منابع کنکور انسانیمنابع کنکور تجربیمنابع کنکور ریاضیمنابع کنکور زبان انگلیسی 1402منابع کنکور هنر 1402

منابع کنکور سراسری ۱۴۰۰ تمام رشته‌ها به تفکیک

استادبانک نویسنده
1547 0
07 آبان 1399
منابع کنکور

کشتی کنکور هزار و چهارصد به راه افتاده و شناخت منابع کنکور 1400، گردآوری و مدیریت درست آن‌ها، از هر آذوقه و توشه‌ای برای سفری که پیش رویتان است، مهم‌تر است. در این مقاله قرار است ضمن بررسی منابع دروس مرتبط با هر رشته، روشی نوین برای مدیریت منابع کنکور 1400 به شما ارائه دهیم. بنابراین، اول قدم به قدم مطالب کتاب درسی را بررسی می‌کنیم. سپس، منابع کمک آموزشی استاندارد را معرفی خواهیم کرد. در نهایت یاد می‎‌گیریم چطور با چینش این منابع در کنار یک دیگر به نتیجه قابل قبولی در کنکور 1400دست پیدا کنیم.

مدیریت منابع کنکور 1400 چطور ما را به یک نتیجه استاندارد خواهد رساند؟

مهم‌تر از خریدن و انبار کردن کتاب‌ها، مطالعه آن‌ها است. بسیار پیش آمده که دانش‌آموزی برای کوچک‌ترین گام آموزشی‌اش یک منبع سیصد یا چهارصد صفحه‌ای تدارک دیده. اگر تاکنون نتوانسته‌اید از همه کتاب‌هایی که در کمدتان دارید نهایت استفاده را ببرید، یعنی کارتان در مدیریت منابع دچار نقص بوده است. از طرفی اگر منابعتان صرفا صرفا محدود به کتاب درسی باشد، می‌توانید صرفا به کمک مدیریت صحیح منابع کنکور 1400یک نتیجه قابل قبول بگیرید.

مهم‌ترین امر در مدیریت منابع کنکور 1400، توجه به ضرایب است. این ضرایب ممکن است هر سال کمی تفاوت داشته باشند، اما در کلیت یکسان‌اند. ضرایاب ذکر شده در این مقاله، ضریب احتمالی هر درس در کنکور 1400 می‌باشد.

نتیجه قابل قبول در کنکور چیست؟

این پرسش در شکل مدیریت منابع و روند انتخاب منابع کنکور 1400 بسیار حائز اهمیت است. هر فرد با توجه به اهداف خود، تعریف منحصر به فردی از نتیجه قابل قبول دارد. هدف شما هرچه که باشد، منابعتان همه آن چیزی هستند که نهایتا در اختیار دارید. وظیفه شما این است که منابعتان را به شکلی در کنار یک دیگر بچینید که در نهایت منجر به رسیدن به هدفتان شود.

ساده‌ترین مثالش این است که اگر داروسازی دوست دارید، باید توجه ویژه‌ای به منابع زمین شناسی خود داشته باشید. پس پیش از انتخاب منابع و طرح ریزی برای مدیریت آن، اول از همه باید هدفتان را انتخاب کنید.

طراحان سوال کنکور 1400 چه دیدگاهی درباره منابع دارند؟

طراحان کنکور، درست مانند هر سال دیگری، کتاب‌های درسی را به عنوان اصلی‌ترین منابع کنکور 1400 معرفی می‌کنند. اما دانش‌آموزان تا چه حد به این حرف طراحان باور دارند؟ شرکت در کنکورهای آزمایشی مختلف و یا حتی حل سوالات کنکور سال‌های گذشته، بچه‌ها را نسبت به طراحان کنکور بی‌اعتماد می‌کند. این در حالی است که در نهایت امر، واقعا همه سوالات در چهارچوب کتاب درسی مطرح می‌شوند.

کلید اصلی مدیریت منابع کنکور 1400، این است که هدفتان را بشناسید و منابع را با توجه به هدفتان بچینید. آن وقت است که می‌توانید دست طراحان سوال کنکور 1400 را بخوانید. اول این با مطالعه کتاب‌های درسی، می‌توانید به هدفی که دارید برسید. کافی است مطالب مختلف یک کتاب را در کنار یک دیگر بچینید و از یک روش مطالعه درست پیروی کنید. در صورتی هم که قصد دارید از منابع خارجی استفاده کنید، بهتر است سراغ منابعی بروید که مطالب درسی را به بهترین شکل ممکن در کنار یک دیگر چیده است.


منابع کنکور ریاضی 1400 و مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک ریاضی‌‌ها

همانطور که گفته شد، اصلی‌ترین منبع برای کنکور، کتاب درسی است. حالا که اصلی‌ترین منابع کنکور ریاضی 1400 برای بچه‌های نظام جدید و نظام قدیم یکی شده‌اند، ممکن است نظام قدیمی‌ها کمی به مشکل بربخورند. بیایید قبل از هرچیزی نگاهی به کتاب‌های درسی بیندازیم. دروس تخصصی بچه‌های ریاضی در سه گروه بزرگ قرار می‌گیرند:

  1. ریاضی: هندسه سال دهم (هندسه 1)، هندسه سال یازدهم (هندسه 2)، هندسه سال دوازدهم (هندسه 3)، آمار و احتمال سال یازدهم، حسابان سال یازدهم (حسابان 1)، حسابان سال دوازدهم (حسابان 2) و ریاضیات گسسته سال دوازدهم.
  2. فیزیک: فیزیک سال دهم (فیزیک 1)، فیزیک سال یازدهم (فیزیک 2) و فیزیک سال دوازدهم (فیزیک 3).
  3. شیمی: شیمی سال دهم (شیمی 1)، شیمی سال یازدهم (شیمی 2) و شیمی سال دوازدهم (شیمی 3).

در دروس عمومی هم دوازده کتاب در میان منابع کنکور 1400داریم، که سه تا سه تا در چهار گروه اصلی ادبیات، عربی، دینی و انگلیسی قرار می‌گیرند. خب، تا این جای کار که غیب نگفتیم. همه افرادی که سه سال دبیرستان را گذارنده‌اند، از این سه دسته اصلی و زیرشاخه‌های آن‌ها مطلع بودند. حالا سوال اصلی این است که چطور باید این منابع را مدیریت کرد.

مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک ریاضی‌‌ها

دروس عمومی ضریبشان ثابت است. ادبیات ضریب چهار دارد، دینی ضریب سه، زبان عربی و زبان انگلیسی هر کدام ضریب دو دارند. حالا جدای از دروس عمومی، ضریب دروس اختصاصی در هر زیر گروه متفاوت است. شما باید ببینید رشته هدفتان در کدام زیرگروه قرار دارد و سپس بر اساس ضرایب دروس در زیر گروه، اقدام به مدیریت منابع کنکور 1400 کنید.

