برنامه‌ ریزی درسی کنکور 1402 استادبانکبرنامه ریزی درسی متوسطه دوم استادبانکمشاوره تحصیلی متوسطه دوم

چگونه دهم و یازدهم را در تابستان بخوانیم؟ | جمع‌بندی دهم و یازدهم برای کنکور

9190 0
10 خرداد 1401
چگونه دهم و یازدهم را در تابستان بخوانیم؟ | جمع‌بندی دهم و یازدهم برای کنکور

برنامه‌ریزی برای کنکور مانند تهیه‌ی لیست، بسته‌بندی و جمع‌آوری لوازم ضروری برای رفتن به یک سفر طولانی و پرماجرا است! هر گوشه از این آزمون مهم را که بررسی می‌کنی با درس‌ها و مباحث مختلف روبه‌روی می‌شوی که نقش مهم و تاثیرگذار در کنکور دارند. دروس پایه دهم و یازدهم همین نقش را ایفا می‌کنند تا پازل منابع طراحی سوالات کنکور تکمیل‌تر و البته سنگین‌تر شود!

پس قابل درک است که داوطلب کنکوری به دنبال پاسخی سوال “چگونه دهم و یازدهم را در تابستان بخوانیم؟” باشد. تابستان مدت زمان کافی را به دانش‌آموز می‌دهد تا با برنامه ریزی درسی کنکوری و دقیق، دروس پایه دهم و یازدهم را جمع‌بندی کند و با خیالی آسوده آماده‌ی مطالعه کتاب‌های پایه دوازدهم، امتحانات نهایی و آزمون کنکور شود.

مجله استادبانک در یکی دیگر از مقالات برنامه‌ریزی درسی خود به سراغ شیوه‌ی جمع‌بندی دهم و یازدهم رفته است. خواندن این مقاله شما را با برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان آشنا می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل از تابستان سال قبل از شروع پایه دوازدهم بهره ببرید.

برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان همراه با مشاوره تحصیلی

فشردگی دروس در سال کنکور بسیار بالا است و این مسئله، تبدیل به یک دغدغه‌ی ذهنی برای دانش‌آموزان مستعد می‌شود. برای جمع‌بندی دهم و یازدهم نیز، بچه‌ها با تعداد بالایی کتاب درسی و منابع کمک‌آموزشی طرف هستند که کار برنامه‌ریزی و چیدمان جدول مطالعاتی و زمانی  را سخت و گاهی پیچیده می‌کند و دانش‌آموز سردرگم می‌شود.مشاوره تحصیلی استادبانک

اما در مقابل چنین دردسر‌های تحصیلی، نیاز نیست دچار استرس شوید یا تصور کنید وارد معظل عقب‌افتادگی شده‌اید. مراجعه به مشاوره تحصیلی و استفاده از راهنمایی‌های او به راحتی شما را در مسیر درست قرار می‌دهد تا از بهترین برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان بهره ببرید و به سرعت و بااعتمادبه‌نفس کافی شروع به درس خواندن کنید.

تیم مشاوره تحصیلی استادبانک هم آماده‌ی کمک‌رسانی و برگزاری جلسات مشاوره برای داوطلبین کنکور است تا بدون مشکل فرآیند مطالعه خود را ادامه دهند.

چرا تابستان بهترین زمان برای جمع‌بندی دهم و یازدهم است؟

اگر فرض را بر این بگذاریم که به عنوان داوطلب کنکور از روزهای نخست تابستان در حال برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هستید و مطالعه‌ی دروس دهم و یازدهم نیز جزئی از اهداف شما است، زمانی بهتر از فصل تابستان برای جمع‌بندی دهم و یازدهم ندارید. این توصیه را با دو دلیل برای شما توضیح می‌دهیم:

دلیل اول: بخش اعظمی از محتوای کتاب‌های درسی دهم و یازدهم، پیش‌نیاز مباحث درسی پایه دوازدهم است. داوطلب برای یادگیری بهتر و دقیق‌تر مطالب درسی دوازدهم باید روی درس‌های دهم و یازدهم تسلط کافی را داشته باشد. بنابراین مشخص است که قبل از شروع سال تحصیلی جدید، نیاز به برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان دارید.

