آموزش زبان

یادگیری سریع مکالمه و گرامر زبان انگلیسی

استادبانک نویسنده
3127 9
24 دی 1400
سریع ترین راه برای یادگیری گرامر و کالمه زبان انگلیسی - مجله استادبانک

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه انگلیسی خوب صحبت کنید؟ آیا شما هم به دنبال میانبر برای تسلط به زبان انگلیسی هستید؟
مجله استادبانک ترفندهایی را به شما یاد می دهد که تنها با روزی 5 دقیقه وقت گذاشتن بتوانید در کمترین زمان به یادگیری مکالمه و گرامر زبان انگلیسی بپردازید و به راحتی انگلیسی صحبت کنید. پس با ما همراه باشید.

استادبانک یک سامانه قدرتمند انتخاب آنلاین معلم خصوصی و درخواست تدریس خصوصی در منزل یا آنلاین است و دانش آموزان بهترین معلم ها برای تدریس خصوصی زبان در تهران و شهرستان ها را در استادبانک می یابند.

چگونه انگلیسی خوب صحبت کنیم: 11 نکته ساده برای تسلط فوق العاده

1. بپذیرید که انگلیسی زبانی عجیب است

اکثرا می توانید الگوهای ثابتی را در گرامر انگلیسی پیدا کنید اما در بعضی مواقع، انگلیسی اصلاً معنی ندارد. به عنوان مثال، چرا “read) ” reed) و “read)” red) یک کلمه هستند، اما بسته به زمانی که از این افعال استفاده می‌کنیم نحوه تلفظ آن‌ها تغییر می‌کند؟ یا چرا “mice”جمع “mouse” است، اما “houses”جمع “house” است؟
متأسفانه به همان اندازه که در انگلیسی قوانین مشخصی وجود دارد موارد استثنا هم وجود دارد. اگر سعی کنید دلیلی برای همه چیز پیدا کنید یادگیری چگونگی صحبت صحیح انگلیسی آسان‌تر می‌شود. بعضی اوقات انگلیسی عجیب و غریب و غیر قابل توضیح است، بنابراین بهترین کار این است که فقط موارد استثنایی عجیب را بخاطر بسپارید، تمرین کنید و ادامه دهید.

2. به قسمت عمیق فرو بروید

هفته ای یک بار مطالعه یک ساعته برای یادگیری مکالمه و گرامر زبان انگلیسی و پیشرفت واقعی معمولاً کافی نیست. بهترین راه برای بهبود سریع انگلیسی این است که حداقل سی دقیقه در هر روز به تمرین بپردازید. هر زمان که مطالعه می کنید تا آنجا که ممکن است خود را به چالش بکشید و به زبان انگلیسی چیزهایی گوش دهید، بخوانید و حتی چیزهایی که فکر می کنید گفتنشان برایتان سخت است را به انگلیسی بگویید. اگر می خواهید انگلیسی روان صحبت کنید ، باید آن را بخشی اساسی از زندگی روزمره خود کنید.

3. دانشجو بودن را متوقف کنید

این ذهنیت را که شما یک دانش آموز هستید و قصد دارید با شرکت در کلاس ها و یا راه های دیگر به یادگیری مکالمه و گرامر زبان بپردازید را فراموش کنید. و به جای آن خود را به عنوان شخصی که انگلیسی زبان اصلی اوست تجسم کنید. شاید این موضوع خیلی به نظرتان مهم نیاید اما همین یک تغییر کوچک باعث می شود که اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید و به شما کمک می کند تا از کلمات و گرامرهایی که در گذشته یاد گرفته اید بهتر استفاده کنید.

این همچنین بدان معنی است که شما باید به انگلیسی فکر کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید کلمه “apple” را به انگلیسی بگویید در حال حاضر احتمالاً ابتدا به این کلمه در زبان مادری خود فکر می کنید، و سپس سعی کنید به کلمه صحیح در انگلیسی فکر کنید. در حالی که روش موثر این است که، تصویری از یک سیب را تصور کنید و سپس فقط به کلمه انگلیسی “apple” فکر کنید. تسلط واقعی وقتی اتفاق می افتد که ترجمه ذهنی مکالمات را متوقف کنید.