در کنکور ریاضی، درس ریاضی در رشته‌های مرتبط با زیر گروه یک دارای ضریب چهار، زیر گروه دو دارای ضریب چهار و زیر گروه سه دارای ضریب سه. درس فیزیک در زیر گروه یک دارای ضریب سه، زیر گروه دو دارای ضریب سه و زیر گروه سه دارای ضریب دو است. شیمی در زیر گروه یک دارای ضریب دو و در زیر گروه‌های دو و سه دارای ضریب سه است.  حالا وقتش رسیده با توجه به اطلاعاتی که در پاراگراف دریافت کردید، اقدام به مدیریت منابع و برنامه‌ریزی کنید.

منابع کنکو 1400 بر روی هم

نقش کمک آموزشی‌های ریاضی در منابع کنکور 1400

تا این جا چطور بود؟ آیا توانستید به برنامه‌ای منسجم برای مطالعه کتاب‌های درسی برسید؟ اگر نه، فعلا بی‌خیال خواندن ادامه این مقاله شوید. بروید ده رشته اولتان را اولیت‌بندی کنید. سپس با یک بالا و پایین ساده، ببینید که مطالعه کدام درس می‌تواند سود ضریبی بیشتر به شما برساند. گنجاندن منابع کمک آموزشی در میان منابع کنکور 1400 هم باید بر همین اساس انجام شود. اول ببینید که کدام درس‌ها از نظر ضریب اولویت دارند، سپس نقاظ ضعف و قوتتان را مشخص کنید. منبعی که به عنوان کمک آموزشی انتخاب می‌کنید، باید نقاط ضعف را از بین برده و موجب پایداری نقاط قوت شود.

حسابان و ریاضی:

بچه‌ها اگر در درس ریاضی و دروس مرتبط با آن مشکل دارید، بهتر است پس از مطالعه کتاب‌های درسی به منابع خیلی سبز رجوع کنید. منابع خیلی سبز سطح متوسطی دارند و حل سوالاتشان چندان برای بچه‌ها سخت نیست. پس اول به خیلی سبز مسلط شوید. با تسلط به کتاب درسی و حل تست‌های خیلی سبز، می‌توانید وضعیتتان در درس ریاضی را از حالت اسفناک خارج کنید. اگر بعد از تمام کردن منابعی که سطوح دشواری متوسط دارند، می‌توانید سراغ منابع سطح بالاتری مثل الگو بروید و آن‌ها را هم در میان منابع کنکور 1400 بگنجانید.

فیزیک:

در درس فیزیک، گاج میکرو طبقه‌بندی تقریبا مثل شاه کلیدی عمل می‌کند که به هر دری می‌خورد. درسنامه بسیار پر و پیمانی دارد و درست مثل سال‌های گذشته، از کمک آموزشی‌های خوب منابع کنکور 1400 هم محسوب می‌شود. با این حال اگر به هر دلیلی با این کتاب حال نکردید، خیلی سبز هم در درس فیزیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هندسه:

اگر درس هندسه از بیخ و بن توی سرتان نمی‌رود، می‌توانید هندسه مهر و ماه را در میان منابع کنکور 1400 خود بگنجانید. در درس هندسه هرچقدر که خلاقیتتان بیشتر باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهید داد. اگر به هر دلیلی قصد ندارید کتاب کمک آموزشی تهیه کنید، مسائل کتابتان را چندین باره حل کنید.

هر بار که به جواب می‌رسید، پاسختان را آنالیز کنید و سعی کنید سوال‌هایی که با راه‌حل‌های مشابه حل می‌شوند را در کنار یک دیگر بچینید. سپس سوالات مختلف را با یک دیگر ترکیب، به همین راحتی خلاقیتتان در هندسه افزایش پیدا می‌کند. اگر که می‌توانید با کمک آموزشی‌ها سر کنید، پس از تهیه و حل تمام سوالات مهر و ماه، بد نیست سری هم به سوالات خیلی سبز بزنید. با این حال قرار نیست برای یک درس یه منبع در میان منابع کنکور 1400 خود بگنجانید.

گسسته، آمار و احتمال:

در درس آمار، گاج زرد خیلی به درد بچه‌ها می‌خورد. روند رو به جلو و به روز رسانی متداوم گاج زرد، باعث شده که در میان منابع کنکور 1400 هم جا داشته باشد. چون اصولا سوالات آمار روند ثابتی دارند، به همین دلیل توجه به سوالات گاج زرد، می‌تواند کارتان را تا حدود زیادی راه بیندازد.

اگر دوست داشتید سوالات سطح بالاتری از این دروس حل کنید، می‌توانید به کتاب‌های خیلی سبز، الگو و یا خوشخوان مراجعه کنید. بر اساس برآوردها، سوالات خوشخوان در بالاترین سطح دشواری قرار دارند و به درد بچه‌هایی می‌خورند که می‌خواهند کلا گسسته را با خاک یکسان کنند.س

شیمی:

اگر لازم پیش از هرچیزی، سطحتان را در درس شیمی از صفر و زیر صفر بالا بکشید، بهتر است در میان منابع کنکور 1400 جایی برای کتاب‌های مهر و ماه باز کنید. از طرف دیگر، اگر سطح متوسطی دارید، کتاب‌ میکرو گاج می‌تواند حسابی تقویتتان کند و درس شیمی را تبدیل به نقطه قوتتان کند. اما اگر از همین حالا از شاخ‌های شیمی به شمار می‌روید، بروید سراغ مبتکران و نشر الگو تا جای پایتان را حسابی در این درس سفت کنید.


منابع کنکور تجربی 1400 و مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک تجربی‌ها

کنکور تجربی سال به سال شلوغ‌تر می‌شود و در این بین، افرادی برنده‌اند که جدای از داشتن هوش و استعداد، کار مدیریت منابع کنکور تجربی 1400 را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. قضیه زمانی چالشی‌تر می‌شود که ازدیاد بچه‌‌ها در رشته تجربی، به ظرفیت رشته‌های پرطرفدار آن نمی‌افزاید. به طوری که برخی از رشته‌های پرطرفدار کلا فقط در دانشگاه سراسری ارائه می‌شوند.

برای کنکور تجربی هم، آن چه به عنوان منابع کنکور 1400 سازمان سنجش ارائه شده، صرفا محدود به چهارچوب کتاب درسی است. اگر سوالتان این است که آیا باید به سازمان سنجش اعتماد کرد یا نه؟ خیلی محکم می‌گویم که بله، باید اعتماد کنید. اتفاقا بچه‌های تجربی، باید خیلی بیشتر از دوستان ریاضی خوانمان به سازمان سنجش اعتماد کنند.

همه چیز برمی‌گردد به همان کتاب زیست شماسی و شیمی که امروز دست گرفته‌اید برای مطالعه. بچه‌های نظام قدیم یک وقت نشود که منابع جدید آموزشی استرستان را بیشتر کند. این منابع، حاوی همان مطالب نظام قدیم هستند. اتفاقا ساده‌تر شده‌اند و فقط سر و شکلشان فرق کرده.