دلیل دوم: بررسی انواع جداول برنامه‌ریزی درسی و آزمون‌های آزمایشی نشان می‌دهد، مشاوران و موسسات آموزشی ترجیح می‌دهند تا قبل از عید نوروز، تدریس دروس پایه دوازدهم نیز تمام شود تا دانش‌آموز در ایام نوروز فرآیند مرور را شروع کند. بنابراین زمانی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم باقی نمی‌ماند و تابستان بهترین فرصت برنامه‌ریزی جمع‌بندی دهم و یازدهم است.

به طور خلاصه باید گفت انتخاب تابستان برای مرور دروس دهم و یازدهم، انتخاب هوشمندانه‌تری است که به شما زمان کافی می‌دهد تا بدون عجله و استرس درس بخوانید. در این مسیر استفاده از منابع کمک‌آموزشی و روش مطالعه کنکوری مناسب، فرآیند درس خواندن را برای شما آسان‌تر می‌کنند که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان

اهمیت روش مطالعه در اجرای برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم

انتخاب روش مطالعه در نحوه‌ی اجرای برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم انکارناپذیر است و به طور مستقیم روی عملکرد داوطلب اثر می‌گذارد. اگر قصد مرور سریع را دارید، باید روش مناسبی را انتخاب کنید، اگر تهیه‌ی جزوات خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری یکی از اهداف شما است، باید از تکنیک‌های خوبی استفاده کنید و اگر به فکر یادگیری مبحث جدید هستید، باید از بهترین روش مطالعه بهره ببرید.

همان‌طور که گفتیم، زمان باارزش‌ترین داشته‌ی شما در طول تابستان است که شرایط بسیار خوبی را برای جمع‌بندی دهم و یازدهم فراهم می‌کند. اما اگر رویکرد شما در درس‌خواندن اشتباه باشد و روش مطالعه کنکوری صحیح نداشته باشید، این فرصت ارزشمند از دست می‌رود. عواقب استفاده نکردن از تابستان، کوله‌بار شدن حجم دروس پایه دهم و یازدهم و در ادامه‌ی آن فشار روانی فراوان است.

بنابراین با کمک معلم خصوصی یا مشاوره تحصیلی خود برای هر درس روش مطالعه مناسبی انتخاب کنید. خواندن مقاله‌ی چگونه ساعت مطالعه را بالا ببریم؟ مجله استادبانک در این زمینه اطلاعات خوبی را به شما می‌دهد و می‌توانید از راهکارهای پیشنهای این مطلب در اجرای درست برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم استفاده کنید.

اصول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستان

برنامه‌ریزی مانند نقشه راه شما در مسیر موفقیت در کنکور سراسری است. برای اینکه این نقشه را با جزئیات و مناسب با توانایی خود ترسیم کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات را تحت عنوان اصول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستان به ترتیب زیر به خاطر بسپارید:

اصل شماره‌ی یک: در هر درس چقدر توانایی و تسلط دارید

با خودتان صادق باشید و دقیق بررسی کنید در هر درس پایه دهم و یازدهم چقدر تسلط دارید و به اصطلاح ببینید “پایه‌ی شما در آن درس قوی است یا ضعیف؟”. این‌کار کمک می‌کند تا در جدول برنامه‌ریزی زمان کافی برای هر درس و مبحث در نظر بگیرید.

اصل شماره‌ی دو: شناخت دروس مهم‌تر و اولویت‌بندی

دروس در کنکور به دو دسته‌ی عمومی و تخصص تقسیم می‌شوند که برخی از آن‌ها مهم‌تر هستند و ضریب بالاتری دارند. نسبت به مطالعه‌ی درس‌های با ضریب بالا، حساس‌تر باشید و زمان بیشتری را به این دروس اختصاص دهید.

