برنامه ریزی درسی استادبانکبرنامه‌ ریزی درسی کنکور 1402 استادبانکمشاوره تحصیلی

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن همه دانش آموزان به ویژه کنکوری‌ها!

80997 1
24 فروردین 1401
برنامه قفل گوشی برای درس خواندن همه دانش آموزان به ویژه کنکوری‌ها!

اندازه نگهدار که اندازه نکوست! گوشی‌های موبایل از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ابزارهای سرگرمی و کار هستند که به راحتی می‌توانند به عامل اصلی اتلاف وقت تبدیل شوند. گوشی‌های موبایل مانند بسیاری از وسیله‌های الکترونیکی دنیای مدرن با هدف ساده‌تر کردن زندگی تولید شدند. ولی جذابیت و وجه سرگرم‌کننده بودن انواع اپلیکیشن‌ها، باعث معضل اعتیاد به گوشی شده است.

این موضوع برای کسی که محصل است و نیاز به تمرکز برای درس خواندن دارد، چند برابر اهمیت پیدا می‌کند. درس خواندن برای دانشجو و دانش‌آموز با وجود گوشی و آن همه نرم‌افزارهای مختلف سخت شده است و محصل تمرکز لازم برای حفظ و رعایت روتین درسی خود را ندارد.

اما راه حل این مشکل چندان دور از دست نیست و فقط کافی است بدانید از چه اپلیکیشنی باید برای خلاصی از گوشی استفاده کنید. مجله استادبانک در این مقاله چند برنامه قفل گوشی برای درس خواندن را به شما دانش‌آموزان به ویژه کنکوری‌ها معرفی می‌کند.

چرا باید از برنامه قفل گوشی برای درس خواندن استفاده کنید؟

عادت کردن به هر چیزی به مرور زمان می‌تواند اثرات مخربی روی رفتار ما داشته باشد. گوشی موبایل هم به دلیل داشتن انواع امکانات و جذابیت به سرعت وارد چرخه‌ی زندگی روزمره ما می‌شود. حتی گاهی فکر می‌کنیم که بدون چک کردن دائمی گوشی، قادر به انجام هیچ کاری نیستیم!

این دقیقا همان جایی است که به طور مستقیم روی درس خواندن بچه‌ها تاثیر می‌گذارد. بیشتر دانش‌آموزان عادت دارند گوشی را در زمان مطالعه در نزدیکی خود قرار دهند و به طور ناخودآگاه هر چند دقیق یکبار صفحه نمایش آن یا دکمه اثرانگشت موبایل را لمس کنند.

شما قفل گوشی را باز می‌کنید و وارد دم‌دست‌ترین اپلیکیشن می‌شوید. فرض کنید یکی از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را باز کنید، چی می‌شود؟ بله، گشت‌وگذار به ظاهر ساده در دنیای مجازی، حداقل چند دقیقه از زمان شما را هدر می‌دهد و به همین سادگی، تمرکز و فرآیند مطالعه دچار لطمه می‌شود.

مهم‌ترین هدف برنامه قفل گوشی برای درس خواندن، سخت‌کردن دسترسی به انواع اپلیکیشن‌های موبایل است. این برنامه‌ها به شما یادآوری می‌کنند که قبل از کارکردن یا چک کردن‌های بی‌اهمیت گوشی، وظیفه‌ی مهم‌تری دارید.

اگر برای مطالعه کردن برنامه داشته باشید، عدم استفاده از گوشی در همگام درس برای شما راحت‌تر است. خواندن مقاله‌ی مدیریت زمان برای درس خواندن مجله استادبانک، می‌تواند اطلاعات خوبی درباره‌ی اهمیت زمان و برنامه‌ریزی بدهد.

اما قبل از اینکه به معرفی چند برنامه قفل گوشی برای کنکور و درس خواندن بپردازیم، اپلیکیشنی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند در همه‌ی جنبه‌های آموزشی به دانش‌آموزان و داوطلبین کنکور کمک کند. این نرم‌افزار، یک مثال عالی برای این است که بدانید، می‌توان از گوشی به صورت درست و برای رسیدن به موفقیت تحصیلی استفاده کنیم.

اپلیکیشن استادبانک؛ استفاده بهینه از گوشی برای درس خواندن!

اپلیکیشن آموزشی استادبانک برای ترک اعتیاد به گوشی برای درس خواندن

میان انواع اپلیکیشن‌های بازی، سرگرمی و شبکه اجتماعی، برنامه‌های کمک آموزشی نیز برای گوشی‌ها طراحی شده‌اند. اما تعداد کمی از این برنامه‌ها به جنبه‌های مختلف تحصیل و درس دانش‌آموزان توجه کرده‌اند. اپلیکیشن استادبانک، یک برنامه‌ی آموزشی کامل و جامع است که امکانات متعددی را در دسترس شما می‌گذارد.