زیرگروه‌های مطالعاتی اصلی:

بچه‌های نظام جدید و نظام قدیم، امسال باید با پنج گروه درس تخصصی اصلی سر و کله بزنند که اسامی آن‌ها عبارتند از:

  1. زمین شناسی سال یازدهم
  2. ریاضیات: ریاضیات 1 (سال دهم)، ریاضیات 2 (سال یازدهم) و ریاضیات 3 (سال دوازدهم)
  3. زیست شناسی: زیست شناسی 1 (سال دهم)، زیست شناسی 2 (سال یازدهم) و زیست شناسی 3 (سال دوازدهم)
  4. فیزیک: فیزیک 1 (فیزیک دهم)، فیزیک 2 (فیزیک یازدهم) و فیزیک 3 (سال دوازدهم)
  5. شیمی: شیمی 1 (شیمی دهم)، شیمی 2 (شیمی یازدهم)، شیمی 3 (سال دوازدهم)

در میان منابع کنکور 1400، دروس عمومی هم درست به همان روال دروس عمومی ریاضی، در چهار گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. زبان و ادبیات فارسی، عربی، دینی (فرهنگ و معارف اسلامی) و گروه زبان انگلیسی، که در هر گروه سه کتاب اصلی وجود دارد.

مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک تجربی‌ها

رشته‌های دانشگاهی مرتبط با تجربی، در پنج زیر گروه قرار می‌گیرند. پیش از انتخاب منابع کنکور 1400، نیاز است به منظور مدیریت منابع، یک هدف گذاری درست و حسابی انجام دهید. قرار است آن صد و خرده‌ای رشته‌ای که روز انتخاب رشته وارد سایت می‌کردید را ریز کرده و ده رشته اولی که دوست دارید در آن‌ها تحصیل کنید را از دل آن‌ها بیرون بکشید. توجه داشته باشید که منظورم رشته و شهر نیست، صرفا عنوان رشته‌ها را بیرون بکشید.

درس زمین شناسی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب صفر. در زیر گروه دو دارای ضریب یک. در زیر گروه سه دارای ضریب چهار. در زیر گروه چهار دارای ضریب یک و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب یک است. درس ریاضی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب دو. در زیر گروه دو دارای ضریب سه. در زیر گروه سه دارای ضریب سه. در زیر گروه چهار دارای ضریب چهار و در زیر گروه سه نیز دارای ضریب یک است.

درس زیست شناسی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب چهار. در زیر گروه دو دارای ضریب چهار، در زیر گروه سه دارای ضریب دو. در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب دو است. درس فیزیک در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب دو. در زیر گروه دو دارای ضریب دو. در زیر گروه سه دارای ضریب دو. در زیر گروه چهار دارای ضریب سه و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب دو است.

درس شیمی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب سه، در زیر گروه دو دارای ضریب چهار، در زیر گروه سه دارای ضریب د.، در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب دو است. مدیریت منابع منابع کنکور 1400 باید بر اساس این ضریب‌ها انجام بگیرد.

مهندسی منابع کنکور 1400 تجربی به سبک دکترها

آقا تو رو خدا این کلمه دکتر را جدی نگیرید. دکتر را چسباندم به ته عنوان این پاراگراف که با آن کلمه مهندسی نوشته شده در اول عنوان تضاد ایجاد کند و یک چیز باحالی شود. پس آن عبارت دکتر را بگذارید کنار. همه‌تان هم دکتر نشدید، نشدید. مهم این است وارد رشته‌ای شوید که به آن علاقه دارید. برای این کار باید حین انتخاب منابع کنکور 1400 هوشمندانه عمل کنید.

اگر نمی‌دانید به غیر از پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشی، داروسازی و فیزیوتراپی دیگر به چه رشته‌هایی علاقه دارید، باید تحقیق جامعی پیرامون ماهیت و آینده رشته‌ها انجام دهید و هر طور شده ده رشته متفاوت را روی کاغذ بنویسید.

بعد از این که آن ده رشته را نوشتید، بروید بگردید که هر کدام از رشته‌های نوشته شده متعلق به کدام زیرگروه هستند. بعد از این مرحله، باید اولویت بندی منابعتان را انجام دهید. ببینید که میانگین ضریب کدام درس برایتان بیشتر است. ساده بگویم، درسی که میانگین ضریب بیشتری دارد، باید به عنوان درس نقطه قوت انتخاب شود. اگر در سایر دروس هم ضعف دارید، حتما باید آن‌ها را به سطح قابل قبولی برسانید.

آیا بچه‌های علاقه‌مند به زیرگروه یک، باید زمین را از منابع کنکور 1400 خود حذف کنند؟

حقیقتش این است که زمین، واقعا تاثیری در قبول پزشکی و دندانپزشکی ندارد. در عین حال، درس زمین شناسی موجب بهبود تراز و رتبه کل شما خواهد شد. پس اگر خیال دارید که یک رتبه کل درست و حسابی کسب کنید، باید زمین را بخوانید و منبع مرتبط با آن را در میان منابع کنکور 1400 خود بگنجانید. کاری ندارد که، کلی وقت دارید برای خواندن زمین. حتی اگر سال دوازدهم هم تازه به فکر زمین خواندن افتاده باشید، باز هم سیصد و شصت روز وقت دارید. روزی نیم صفحه زمین شناسی بخوانید، کار زمین شناسی را یک ساله می‌سازید.

نقش کمک آموزشی‌های تجربی در منابع کنکور 1400

همانطور که گفتیم، دروس رشته تجربی خیلی کتاب محورتر از دروس رشته ریاضی هستند. قبل از این که اقدام به گنجاندن هر نوع کتاب کمک آموزشی در میان منابع کنکور 1400 خود کنید، باید به کتابتان تسلط کامل داشته باشید. مخصوصا کتاب‌های شیمی و زیست شناسی. بچه‌ها اصلی‌ترین راه یادگیری شیمی و زیست شناسی، این است که خودتان جز به جز کتاب را بخوانید و ارتباط بین مطالب مختلف کتاب را پیدا کنید. نت برداری کنید و در نهایت برای افزایش مهارت تست زنی و حل مسئله‌تان بروید سراغ کمک آموزشی‌ها. از این جا به بعد، فرض را بر این می‌گذاریم که شما ده رشته مورد علاقه خود را پیدا کرده‌اید، یادگیری کامل دروس خود را انجام داده‌اید و می‌خواهید بروید سراغ کمک آموزشی‌ها.

زیست شناسی:

بچه‌های تجربی، مقصدتان هر زیر گروهی که باشد باید زیست را به بهترین شکلی که می‌توانید یاد بگیرید. مدیریت منابع زیست از مهم‌ترین گام‌های مدیریت منابع کنکور 1400 است. به بچه‌هایی که هیچ دیدگاهی درباره زیست و چگونه تست زدن آن ندارند، توصیه می‌کنیم که کارشان را از میکرو طبقه بندی گاج استفاده کنند. باز هم تاکید می‌کنم که اصلی‌ترین منبع برای یادگیری زیست، کتاب درسی است. مخصوصا اگر وسواس مطالعاتی دارید، به هیچ سراغ درسنامه خوانی و مطالعه جزوه‌های سنگین پیش نوشته نروید.

