بودجه بندی کنکور تجربی

بودجه بندی موضوعی سوالات فیزیک کنکور تجربی

ملیحه فراهانی نویسنده
3516 0
09 بهمن 1401

اهمیت بودجه‌بندی فیزیک کنکور تجربی برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب و یک مطالعه مفهومی بر کسی پوشیده نیست. اولین قدم برای کسب درصد بالا در درس فیزیک، اطلاع از نحوه بودجه‌بندیش است. بودجه‌بندی فیزیک کنکور بیشتر به این درد میخورد که شما بدانید باید وقتتان روی بیشتر روی چه مباحثی بگذارید و چه سوالاتی رو حل کنید.

هر سال معمولا چارچوب کنکور سراسری طبق بودجه‌بندی‌هایی که اعلام میشه، شکل می‌گیرد. بنابراین دانستن بودجه‌بندی کنکور تجربی کمک خیلی زیادی در پیش بینی سوالات طراحی شده در کنکور می‌کند. در این زمینه برای گرفتن بهترین نتیجه، می‌توانید روی کمک مشاوره تحصیلی هم حساب کنید.

تعداد سوالات هر فصل فیزیک در کنکور تجربی

تعداد سوالات فیزیک در کنکور تجربی طبق سال های پیش به این صورت بوده که از سه کتاب 30 سوال طراحی می‌شود که مدت پاسخگویی به آن 37 دقیقه است.

جدول زیر تعداد سوالاتی است که از هر فصل فیزیک در کنکور طرح شده است. همانطور که گفتیم دانستن بودجه بندی کنکور تجربی کمک زیادی می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری درس بخوانید.

در واقع اگر فصل به فصل بودجه‌بندی فیزیک کنکور در رشته تجربی رو بررسی کنیم، به صورت زیر است:

بودجه بندی سوالات فیزیک کنکور تجربی

اولویت‌بندی مباحث مهم درس فیزیک در رشته تجربی

برای مطالعه درس فیزیک رشته تجربی باید به اولویت‌بندی توجه کنید، چون باعث میشود که در زمانتان صرفه‌جویی کنید. همچنین روی مباحثی که کم اهمیت‌تر هستند، زمان کمتری بگذارید.

  • نوسان، موج‌های مکانیکی و صوت (5 الی 6 سوال)
  • فیزیک اتمی و جدید ( 3 الی 4 سوال)
  • مدارهای الکتریکی (2 الی 3 سوال)
  • سایر مباحث در اولویت آخر تقریبا به یک اندازه اهمیت دارند.

پس از اینکه اولویت‌بندی را مورد توجه قرار دادید، بهتر است روی تست زدن و به کار بردن روش‌های تستی و کنکوری تمرکز کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی لینک بهترین روش مطالعه درس فیزیک کنکور روش صحیح مطالعه این درس رو یاد بگیرید.

نکات مهم در بودجه بندی فیزیک کنکور تجربی

  • تعداد سوالات فیزیک دفترچه اختصاصی برای دانش آموزان کنکوری در رشته تجربی 30 سوال است.
  • مدت زمان پاسخگویی به سوالات فیزیک کنکور تقریبا در حدود 37  دقیقه است.
  • مهم‌ترین و پرتکرارترین مباحث فیزیک در کنکور تجربی، موج‌های مکانیکی و صوت، فیزیک اتمی و مدارهای الکتریکی است.

می‌توانید برای مشاهده بهترین منابع فیزیک کنکور وارد لینک بهترین کتاب فیزیک کنکور شوید و بهترین منابع فیزک را نیز مطالعه کنید.

فیزیک کنکور تجربی را چطور بخوانیم؟

بهترین روش مطالعه برای کنکور تجربی، این است که زمان‌بندی و اولویت‌بندی مناسب داشته باشید. مثلا برای اینکه بتوانید به خوبی از پس حل کردن سوال‌های درس فیزیک بربیایید و به درصد دلخواهتان در کنکور برسید، به این چند نکته دقت کنید:

  • سوالات فیزیک کنکور را تیپ‌بندی کنید و بشناسید. این کار را می‌توانید با کمک یک مشاور یا معلم خصوصی فیزیک انجام دهید.
  • برای خواندن درس فیزیک منابع مناسب پیدا کنید.
  • فرمول‌های فیزیک را به خوبی بفهمید و برای هر سوال آنها را کدگذاری کنید. به این ترتیب با نگاه کردن به هر سوال بلافاصله تشخیص می‌دهید که کدام فرمول را برای حل سوال نیاز دارید.
  • براساس اولویت‌بندی، مباحث را بخوانید. یعنی مباحثی را که مهم‌تر هستند اول بخوانید.
  • براساس بودجه‌بندی سوالات، تعداد تست کافی برای هر کدام از مباحث در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای مبحث نوسان و امواج که 4 سوال از آن طرح می‌شود، حداقل 400 تست حل کنید.
  • تست‌های زمان‌دار و ترکیبی بزنید.
  • به تدریج سرعت تست‌زدن خود را افزایش دهید.

