برنامه ریزی درسی متوسطه دوم استادبانک

بهترین برنامه ریزی درسی یازدهم برای دانش‌آموزان همه رشته ها

استادبانک نویسنده
46546 7
06 بهمن 1400
بهترین برنامه ریزی درسی پایه یازدهم - مجله استادبانک

برنامه‌ریزی درسی یازدهم، یکی از مهم‌ترین گام‌های شما برای موفقیت در امتحانات و در نهایت آزمون کنکور خواهد بود. خوشبختانه در این سال تحصیلی با استرس دروس جدید پایه دهم مواجه نیستید و فشار روانی ناشی از نزدیک بودن کنکور در پایه دوازدهم را هم روی خود احساس نمی‌کنید.

اما قبل از هر چیز، باید بدانید که اگر قصد گرفتن نمره 20 در امتحانات نهایی و موفقیت در کنکور را دارید، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی هستید. شما باید از انواع روش‌های مطالعه، مثل مفهومی و تستی استفاده کنید تا به آمادگی لازم برسید.

این مطلب، یکی دیگر از مقالات مشاوره تحصیلی مجله استادبانک است که به بررسی کامل برنامه ریزی درسی ریاضی، تجربی و انسانی می‌پردازد.مشاوره تحصیلی استادبانک

موفقیت در کنکور سراسری با برنامه ریزی درسی یازدهم

واقع بین باشید! رتبه‌ی خوب آوردن در کنکور با درس خواندن‌های شب امتحانی و بدون برنامه، رویایی محال است! امسال، بهترین فرصت است تا بتوانید با کمی آزمون و خطا به نظم شخصی و یک برنامه ریزی درسی دقیق برسید.

در کنار برنامه ریزی درسی دقیق، شما باید پایبند به اصولی مشخص باشید. فرض کنید رعایت شیوه‌ی مطالعه باید طبق یک‌سری قوانین انجام شود. برای مثال به موارد زیر دقت کنید:

  • مکانی ثابت را برای مطالعه پیدا کنید و درس خواندن روبروی تلویزیون و لم دادن روی تخت کنار بگذارید.
  • خوابتان را تنظیم کنید و ساعت بیدارشدن ثابتی داشته باشید.
  • درس هر روز را همان روز مطالعه‌ کنید تا همیشه یک گام جلوتر باشید.

این سه نکته، سرآغار شکل گرفتن برنامه‌‌ی شما برای موفقیت در پایه یازدهم است. داشتن برنامه، مانند نقشه‌ی راه شما عمل می‌کند تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

برای اینکه، برنامه ریزی درستی داشته باشید و به مهارت کافی برای تنظیم یک جدول زمان‎بندی عالی برسید، به شما توصیه می‌کنیم مقالات مختلف برنامه ریزی درسی استادبانک را مطالعه کنید. در این مطالب به ابعاد و جنبه‌های مختلف ایجاد برنامه و نظم توجه شده است.

دروس مشترک پایه یازدهم ریاضی، تجربی و انسانی

دروس عمومی مشترک پایه یازدهم برای رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی، 6 درس فارسی، زبان، دینی، عربی، نگارش و تاریخ هستند. یک تفکر اشتباه میان برخی دانش‌آموزان وجود دارد که برای درس‌های عمومی زمان چندان زیادی قائل نمی‌شوند.

مسئله این است که شما برای داشتن معدل بالا، باید در همه‌ی درس‌ها عملکرد مطلوبی داشته باشد و حتی در آزمون کنکور نیز باید به حداقل درصد مناسب از دروس عمومی دست پیدا کنید.

برخی از این دروس اهمیت بیشتری دارند و باید در برنامه ریزی درسی یازدهم شما جایگاه خوبی برای آن‌ها در نظر بگیرید. درس‌های زبان انگلیسی، فارسی، عربی و دینی به اصطلاح از منابع کنکوری هستند و شما با نگاهی عمیق و جدی باید سراغ مطالعه آن‌ها بروید.

اگر خواندن درس‌های عمومی برای شما سخت است یا پاسخگویی به سوالات کتاب درسی برای شما یک چالش محسوب می‌شود، می‌توانید از منابع آموزشی معتبر کمک بگیرید. استادبانک هم مجموعه کاملی از گام به گام کتاب‌های درسی یازدهم را به طور رایگان در دسترس شما گذاشته است.

