مطالب کاربردی

راهنمای کار با شاد برای والدین و دانش آموزان

استادبانک نویسنده
1291 0
01 مهر 1399
راهنمای کار با شاد

شبکه آموزشی دانش‌آموزی یا همان شاد را می‌توان جایگزینی ایده‌آل برای مدارس در این بحران همه‌گیری ویروس کرونا دانست. با وجود آنکه استفاده از این برنامه کاربران را با چالش‌هایی جدی مواجه نموده است اما به نوعی کار با شاد را می‌توان تجربه ای نو، چالش‌برانگیز و در عین‌حال به یاد ماندنی دانست. لازم به ذکر است طراحان شاد سعی بر آن دارند که روز‌به‌روز با بهبود بخش‌های مختلف برنامه، کار با شاد را برای شما آسان‌تر نمایند. برای مثال در نسخه جدید اپلیکیشن شاد با اضافه نمودن ربات تکلیف، یکی از نگرانی‌های اصلی معلمان عزیز را برطرف ساخته‌اند.

ما در استاد‌بانک سعی بر آن داشتیم که بیشتر موارد مشکل‌ساز برای کاربران شاد را شناسایی و در چند مطلب گردآوری نماییم. در این مقاله استاد‌بانک یک دستورالعمل مختصر و مفید برای کار با شاد را برای شما مهیا نموده است. مطالب این صفحه مطابق با آخرین نسخه اپلیکیشن شاد 2.6.3 تهیه شده است و هماهنگ با آخرین به‌روزرسانی‌ها می باشد. امیدواریم این مطلب برای شما والدین و دانش‌آموزان عزیز مفید واقع گردد.

راهنمای کار با شاد برای دانش‌آموزان

همانطور که می‌دانید دغدغه‌ی اصلی اپ شاد تسهیل آموزش مجازی شما دانش‌آموزان عزیز می‌باشد. با توجه به آنکه همگی شما همه روزه به نحوی با انواع تکنولوژی در تماس هستید، کار با این اپ برای شما بسیار آسان می‌باشد. در ادامه به توضیح مختصر چند نکته در استفاده از این برنامه می‌پردازیم.

ورود به اپلیکیشن شاد

برنامه شاد را نصب کنید و سپس برای ورود به آن مراحل زیر را دنبال کنید:

روی کادر “ورود به مدرسه ی من” کلیک کنید.

مرحله اول ورود دانش‌آموز به شاد

گزینه “افزودن کاربر جدید” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ورود دانش‌آموز به شاد

پس از انتخاب نقشتان به عنوان دانش‌آموز، کد ملی خود را در کادر موردنظر وارد نمایید

مرحله سوم ورود دانش‌آموز به شاد

سپس سال، ماه و روز تولد خود را در نیز وارد نمایید. حالا کلاس‌های شما به طور خودکار برایتان باز می‌شود.

دقت داشته باشید در صورتی که کد ملی شما مورد قبول برنامه نبود، از مدیر خود درخواست کنید که از صحت اطلاعات کاربری ثبت شده شما در سامانه سناد اطمینان حاصل نماید. در نهایت در صورتی که باز هم موفق به ورود به برنامه نشدید، از معلم یا مدیر خود بخواهید که شما را به گروه کلاستان اضافه نمایند.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که به‌طور خلاصه، نکات مهم در کار با شاد را برایتان شرح دهیم. در ابتدا دیدیم که نحوه ثبت اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان توسط مدیران در سناد به چه صورت انجام می‌گیرد. نحوه ورود به برنامه شاد و احراز هویت در آن را نیز برای هر 3 گروه به صورت مرحله‌ای توضیح دادیم. همچنین از 2 ویژگی مختص کار با شاد برای معلمان که به تازگی به برنامه افزوده شده است یعنی بات شاد و مدیریت حضور و غیاب گفتیم.