آموزش آیلتس

مراکز آزمون آیلتس(IELTS)

استادبانک نویسنده
816 0
19 تیر 1395

لیست مراکز آزمون آیلتس به همراه معیارهای مختلف و مقایسه آنها در ابتدا ذکر این نکته حائز اهمیت است که کلیه مطالب گفته شده بر اساس تجربیات و صحبت های اشخاصی است که در آزمون آیلتس مراکز زیر شرکت کرده اند. و به خوانندگان این اطمینان را میدهیم که هیچ قضاوت قبلی صورت نگرفته است.

معیارهای انتخاب مرکز آزمون آیلتس برای امتحان

مهمترین مواردی که شرکت کنندگان درباره آنها صحبت میکنند عبارتند از :

  • نحوه نمره دهی بخش های مختلف آزمون.
  • نحوه برگزاری و Examiner آزمون Speaking.
  • بخش Listening آزمون و کیفیت صدا.
  • محل برگزاری و شرایط آزمون.
  • نحوه ی برخورد ، پاسخگویی و راهنمایی های مسئولین و تسهیل در ثبت نام.
  • و…

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در تهران

بطور کلی 5 مرکز اصلی برگزار کننده ی آزمون آیلتس در تهران بشرح زیر است :

  • آیلتس تهران :

آدرس سایت: ieltstehran.com

آدرس : خيابان شهيد لواسانی غربی, (فرمانيه غربی) بين آقایی و آريا ساختمان نامی پلاك 118 طبقه پنجم کدپستی 1937744661

تلفن: 91008007

  • آیلتس ایرسافام :

آدرس سایت:ielts.irsafam.com

آدرس: تهران، شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان شهید میرزاپور، قلندری شمالی، بن بست ساناز، پلاک 3

تلفن : 02175292 داخلی 2

  • آیلتس دانشگاه آزاد :

آدرس سایت:ielts.english.iau.ac.ir

آدرس :  تهران، خیابان شریعتی، خیابان پابرجا، بلوار آینه، کوچه گل یخ، شماره ۱۶، واحد ۱۰۱                                                    ۲۲۶۱۴۶۲۰

  • آیلتس عصر دین و دانش :

آدرس سایت: www.ieltsadd.ir

آدرس :  تهران، خیابان ولی عصر ، ضلع شمالی پارک ساعی،کوچه ساعی یکم، بن بست دانش

۸۸۶۴۴۶۹۰ و ۸۸۶۴۴۶۹۱

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در شهرستان ها

  • کالج زبان ماهان :

آدرس : مشهد، خيابان هاشميه18، كوچه شهيد صارمي19، پلاك هاي 1 و 3

38812640 و 38812620 و 38812608

  • موسسه ی شکوه سمنان :

آدرس : سمنان، بلوار جمهوري، خيابان شانزدهم، پلاك 583

33457731 و 33447322

  • موسسه ی شکوه تهران :

آدرس : تهران – جنت آباد شمالي – نرسيده به اتوبان نيايش – ساختمان بانك سينا – پلاك 268 – طبقه سوم

44899277

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ترکیه، آذربایجان و ارمنستان:

اما برخی دوستان به ترجیه خود در کشورهای همسایه خصوصا ترکیه ، آذربایجان و ارمنستان در این آزمون شرکت میکنند. همچنین برای رفاه حال هموطنان در برخی از شهرستان ها هم این آزمون توسط دانشگاه آزاد برگزار میشود که برای اطلاع از شهر مورد نظر و زمان برگزاری به سایت http://english.iau.ac.ir/ielts/  مراجعه کنید.

در آزمون آیلتس، کدام موسسه بهتر نمره می دهد؟

موسسه ی آیلتس تهران و آیلتس دانشگاه آزاد به نسبت موسسه های دیگر قدیمی تر هستندو میتوان این را یک مزیت این موسسات دانست زیرا تجربه زیادی در برگزاری آزمون دارند اما این به معنای بهتر نمره دادن یا بدتر نمره دادن نیست زیرا در سیستم نمره دهی موسسات هیچ نقشی ندارند و صرفا برگزارکننده هستند. در مورد سختی امتحان و سوالات هم نمیتوان اظهار نظر کرد زیرا سوالات آزمون در همه ی موسسات یکسان است و بطور کلی از خارج کشور می آیند و موسسات برگزار کننده هیچ نقشی در طراحی سوالات ندارند.

درمورد بخشListening   همه چیز معطوف به سالن برگزاری آزمون است که در همه ی موسسات این محل متغییر است از هتل اسپیناس گرفته تا باشگاه دانشجویان و دانشگاه آزاد که این خود داوری را در مورد این بخش سخت میکند. البته نمیتوان فراموش کرد که کیفیت فایل ارسالی توسط مرکز آیلتس در عملکرد داوطلبین در این بخش بسیار مهم است زیرا بارها فایل هایی با کیفیت های متفاوت دیده شده اند ، نتیجه اینکه در این مورد نمیتوان یک مرکز را بر سایر مراکز ارجح دانست و همه چیز معطوف به توانایی داوطلب خواهد بود.