اصل شماره‌ی سه: بهترین منابع تستی را آماده کنید

مهارت تست‌زنی، یکی از راه‌های موفقیت در کنکور است که با تمرین و تکرار به دست می‌آید. برای هر درس کتاب تست معتبر و باکیفیت تهیه کنید و تست‌ها را به صورت طبقه‌بندی شده (سطح‌بندی) بزنید.

اصل شماره‌ی چهار: از خودتان آزمون بگیرید

در جدول برنامه‌ریزی جمع‌بندی دهم و یازدهم‌تان به ازای هر هفته (در صورت نیاز هر شب)، قسمتی را برای گرفتن آزمون از خودتان در نظر بگیرید. این آزمون‌های کوچک کمک می‌کنند تا مطالب بهتر در ذهن شما جاگیر شوند و سریع‌تر با نقاط ضعف خود آشنا می‌شوید.

اصل شماره‌ی پنج: حتما خلاصه‌نویسی کنید

خلاصه‌نویسی یکی از نکاتی است که از مقاطع پایین‌تر همیشه به دانش‌آموزان توصیه می‌شود. به عنوان داوطلب کنکور باید از تکنیک خلاصه‌نویسی استفاده کنید. خلاصه‌نویسی بهترین روش جمع‌بندی مطالب درسی است. این یادداشت‌ها در طول سال کنکور، بارها به کار شما می‌آیند و در کوتاه‌ترین زمان، مطلب یا نکته‌ای را که فراموش کرده‌اید را یادآوری می‌کنند. یک مرجع عالی و مطئمئن که باتوجه با سطح علمی و عادت‌های مطالعاتی هر دانش‌آموز تهیه می‌شود.

رعایت این اصول سخت نیست و انتظار می‌رود دانش‌آموز پرتلاش در برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم از هر روش و تکنیک مفیدی به بهترین نحو استفاده کند. برای ساده‌تر کردن درس خواندن در روزهای منتهی به کنکور، می‌توانید از منابع عالی برنامه ریزی درسی کنکوری استادبانک بهره ببرید.

جدول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم

چگونه جدول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم آماده کنیم؟

نوشتن یا آماده‌سازی جدول برنامه‌ریزی درسی کاری پیچیده‌ای نیست، ولی برای اینکه این جدول نظم و ترتیب خوبی داشته باشد باید به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات مانند قوانین جدول برنامه‌ریزی عمل می‌کنند و باعث می‌شوند تا از طبق ساختاری مشخص و معیین ساعات مطالعه و استراحت‌تان را پرکنید.

قانون شماره‌ی یک: برای هر واحد مطالعاتی‌تان، مدت زمانی را مشخص کنید. برای مثال، هر واحد معادل یک ساعت باشد. به این ترتیب اگر قصد داشته باشید 2 ساعت شیمی بخوانید، 2 واحد برای آن در نظر می‌گیرید.

قانون شماره‌ی دو: بعد از تعیین واحدهای زمانی، جدول را باتوجه به آن‌ها بچینید. نکته‌ی مهم این است که برای استراحت هم زمانی در نظر بگیرید. برای مثال به ازای هر سه واحد زمانی مطالعه، می‌توانید نیم واحد استراحت داشته باشید. البته، نسبت مطالعه و استراحت، بستگی به توانایی شما برای یکپارچه درس خواندن دارد و یک تجربه‌ی شخصی است.

قانون شماره‌ی سه: برنامه‌ باید منعطف باشد، یادتان باشد همیشه امکان اتفاق یا کاری غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد. به نحوی جدول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم را بچینید که در صورت لغو شدن هر کدام از واحدهای زمانی، بتوانید در همان روز یا هفته، جبرانش کنید. برای این‌کار، همیشه چند واحد زمانی خالی در جدول در نظر بگیرید.

قانون شماره‌ی چهار: پایه دهم و یازدهم در برخی دروس و مباحث مشترک هستند، این مباحث را پیدا کنید و به صورت یکجا بخوانید. این روش هم در زمان شما صرفه‌جوبی می‌کند و هم ذهن شما آن مباحث را به صورت یکپارچه می‌آموزد.