در حالت پیش فرض هیچ منبع اضافه‌تری را به منظور یادگیری صرف در میان منابع کنکور 1400 خود نگنجانید. یادگیری باید از روی کتاب درسی از روی کتاب درسی انجام بگیرد، اگر تمام مطالب کتاب را تمام کردید و توانستید با مطالعه کتاب حجم قابل توجهی از تست‌های میکرو گاج را به درستی جواب دهید، آن وقت مجاز به ارتقا جزوه خود به جزوه فاگو یا درسنامه گاج خواهید بود. توجه شوید که حتی در این شرایط نیز، منبع اصلی و اولیه شما کتاب درسی است. اگر از حرفه‌ای‌های زیست هستید، می‌توانید به جای میکرو سراغ کتاب‌هایی مانند زیست الگو یا زیست خیلی سبز بروید.

زمین شناسی:

اگر تصمیم گرفتید که در نهایت روی زمین شناسی تمرکز کنید، بهتر است یادگیری آن را از روی کتاب درسی انجام دهید. یک بار دیگر تاکید می‌کنم که در میان منابع کنکور 1400 رشته تجربی، کتاب‌های درسی در اولویت یادگیری هستند. بعد از این که یادگیری را از روی کتاب انجام دادید، بهتر است بروید سراغ آن دسته از منابعی که تست‌های ادوار گذشته کنکور را جمع آوری کرده‌اند. زمین شناسی کنکور ریتم ثابتی دارد و با حل تست‌های سال گذشته، می‌توان به درصد بسیار قابل قبولی در این درس رسید.

ریاضیات:

بهترین منبع برای ریاضیات تجربی خیلی سبز است، سعی کنید آن را در کنار کتاب درسی میان منابع کنکور 1400 بگنجانید. به شما اطمینان می‌دهم که اگر روی تست‌های خیلی سبز مسلط شوید و اعتماد به نفس خوبی در این درس داشته باشید، ریاضی کنکور را بترکانید. اگر تست‌های خیلی سبز به نظرتان خیلی سطح بالا هستند، می‌توانید مهر و ماه را امتحان کنید. تست‌های مهر و ماه نیز درصد دشواری قابل قبولی دارند و شما را برای مواجهه با ریاضی کنکور آماده می‌کنند.

بعد از این که کل تست‌های خیلی سبز را زدید و به تسلطی نسبی در درس ریاضی رسیدید، بهتر است موج آزمون ریاضی را به منابع کنکور 1400 خود اضافه کنید و تیر خلاص را شلیک کنید. توجه شود که صرف داشتن این کتاب‌ها به معنای موفقیت تضمیمنی نیست. شما اگر همان سوالات کتاب را چند باره حل کنید، از آن‌ها نکته برداری کنید و نکات به دست آمده را با یک دیگر ترکیب کنید، خود به خود آماده قورت دادن ریاضیات تجربی خواهید شد.

فیزیک:

اصولا رابطه بچه‌های تجربی با درس فیزیک خوب نیست. می‌توان این رابطه را به کمک مدیریت درست منابع کنکور 1400 اصلاح کرد. میکرو طبقه بندی گاج طوری طراحی شده که یخ این رابطه را آب کند. کتاب‌های میکرو فیزیک، هم تست‌های چالشی دارند و هم تست‌های ساده و کاربردی. نقطه قوت مهم میکرو گاج، درسنامه قوی آن در بحث فیزیک است. این درسنامه اگرچه در روش مطالعه برخی از بچه‌ها جایگاهی ندارد، به طور کلی ابزاری به شدت کاربردی به شمار می‌رود. در این درسنامه تمام فرمول‌های اصلی و فرعی آورده شده‌اند و از هر کدام آن‌ها مثالی حل شده است.

اگر رابطه خوبی با فیزیک دارید، کتاب‌های الگو می‌توانند سطحتان را بالا بکشند. استانداردترین کار برای یک دانش‌آموز سطح متوسط این است که پس از تسلط بر کتاب میکرو، برود سراغ موج آزمون الگو. با این حال سعی کنید قبل از رفتن سراغ منبع دوم و جای دادن آن در میان منابع کنکور 1400 خود، حسابی منبع اولتان را بچلانید و از خجالت آن دربیایید.

شیمی:

مبتکران سال‌ها است که پرچم درس شیمی را بالا نگهداشته. استراتژی مبتکران این است که درسنامه سطح بالایی را به دانش‌آموز ارائه می‌دهد و انتظار دارد دانش‌آموز بتواند تست‌های سطح بالا را پس از مطالعه درسنامه حل کند. این استراتژی مبتکران تا حدود زیادی موفق بوده و خیلی‌ها را شیمی خوان کرده، اما خب خیلی‌ها هم بودند که با این استراتژی کنار نیامدند. اگر فکر می‌کنید مغز شیمیتان خوب کار می‌کند، مبتکران را در میان منابع کنکور 1400 بگنجانید، اما به تست‌های آن اکتفا نکنید.

بهتر است حین استفاده از مبتکران، نیم نگاهی هم به تست‌های کتاب میکرو طبقه بندی گاج داشته باشید. میکرو گاج هم درسنامه کاملی دارد، اما خب استراتژی آموزشی میکرو با استراتژی مبتکران فرق می‌کند. میکرو بچه‌ها را به حل تیپ سوال مبحثی در سطوح مختلف دعوت می‌کند. اگر هم که دیگر خیلی مخ هستید، تست‌های فار را در منابع کنکور 1400 خود بگنجانید. تست‌های فار، دید شما نسبت به درس شیمی را تغییر خواهند داد.


منابع کنکور انسانی 1400 و مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک انسانی‌ها

بچه‌های انسانی، باید حین مدیریت منابع کنکور 1400، کتاب محور بودن را حتی از بچه‌های تجربی هم بیشتر رعایت کنند. آن جه برای بچه‌های انسانی بیشترین اهمیت را دارد، مهارت آن‌ها در حل تست است. قطعا از یکی شدن منابع کنکور انسانی 1400 برای بچه‌های نظام قدیم و نظام جدید آموزشی مطلع هستید. نظام قدیمی‌های عزیز، لطفا به هیچ عنوان استرس برتان ندارد. مطالب دو نظام آموزشی شباهت‌های بسیار زیادی با یگ دیگر دارند و در مواردی تنها سبک ارائه آن‌ها تغییر کرده.

همانطور که گفته شد، مهم‌ترین منابع کنکور 1400 انسانی کتاب‌های درسی ارائه شده توسط آموزش و پرورش است. تعداد کتاب‌های تخصصی رشته انسانی که در میان منابع کنکور 1400 قرار می‌گیرند نسبت به سایر رشته‌ها زیاد است. با این حال، باید هر سال به حذفیات کتاب‌هایتان توجه داشته باشید، برای مثال بحث جغرافیای استان از درس جغرافیا، هر ساله از لیست منابع کنکور خط مِی‌خورد.