اپلیکیشن استادبانک به نوعی طراحی شده است تا شما بتوانید به طور همزمان به منابع کمک آموزشی متنوعی دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز از مشاوره تحصیلی کمک بگیرید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه استادبانک را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  •  گام‌به‌گام کتاب‌های درسی اول ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه‌ی همه‌ی رشته‌ها
  • فایل نمونه سوالات امتحانی اول دبستان تا دوازدهم دبیرستان
  • فایل نمونه سوالات کنکور سراسری همه‌ی رشته‌ها
  • فایل Pdf کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم
  • امکان بررسی و انتخاب معلم خصوصی از میان برترین اساتید تدریس خصوصی استادبانک
  • مشاوره تحصیلی و راهنمایی

خدمات ارائه شده در این نرم‌افزار رایگان است و برای استفاده از امکانات درون برنامه‌ای هزینه‌ای را نمی‌پردازید. به طور خلاصه، شما با دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، فقط با یک کلیک به مجموعه‌ کاملی از منابع تحصیلی برای رفع نیازهای هر دانش‌آموزی دسترسی دارید.

نصب آسان اپلیکیشن استادبانک تنها با >> یک کلیک! <<


برای نصب اپلیکیشن استادبانک، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به زودی شرایط دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل IOS نیز فراهم می‌شود.

اما بیشتر اپلیکیشن‌های گوشی موجب حواس‌پرتی و عدم تمرکز دانش‌آموز می‌شوند. بنابراین در انتخاب اپلیکیشن‌های آموزشی بسیار دقیق باشید و به سراغ مراجع معتبر بروید. در ادامه چند برنامه قفل گوشی برای درس خواندن را معرفی می‌کنیم که از ذهن شما در مقابل اپلیکیشن‌های مضر، محافظت می‌کنند.

معرفی چند برنامه قفل گوشی برای درس خواندن

بعد از آشنایی با اهمیت استفاده از برنامه قفل گوشی و آشنایی با یک اپلیکیشن آموزشی مفید که برخلاف بسیاری از برنامه‌ها با هدف کمک به محصل در هر مقطعی طراحی شده است، نوبت به معرفی چند برنامع قفل گوشی می‌رسد. اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله یک هدف مشترک دارند و آن محافظت از تمرکز و ذهن شما در مقابل انواع حواس‌پرتی‌ها است:

1.برنامه Forest – Focus Timer for Productivity؛ درخت بکارید و درس بخوانید!

برنامه Forest برای قفل گوشی

معضل بزرگ جهان امروز، حواس‌پرتی و نداشتن تمرکز کافی است. اپلیکیشن Forest یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برنامه‌های این حوزه شناخته می‌شود که با فضای کاربری و ایده‌ی بسیار جذابی، برای قفل کردن گوشی شما دارد.

بعد از فعال کردن برنامه، مدت زمان مشخصی را تعیین می‌کنید و گوشی را کنار می‌گذارید. اما این تازه شروع ماجرا است. برنامه Forest به ازای هر وظیفه‌ای که بدون حواس پرتی و باز کردن قفل گوشی انجام دهید، یک درخت در جنگل شما می‌کارد و در غیر این صورت درخت شما از بین می‌رود. این شیوه‌ی کار برنامه چنان جالب و دوست‌داشتنی است که باعث بالا رفتن انگیزه شما هم می‌شود.

برخی از امکانات و ویژگی‌های اپلیکیشن Forest – Focus Timer for Productivity:

  • ترک اعتیاد به تلفن
  • کمک به حفظ تمرکز بدون حواس پرتی
  • بالا بردن انگیزه
  • پیشرفت روزانه / هفتگی / ماهانه / سالانه
  • بهترین برنامه سال Google Play 2015-2016
  • برنامه انتخاب برتر Google Play Editors
  • بهترین نامگذاری برنامه تأثیرات اجتماعی Google Play در سال 2018
  • بهترین برنامه خودسازی در کانادا، مکزیک، فرانسه، روسیه، برزیل، ژاپن، کره، هند و تایلند

محیط برنامه فورست بسیاز جذاب، چشم‌نواز و دوست‌داشتنی است و احتمالا بهترین رابط کاربری را میان برنامه‌های قفل گوشی و حفظ تمرکز دارد. همچنین این برنامه آمار و اطلاعات خوبی را در مورد مدت زمان کار با گوشی و میزان ساعاتی که تمرکز کردید را در اختیار شما می‌گذارد.