4. به یاد داشته باشید پاسخ در سوال است

وقتی کسی سوالی به انگلیسی از شما می پرسد با دقت گوش دهید و هر بار کامل پاسخ خواهید داد. سوالات انگلیسی مانند آینه هستند:

Does he…..? Yes, he does.
Can she….? Yes, she can.
Is it….? Yes, it is.

اگر کسی سوالی از شما پرسید و مطمئن نیستید چگونه پاسخ دهید، با فکر کردن در مورد کلمات استفاده شده در سوال، شروع کنید. فرد قبلاً بیشتر کلماتی را که برای پاسخ دادن به آن نیاز دارید بیان کرده است. به جای حفظ دستور زبان انگلیسی، برای یادگیری مکالمه و گرامر زبان شروع به جستجوی الگوهایی مانند این الگو کنید. بسیاری از روش های ساده برای “تقلب” وجود دارد و یادآوری کلمات مناسب را آسان تر می کند.

5. از Listening بیشتر بهره مند شوید

وقتی به یک موسیقی یا متن به زبان انگلیسی بومی پوش می دهید، بیشتر بر درک معنی کل کلمات متمرکز می شوید. یکی از مهم ترین خاصیت های Listening این است که شما با گوش دادن به چگونی بیان کلمات توسط فرد می توانید که چگونه کلمات را در ساخت یک جمله به هم پیوند دهید، یا چه زمانی به جای “You” از “ya” استفاده کنید. همه ی این موارد از طریق Listening به شما کمک می کنند که با به خاطر سپردن جزئیات در مکالمات بعدی خود انگلیسی حرف زدن شما طبیعی تر به نظر برسد. برای فراگرفتن روش های مطمئن برای یادگیری زبان انگلیسی، لغات و تمرین های معتبر روی این لینک کلیک کنید.

6. از آن استفاده کنید یا آن را گم کنید

عبارتی در انگلیسی وجود دارد: ” Use It or Lose It” ، که در اصل به این معنی است که اگر توانایی را که دارید تمرین نمی کنید ، ممکن است آن را فراموش کنید. این ایده می تواند برای کمک به شما در به یاد آوردن واژگان انگلیسی جدید مورد استفاده قرار گیرد. بهترین راه برای به خاطر سپردن یک کلمه جدید استفاده فوری از آن است تا در حافظه شما باقی بماند. وقتی کلمه جدیدی یاد گرفتید ، سعی کنید آن را تا یک هفته بعد چند بار با جملات مختلف بگویید و با آن ها جمله سازی کنید تا دیگر هرگز آن ها را فراموش نکنید.

7. عبارات را یاد بگیرید و مطالعه کنید

انگلیسی را روان صحبت کردن به معنای توانایی بیان افکار، احساسات و ایده های خود است. هدف شما این است که انگلیسی را با جملات کامل صحبت کنید، پس چرا آن را با جملات کامل یاد نمی گیرید؟ خواهید فهمید که زبان انگلیسی در زندگی روزمره شما به صورت جملات کامل بیشتر به کار می رود نه اینکه فقط برای یادگیری مکالمه و گرامر زبان، واژگان و افعال را بخوانید.

با فکر کردن در مورد عباراتی که مرتباً به زبان مادری خود استفاده می کنید ، شروع کنید و سپس یاد بگیرید که چگونه آنها را به انگلیسی بگویید. مثلا یکی از بهترین راه ها این است که خاطرات و کارهای روزمره خود را به زبان انگلیسی بنویسید تا کم کم ذهنتان عادت کند که به همان زبانی که مینویسد به همان زبان فکر کند.

8. گرامر را زیاد مطالعه نکنید

کلید یادگیری زبان یافتن تعادل بین مطالعه و تمرین است. روان انگلیسی صحبت کردن به معنای دانستن دستور زبان کامل انگلیسی نیست – حتی انگلیسی زبانان بومی نیز اشتباهات گرامری دارند! تسلط به توانایی برقراری ارتباط است. به همین دلیل است که گاهی کنار گذاشتن کتاب درسی گرامر لازم است، بنابراین می توانید بیرون بروید و مهارت های نوشتن، خواندن، گوش دادن و گفتار را در دنیای واقعی برای یادگیری مکالمه و گرامر زبان تمرین کنید.

