معرفی رشته های انسانی

بازار کار مدیریت صنعتی – معرفی رشته مدیریت صنعتی در مصاحبه با امیر شریفی مهر

استادبانک نویسنده
4257 5
23 اردیبهشت 1398
معرفی رشته طراحی صنعتی + بازار کار رشته طراحی صنعتی

در این مطلب و در مصاحبه با آقای امیر شریفی مهر (از اساتید استادبانک) به بررسی بازار کار مدیریت صنعتی ، معرفی رشته مدیریت صنعتی ، گرایش های مدیریت صنعتی ، درامد مدیریت صنعتی و همچنین به آینده شغلی رشته مدیریت صنعتی می‌پردازیم.

همچنین با کمک بخش مشاوره تحصیلی کنکور، یاد می‌‌گیریم که چطور یک انتخاب رشته موفق براساس اولولیت‌های اول خود انجام دهیم.

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور، اولین قدم برای موفقیت

اگر دانش‌آموخته رشته علوم انسانی بوده و می‌خواهید در پرطرف‌دارترین رشته‌های دانشگاهی انسانی نظیر رشته‌های مدیریت قبول شوید، برای یک انتخاب هوشمندانه و آگاهی کامل از ضوابط انتخاب رشته کنکور، باید به خوبی اطلاعات کسب کنید. مشاوره انتخاب رشته کنکور، یکی از فرآیند‌های ضروری در زمان انتخاب رشته بوده و در واقع تنها فرد موثری است که می‌تواند در زمان انتخاب رشته، به شما کمک شایانی نماید. زیرا مشاوره تحصیلی کنکور براساس تجربه سال‌ها مشاوره در زمینه کنکور، براساس اطلاعات وسیع خود و همچنین براساس آخرین تغییرات دفترچه کنکور سراسری، شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کند. به همین جهت می‌توانید با کلیک روی لینک زیر، با کمک بخش مشاوره انتخاب رشته کنکور استادبانک، با موفقیت از تمام مراحل کنکور عبور کرده و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شوید.

مشاوره انتخاب رشته انسانی

نظر دانشجویان رشته مدیریت صنعتی

بازار کار رشته‌های مدیریت و همچنین بازارکار مدیریت صنعتی علامت سوالی برای داوطلبین کنکوری است که می‌خواهند در زمان انتخاب رشته کنکور انسانی، راجع به تمام شرایط و ضوابط رشته‌های مدیریت بدانند. از آنجایی که تقاضا برای رشته‌های مدیریت از جمله رشته مدیریت صنعتی این روزها رو به افزایش رفته است؛ ما خود را مستلزم دانستیم که به معرفی رشته مدیریت صنعتی از رشته های دانشگاهی انسانی و همچنین بررسی بازار کار مدیریت صنعتی بپردازیم.

در ادامه ی این مطالب خواهیم خواند:

  • مهارت های مورد نیاز برای ورود به مدیریت صنعتی چیست؟
  • رشته مدیریت صنعتی کارشناسی ارشد به چه صوت است؟
  • رشته مدیریت صنعتی پیام نور
  • دروس رشته مدیریت صنعتی چه چیزهایی هستند؟

معرفی رشته طراحی صنعتی + بازار کار رشته طراحی صنعتی

۱- لطفا خودتون رو به طور کامل معرفی کنید و از نحوه ی آشنایتون با مدیریت صنعتی به ما بگید.

سلام. امیر شریفی مهر  هستم. در مقطع کارشناسی مهندسی صنایع خوندم. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا  هم در رشته مدیریت صنعتی گرایش تکنولوژی رو برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.
در دوره ی دبیرستان به رشته  مهندسی صنایع علاقه‌مند شدم و در ارشد و دکترا بعد از کسب اطلاعات کافی در خصوص بازار کار مدیریت صنعتی، این رشته رو با توجه شباهت اون با مهندسی صنایع انتخاب کردم.