با رعایت این نکات و کمک گرفتن از مشاور تحصیلی، حتما می‌توانید درصد دلخواهتان را از درس فیزیک در کنکور بدست بیاورید.

چطور فیزیک کنکور تجربی را در زمان کم بخوانیم؟

اگر شما آن دسته از افرادی هستید که برای خواندن فیزیک زمان کافی ندارید، نگران نباشید. یکی از بهترین راه‌کارها برای خواندن فیزیک در زمان کم، این است که فقط بعضی از مباحث را انتخاب کرده و فقط همان‌ها را بخوانید. راه‌کار بهتر این است که از یک معلم خصوصی فیزیک کنکور تجربی کمک بگیرید. معلم‌ خصوصی می‌تواند ظرف مدت کوتاهی شما را برای کنکور آماده کند. همچنین دقت کنید که به سراغ منابع متعدد نروید. بهترین کار این است که فقط یک منبع پیدا کنید و همان را چندین بار بخوانید. همچنین یادتان باشد که باید روی سرعت تست‌زنی خودتان هم کار کنید.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی کدامند؟

حتما می‌دانید که این روزها منابع کنکور تجربی به وفور در بازار وجود دارند. از جزوه‌ها و کتاب‌های مختلف گرفته تا دی‌وی‌دی‌های و پکیج‌های آموزشی. این موضوع ممکن است انتخاب را برای شما داوطلبان تجربی سخت کند. اما بهترین راه این است که در انتخاب منابع وسواس زیاد به خرج ندهید. دو یا سه منبع را انتخاب کرده و با همان‌ها پیش بروید. می‌توانید همین منابع را چندبار بخوانید و مرور کنید. قطعا نتیجه دلخواهتان را بدست می‌آورید. در اینجا شما را با چند کتاب مفید فیزیک که از بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی هستد آشنا می‌کنیم:

بهترین منابع فیزیک تجربی که باید بخوانید

بهترین منابع فیزیک تجربی برای کنکوری‌ها

معلم خصوصی فیزیک تجربی با استادبانک

استادبانک به عنوان سامانه آموزش خصوصی برتر کشور شرایطی را فراهم کرده تا دانش‌آموزان بتوانند با شرکت در جلسات مشاوره مجرب‌ترین مشاوران تحصیلی کشور هرآنچه که درمورد بهترین روش های یادگیری نیاز دارند را آموزش ببینند. مشاوران تحصیلی مجرب استادبانک طی جلسات مشاوره‌ای که برگزار می‌کنند، شرایط شاگردان را سنجیده و برای کمک به پیشرفت تحصیلی آنان از روش‌های اصولی استفاده می‌کنند. همچنین با کمک استادبانک می‌توانید با بهترین اساتید فیزیک تجربی آشنا شوید و موفقیت خود را تضمین کنید.

البته در سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک علاوه بر مشاوره تحصیلی، خدمات آموزشی دیگری نیز ارائه می‌شوند. تدریس خصوصی استادبانک در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه قرار می‌گیرد. بنابراین با مراجعه به وب سایت استادبانک می‌توانید از خدمات مشاوره تحصیلی و تدریس خصوصی در کنار یکدیگر استفاده کرده و زمان رسیدن به اهداف تحصیلی خود را کمتر کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق شماره 91005343 – 021 با استادبانک در ارتباط باشید.

  مشاوره کنکور استادبانک

تعداد سوالات فیزیک در کنکور سراسری تجربی چندتا است؟

تعداد سوالات فیزیک در کنکور تجربی طبق سال های پیش به این صورت بوده که از سه کتاب 30 سوال طراحی می‌شود که مدت پاسخگویی به آن 37 دقیقه است.

بهترین منابع فیزیک تجربی برای کنکور کدامند؟

فیزیک جامع قلم‌چی، فیزیک جامع خیلی سبز و فیزیک جامع منتشران چند نمونه از بهترین منابع کنکور تجربی برای درس فیزیک هستند.