منابع کنکور تجربیمنابع کنکور ریاضی

بهترین کتاب شیمی کنکور

استادبانک نویسنده
1549 1
19 بهمن 1395
بهترین کتاب شیمی کنکور

بهترین کتاب شیمی کنکور از نظر بسیاری از اساتید کنکور کدام است؟! منابع درسی مناسب برای دانش آموزان کنکوری دغدغه مهمی است. این که چه کتابی برای چه درسی مناسب است و تحقیق در این باره برای دانش آموزان کنکوری، که وقت بسیار کمی هم دارند مشغله فکری مهمی است.

در این بخش ما برای شما از بهترین کتاب های شیمی می گوییم. شیمی از دروس مهم رشته تجربی پس از زیست است. درس شیمی درسی است که در 2سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. بنابراین انتخاب بهترین کتاب کمک درسی شیمی برای بچه های تجربی حائز اهمیت است. توصیه می کنیم که این بخش را حتما مطالعه کنید. مدرسین کنکور هم از این مطلب می توانند استفاده کنند.

1-کتاب پرسش های 4 گزینه ای شیمی مبتکران:

این کتاب از پرطرفدارترین کتاب های شیمی کنکور است، که تا به حال 178 بار چاپ شده است. همه کسانی که این کتاب را مطالعه کرده اند، راضی بوده اند.

تست های این کتاب به 4 دسته تقسیم می شوند:

  • تست های بسیار مهم
  • تست های مربوط به مطالب حفظی کتاب درسی
  • تست های ویژه تکرار بیشتر
  • تست های ویژه نوادگان مندلیف

از ویژگی های این کتاب:

  • تقسیم بندی تست ها:

با این روش، دانش آموز با توجه به سطح تحصیلی خود، متوجه می شود که از کدام بخش کتاب می تواند استفاده کند.

  • چهار جلدی بودن کتاب: این کتاب در 4جلد در بازار موجود است. یعنی یک جلد برای دوم دبیرستان، یک جلد برای سوم دبیرستان، دوجلد برای پیش دانشگاهی
  • ارائه درسنامه مناسب برای هر فصل کتاب
  • از نقاط ضعف این کتاب:

حجم این کتاب زیاد است و خیلی از دانش آموزان در این مورد به مشکل می خورند. ما به شما توصیه می کنیم اگر زمان کافی دارید همه تست ها را مطالعه کنید. اما اگر زمان کافی ندارید اصلا نگران نباشید، چون دسته بندی بودن تست های کتاب به شما کمک خواهد کرد.

2-کتاب تست های تکمیلی شیمی مبتکران:

این کتاب دارای تست های سنگینی است و فقط برای کسانی مناسب است که در درس شیمی خیلی قوی هستند. دانش آموزانی که عاشق درس شیمی هستند می توانند این کتاب را استفاده کنند.

3-کتاب تست شیمی خیلی سبز

ما بعد از کتاب مبتکران، کتاب خیلی سبز را به شما پیشنهاد می کنیم. نکته: تست های این کتاب 2 نوع است.

سریA: این سری تست های معمولی است. در سطح کتاب نگارش شده است.

سریZ: برای کسانی که برای درصد بالای کنکور مطالعه می کنند مناسب است.

ویژگی این کتاب: بیان شیرین و روان: این کتاب برعکس کتاب مبتکران که حجم بالایی دارد، با نگارش دوستانه و روانی که دارد، دانش آموز را خسته نمی کند.

4-کتاب گاج نقره ای:

با وجود اینکه این کتاب در دروس دیگر یکه تازی می کند اما در این درس موفق عمل نکرده است. اما دانش آموزان می توانند از آن به عنوان کتاب تست دوم یا سوم استفاده کنند.

و در پایان:

با توجه به توضیحات بالا انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور سلیقه ای است. بهتر این است که خودتان به کتابفروشی بروید و کتابی با سطح و خواسته شما هماهنگ تر است را انتخاب کنید. اما به عنوان یک پیشنهاد بچه های دوم و سوم دبیرستان کتاب مبتکران را مطالعه کنند.دانش آموزان پیش دانشگاهی از متاب مبتکران و خیلی سبز استفاده کنند و گاج را به عنوان کتاب سوم مطالعه کنید.

دانش آموزانی که در سطح متوسط و ضعیف هستند از کتاب مبتکران 4 گزینه ای و خیلی سبز استفاده کنند و دانش آموزان قوی از کتاب تست های تکمیلی مبتکران استفاده کنند. نکته آخر: به هیچ وجه به فکر خرید کتاب انتشارات دیگر  نباشید! چون از کتاب های پیشنهادی بسیار عقب تر هستند.