نمونه سوالات امتحانی پایه نهم

دانلود نمونه سوال امتحانی اجتماعی نهم همراه فایل PDF

استادبانک نویسنده
21727 2
06 مهر 1398
دانلود نمونه سوال امتحانی اجتماعی متوسطه اول استادبانک

چرا نمونه سوال مطالعات نهم را نیاز داریم؟

مطالعات اجتماعی جزو یکی از دروسی است که درباره‌ی انسان و چگونگی ارتباط او با انواع محیط‌ها و زمان‌های مختلف دانش اموزان را آشنا میکند. برای یادگیری هر درسی به تمرین نیاز است و تفاوتی ندارد که آن درس حفظی و یا غیرحفظی باشد.

تمرین درس اجتماعی نهم با خواندن نمونه سوال مطالعات نهم نوبت دوم، نمونه سوال اجتماعی نهم و همین‌طور نمونه سوال مطالعات اجتماعی نهم با جواب میسر است که این نمونه سوالات به راحتی در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

می توانید برای دانلود فایل نمونه سوالات پایه نهم متوسطه کلیک کنید.

چرا برای یادگیری به نمونه سوال اجتماعی نهم نیاز داریم ؟

همان‌طور که می‌دانید تدریس درست و باکیفیت تنها بخشی از آموزش است و برای یادگیری بهتر با تمرین چندباره است که می‌توان به هدف رسید. یکی از راه‌های تمرین دروس کار کردن بر روی نمونه سوالات مربوط به هر درس است. برای درس مطالعات اجتماعی نهم با استفاده از نمونه سوال مطالعات اجتماعی نهم با جواب، هم مطالب درس به‌صورت چندباره مرور می‌شود.

دریافت نمونه سوال مطالعات اجتماعی نهم با جواب

در این قسمت یک لینک دانلود برای دریافت سوالات مختلف درس مطالعات اجتماعی پایه‌ی نهم متوسطه به همراه پاسخ صحیح سوالات جهت یادگیری بهتر دانش آموان قرار داده شده است.

نصب آسان اپلیکیشن استادبانک تنها با >> یک کلیک! <<


برای نصب اپلیکیشن استادبانک، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید. در حال حاضر امکان استفاده از این برنامه روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به زودی شرایط دانلود و نصب اپلیکیشن استادبانک، برای گوشی‌های آیفون و سیستم‌عامل IOS نیز فراهم می‌شود.

نمونه سوالات مطالعات اجتماعی پایه نهم

برای دسترسی به بانک سوالات امتحانی و مشاهده نمونه سوالات بیشتر این درس، اپلیکیشن استادبانک را نصب نمایید.

نمونه سوالات بیشتری در اپلیکیشن استادبانک موجود است که در این صفحه تنها تعداد محدودی از آن قرار گرفته است.

ویژگی‌های تمرین نمونه سوال اجتماعی نهم با حضور مدرس:

  •  یادگیری مفهومی مطالب
  • برطرف کردن مشکلات
  • مرور چندباره‌ی مطالب

چرا باید مطالعات اجتماعی را بخوانیم؟

در بالا به ارتباط انسان با انواع محیط و مکان اشاره کردیم که این ارتباط در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در کتاب مطالعات اجتماعی بیان شده است.

در این کتاب مشخص می‌شود که هر فرد ایرانی متعهد و با ایمان باید از نظر هویت، فرهنگ، مکان و سرزمین چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چگونه رفتار کند تا فردی مسئول و پایبند به ارزش‌های اخلاقی باشد و این وظیفه‌ی مدرس است که مطالب را طوری آموزش دهد تا دانش آموز به‌صورت عمقی و وجودی بتواند این مطالب مهم را درک کند و نکات بارز آن را سرچشمه‌ی زندگی آینده‌ی خود قرار دهد.

مطالب موجود در کتب اجتماعی در هر پایه‌ای دانش آموز را برای رویارویی با واقعیت‌های زندگی و انواع موضوعات اجتماعی آشنا می‌کند. این مطالب مهارت‌های اجتماعی لازم جهت پرورش سالم و همچنین ارزش‌های انسانی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

در کتب مطالعات اجتماعی، از مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و گروهی و همچنین بالا بردن حس اعتمادبه‌نفس و تفکر و استدلال درباره‌ی انواع موضوعات توضیح داده می‌شود.

حرف آخر

اگرچه این‌طور به نظر می‌آید که درس مطالعات اجتماعی جزو دروس حفظی است اما برای یادگیری دروس حفظی هم نیاز به درک عمقی مطالب وجود دارد؛ اگر دانش آموز تنها از روی مطالب بخواند و حفظ کند، ممکن به سرعت درس را فراموش کند و در مواجهه با انواع سبک سوالات امتحانی دچار مشکل شود.

با مطرح شدن سوال پس از تدریس هر قسمت از درس می‌توان نکات کلیدی را از عمق مطالب بیرون آورد و پس از آن اگر دانش‌ آموز با هر نوع سوالی روبه‌رو شود به آسانی می‌تواند پاسخ صحیح را بیابد.

پس از آموزش درس مطالعات اجتماعی پنجم توسط مدرس، یادگیری بهتر درس با تمرین و مرور چندباره میسر است که با استفاده از نمونه سوالات مختلف دانش آموز می‌تواند با انواع روش‌های مطرح کردن سوال آشنا شده و نمرات بالایی را در امتحانات مربوط به هر درس کسب کند.

استادبانک به عنوان بزرگترین سایت تدریس خصوصی کشور شناخته می شود و با نظارتی سخت‌گیرانه معلم‌های خود را انتخاب می‌کند. برای استادبانک مهم است که تنها بهترین معلمان خصوصی کشور را در اختیار داشته باشد. در سایت استادبانک علاوه بر معلمان تهران می‌توانید لیست اساتید تدریس خصوصی اصفهان و دیگر شهرستان‌ها را ببینید.