منابع مطالعاتی اصلی دروس انسانی

  1. ریاضی: ریاضی و آمار 1 (سال دهم)، ریاضی و آمار 2 (سال یازدهم) و ریاضی و آمار 3 (سال دوازدهم).
  2. اقتصاد سال دهم
  3. زبان و ادبیات فارسی: علوم و فنون ادبی 1 (سال دهم)، علوم و فنون ادبی 2 (سال یازدهم)، علوم و فنون ادبی 3 (سال دوازدهم).
  4. عربی: عربی، زبان قرآن 1 (سال دهم)، عربی، زبان قرآن 2 (سال یازدهم)، عربی، زبان قرآن 3 (سال دوازدهم).
  5. تاریخ: تاریخ 1 (سال دهم)، تاریخ 2 (سال یازدهم)، تاریخ 3 (سال دوازدهم).
  6. جغرافی: جغرافیای ایران (سال دهم)، جغرافیای 2 (سال یازدهم) و جغرافیات کاربردی (سال دوازدهم).
  7. علوم اجتماعی: جامعه شناسی 1(سال دهم)، جامعه شناسی 2 (سال یازدهم) و جامعه شناسی 3 (سال دوازدهم).
  8. فلسفه: فلسفه (سال یازدهم) و فلسفه (آشنایی با فلسفه اسلامی) در سال دوازدهم.
  9. منطق سال دهم
  10. روانشناسی سال یازدهم

سخنی دوستانه با بچه‌های انسانی

پیش از آن که درباره ضریب دروس مختلف در زیرگروه‌های مختلف صحبت کنم، قصد دارم چند کلمه دوستانه با بچه‌های انسانی حرف بزنم. دوستان رشته انسانی، دو خصوصیت منحصر به فرد دارد. اول این که می‌توان صفر تا صد آن را خدا وکیلی در چهارچوب کتاب درسی بست، دوم این که تمام رشته‌های دانشگاهی آن به نوبه خود درآمدزا هستند. نکته دومی که گفتم را مد نظر داشته باشید، چون قرار است در بخش بعدی درباره رشته‌ها صحبت کنیم.

اما در نکته اول، گفتم که می‌شود تمام دروس انسانی را در چهارچوب کتاب بست. برای این کار لازم است به صبر و حافظه خود تکیه کنید. رشته انسانی، تنها رشته دبیرستان است که نقش روش مطالعه در آن، مهم‌تر از انتخاب منابع کنکور 1400 است. سعی کنید تا می‌توانید روی سبک زندگی و سبک درس خواندن خود کار کنید. در نهایت منابعتان هرچقدر هم که خفن باشند، نمی‌توانید بدون یک سبک مطالعه درست به آن‌ها مسلط شوید.

به فرض که انتخاب منابع کنکور 1400 را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام داده باشید. تا وقتی که ساعت خوابتان تنظیم نشود، مطالبی که مطالعه کرده‌اید در ذهنتان نقش نمی‌بندد. پس اگر داوطلب کنکور 1400 هستید، لازم است یادگیری روش مطالعه و تصحیح سبک زندگی را نسبت به انتخاب منابع کنکور 1400در اولویت قرار دهید. اوکی؟ پس برویم سراغ بحث ضریب‌ها و زیر گروه‌ها.

مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک انسانی‌ها

رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی در پنج زیر گروه قرار می‌گیرند. آن چه در بازار کار رشته‌های انسانی اهمیت دارد، مهارت‌های جانبی شما است. در حال حاضر، باید به منظور مدیریت صحیح منابع کنکور 1400، ده رشته را به عنوان خلاصه‌ای از انتخاب رشته کنکور خود انتخاب کنید. برای انتخاب این ده رشته، باید ویژگی‌های شغلی که دوست دارید در آینده داشته باشید را روی کاغذ بنویسید. سپس، کافی است به ماهیت این رشته‌ها و واحد‌های تحصیلی آن‌ها دقت کنید و رشته‌هایی را که می‌توانند شما را به شغل رویاییتان برسانند انتخاب کنید.

منظور از شغل رویایی، عنوان شغلی نیست که مصلا بگویید من وکالت را دوست دارم پس حقوق می‌خوانم. باید ماهیت شغل رویایی خود را بشناسید. مثلا بگویید که دوست دارم شغل آینده‌ام فلان مقدار درآمد داشته باشد، کارمندی باشد یا مستقل باشد و در کل به اطلاعاتی از این دست توجه کنید. بعد از این که رشته‌ها را بر اساس شغل رویاییتان انتخاب کردید، زیر گروه هر کدام را مشخص کنید و بر اساس ضریب‌های زیر به آن‌ها اولویت بدهید. توجه شود که بهتر است فارغ از اولویت‌ها، بحث مدیریت منابع کنکور 1400 را طوری ببندید که دروس روانشانسی و منطق خود را برای صد زدن آماده داشته باشید.

ضریب و زیر گروه‌های رشته انسانی

درس ریاضی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب دو. در زیر گروه دو دارای ضریب چهار. در زیر گروه سه دارای ضریب چهار. در زیر گروه چهار دارای ضریب سه و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب سه است. درس اقتصاد در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب یک. در زیر گروه دو دارای ضریب دو. در زیر گروه سه دارای ضریب سه. در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب دو است.

درس زبان و ادبیات فارسی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب چهار. در زیر گروه دو دارای ضریب دو. در زیر گروه سه دارای ضریب دو. در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب دو است. درس زبان عربی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب چهار. در زیر گروه دو دارای ضریب یک. در زیر گروه سه دارای ضریب یک، در زیر گروه چهار دارای ضریب یک و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب یک است.

دروس تاریخ و جغرافیا در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب یک. در زیر گروه دو دارای ضریب یک. در زیر گروه سه دارای ضریب یک. در زیر گروه چهار دارای ضریب سه و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب یک است. درس علوم اجتماعی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب یک. در زیر گروه دو دارای ضریب سه. در زیر گروه سه دارای ضریب دو. در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب سه است.

درس فلسفه و منظق در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب سه. در زیر گروه دو دارای ضریب یک. در زیر گروه سه دارای ضریب یک. در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب دو است. درس روانشناسی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب یک. در زیر گروه دو دارای ضریب دو. در زیر گروه سه دارای ضریب یک. در زیر گروه چهار دارای ضریب سه و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب سه است.

نقش کمک آموزشی‌های انسانی در منابع کنکور 1400

بچه‌ها بعد از این که اولیت‌هایتان را چیدید. باید برای نقاط ضعف و قوت خود برنامه‌ریزی کنید. اگر قرار است در درسی خودتان را بالا بکشید، از کتاب‌های تستی با سطح متوسط، اگر قرار است درسی را به عنوان نقطه قوت پایدار خود تثبیت کنید از کتاب‌هایی با سطح دشوار و اگر قرار است درسی از وضعیت درب و داغان خارج کنید از کتاب‌های نسبتا آسان‌تر کمک بگیرید. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم منابع کنکور 1400 محدود به کتاب‌های درسی‌ هستند. با این حال، تست زدن مهارت‌های مطالعاتی، حفظی و پاسخگویی شما را بیشتر می‌کند.