در بین نظرخواهی ها کاربرانی بودند که همزمان در یک محل در آزمون شرکت کرده بودند و نمره ی  متفاوتی داشتند به طوری که چندین نفر نسبت به انتظارات خود بسیار موفق تر و بعضی ها کاملا ناراضی بودند پس بهتر است به جای بهانه جویی و انتقاد روی این توانایی خود کار کنیم تا بتوانیم بیش از پیش موفق باشیم.

در مورد Examiner بخش Speaking  در همه ی موسسه ها ، هم به Examiner  خارجی ، و هم به Examiner ایرانی اشاره شده است. اما از قبل هیچ کس از این که Examiner چه شخصی است آگاهی ندارد و همه ی پیش بینی ها ناشی از منفعت طلبی برخی افراد و موسسات است. برای موفقیت در این بخش باید روی مهارت Speaking خود کار کرد که این مهارت با خواندن و نوشتن بدست نخواهد آمد و نیازمند تمرین با اشخاص باتجربه است که در مواجه با بحث های متفاوتی که مد نظر Examiner است بتوان شرایط را به نفع خود تغییر داد.

گاه در بخش های Speaking و Writing  گمانه زنی ها دال بر این است که سلیقه ی Examiner و مصحح وارد میشود سیستم نمره دهی میشود که در واقعیت اینچنین نیست زیرا پس از تصحیح این بخش ها دو نفر دیگر دوباره نتیجه را بازبینی میکنند تا تاثیر فاکتور سلیقه را به کمترین میزان خود برسانند پس درصد زیادی از این انتقادات ناشی از احساس ناکامی در امتحان است و باید این واقعیت را در نظر بگیریم که همواره در هر امتحانی اشتباهاتی رخ میدهد که باید با صبر و حوصله آنها را بررسی و به آنها رسیدگی کرد.

در بخش های Reading و Listening  هم چون سوالات بصورت پاسخنامه ای است در تصحیح اوراق هیچ نظر شخصی اعمال نخواهد شد و همه چیز بر اساس پاسخ نامه خواهد بود. ذکر این نکته هم ضروری است که تصحیح اوراق در هیچ موسسه ای در داخل کشور انجام نمیشود پس جای تاکیید دارد که موسسات فقط برگزار کننده هستند و در نمره دهی داوطلبان نقشی ندارند.

نظرات متفاوت داوطلبان

در مواردی داوطلبان به موارد ضد و نقیضی اشاره میکنند که این ناشی از عدم اطلاعات کامل در مورد نمره ی همه ی افرادی است که در یک روز و یک مرکز در امتحان شرکت کرده اند. نظرات در این باب مستند نخواهد بود چون برخواسته از سلیقه ی شخصی و احسلاسات داوطلب است کما که در یک امتحان نمرات متفاوتی در همه ی 4 بخش به چشم میخورد و نمیتوان نمره ی پایین یک داوطلب ناراضی و همچنین نمره ی بالای یک داوطلب راضی را معیار سنجش قرار داد، پس قضاوت در این مورد عادلانه نخواهد بود و باید برای موفقیت در آزمون با برنامه ی قبلی جلو رفت.

حرف آخر در مورد تجربه کاربران

در انتها باید گفت که از بین نظرات هزاران کاربری که در موسسات مختلف آزمون داده اند و ما نظرات آنها را شنیدیم موارد بسیاری به چشم میخورد که نظرات کاملا عکس یکدیگرند مثلا در موسسه ی X شخصی خیلی بالاتر از انتظار خود نمره گرفته و شخصی حتی به انتظارات خود نزدیک هم نشده است ، همانطور که گفته شد این ناشی از عدم اطلاعات جامع از نتایج آزمون همه ی داوطلبین است پس با کمترین توجه به نظرات سایرین برای موفقیت در این آزمون باید تلاش بسیار کرد تا بتوان به هدف خود و نمره مورد نظر رسید.

نکته

لازم به تذکر است که گاه صحبت هایی از افرادی که در کشورهای دیگر این امتحان را تجربه کرده اند وجود دارد که درصد بیشتری از افراد از نمره خود و کیفیت برگزاری آزمون راضی اند و این نوع آزمون را پیشنهاد میکنند در پاسخ به این نظرات قاطع باید گفت که نمره ی 8.5 هم در بین کاربرانی که از آنها نظرخواهی میشد وجود داشت که در موسسه های داخلی امتحان داده بود ; پس این گفته ها هم میتوان کاملا شخصی تلقی کرد و اگر شخصی تصمیم به آزمون دادن در کشور دیگری دارد میتواند فقط از تجارب این اشخاص و مشکلاتی که احتمالا با آنها مواجه خواهد شد راهنمایی بگیرد.

حرف آخر

در آخر باید گفت که هیچ موسسه ای بهتر نمره نمیدهد و هیچ موسسه ای ارجح بر سایرین نخواهد بود ; که همه چیز به خود داوطلب و آمادگی وی برای آزمون بستگی خواهد داشت و هرکس باید با در نظر گرفتن شرایط خود محل آزمون خود را انتخاب کند تا از استرس قبل آزمون بکاهد. با ارزوی موفقیت برای همه ی داوطلبین گرامی ،  امیدواریم این متن کمکی برای کاهش استرس شما و نحوه تصمیم گیری شما در انتخاب موسسه ی مورد نظر بوده باشد.