دانلود برنامه Forest از گوگل پلی

دانلود برنامه Forest از اپ استور


2.اپلیکیشن Stay Focused: Block Site & App

اپلیکیشن stay focused، برنامه قفل گوشی برای درس خواندن

همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است، اپلیکیشن Stay Focused با هدف حفظ تمرکز کاربر طراحی شده است. این نرم‌افزار به شما کمک می کند با محدود کردن استفاده از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، راحت‌تر تمرکز کنید و دچار حواس‌پرتی نشوید.

بخشی از ویژگی‌ها و امکانات Stay Focused: Block Site & App:

  • خود کنترلی و بالابردن بهره‌وری
  • اعتیاد به تلفن خود را کنترل کنید
  • روی اهداف و مدیریت زمان خود تمرکز کنید
  • کاهش زمان روشن بودن صفحه نمایش (اسکرین گوشی)
  • اوقات فراغت و اوقات فراغت خود را سازماندهی کنید

محیط برنامه استی‌فوکس ساده و جذاب است و رابط کاربری خوبی دارد. این برنامه مدت زمانی که صرف کار با نرم‌افزارهای مختلف کرده‌اید را هم نمایش می‌دهد تا جریان عادت‌های خود قرار بگیرید.

دانلود برنامه Stay Focused از گوگل پلی


3.نرم افزار OFFTIME برای قفل گوشی

نرم افزار OFFTIME برای قفل گوشی و درس خواندن

شیوه‌ی کار اپلیکیشن OFFTIME با فیلتر کردن سایر برنامه‌ها از شبکه‌های اجتماعی تا بازی‌ها است. این برنامه با بلاک کردن اپلیکیشن‌های پرکاربرد گوشی شما، سعی می‌کند تمرکزتان را حفظ کند تا حواس‌تان پرت نشود.

آف‌تایم هم مثل دیگر اپلیکیشن‌های قفل گوشی، آمار دقیق ساعات استفاده از برنامه‌های مختلف را به شما می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جالب این اپ داشتن مودهای مختلف مانند: خانواده، کار و خودم (کاربر) است.

 

دانلود برنامه OFFTIME از اپ استور


4.برنامه قفل گوشی برای درس خواندن SPACE

اپلیکیشن قفل گوشی SPACE برای درس خواندن کنکوری ها

برنامه SPACE با نام کامل SPACE: Break phone addiction, stay focused یکی از بهترین نرم‌افزارهای ترک اعتیاد به گوشی است که انتخاب عالی برای دانش‌آموزان به ویژه کنکوری‌ها محسوب می‌شود. ابتدا برخی از ویژگی‌های برنامه SPACE را بخوانید:

  • مورد اعتماد میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان برای ترک اعتیاد به گوشی
  • به شما کمک می کند زمان صفحه نمایش را کاهش دهید
  • شما را قادر می‌سازد تا روی اولویت خود تمرکز کنید
  • کمک می‌کند کارایی و بهره‌وری خود را افزایش دهید
  • به شما کمک می‌کند زمان بیشتری را صرف کارهای مهم خود کنید و گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید
  • نوتیفیکیشن‌های ناخواسته را مسدود می‌کند

رابط کاربری برنامه اسپیس، بسیار ساده و قابل فهم است و کاربری به راحتی اطلاعات آن را درک می‌کند. این برنامه به شما نشان می‌دهد چند بار صفحه گوشی را باز کردید و به طور دقیق لاگ‌های روزانه را ثبت می‌کند.

دانلود برنامه SPACE: Break phone addiction, stay focused از گوگل پلی

دانلود برنامه SPACE از اپ استور


5.اپلیکیشن Engross: Focus Timer, To-Do List & Day Planner

اپلیکیشن Engross برای قفل گوشی و ترک اعتیاد به گوشی

یک برنامه‌ی چند منظوره‌ی عالی برای قفل گوشی، برنامه‌ریزی درسی و روزانه که به سادگی قابل استفاده است. برنامه Engross یک نرم‌افزار ترکیبی است که به انجام سریع‌تر کارها، نظم‌دادن به وظایف و حفظ تمرکز و عدم حواس‌پرتی شما کمک می‌کند.