ریاضی:

بچه‌ها ریاضیات انسانی به نسبت ریاضیات دیگر رشته‌ها واقعا راحت است. با این حال چون اکثر بچه‌ها اعتماد به نفسشان در حل سوالات ریاضی کم است، نمی‌توانند از پس سوالات ریاضی بربیایند. اگر شما هم در درس ریاضی نمی‌توانید با اعتماد به نفس عمل کنید، خیلی سبز و مهر و ماه، می‌توانند اعتماد به نفستان را حسابی بالا ببرند.

اگر یک چیزهایی دارید بخواهید در درس ریاضی رو کنید، اما همچنان در این قوی به شمار نمی‌روید، بهتر است میکرو طبقه بندی گاج را در منابع کنکور 1400 خود بگنجانید. از طرفی اگر ریاضی جز نقاط قوتتان است و می‌خواهید سوالات سطح بالا حل کنید، می‌توانید جایی برای خط ویژه گاج در میان منابع کنکور 1400 خود باز کنید.

علوم و فنون ادبی:

اولا که کتاب درسی را حسابی بخوانید. برای یادگیری املا و معنی از روی متن دروس روخوانی کنید. این بین می‌ماند بحث تکنیک‌ها و مهارت‌ها. اگر از همین حالا از خفن‌های علوم و فنون ادبی هستید، کتاب‌های میکرو طبقه بندی گاج برایتان یک رقیب سرسخت خواهند بود. پس اگر دلتان لک زده برای یک بزن بزن درست درمان، میکرو گاج را در منابع کنکور 1400 خود بگنجانید.

بچه‌ها اگر علوم و فنون ادبی از نقاط ضعفتان هستند، از همین حالا یک راست بروید سراغ خیلی سبز. با توجه به اهمیت این درس برای بچه‌ها انسانی، بهتر است به وجود خیلی سبز در میان منابع کنکور 1400 خود اکتفا نکنید و در جا بعدش مهر و ماه را هم وارد بازی کنید. اگر آنقدرها مشکل ندارید، می‌توانید به گنجاندن مهر و ماه در میان منابع کنکور 1400 خود اکتفا کنید.

عربی:

بچه‌های که عربیشان چندان خوب نیست مژدگانی بدهند، چون یک آدمی پیدا شده و تصمیم گرفته از ماجراهایی که با درس عربی داشته کتاب تهیه کند. یک چیز تو مایه‌های reality show. اگر شما هم دوست دارید پای این شوی جذاب بنشینید و عربی خود را بالا بکشید، کافی است ماجرای من و درسام (عربی) را به منابع کنکور 1400 خود اضافه کنید. اگر هم خفن هستید و می‌خواهید تست‌های سطح بالا بزنید، می‌توانید بروید سراغ خیلی سبز یا میکرو طبقه بندی گاج.

اقتصاد:

بچه‌ها برای اقتصاد، اگر تا به حال نتوانسته‌اید به این درس مسلط شوید، می‌توانید خیلی سبز را در منابع کنکور 1400 خود بگنجانید. اگر هم که کارتان درست است و برای خود یک پا اقتصاد دان تشریف دارید، کتاب‌های میکرو طبقه بندی گاج از کیفیت خوبی برخوردارند.

تاریخ:

در درس تاریخ داشتن یک کتاب خلاصه در میان منابع کنکور 1400 خیلی اهمیت دارد. پیشنهاد ما به شما خلاصه تاریخ مهر و ماه است. به جز آن خلاصه‌ای که باید هر شب و هر روز همراهتان باشد، مطالعه باقی مطالب از کتاب درسی کفایت می‌کند. اگر هم دوست دارید مهارت‌های تست زنی و پاسخ دهی خود را در مواجهه با سوالات تاریخ بالا ببرید، می‌توانید بروید سراغ خط ویژه گاج.

جغرافیا:

اگر از قوی‌های درس جغرافیا به شمار می‌روید، می‌توانید از خط ویژه استفاده کنید. با این حال اگر قصد دارید با حل سوالات که کمی آسان‌تر هستند، مهارت‌های خود در زمینه درس جغرافیا تقویت کنید، می‌توانید بروید سراغ میکرو طبقه بندی گاج و خیلی سبز استفاده کنید.

روانشناسی:

خب، همانطور که حرف زدیم باید درس روانشناسی خود را روی صد ببندید. برای این که بتوانید این درس را برای خودتان صد کنید، باید یک مدیریت منابع درست و حسابی برای خودتان تدارک ببینید. اگر حالا حالاها وقت دارید، بهتر است از خیلی سبز شروع کنید، سپس بروید سراغ میکروطبقه‌بندی و دست آخر سوالات گاج را حل کنید.

توجه داشته باشید که نباید این منابع را هم زمان تهیه کنید. اضافه کردن هم زمان چند منبع به در منابع کنکور 1400، گیجتان می‌کند. اگر وقتتان کم است باید سریعا درس روانشانسی را ببندید، تمرکزتان را بگذارید روی کتاب درسی و میکرو طبقه بندی گاج.

فلسفه و منطق:

تمرکزی روی درس فلسفه و منطق می‌گذارد، باید کاملا بر اساس مدیریت منابع کنکور 1400 باشد. اگر قرار است روی این درس حساب ویژه‌ای باز کنید، بروید سراغ خط ویژه گاج. سوالات خط ویژه گاج از سطح بالایی برخوردار هستند و تسلط بر روی آن‌ها شما را تبدیل به غول فلسفه و منطق می‌کنید.

اگر قصد دارید درصدتان در درس فلسفه و منطق کنکور تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کند، بهتر است با تمرکز بر روی کتاب‌های خیلی سبز و میکرو طبقه بندی جلو بروید. سوالات این کتاب‌ها سطح متوسطی از دشواری دارند و تسلط بر روی آن‌ها، شما را به درصد قابل قبولی در درس فلسفه و منطق می‌رساند.

جامعه شناسی:

پرونده منابع کنکور 1400 انسانی با مرور منابع درس جامعه شناسی بسته می‌شود. بچه‌ها برای علوم اجتماعی نیازمند یک خلاصه از پیش نوشته شده هستید. بهترین کار این است که یا خودتان خلاصه برداری کنید، یا یک عدد خلاصه مهر و ماه بخرید و هر وقت زمان اجازه می‌دهد، آن را مطالعه کنید.

این خلاصه باید به صورت مداوم مرور شود، با این حال برای بالا بردن مهارت پاسخگوییتان کافی نیست. برای این که بتوانید در زمانی پاسخگویی به سوالا خودی نشان دهید، بهتر است کتاب را هر چند بار که ممکن است مرور کنید و به صورت مداوم تست بزنید. کتاب تست خیلی سبز، برای گنجاندن در فهرست در منابع کنکور 1400 انسانی، گزینه مناسبی است.


