شرایط لازم برای استخدام معلم خصوصی

بسیاری از استادان درباره ­شرایط و مدرک تدریس خصوصی سوال می‌پرسند. تصمیم گرفتیم مقاله‌ای برای پاسخ به سوالاتی مانند مدارک لازم برای تدریس خصوصی و شرایط تاسیس موسسه تدریس خصوصی صحبت کنیم.

خب همان‌طور که می‌دانید شما برای فعالیت به طور گسترده و رسمی نیاز به اخذ مجوزهای لازم دارید. اما اگر قرار است خودتان به طور فردی فعالیت داشته باشید و با تبلیغات، فعالیت در استادبانک یا… اقدام به جذب شاگرد نمایید هیچ نیازی به مجوز ندارید.

به علاوه حتی اگر با جمعی از همکاران به‌طور محدود در چند محله مختلف تدریس خصوصی انجام می‌دهید باز هم نیاز به اخذ مجوز ندارید. اما اگر تمایل داشتید تا کسب‌وکار خود را گسترش دهید باید حتما مجوزهای لازم را دریافت کنید.

استادبانک سامانه درخواست معلم خصوصی است. شما می‌توانید با ثبت‌نام رایگان جهت استخدام معلم خصوصی در این وب‌سایت اقدام به جذب شاگردهای متعدد کنید.

شرایط تاسیس موسسه تدریس خصوصی

همان‌طور که ذکر شد در ایران برای تدریس خصوصی مجوز خاصی لازم نیست؛ اما اگر به دنبال ثبت و تاسیس موسسه تدریس خصوصی هستید باید مجوزهایی از قبیل نامه از اداره ثبت شرکت‌ها، فتوکپی شناسنامه، پروانه تاسیس، فرم درخواست و تایید اماکن را از اداره مربوطه دریافت کنید.

به طور کلی شرایط تاسیس موسسه تدریس خصوصی خیلی پیچیده نیست؛ اما مدیریت و توسعه آن نیازمند وقت، انرژی و دانش بسیار بالا است. اکثر مدرسان ترجیح می‌دهند تا با موسسات یا با وب‌سایت‌های آموزشی همکاری کنند تا از این مشکلات دور بمانند.

شرایط و مدارک تدریس خصوصی در شهرهای مختلف

تدریس خصوصی برای مدرسان بسیار پردرآمد است. هر چقدر که مدرس تجربه بیشتری داشته باشد و در کارش حرفه‌ای‌تر باشد می‌تواند شاگرد­های بیشتری جذب کند و در نهایت درآمد بیشتری داشته باشد.

در تهران به دلیل وجود جمعیت بیشتر و وجود امکانات بهتر، مدرسان می‌توانند درآمد بهتری کسب کنند. اما معلمان خصوصی شهرستان هم می‌توانند با بالابردن کیفیت کار و جلب رضایت شاگردانشان درآمد خوبی داشته باشند. شما به عنوان یک معلم خصوصی برای جذب شاگرد می‌توانید اقدام به چاپ تراکت، چاپ کارت ویزیت یا ثبت نام در وبسایت استادبانک فرمایید.

تدریس خصوصی در تهران می‌تواند بسیار پر‌درآمد باشد به شرط اینکه بتوانید به خوبی با شاگردان خود ارتباط برقرار کنید. موسسات بسیار زیادی نیز در تهران وجود دارند که می‌توانید در صورت تمایل با آنها تماس بگیرید و همکاری خود را شروع کنید.

استادبانک در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، شیراز، کرج، کرمان و مشهد فعالیت دارد، و معلمان خصوصی در این شهرها می‌توانند در استادبانک ثبت‌نام کرده و رزومه خود را در معرض دید بیش از 21000 دانش‌آموز قرار دهند. لازم به ذکر است تدریس خصوصی آنلاین در سراسر ایران برقرار است و استادبانک درصدد است تا امکان تشکیل کلاس خصوصی حضوری را در سراسر ایران ایجاد کند.

برگزاری تدریس خصوصی در استادبانک چه شرایطی دارد؟

شرایط و مدارک تدریس خصوصی

شرایط لازم برای تدریس خصوصی در استادبانک مانند همه آموزشگاه‌ها و وب‌سایت‌های آموزشی دیگر داشتن تجربه و مهارت کاری مناسب است. اگر در طرح استخدام معلم خصوصی استادبانک ثبت‌نام کنید، پس از بررسی‌های لازم بر روی رزومه شما، می‌توانید به عنوان معلم خصوصی کار خود را شروع کنید، تعدادی از مهم‌ترین نکاتی که یک معلم خصوصی باید به آن توجه داشته باشد را در ادامه ذکر می‌کنیم.