قانون شماره‌ی پنج: در برنامه‌ریزی روزانه خود حتما دروس عمومی و تخصصی را باهم قرار دهید و فقط روی یک درس تمرکز نکنید. ترکیب دو درس اختصاصی و یک درس عمومی، پیشنهاد خوبی است.

مطمئن‌ترین روش جمع‌بندی برنامه‌ریزی دهم و یازدهم

برنامه‌ریزی، خشت اول اصولی درس خواندن است و هر دانش‌آموزی با هر سطح علمی و استعدادی به آن نیاز دارد. اما، مطالعه برای کنکور به تنهایی ساده نیست. حجم مطالب درسی بالا است و داوطلب با تنوع عظیمی از مباحث روبه‌رو است. طبیعی است که دانش‌‌آموز دوست دارد از برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان استفاده کند تا سریع‌تر دروس این دو پایه را ببندد و به سراغ سال تحصیلی جدید برود.

اما داوطلب برای موفقیت به منابع و امکانات آموزشی بیشتری نیاز دارد. سال تحصیلی منتهی به کنکور پر از دست‌اندازهای آموزشی و تحصیلی است و دانش‌آموز نیاز دارد فردی باتجربه و کاردان در کنارش حضور داشته باشد. کمک گرفتن از معلم خصوصی کنکور، بهترین راه‌حل جمع‌بندی دهم و یازدهم و در مرحله‌ی بعد یادگیری دروس دوازدهم است. معلم در همه‌ی مراحل برنامه‌ریزی، مطالعه، مرور، تست‌زنی و رفع اشکال همراه شاگردش گام برمی‌دارد تا در صورت لغزش، افت مقطعی یا بی‌انگیزگی به سرعت او را به مسیر مطالعه و تلاش برگرداند.

تیم استادبانک، لیستی از برترین اساتید تدریس خصوصی کنکور کشور را برای شما آماده کرده است که در دسترس دانش‌آموزان سراسر کشور قرار دارند و آماده‌ی برگزاری کلاس‌های آنلاین و حضوری هستند. برای مشاهده‌ی لیست معلمین و انتخاب آن‌ها روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک دسترسی به معلم خصوصی کنکور

برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان در کنار بهترین امکانات آموزشی در استادبانک

جمع‌بندی مطالب درسی مقطع دهم و یازدهم، باید در زمان مناسب و آن هم فصل تابستان انجام شود. در این مقاله به طور کامل درباره‌ی این موضوع و اهمیت مرور درس پایه دهم و یازدهم در تابستان صحبت کردیم و نکات و اصول چیدمان جدول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان را شریح دادیم.

راهنمای برنامه‌ریزی، فقط یکی از چندین خدمات آموزشی سامانه تدریس خصوصی استادبانک است. مجموعه‌ی کاملی از اساتید تدریس خصوصی کنکور سراسری همه‌ی رشته‌ها، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحان نهایی و کنکور، گام‌به‌گام کتب درسی، بسته‌های معلم خصوصی و اپلیکیشن استادبانک در دسترس دانش‌آموزان ایران قرار دارند تا راحت‌تر درس بخوانند.

اگر برای انتخاب معلم خصوصی کنکور نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل، می‌توانید با شماره‌ی 91005343 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز است. مشاوره تحصیلی استادبانک

برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان در کدام مقطع زمانی بهتر است؟

تابستان بهترین فرصت برای جمع‌بندی دهم و یازدهم کنکور است. در این مقاله با توضیح کامل، دلیل این انتخاب را شرح دادیم.

آیا برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستان متفاوت از دیگر برنامه‌ریزی‌ها است؟

درس ‌خواندن با هدف اجرای برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم در تابستان، تفاوت‌های اندکی با دیگر برنامه‌ریزی‌ها دارد. حجم دروس به نسبت 3 ماهه تابستان بالا است و بچه‌ها باید به صورت فشرده و دقیق‌تر درس بخوانند. همه‌ی اصول و نکات موردنیاز برای داشتن بهترین جدول برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی دهم و یازدهم رایگان در این مقاله آمده است.