منابع کنکور هنر 1400 و مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک بچه‌های هنر

رشته‌های دانشگاهی هنر بسیار پرطرفدار هستند. تعداد بالای طرفداران رشته‌های هنری، برمی‌گردد به بازار کار اشباع نشده آن. فکر کنید که قبولی در این رشته‌ها آسان است و هرکسی که در کنکور شناور هنر شرکت می‌کند، تضمینی یک رشته خوب در یک دانشگاه سطح بالا قبول می‌شود. برای قبول شدن در کنکور هنر 1400، لازم منابع کنکور هنر 1400 را بشناسید و مانند یک هنرمند منابع کنکور 1400 را در یک هارمونی زیبا کنار یک دیگر بچینید. اصلی‌ترین منابع کنکور 1400 هنر عبارت هستند از:

  1. درک عمومی هنر: آشنایی با بناهای تاریخی، عکاسی یک، عکاسی دو. کارگاه طراحی نقوش سنتی 1، آشنایی با صنایع دستی ایران، پایه و اصول صفحه آرایی. نقشه برداری، کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری، طراحی 1، حجم سازی، خط در گرافیک، مبانی تصویر سازی. کارگاه نقاشی، مبانی هنرهای تجسمی، حجم شناسی و ماکت شناسی.
  2. خلاقیت نمایشی: ، اصول ماسک و گریم و اصول طراحی صحنه.
  3. خواص مواد: شناخت مواد مصالح
  4. خلاقیت موسیقی: ساز شناسی ایرانی، شناخت سازهای ارکستر سنفونیک 1، شناخت سازهای ارکستر سنفونیک 2 و ساختار موسیقی ایرانی.

مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک بچه‌های هنر

رشته‌های دانشگاهی درس هنر نیز در 5 زیر گروه طبقه‌بندی شده‌اند. اول از همه باید ببینید که به دروس کدام زیر گروه علاقه دارید.پس اول باید علایقتان مشخص شود. سپس باید بر اساس نقاط ضعف و قوتتان اقدام به مدیریت منابع کنکور 1400 هنر کنید. برای مثال اگر در زیرگروهی، درس n از بالاترین ضریب برخوردار است و شما قصد دارید در آن زیر گروه تحصیل کنید، باید مانور ویژه‌ای روی درس n بدهید.

درک عمومی هنر در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب چهار. در زیر گروه دو دارای ضریب سه، در زیر گروه سه دارای ضریب سه. در زیر گروه چهار دارای ضریب سه و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب سه است. درک عمومی ریاضی-فیزیک در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب یک. در زیر گروه دو دارای ضریب سه،.در زیر گروه سه دارای ضریب یک. در زیر گروه چهار دارای ضریب یک و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب یک است.

ترسیم فنی در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب یک، در زیر گروه دو دارای ضریب دو، در زیر گروه سه دارای ضریب دو، در زیر گروه چهار دارای ضریب یک و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب یک است. خلاقیت تصویری در رشته‌های زیر گروه یک دارای ضریب چهار، در زیر گروه دو دارای ضریب چهار، در زیر گروه سه دارای ضریب دو، در زیر گروه چهار دارای ضریب دو و در زیر گروه پنج نیز دارای ضریب یک است.

خلوص مواد در همه زیرگروه‌ها دارای ضریب یک اس. خلاقیت موسیقی در همه زیرگروه‌ها به جز پنج که ضریب چهار دارد، دارای ضریب یک است. در نهایت هم خلاقیت نمایشی در همه زیرگروه‌ها به جز چهار که ضریب چهار دارد، دارای ضریب یک است.

نقش کمک آموزشی‌های هنر در منابع کنکور 1400

درست مانند سایر رشته‌ها، کمک آموزشی‌های رشته هنر هم یک طرف منابع کنکور 1400 را به خود اختصاص می‌دهند. طبیعتا انتخاب منابع کمک آموزشی بر اساس ضرایب و اولیت‌ها انجام می‌گیرد، پس حتما مراحل بالا را قدم به قدم طی کنید تا به این جا برسید.

درک عمومی هنر و ترسیم فنی:

برای درک عمومی هنر، بهتر است حتما کتاب تاریخ هنر پرویز مرزبان را به عنوان مطالعه آزاد بخوانید. بر اساس آن چه از کتاب پرویز مرزبان استنباط می‌کنید، می‌توانید به سراغ کتاب تست آبی قلمچی بروید. برای ترسیم فنی هم می‌توانید سری به کتاب‌های راه اندیشه بزنید و برای ارتقای مهارت‌های عملی خود، بهتر است حتما از یک استاد خصوصی مجرب کمک بگیرید. رسم فنی عمومی محمد متقی پور نیز ممکن است به دردتان بخورد.

ریاضی-فیزیک:

اگر رشته‌تان چیزی به غیر از هنر باشد، احتمالا مشکلی با پیدا کردن این بخش از منابع کنکور 1400 ندارید. اما اگر کلا هنری هستید، باز هم می‌توانید از کتاب‌های راه اندیشه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در ریاضی-فیزیک هنر، تست کنکورهای سال گذشته نیز بخش مهمی از منابع کنکور 1400 را تشکیل می‌دهند.

خلاقیت تصویری، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی:

سه خلاقیت رشته هنر که پاسخ دادن به سوالات هرکدام از آن‌ها، نیازمند گنجاندن منابع مطالعه آزاد در بین منابع کنکور 1400 هنر است. برای خلاقیت تصویری، می‌توانید بروید سراغ مبانی هنرهای تجسمی از غلام حسین نامی. برای خلاقیت موسیقی می‌توانید از کتاب مطرح تئوری موسیقی استفاده کنید. برای تسلط به سوالات خلاقیت نمایشی، بهتر است کتاب تاریخ سینما از مسعود مهرابی را در منابع خود بگنجانید. موسسه راه اندیشه، برای هر سه این مباحث نیز کتاب کنکوری ارائه داده است.

خواص مواد:

برای تسلط به سوالات خواص مواد نیز کافی است کتاب خواص مواد از افشین میرحسینی را وارد منابع مطالعاتی کنکور 1400 خود بکنید. اگر می‌خواهید خیالتان از قدرت تست زنی و پاسخگوییتان نیز راحت شود، می‌توانید از کتاب آبی قلمچی استفاده کنید.


منابع کنکور زبان 1400 و مدیریت منابع کنکور 1400 به سبک بچه‌های خفن زبان

منابع کنکور 1400 درس زبان، گسترده از منابع کنکورهای دیگر هستند. نکته مهم دیگر درباره مدیریت منابع کنکور است. قواعد مدیریت منابعی که برای کنکور 1400 زبان تعیین می‌کنید، باید به شکلی باشند که در نهایت بتوانید با پیروی از آن‌ها، به کلیت زبانی که قرار است در کنکور آن شرکت کنید مسلط شوید. طبیعتا هرکسی شیوه و متدهای خود را برای یادگیری زبان دارد، با این حال در ادامه برخی از بهترین منابع کنکور 1400 زبان را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

منابع کنکور 1400 زبان انگلیسی

گفتیم منابع باید به شکلی باشند که مطالعه آن‌ها موجب تسلط نسبی شما بر روی کلیت زبان انگلیسی شوند. اول از همه باید گرامر یاد بگیرید. اگر grammar بلد نیستید، می‌توانید از کتاب‌ basic grammar in use استفاده کنید. از طرفی اگر کم و بیش به گرامر انگلیسی مسلط هستید، می‌توانید از کتاب‌های intermediate grammar in use و یا گرامر زبان تخصصی خیلی سبز استفاده کنید.