پیشنهاد ما به شما این است که در جدول برنامه ریزی درسی هرروز خود، حتما یک یا دو درس عمومی را جا دهید. غفلت از دروس عمومی به راحتی در فرجه‌های امتحانی قابل جبران نیست و شما را به دردسر می اندازد.

برنامه ریزی درسی یازدهم تجربی رایگان

در ادامه باهم به توضیحات برنامه ریزی درسی یازدهم برای هریک از رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی می‌پردازیم.

مشاوره برای برنامه ریزی درسی یازدهم تجربی

دروس تخصصی رشته علوم تجربی در پایه یازدهم را درس‌های زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زمین‌شناسی تشکیل می‌دهند. این کتاب‌های درسی مجموعه‌ای از مفاهیم حفظ‌کردنی، حل‌کردنی، مفهومی و تحلیلی هستند که کار دانش‌آموز را برای یادگیری سخت می‌کنند.

شما باید نسبت به مطالعه‌ی هر کدام از این دروس حساس باشید و طبق یک برنامه‌ی دقیق پیش بروید. در ادامه به چند نکته خوب و کاربردی، درباره‌ی اولویت‌بندی و روش مطالعه این دروس اشاره کردیم:

  • زیست شناسی همیشه و همه‌جا باید اولویت اول دانش‌آموزان تجربی باشد. این درس را باید به دفعات بسیار زیاد با دقت فراوان مطالعه کرد و به‌طور همزمان خلاصه‌نویسی نمود. حتما در برنامه هر روز خود این درس را داشته باشید.
  • درس شیمی در اولویت دوم شما است. شیمی از نظر متن مانند زیست تعاریف حفظی و مفهومی متعددی دارد و از طرف دیگر مانند درس فیزیک، توانایی دانش‌آموز را رد حل مسائل می‌سنجد. شما باید نسبت با یادگیری هر دو بخش این درس حساس باشد و در جدول برنامه‌ریزی خود، زمان کافی را برای آن تعیین کنید.
  • درس فیزیک را سعی کنید حتما مفهومی یاد بگیرید و درگیر فرمول‌های مختلف آن نشوید تا به دو هدف امتحانات و کنکور به راحتی برسید. دقت کنید برنامه ریزی برای فیزیک خواندن بیشتر باید متمایل به حل تست و تحلیل سوالات باشد.
  • برای درس ریاضی، تعادل را رعایت کنید. دانش آموزان تجربی معمولا یا درس ریاضی را خیلی بی‌اهمیت می‌شمارند و برایش وقت کمی می‌گذارند یا درگیر سوالات سختی می‌شوند که متناسب با رشته‌ تجربی نیست. پس حتما بر پایه کتاب درسی و سوالات کنکور، ریاضی  مطالعه کنید.
  • زمین‌شناسی از نظر شکل ارائه‎ی مطالب، تقریبا شبیه به زیست است. این درس معمولا میان دروس تخصصی تجربی، اهمیت کمتری برای دانش‌آموزان دارد. مشاورین پیشنهاد می‌کنند در هفته حدود 6 ساعت را برای مطالعه زمین‌شناسی در نظر بگیرید.

پیش‌رفتن طبق الگوی برنامه ریزی درسی یازدهم، کاری عاقلانه و هدف‌مند است. اما این احتمال وجود دارد که شما برای یادگیری هریک از دروس تجربی دچار مشکل شوید. در چنین شرایطی، می‌توانید از اساتید تدریس خصوصی یازدهم علوم تجربی استادبانک، برای آموزش اصولی درس‌های این رشته کمک بگیرید.

دانلود جدول برنامه ریزی درسی یازدهم تجربی رایگان استادبانک

دانلود جدول برنامه ریزی درسی یازدهم تجربی استادبانک در سه فرم روزانه، هفتگی و ماهانه تهیه شده است که به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد. برای دانلود هر کدام‌یک از این جدول‌ها، کافی است روی لینک مورد نظرتان کلیک کنید.

برنامه ریزی درسی یازدهم انسانی؛ ایجاد نظم برای تعداد درس بالا

پایه یازدهم انسانی از دروس تخصصی ادبیات، ریاضی، جغرافیا، تاریخ، جامعه‌شناسی، روان شناسی و فلسفه تشکیل می‌شود. بزرگ‌ترین چالش دانش‌آموز رشته علوم انسانی برای برنامه ریزی درسی، برقرار تعادل میان تعداد بالایی از دروس مهم است.