  • مهم‌ترین امکاناتی که برنامه Engross در اختیار شما می‌گذارد شامل موارد زیر است:
  • در حین کار یا مطالعه تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • در مسیر تمام وظایف خود بمانید.
  • حفظ نظم کارها و وظایف
  • جلسات خود را یادداشت کنید و در مورد کار و پیشرفت خود اطلاعاتی کسب کنید.
  • اهداف کاری روزانه را تعیین کنید.
  • برای کنترل بهتر زمان و وظایف، کارهای را اولویت‌بندی کنید

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نصب برنامه Engross مانند یک دستیار همه‌کاره است که علاوه بر حفظ تمرکز شما برای درس خواندن، نظم و ترتیب دقیق نیز به وظایف و کارهای شما می‌دهد. طراحی، رابط کاربری و محیط اپلیکیشن هم علیرغمی سادگی، زیبا و دوست‌داشتنی است.

دانلود برنامه Engross از گوگل پلی

دانلود برنامه Engross از اپ استور


6.نرم افزار Focusmeter: Productivity Timer

نرم افزار Focusmeter: Productivity Timer

هدف همه‌ی برنامه‌های قفل گوشی که تا اینجا معرفی کردیم، حفظ تمرکز و کمک به ترک اعتیاد به گوشی است. اما اپلیکیشن Focusmeter دیدگاه جالبی دارد، این برنامه با هدف ایجاد تعادل میان درس یا کار با زمان استراحت طراحی شده است.

طراحان این اپلیکیشن پرطرفدار اندروید و آی‌او‌ای، اعتقاد دارند کار نکردن با گوشی و پرداختن به درس و کار زمانی با بیشترین تمرکز انجام می‌شود که کاربر به استراحت و بازیابی توان خود هم به اندازه کافی اهمیت دهد و تعادل مناسبی بین درس و استراحت ایجاد کند.

در واقع، شعار این برنامه این است که شما بین بازه‌های زمانی تمرکزتان نیز به استراحت نیاز دارید. برخی از ویژگی اپلیکیشن Focusmeter: Productivity Timer شامل موارد زیر است:

  • شخصی‌سازی تایمرهای برنامه
  • بررسی روند مطالعاتی در بازه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه
  • دادن هشدار وقتی زمان تمرکز یا استراحت تمام شد.
  • پیگیری موارد حواس‌پرتی و عدم تمرکز
  • ویرایش جدول زمانی یا فعالیت‌ها
  • انتقال خودکار بین تمرکز یا استراحت یا در صورت تمایل دستی
  • اجرای برنامه در پسزمینه (این اپ برای اجرا نیازی به اجرا ندارد.)

شیوه‌ی کار برنامه Focusmeter چندان پیچیده نیست و شما به راحتی تایمر را به طول مدت زمان دلخواه تنظیم می‌کنید و به سراغ درس خواندن می‌روید. بعد از اتمام زمان، تایمر با آلارمی به شما هشدار می‌دهد که زمان استراحت فرا رسیده است. از نظر رابط کاربری و طراحی با اپلیکیشن زیبایی روبه‌رو هستید که امکات تنظیم دارک‌مود را به شما می‌دهد.

دانلود برنامه نرم افزار Focusmeter: Productivity Timer از گوگل پلی


خدمات آموزشی استادبانک؛ همراه دانش‌آموز برای راحت‌تر درس خواندن

در این مقاله با چند تا از بهترین و مشهورترین برنامه‌های قفل گوشی برای درس خواندن آشنا شدید. البته، همان‌طور که در ابتدای مقاله خواندید اگر از موبایل به درستی استفاده کنید، می‌تواند کمک بزرگی در یادگیری دروس مختلف باشد.

یکی از بهترین برنامه‌ها، اپلیکیشن ‌آموزشی استادبانک است که به طور رایگان در اختیار شما قرار دارد. اما خدمات استادبانک بسیار گسترده‌تر است و امکاناتی نظیر: گام‌به‌گام کتاب‌های درسی، نمونه سوالات امتحانی، مقالات آموزشی و معلم خصوصی استادبانک در دسترس دانش‌آموزان سراسر کشور قرار دارد.

اگر شما برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل، می‌توانید با شماره 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک آماده‌ی پاسخگویی به شما کاربران عزیز است.

آیا برنامه قفل گوشی تاثیر روی روند درس خواندن دانش‌آموز دارد؟

دلیل استفاده از برنامه قفل گوشی برای دانش‌آموزان، ایجاد شرایط مناسب برای درس خواندن است. برنامه‌های قفل گوشی یه دانش‌آموز کمک می‌کنند تا بی‌دلیل از موبایل خود استفاده نکند و و از حواس‌پرتی او جلوگیری می‌کنند.

بهترین برنامه قفل گوشی چیست؟

اپلیکیشن‌های موبایل بسیار گسترش پیدا کرده‌اند و در حال‌حاضر نرم‌افزارهای قفل گوشی خیلی خوبی طراحی شده است که در این مقاله بهترین برنامه‌های قفل گوشی را به شما معرفی کردیم.