آزمون‌های دوره‌ای

بهتر است استاد در دوره‌های مشخص و برنامه‌ریزی‌ شده اقدام به برگزاری آزمون نماید. برای مثال بعد از هر یک یا دو جلسه، استاد می‌تواند سوالات جلسه خود را از شاگرد بپرسد تا متوجه روند یادگیری او شود. یا حتی می‌تواند هر هفته یک آزمون جامع برگزار نماید. در این صورت استاد از وضع‌تحصیلی دانش‌آموز یا دانشجو باخبر می‌شود و بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی داشته باشد.

البته توجه داشته باشید که هدف از تشکیل کلاس‌های خصوصی این نیست که شاگرد بتواند امتحان‌های معلم خصوصی را با نمره خوب قبول شود. در واقع هدف این است که شاگرد در امتحانات مدرسه یا کنکور موفق عمل کند.

گزارش دوره‌ای به والدین

شما به‌عنوان یک معلم خصوصی باید با والدین دانش‌آموز یا دانشجو ارتباط خوبی برقرار کنید و آن‌ها را از روند کار و وضعیت تحصیلی شاگرد باخبر کنید. با این کار اولا اولیا از کیفیت کار شما مطمئن می‌شوند و دوما از وضعیت فرزندشان باخبر می‌شوند.

مرور جلسه پیش

قبل از شروع جلسه جدید بهتر است نکات و مباحث جلسه پیش را برای شاگردتان مرور کنید تا اگر چیزی فراموش‌شده دوباره یادآوری شود. با این کار فضای تدریس جلسه جدید را ایجاد می‌کنید و ذهن شاگرد را برای درس جدید آماده می‌کنید. این نکته بسیار مهم است و رعایت آن می‌تواند تاثیر زیادی بر نحوه یادگیری شاگرد بگذارد.

آراستگی ظاهری

معمولا والدین علاوه بر اینکه به رزومه استاد، سابقه کاری و مدرک او دقت می‌کنند، در نگاه اول به آراستگی و اخلاق مدرس نیز توجه می‌کنند. ضروری است برای حاضر شدن در هر جلسه تدریس خصوصی آراستگی ظاهری خود را حفظ کنید.

شرایط و مدارک تدریس خصوصی را چگونه به دست بیاورم؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد برای تدریس خصوصی مدرک خاصی لازم نیست. فقط مدارک تحصیلی و سابقه کاری شما کافی است. البته اگر بخواهید یک موسسه آموزشی تاسیس کنید و به فعالیت گسترده بپردازید بی‌شک باید مجوز‌های لازم را دریافت کنید.

اکثر مدرسان اقدام به تاسیس موسسه آموزشی نمی‌کنند چراکه این کار نیازمند درگیری‌‌های زیاد و سرمایه‌گذاری است. آنها به راحتی می‌توانند از طریق راه های دیگر اقدام به جذب شاگرد نمایند و به کسب درآمد بپردازند.

حال بعد از خواندن این مقاله تمایل دارید در صفحه‌ی استخدام معلم خصوصی ثبت‌نام کنید و به جمع اساتید استادبانک بپیوندید؟

همچنین بخوانید: قوانین تدریس خصوصی

با تدریس خصوصی در استادبانک بیشتر آشنا شوید

استادبانک جزو برترین سایت‌های استخدام معلم خصوصی کشور است که با معرفی بهترین اساتید، انتخاب را برای دانش‌آموزان جویای کلاس خصوصی آسان می‌کند. معلمان در این سایت دیگر نگران تبلیغات نیستند، چون به راحتی به داوطلبان معرفی می‌شوند. همچنین کیفیت کلاس‌ آن‌ها به خودی خود تبلیغی قوی برایشان محسوب می‌شود.

یکی دیگر از چیزهایی که استخدام در استادبانک را از هر روش دیگری متمایز می‌کند، درصد پایین کارمزدی است که در قبال تبلیغات و تشکیل کلاس از معلم می‌گیرد. معلمان با ثبت نام در این سایت، با پرداخت 15 تا 20 درصد از درآمدشان، راهی مطمئن و کم خرج را برای تدریس انتخاب می‌کنند.

×
ثبت نام به عنوان معلم خصوصی