تعداد درس‌های رشته انسانی به نسبت دو رشته‌ی ریاضی و تجربی، بیشتر است که این کتاب‌های درسی، حجیم و گسترده هستند. بنابراین، باید برنامه ریزی‌ دقیق‌ و جامع‌ داشته باشید. از طرفی دیگر، شباهت روش مطالعه دروس انسانی و یکنواخت بودن‌شان، رعایت اصل تنوع را در برنامه ریزی درسی یازدهم انسانی واجب‌تر می‌کند.

پس حتما سعی کنید که در برنامه ماهانه، هفتگی و روزانه خود درس‌ها را متنوع بچینید تا ساعات مطالعه مفیدتری را هم داشته باشید. علاوه بر استفاده از سوالات و تمرین‌های کتاب، هر کدام از دروس را با نگاهی به سوالات کنکور مطالعه کنید.

اگر بدون توجه به سوالات کنکور هردرس شروع به مطالعه آن کنید، ناخواسته بخش بزرگی از نکات کتاب درسی را از دست می‌دهید. ویژگی برجسته‌ی شیوه‌ی مطالعه‌ی کنکوری، بالا بردن دقت و تیزبینی دانش‌آموز است که در رشته‌ی انسانی یک برگ برنده خواهد بود.

دانلود جدول برنامه ریزی درسی یازدهم انسانی استادبانک

تیم مجله استادبانک، شرایط دانلود رایگان جدول برنامه ریزی درسی یازدهم انسانی را برای شما فراهم کرده است. البته یادتان باشد، استفاده از جدول برنامه‌ریزی و هر ابزار کمک آموزشی دیگر، زمانی موثر است که شما درس را درک کنید و خوب یاد بگیرید. بنابراین در صورت داشتن مشکل در فرآیند یادگیری، باید از اساتید باتجربه‌ی تدریس خصوصی یازدهم علوم انسانی کمک بگیرید.

برای دانلود فایل Pdf جدول برنامه‌ریزی درسی یازدهم انسانی نیز، کافی است روی لینک موردنظرتان کلیک کنید. این جدول‌ها در قالب روزانه، هفتگی و ماهانه برای شما آماده شده‌اند.

برنامه ریزی درسی یازدهم و دانلود رایگان جدول برنامه ریزی

برنامه ریزی درسی پایه یازدهم ریاضی

ریاضی را ساخت‌ترین رشته‌ی علوم نظری می‌شناسیم که دروس تخصصی پایه یازدهم آن را هندسه، حسابان، آمار و احتمال، فیزیک و شیمی تشکیل می‌دهد. محسابات فراوان در همه‌ی بخش‌های رشته ریاضی فیزیک را به چشم می‌خورد. تسلط پیدا کردن روی حل مسائل مختلف از فیزیک و شیمی تا هندسه و حسابان، واقعا نیازمند تمرین مکرر است.

بنابراین شما به‌عنوان دانش‌آموز رشته ریاضی، باید از زمان خود به خوبی بهره ببرید و فضای کافی را برای تمرین و تکرار به وجود بیاورید. سه درس هندسه و آمار و حسابان، دروس تخصصی زیرشاخه‌ی ریاضی برای سال یازدهم هستند که با مفاهیم هندسه و آمار و احتمال از قبل و در پایه‌ی دهم آشنایی دارید.

اما حسابان، درس جدیدی است که می‌تواند برای شما چالش ایجاد کند. مطالعه درس حسابان باید با صبر و حوصله پیش برود و شما باید مفهومی این درس را یادبگیرید. در زمان تنظیم برنامه درسی خود، حسابان را یکی از اولویت‌های اصلی قرار دهید. بهتر است هر روز، چند تمرین از این درس حل کنید.

شیمی و فیزیک رشته ریاضی هم مانند رشته تجربی، مجموعه‌ای از مفاهیم حل‌کردنی، حفظ‌کردنی و مفهومی دارند و باید برای آن‌ها زمان کافی را در نظر بگیرید. ضریب این دو درس در کنکور ریاضی هم بالا است و شما باید تسلط خوبی روی فیزیک و شیمی داشته باشد.