۲- به نظر شما چه دانشگاه هایی در زمینه ی ارائه و معرفی رشته مدیریت صنعتی پیشرو هستن و چرا این دانشگاه ها بهترین شدند؟

  • جو حاکم بر دانشگاه، تاثیر مثبتی بر روی دانشجوهای اون مجموعه میذاره. هرچقدر که میزان رقابت میان دانشجوها بیشتر باشه، اون دانشگاه به رنک بالاتری میرسه و همچنین دانشجوهای سختکوش تری رو تربیت میکنه.
  • اما به طور کل در بخش معرفی رشته‌های انسانی و در رشته مدیریت صنعتی، دانشگاه های تهران، شهید بهشتی دانشگاه های خوبی هستند.
  • دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان مرجع اصلی گروه مدیریت و رشته مدیریت صنعتی شناخته میشه. اصلی ترین دلیل مرجع دونستن دانشگاه علامه طبابایی حضور اساتید خبره در آن هست.
  • دانشگاه های آزاد علوم و تحقیقات و تهران جنوب هم مثل این دانشگاه های دولتی به معرفی رشته مدیریت صنعتی و بازار کار مدیریت صنعتی میپردازن و  تا کنون، بسیار موفق عمل کردن.

معرفی رشته طراحی صنعتی + بازار کار رشته طراحی صنعتی

۳- میتونید گرایش های مدیریت صنعتی رو به ما معرفی کنید؟

گرایش های مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به سرفصل دروس با یک دیگر متفاوت هستن. پس داوطلبین و دانش آموزان در مقطع کارشناسی باید تحقیق کنن که به کدوم  زیرمجموعه مدیریت مثل: مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و یا غیره علاقه دارند. رشته مدیریت صنعتی کارشناسی ارشد و دکتری گرایش های بسیار مختلفی داره.

  • گرایش مالی

در این گرایش به آموزش روش‌ها و تکنیک‌های متداول مالی به دانشجوها مپردازن تا اونها بتونند با بهره‌برداری از آن در تصمیم گیری‌های مالی در سطح مدیران مالی مؤسسات انجام وظیفه کنند.

  • روانشناسی صنعتی

مطالعه رفتار انسان در محیط کار و بهره‌گیری از دانش بدست اومده از رفتار آن و به حداقل رساند مشکلات کاری  از جمله وظایف این گرایش است. گرایش های مدیریت صنعتی درمقاطع ارشد و دکتری شامل موارد زیر نیز هست:

  • مالی،
  • بازاریابی،
  • تحقیق در عملیات،
  • تولید و عملیات مدیریت عملکرد،
  • مدیریت زنجیره تامین،
  • مدیریت کیفیت و بهره وری و مدیریت پروژه
بیشتر بخوانید: رشته‌های مدیریت

۴- بازار کار مدیریت صنعتی و درآمد مدیریت صنعتی به چه صورت هست؟

وارد شدن به بازار کار مدیریت صنعتی و حتی دیگر رشته ها با شرایط اقتصادی جامعه شاید کار راحتی نباشه. اما اگر فرد به اندازه کافی خبره باشه و مهارت های تخصصی خودش رو به خوبی تقویت بکنه میتونه در بازار کار مدیریت صنعتی موفق بشه.

یادگیری زبان انگلیسی، و نرم افزار های مربوط به این رشته به سادگی میتونه باعث افزایش درآمد مدیریت صنعتی بشه.

در خصوص آینده شغلی رشته مدیریت صنعتی با ورود به بازارکار مدیریت صنعتی و میتونن به عنوان مدیر یا کارشناس کارخانه و مجموعه های شرکتی مشغول بکار بشن.

۵- هر فردی باید  قبل از ورود دانشگاه یا در حین تحصیل یک سری مهارت عمومی داشته  باشه. به نظر شما این مهارت ها چه چیز هایی هستن؟

  • زبان انگلیسی مهارتی است که در تمامی رشته های مدیریتی و حتی دیگر رشته های دانشگاهی نیاز هست. کارهای مدیریتی به خاطر ارتباط با دیگر مدیران به زبان انگلیسی به شدت نیاز داره.
  • تسلط داشتن به آفیس و به طور کل ICDL هم امروزه در تمامی رشته ها به خصوص بازار کار مدیریت صنعتی کاربرد و اهمیت دارد.

