آموزش آیلتسآموزش زبانآموزش لیسنینگ آیلتسپادکستمنابع یادگیری آیلتس

۶ مرحله مهم در زمان استفاده از پادکست‌های آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی

سردبیر نویسنده
1064 0
07 فروردین 1401
استفاده از پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی - مجله استادبانک

استفاده از فیلم و کتاب برای تقویت زبان انگلیسی یا حتی تقویت زبان با سریال از مهم‌ترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی در خانه است. اما در کنار استفاده از این منابع یادگیری زبان انگلیسی، پادکست‌های آموزشی نیز منبع مناسبی برای گوش دادن به زبان و تقویت مهارت شنیداری است.

دراین محتوا راجع به نکات یادگیری زبان انگلیسی با کمک پادکست‌های آموزشی و نحو صحیح استفاده از آن صحبت شده است. پیشنهاد می‌شود برای نحوه استفاده درست از پادکست‌های آموزشی برای تقویت زبان‌ خود این محتوا را تا پایان مطالعه کنید.

نحوه صحیح استفاده از پادکست‌های آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را بدون صرف هزینه‌های سنگین و بالایی یاد بگیرید و می‌خواهید در هر زمان و مکانی مشغول یادگیری زبان انگلیسی باشید، پادکست‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای تمرین باشند.
ما چند نمونه‌ای از بهترین پادکست‌های آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی را به شما معرفی کردیم. اما چگونه از پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی برای بهبود مهارت‌های یادگیری زبان استفاده کنیم؟
استفاده از پادکست‌ها روشی بسیار خوب برای بهبود مهارت‌های زبانی شما است. تکنیک‌های زیادی وجود دارد که هنگام گوش دادن به پادکست‌های زبان می‌توانید به کار ببندید تا در مهارت شنیداری انگلیسی چیره‌دست شوید. به چند مورد اشاره می‌کنیم که حتماً استاد زبان شما نیز به آن‌ها اشاره خواهد کرد. چون همانطور که می‌دانید یادگیری هر زبان فراز و نشیب‌هایی دارد و مدرس تدریس خصوصی مانند یک چراغ راهنما در این مسیر همراه ما می‌تواند باشد.

۱. ابتدا پادکست را به عنوان نویز سفید گوش کنید

نویز سفید اساسا به صدایی گفته می‌شود که وقتی مشغول انجام کار دیگری هستید، در پس زمینه پخش می‌شود. به عنوان مثال، اگر هنگام تمیز کردن ظروف به موسیقی گوش ‌کنید، موسیقی در حال پخش به عنوان نویز سفید محسوب می‌شود. شاید چنین چیزی کمی عجیب و خلاف انتظار به نظر برسد، اما گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی به صورت نویز سفید زمانی که در حال انجام کارهای دیگری هستید، به مغز کمک می‌کند به این زبان عادت کند و ناخودآگاه با تلفظ بسیاری از واژه‌های جدید آشنا شوید که یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی است.

۲. مرتبه دوم پادکست را با دقت بیشتری گوش کنید

حالا برای مرتبه دوم و حتی سوم پادکست را گوش کنید و به تمام کلمات و عباراتی که تشخیص می‌دهید دقت کنید. اگر احساس کردید گوینده خیلی تند صحبت می‌کند، سرعت آن را تا 75% کم کنید.

۳. تا جایی که می‌توانید یادداشت برداری کنید

یکی‌ از راه‌های تقویت مهارت شنیداری برای امتحان آیلتس، تمرین نوشتن متن پادکست در حین گوش دادن به آن است. سعی‌ کنید تا جایی که می‌توانید بدون متوقف کردن پادکست، کلمات و عباراتی که از مکالمه تشخیص می‌دهید را یادداشت کنید. سپس کلمات و عبارت نوشته شده را با متن پادکست مقایسه کنید.

مطالعه محتوا مقاله چرا باید پادکست انگلیسی گوش کنیم، در این بخش به شما پیشنهاد می‌شود که راجع به نکات مهم در مورد ضرورت گوش دادن به پادکست‌های زبان برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی است.

۴. در صورت امکان متن پادکست را بخوانید

خواندن نسخه نوشتاری پادکست وقتی به آن گوش می‌دهید بسیار مفید بوده و یکی از روش‌های تقویت زبان انگلیسی است، چون اطلاعاتی را از دو کانال دریافت می‌کنید (چشم‌ها و گوش‌ها)، که در یادآوری و درک به مغز کمک می‌کند.

۵. کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید

طوری صحبت کنید که انگار کسی تماشای‌تان نمی‌کند. هر گاه تمایل داشتید، می‌توانید  پادکست را متوقف کرده و به کلمات و عباراتی رجوع کنید که برای‌تان یا جدید هستند یا تلفظ‌شان مشکل‌ساز است.
داشتن تلفظ خوب و دایره واژگان گسترده برای شرایط مختلف مانند استفاده از زبان انگلیسی در دانشگاه یا در محل کار بسیار ضروری است.

۶. کلمات را چندین بار تکرار کنید تا خوب یاد بگیرید.

کلمات و گرامر جدید را از پادکست جدا و جایی یادداشت کنید. اگر کلمات جدید و نکات گرامری را که در هر پادکست به کار رفته پیدا و یادداشت کنید، در آینده آن‌ها را بهتر و راحت‌تر به یاد می‌آورید. علاوه بر این یادگیری کلمات و گرامر جدید برای شما به عنوان نوآموز زبان واجب و ضروری است.

17 English Podcasts Every English Learner Should Listen To

کمک از اساتید تدریس خصوصی زبان استادبانک در کنار استفاده از منابع یادگیری زبان

استفاده از پادکست‌های آموزشی و سایر منابع کمکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی در خانه است. منتها بعضی از زبان‌آموزان تمایل دارند به صورت اصولی و با تلفظ صحیح زبان را یاد بگیرند و به دنبال روش‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی با سرعت و دقت بیشتری هستند.

استفاده از کلاس معلم خصوصی زبان، یکی از بهترین و کامل‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی است که زبان‌آموز می‌تواند با کمک آن، در سریع‌ترین زمان بهترین نتایج را به دست بیاورد.

اگر می‌خواهید در کنار استفاده از پادکست‌های آموزشی، با کمک معلم خصوصی، زبان را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید، همین الان یا وارد سایت تدریس خصوصی زبان انگلیسی استادبانک شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ برای مشاوره رایگان در زمینه ثبت درخواست معلم زبان، تماس بگیرید.