‌خونن و در ترم‌های اخر به طور کل در کلینیک‌ها مشغول به کار میشن.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته داروسازی

۱۰.چقدر امکان مهاجرت در رشته دندانپزشکی وجود دارد؟

بسیاری از دانش‌آموزان، زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، یک معیار خاص نیز را در ذهن خود دارند؛ شرایط مهاجرت رشته تحصیلی چیست؟ این مسئله، برای رشته دندانپزشکی نیز وجود دارد و حتی ممکن است، علاقه‌مندان این رشته، جدی‌تر نیز به مهاجرت تحصیلی فکر کنند. اما، واقعیت در مورد شرایط مهاجرت رشته دندانپزشکی، به‌نحوی دیگر است:

در رشته دندانپزشکی از اونجایی که واحد‌ها و مدل‌های آموزشی دانشگاه‌های ایران با خارج از کشور متفاوت هست، به هیچ عنوان نمی‌تونن با مدرک تحصیلی‌شون مهاجرت کنن و باید از پایه با گذرندان دوره‌هایی مقدمانی – به‌خصوص در کشورهای آمریکا و کانادا – شروع کنن. اگر هدف دارن تا رزیدنت بشن باید علاوه بر گذراندن این دوره‌ها، در دوره‌های پزشکی عمومی شرکت کنن. اما متاسفانه به طور مستقیم از سمت دانشگاه امکان بورسیه وجود نداره.

برای اینکه، چشم‌انداز بهتری در مورد شرایط مهاجرت تحصیلی و رشته‌های مناسب برای مهاجرت پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت مجله‌ی آموزشی استادبانک را مطالعه کنید.

معرفی رشته دندانپزشکی؛ بررسی جامع دندانپزشکی

۱۱.حرف یا توصیه آخری است که بخواهید به بچه‌ها بگید؟

در آخر از خانم دکتر مهرناز زرین‌فر خواستیم، تا براساس تجربیات تحصیلی و کاری‌شان به علاقه‌مندان و داوطلبین تحصیل در رشته دندانپزشکی بهترین توصیه بدهند:

بعد از تدریس، رشته‌های پزشکی از جمله رشته دندانپزشکی، شدیدا نیازمند بروز بودن دائمی هستند. پس دانشجوها نباید به درس‌هایی که در دوران تحصیل خواندند افاقه کنند و و هر روز به علم‌شون باید اضافه کنن. همچنین، دانشگاه همه چیز رو آموزش نمیده و به همین خاطر بهتر هست که از ترم 1 یا 2 همایش‌هایی که برگزار میشه رو شرکت کنه تا خودش رو بروز نگه داره.

قبولی در رشته دندانپزشکی با کمک بهترین اساتید تدریس خصوصی کنکور تجربی

قبولی در رشته دندان‌پزشکی، نیازمند درس‌خواندن و برنامه‌ریزی بسیار دقیق است. زمان در دوران کنکور، محدود و عنصری طلایی است. برای اینکه دانش‌آموز بتواند به همه‌ی دروس تخصصی در مدت‌زمانی مناسب برسد، مطالعه‌ی عمیق داشته باشد و به‌اندازه کافی تست بزند، نیاز دارد تا از معلمی باتجربه کمک بگیرد.

در سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک، شما برای همه‌ی دروس تخصصی تجربی به بهترین معلم خصوصی دسترسی دارد. اساتید در استادبانک به دو صورت آنلاین و حضوری، آماده‌ی برگزاری کلاس هستند. قیمت تدریس خصوصی کنکور تجربی نیز در استادبانک بسیار متنوع است تا همه‌ی دانش‌آموز با توان مالی مختلف به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند. برای انتخاب معلم خصوصی کنکور تجربی، کافی‌است روی لینک زیر کلیک نمایید.

معلم خصوصی کنکور تجربی

توصیه استادبانک به دانش آموزان تجربی در خصوص رشته دندان پزشکی

برای قبولی در رشته دندانپزشکی باید در درس‌های فیزیک، ریاضی، زیست و شیمی درصدهای بالای ۵۰ داشته باشید. به‌خصوص در دانشگاه‌های معتبر تهران و شهرهای بزرگ باید درصد داوطلبان بالای ۷۰ باشد. دقت کنید در یک سالی که برای مطالعه کنکور وقت می‌گذارید، تمام ضعف و مشکلات درسی‌تان را در این درس‌های تخصصی و مهم با ضرایب بالا از بین ببرید.

سامانه جامع آموزشی خصوصی استادبانک، با برترین اساتید تدریس خصوصی کنکور، مشاورین تحصیلی، مجموعه مقالات برنامه‌ریزی درسی و روش مطالعه، بانک نمونه سوالات کنکوری، بسته‌های معلم خصوصی و اپلیکیشن استادبانک در کنار دانش‌آموزان سراسر کشور است. خدمات متنوع آموزشی استادبانک، با هدف ساده‌تر کردن درس خواندن و موفقیت تحصیلی آماده می‌شوند.

اگر در زمینه گرفتن معلم خصوصی کنکور یا مشاوره تحصیلی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل، می‌توانید با شماره 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به شما کاربران عزیز است. انتخاب رشته کنکور سراسری استادبانک

شرایط قبولی در رشته دندانپزشکی چگونه است؟

رشته دندانپزشکی، یکی از رشته‌های پرطرفدار و محبوب رشته تجربی است. شرایط قبولی در این رشته، بستگی به هدف دانش‌آموز دارد. اگر، قصد او ورود به دانشگاه‌ها برتر کشور است، باید درصد بالایی در دروس تخصصی به دست آورد. در این مقاله با کمک یک پزشک باتجربه به این سوال پاسخ دادیم.

درآمد دندانپزشک در ایران چگونه است؟

درآمد دندانپزشکی در ایران به عوامل مختلفی مانند گرایش دندانپزشکی و میزان تجربه بستگی دارد. در این مقاله به خوبی به این مسئله پاسخ داده شده است.

شرایط مهاجرت رشته دندانپزشکی چگونه است؟

شرایط مهاجرت رشته دندانپزشکی، برخلاف تصور اولیه چندان ساده نیست و باید از پایه با گذرندان دوره‌هایی مقدماتی – به‌خصوص در کشورهای آمریکا و کانادا – شروع به تحصیل کنید.