واژگان و درک مطلب

برای واژگان باید به صورت پیش فرض به کتاب 504 مسلط شوید. سازمان سنجش هم در زمینه واژگان کتابی به نام New bridging the gap منتشر کرده که مطالعه آن به درد بچه‌ها می‌خورد. تکنیک بعدی که می‌توانید از آن برای یادگیری واژگان استفاده کنید، یادگیری واژگان به کمک کتاب‌های درک مطلب است. کتاب Steps to understanding  L.A. Hill – Oxford University Press  یکی از بهترین منابع درک مطلب است.

Steps to understanding  L.A. Hill – Oxford University Press خود دارای سطوح مختلفی است که همه بچه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. بهتر است حین مطالعه هر متن این کتاب، کلمات جدید و مهمی که پیدا می‌کنید را گوشه‎ای یادداشت کرده و روی معنای آن‌ها تمرکز کنید. در کنار همه این‌ها، اگر کتاب زبان کیاسالار را هم در منابع کنکور 1400 زبان انگلیسی بگنجانید عالی می‌شود.

منابع کنکور 1400 زبان آلمانی

تا به اینجای کار انتشارات هوبر، قوی‌ترین منابع کنکور 1400 زبان آلمانی را ارائه کرده است. شما می‌توانید با کمک کتاب‌های زرد و قرمز هوبر، گرامر آلمانی را در سطح متوسط یاد بگیرید. از طرفی، اگر هیچ چیز از گرامر نمی‌دانید، می‌توانید کتاب از Klipp und Klar: Ubungsgrammatik Grundstufe A1-B1 استفاده کنید.

برای یادگیری واژگان پایه نیز می‌توانید از Wortschatz und Grammatik B1  انتشارات هوبر استفاده کنید و اگر در واژگان مهارت دارید، می‌توانید großes übungsbuch Wortschatz  انتشارات هوبر را در منابع کنکور 1400 زبان آلمانی بگنجانید. برای درک مطلب مبتدی نیز می‌توانید بروید سراغ Lesen und Schreiben B1 انتشارات هوبر و اگر از قبل در بحث درک مطلب مهارت دارید، می‌توانید 1000deutsche redensarten انتشارات Langenscheidt   را امتحان کنید.

منابع کنکور 1400 زبان فرانسه

به احتمال زیاد کسی که در کنکور زبان فرانسه شرکت می‌کند، یک چیزهایی از زبان فرانسه بلد است. با این حال، برای این که بتوانید یک دیدگاه کلی نسبت به سوالات زبان فرانسوی داشته باشید، می‌توانید Nouvelle Grammaire du Francais کتاب گرامر سوربُن -، mots absolument essentiels en Francais 504-  انتشارات زبان مهر و Comprehension EcriteCLE انتشارات سطح 1 و 2 و 3 را به منابع کنکور 1400 زبان فرانسه اضافه کنید.


منابع کنکور 1400 در دروس عمومی

دروس عمومی، نوش دارویی هستند که گرچه گاهی به مذاق دانش‌آموزان تلخ به نظر می‌رسند اما خوردن آن برای کسب یک رتبه مناسب ضروری است. بالاتر درباره ضرایب دروس عمومی صحبت کردیم. برای مدیریت منابع دروس عمومی باید با توجه به همان ضرایب عمل کنید. منابع کنکور 1400 سازمان سنجش، در چهارچوب کتب دروس عمومی محدود شده‌اند. اصلی‌ترین وظیفه شما، این است که بتوانید به مطالب کتاب درسی خود مسلط شوید. بعد از آن می‌توانید به منظور افزایش مهارت‌های تست زنی خود، به کتاب‌های کمک آموزشی روی بیاورید.

ادبیات:

هر جا اسم دکتر هامون سبطی را روی کتاب‌ها دیدید، شک نکنید که قرار است کتاب باکیفیتی تحویل بگیرید. مخصوصا اگر اسم هامون سبطی بر روی کتاب‌های مرتبط با بحث قرابت معنایی بود بود. هامون سبطی تمام مطالب کتاب ادبیات را ریز به ریز و مو به مو در ذهنتان نهادینه می‌کند. به عنوان نویسنده این مقاله، تنها توصیه‌ای که از شما می‌خواهم صد در صد به آن گوش کنید، تهیه کردن کتاب‌های هامون سبطی است.

عربی:

بهتر است برای یادگیری عربی، گاج نقره‌ای را در میان منابع کنکور 1400 خود بگنجانید. گاج نقره‌ای نسبت به سایر رقبای خود دارای دو مزیت مهم است. اول درسنامه قوی و دوم تست‌های تیپ بندی شده. شما می‌توانید با مطالعه مطالبی که در درسنامه گاج نقره‌ای آورده شده، تمام تکنیک‌های تستی و تشریحی مرتبط با تیپ سوال‌های مختلف را بیاموزید.

دینی:

مسلم بهمن آبادی را می‌توان ابداع کننده روش نوین تدریس درس دینی دانست. تمام روش‌های تست زنی اعم از کلید واژه و مهارت‌های از این دست، حاصل ابتکار بهمن مسلم آبادی است. استاد مسلم آبادی در کتاب دینی کنکور سفیر خرد، با ارائه درسنامه‌ای دقیق و آیه محور، حل تست‌های دینی را از هر زمان دیگری برایتان راحت‌تر کرده‌اند. جدای از درسنامه دقیق و پر نکته، این کتاب پاسخنامه فوق‌العاده‌ای نیز دارد که مکمل خلاقیت بهمن مسلم آبادی در طراحی سوال به شمار می‌رود.

انگلیسی:

برای مطالعه زبان انگلیسی نیز می‌توانید از کتاب‌های دکتر کیاسالار استفاده کنید. دکتر رضا کیاسالار، پیش از چینش کتابش، مباحث زبان انگلیسی را از بالا نگاه کرده. سپس با چینش منطقی آن‌ها در کنار یک دیگر، به ارائه‌‎ای قابل فهم برای دانش‌آموزان دسترسی پیدا کرده است. در درسنامه این کتاب به جای اتکا به چند مثال گرامری ساده، مسائل گرامر به طور دقیق به زبان فارسی توضیح داده شده‌اند. همین موضوع طیف مخاطبان این کتاب را گسترده‌تر می‌کند.

تمام کتاب‌های کمک آموزشی که در این مقاله به عنوان منابع کنکور 1400 معرفی شدند، بر اساس میزان بازدهی که سایر دانش‌آموزان پس از کار با این کتاب‌ها دریافت کرده بودند، جمع آوری و معرفی شدند. اگر فکر می‌کنید جای کتاب کمک آموزشی مورد علاقه‌تان، در فهرست منابع کنکور 1400 استادبانک خالی، حتما در قسمت کامنت‌ها با ما درباره آن‌ها صحبت کنید.