معرفی رشته طراحی صنعتی + بازار کار رشته طراحی صنعتی

۶- بازار کار مدیریت صنعتی چه روحیه و چه تیپ شخصیتی رو میطلبه؟

  • باید کنجکاو باشه. روحیه ی کنجکاوی، جستجو و کاوش یکی از اصلی ترین  نیازهای رشته مدیریت صنعتی هست.
  • خلاق باشه. یعنی بتونه با کمترین امکانات و منابع، بهترین خروجی رو تولید کنه.
    رشته مدیریت صنعتی برای خانم ها رشته ی مناسب تری هست چرا روحیه خلاق تری دارند. البته این روحیه ها به طور کل  مختص به کلیات رشته مدیریت صنعتی هست و گرایش های مختلف اون شاید روحیه های متفاوت تری رو بطلبه.

۷- راه های کارآفرینی در رشته مدیریت صنعتی چیست؟

رشته مدیریت صنعتی شدیدا نیازمند خلاقیت است. به همین رو با کمی خلاقیت به راحتی  میشه در تمامی رشته های مدیریتی ایجاد کار آفرینی کرد.

معرفی رشته طراحی صنعتی + بازار کار رشته طراحی صنعتی

۸- شما کار کردن در حین تحصیل رو به بچه ها پیشنهاد میدید؟

من در تمامی کلاس های درسی خودم هم این پیشنهاد رو به بچه ها میدم که در حین تحصیل سری هم به بازار کار بزنن. ورود به بازار کار مدیریت صنعتی در دوران تحصیل کمک کننده بزرگی بعد از فارغ التحصیلی است. البته کار کردن در دوره ی تحصیل باید به صورت نیمه وقت باشه.

بچه ها میتونن در شرکت های فعال در این حوزه به صورت نیمه وقت به عنوان کارشناس فعالیت داشته باشن. یا حتی برای 2 الی 3  روز در هفته میتونن که در کارخانه ها به صورت نیمه وقت به طوری که به درسشون لطمه ای وارد نشه مشغول به کار بشن.

همچنین میتونن در حوزه های تولید،  بخش تولید و یا مهندسی تولید قرار بگیرن. همچنین در حوزه های کنترل پروژه هم به سادگی به صورت نیمه وقت میشه کار کرد.

۹- چقدر امکان مهاجرت و تحصیل در رشته مدیریت صنعتی در خارج از کشور هست؟

برای مهاجرت در رشته مدیریت صنعتی در خارج از کشور ، مهارت های عمومی که قبلا اشاره کردم ( زبان انگلیسی و دانش تکنولوژی) شدیدا مورد نیاز است.

در کنار این ها  معدل و مهارت های بالا نیاز هست. اما به طور کل کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و استرالیا در بحث منابع انسانی بسیار دنبال جذب نیروی کار و مهاجر هستند. به همین دلیل داوطلبین میتونن این کشور ها رو به عنوان کشور هدف انتخاب کنن.

معرفی رشته طراحی صنعتی + بازار کار رشته طراحی صنعتی

۱۰- حرف یا توصیه آخری هست که بخواهید به بچه ها بگید؟

من تنها یک جمله رو باید به بچه ها یاد آوری کنم: بچه ها تنها باید علایق و استعداد هاشون رو برای انتخاب یک شغل و رشته در نظر بگیرن و بر اساس همین استعدادها شغل آیندشون رو انتخاب کنن.

استادبانک؛ بهترین سامانه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی در ایران

برای موفقیت تحصیلی در هر رشته‌ای نظیر کسب رتبه عالی و قبولی در دانشگاه‌های معتبر و خوب می‌توانید از بهترین اساتید تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی در این زمینه راهنمایی و مشورت بخواهید. سایت تدریس خصوصی استادبانک با استخدام معلم خصوصی در هر رشته و مقطعی به خصوص کنکور می‌تواند مرجع مناسبی برای معرفی اساتید کنکور و سایر دروس به شما باشد. همچنین با کمک از مشاورین تحصیلی این مجموعه می‌توانید در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، برای مثال انتخاب رشته کنکور انسانی، به صورت اصولی انتخاب رشته کرده و  از نتایج آن راضی باشید.

به این منظور بهتر است روی لینک معلم خصوصی کنکور انسانی کلیک کرده یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید و از راهنمایی‌های بخش تیم پشتیبانی این مجموعه نهایت استفاده را ببرید.