9. از خطا نترسید

گاهی اوقات ممکن است جمع کردن تمام آن قوانین و کلمات در یک جمله ساده دشوار باشد. نگذارید ترس از گفتن چیزی اشتباه مانع صحبت شما شود. حتی اگر فکر می کنید اشتباه می کنید، به هر حال به صحبت خود ادامه دهید. بیشتر اوقات، مردم متوجه می شوند که شما چه می خواهید بگویید، حتی اگر اشتباه کنید. به علاوه، هرچه بیشتر صحبت کنید، راحت تر می شوید و کلمات مناسب سریعتر به ذهنتان خطور می کنند.

10. از همه یاد بگیرید

لازم نیست یادگیری مکالمه و گرامر زبان را فقط از طریق کتابهای درسی و معلمان یاد بگیرید – هر کسی انگلیسی صحبت می کند می تواند به شما در تمرین کمک کند. تصور کنید اگر شخصی به زبان مادری از شما بخواهد چگونه چیزی را تلفظ کنید چه احساسی خواهید داشت؟ عصبانی میشی؟ نه احتمالاً خوشحال خواهید شد که کمک کنید، دقیقاً مانند اکثر انگلیسی زبان ها که از کمک به شما خوشحال هستند. اگر انگلیسی زبانان را می شناسید، خواه یک دوست یا یک همکار باشد، از فرصت تمرین و یادگیری از آنها استفاده کنید.

11. نظرات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید

برای یادگیری واقعی انگلیسی زبان ، باید یاد بگیرید که چگونه خود را به انگلیسی معرفی کنید. حتی اگر ایده هایی برای مکالمه دارید، دشوار است که بدانید چگونه آنها را به زبان خود بیان کنید. اما می توانید این کار را با شرکت در مکالمه های آنلاین تمرین کنید. ارسال پست در شبکه های اجتماعی، گذاشتن نظر درباره مقاله ها یا نوشتن نظر ، همه روش های خوبی است.
Goodreads سایتی است که افراد افکارشان را درباره کتابهایی که خوانده اند می نویسند. و پیشنهاد ما این است که به آن سر بزنید. نوشتن در مورد کتاب ها و فیلم ها همیشه یک روش خوب برای تمرین اشتراک نظرات شما به زبان انگلیسی است.

زیرا آنها چیزهای زیادی برای تفکر به شما می دهند! اما اگر وقت انجام این کار را ندارید، گزینه های ساده تری وجود دارد: یک فیلم کوتاه را در YouTube تماشا کنید و زیر آن نظر بگذارید. در مورد هر چیزی نظرات کوتاهی در توییتر ارسال کنید. گزینه های زیادی برای تمرین مهارت های انگلیسی شما قبل از اینکه آن را با صدای بلند صحبت کنید وجود دارد فقط کافیست که بخواهید و به طور مستمر روزانه به مطالعه دقیق و عمیق بپردازید!

خب تجربه ی شما چیست؟! شما چه کارهایی برای یادگیری مکالمه و گرامر زبان انجام می دهید؟! نظرات، پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای خودتان را در مورد این پست با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

Listening چگونه به پیشرفت در مکالمه زبان به ما کمک می کند؟ ?

وقتی به یک موسیقی یا متن به زبان انگلیسی بومی گوش می دهید، بیشتر بر درک معنی کل کلمات متمرکز می شوید. یکی از مهم ترین خاصیت های Listening این است که شما با گوش دادن به چگونی بیان کلمات توسط فرد می توانید که چگونه کلمات را در ساخت یک جمله به هم پیوند دهید. ?

بهترین روش برای بالا بردن اعتماد به نفس در انگلیسی صحبت کردن چیست؟! ?

خود را به عنوان شخصی که انگلیسی زبان اصلی اوست تجسم کنید. شاید این موضوع خیلی به نظرتان مهم نیاید اما همین یک تغییر کوچک باعث می شود که اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید و به شما کمک می کند تا از کلمات و گرامرهایی که در گذشته یاد گرفته اید بهتر استفاده کنید. ??

چگونه کلمات انگلیسی را در مکالمات خود استفاده کنیم؟ ?️

با فکر کردن در مورد عباراتی که مرتباً به زبان مادری خود استفاده می کنید ، شروع کنید و سپس یاد بگیرید که چگونه آنها را به انگلیسی بگویید. ?