دانش‌آموزان پایه یازدهم رشته ریاضی برای موفقیت در امتحانات و کنکور، نیاز دارند تا تحت آموزش معلمان باتجربه باشند. اگر قصد دارید درس‌های رشته ریاضی را به بهترین نحو یاد بگیرید، می‌توانید در جلسات تدریس خصوصی یازدهم ریاضی فیزیک برترین اساتید سایت استادبانک شرکت کنید.

پیشرفت تحصیلی سریع با محصول جدید و اقتصادی استادبانک!

اگر در درسی ضعف دارید حتما برای رفع آن، به موقع اقدام کنید. ایام امتحانات زمان مرور درس‌ها است نه رفع مشکلاتی که در درس ها دارید. بهتر است مشکلات خود را در همان درس یا مبحثی که معلم در کلاس تدریس می‌کند با راهنمای معلم همان جلسه برطرف کنید. برای ساده شدن کار می‌توانید از محتوای آموزشی ویدیویی همان مبحثی که در آن مشکل دارید استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که با صرف کم‌ترین هزینه فقط ویدیوی بخشی که در آن مشکل دارید را خریداری و استفاده کنید. چنین شرایطی، تنها در سایت معلم خصوصی استادبانک فراهم شده است.

دیگر نیازی به خرید یک بسته کامل ویدیوی آموزشی و صرف هزینه بالا ندارید!

در حال حاضر، دانش آموزان پایه یازدهم می‌توانند ویدیوی جلسه به جلسه هر فصل یا هر بخش از دروسی مثل ریاضی و فیزیک را با بهترین اساتید مجموعه استادبانک با قیمتی مناسب، خریداری و مشاهده کنند. این محصول باارزش به زودی برای تمامی پایه‌ها و تمامی دروس در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.

دانلود جدول برنامه ریزی درسی یازدهم ریاضی استادبانک

مجله استادبانک، جدول برنامه ریزی درسی یازدهم ریاضی را در سه نوع روزانه، هفتگی و ماهانه و با فرمت Pdf برای شما آماده کرده است. این فایل‌ها شامل بخش‌های جدول ساعات مطالعه، جدول پیش‌بینی و بخش نظردهی مشاور یا پشتیبان شما می‌شود.

برای دانلود رایگان حدول برنامه ریزی درسی پایه یازدهم رشته ریاضی استادبانک، کافی است روی لینک موردنظرتان کلیک کنید:

برنامه ریزی درسی یازدهم با کمک معلم خصوصی استادبانک، بهترین روش یادگیری هر درسی است

در این مقاله مجله استادبانک به بررسی برنامه ریزی درسی یازدهم سه رشته‌ی ریاضی، تجربی و انسانی پرداختیم و درباره‌ی اهمیت دروس تخصصی و عمومی، این رشته‌ها نکات خوبی را به شما گفتیم.

سامانه تدریس خصوصی استادبانک، خدمات آموزشی مختلفی را در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌دهد تا درس خواندن و مطالعه به فرآیندی لذت‌بخش و آسان تبدیل شود. استفاده از جداول برنامه‌ریزی در کنار کلاس خصوصی با بهترین معلمان هر درس و رشته، کمک می‌کند تا دانش‌آموز مطمئن‌نرین گام‌ها را به سمت موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور بردارد.

اگر شما برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل، می‌توانید با شماره‌ی 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک به شما کمک خواهد کرد.

چگونه با برنامه ریزی درس بخوانیم؟

با برنامه درس خواندن در ابتدا نیاز به رعایت اصول خاصی توسط دانش آموز دارد و در ادامه با کمک مشاور و جدول برنامه ریزی دقیق و کامل می توان در آن پیشرفت کرد.

جدول برنامه ریزی چیست و چگونه از آن می‌توان استفاده کرد؟

جدول برنامه ریزی، جدولی است که با پیش‌بینی ساعات درس خواندن و ثبت گزارشات مطالعه به شما کمک می کند تا از زمان خود بهتر استفاده کنید.

چطور می توان به جدول برنامه ریزی درسی استادبانک دسترسی پیدا کرد؟

لینک دانلود رایگان جدول برنامه ریزی درسی یازدهم استادبانک، برای هر سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی در این مقاله وجود دارد.

مشاوره تحصیلی استادبانک