معرفی و ثبت نام مدارس

همه چیز درباره شرایط ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی

استادبانک نویسنده
2899 0
15 مرداد 1399
مدرسه علامه طباطبایی

مجموعه علامه طباطبایی از مجتمع های باسابقه و بزرگ غیرانتفاعی است که چندین مدرسه بزرگ را زیرمجموعه خود دارد. این مجموعه قدمتی بیست و پنج ساله دارد و همواره از مدارس پیشگام، به خصوص در رشته های علوم انسانی به حساب می آید. در این مقاله باهم به بررسی ویژگی‌ها و شرایط ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی و جزییات آن می‌پردازیم.


ویژگی‌های مدرسه علامه طباطبایی

آیا می‌دانید بهترین مدرسه برای فرزندتان کدام است؟

بهترین مدرسه برای فرزندتان، گران‌ترین و لوکس‌ترین مدرسه دنیا نیست! بهترین مدرسه برای فرزندتان جایی است که او در آن محیط احساس آرامش داشته باشد و بتواند توانایی‌های خود را بروز دهد. انتخابِ صحیح مدرسه نقش مهمی در رشد و شکوفایی فرزندتان دارد. خانواده‌های زیادی فرزندشان را تحت فشار قرار می‌دهند که حتما در مدارس خاص مثل تیزهوشان درس بخوانند؛ در صورتی که این مدارس مناسبِ بسیاری از دانش‌آموزان نیست و آنها را از درس و مدرسه دلزده می‌کند. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقالۀ زیر را مطالعه بفرمایید:

 بهترین مدرسه برای فرزندم کدام است؟


جایگاه علمی مدرسه علامه طباطبایی

رتبه‌های خوب در آزمون‌های مختلف، کنکور و جشنواره‌های علمی، برگزاری آزمون‌های منظم و قوی برای دانش آموزان و داشتن معلمان مجرب و کارآزموده از برتری های علمی مدارس علامه طباطبایی است. در این مدارس بر شخص معلم به‌عنوان رکن اصلی آموزش تمرکز زیادی شده و معمولا بهترین معلم‌ها را جذب می‌کنند.

جایگاه معلم در مدرسه علامه طباطبایی بسیار بالا است و بهترین دبیران را گلچین می‌کند.

برنامه‌های فوق برنامه مدرسه علامه طباطبایی

مدارس علامه طباطبایی هرساله جشنواره‌های مختلفی در رشته‌های فرهنگی هنری و ورزشی برگزار می کنند که به رشد فرهنگی و ورزشی دانش آموزان بسیار کمک می کند. هم چنین دایر بودن انواع کانون‌های فرهنگی ورزشی در این مدرسه نشان از توجه ویژه مسئولین مدرسه به ابعاد مختلف رشد انسانی است.

برنامه‌های پژوهشی مدرسه علامه طباطبایی

در حوزه پژوهش هم مدرسه علامه طباطبایی از مدارس پیشرو به حساب می‌آید. داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و مخصوص به رشته‌های مختلف، برگزاری جشنواره‌های پژوهشی و دوره‌های آموزشی مختلف در این حوزه از مزیت‌های این مدرسه در حوزه پژوهش است.

ثبت نام در مدرسه علامه طباطبایی

مدرسه علامه طباطبایی ستاد ثبت نامی دارد که هرساله طی اطلاعیه‌هایی شرایط ثبت نام را اعلام می‌کند. پیش ثبت نام مدارس از حدود دی ماه آغاز شده و مراحل آن طی می‌شود. برای سال تحصیلی 99-00 شرایط بدین شکل است. (منبع)

ثبت نام پایه‌ی هفتم

ستاد ثبت نام مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی با صدور اطلاعیه شماره 1، دارا بودن ارزیابی خوب یا خیلی خوب یا معادل آن در کارنامه نوبت دوم سال پنجم یا کارنامه نوبت اول سال ششم ابتدایی به انضمام پذیرش در مصاحبه حضوری را از شرایط قبولی پذیرش دانش آموز در پایه هفتم دبیرستان های دوره اول پسرانه علامه طباطبایی در واحدهای پسرانه میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان و پاسداران و دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی- واحد پاسداران عنوان کرده است.

ثبت نام پایه‌های هشتم و نهم

متقاضیان ثبت نام در پایه های هشتم و نهم (میان پایه) دبیرستان های پسرانه و دخترانه دوره اول لازم است اطلاعیه شماره 2 ستاد ثبت نام مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی را مطالعه کرده و مراحل ثبت نام در آزمون ورودی را به دقت طی کنند. در این اطلاعیه آغاز پیش ثبت نام 13 دی ماه 99 عنوان شده است. بر اساس این اطلاعیه، حداقل معدل 19 در کارنامه نوبت اول سال جاری یا معدل کل حداقل 19 در خرداد 99 از شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون ورودی پایه های هشتم و نهم (میان پایه) دبیرستان های پسرانه و دخترانه دوره اول علامه طباطبایی ذکر شده است.

ثبت نام ابتدایی‌ها

متقاضیان ثبت نام در مدارس ابتدایی پسرانه علامه طباطبایی، واحدهای نیاوران و پاسداران و مدارس ابتدایی دخترانه علامه طباطبایی، واحدهای تهرانپارس و تجریش می توانند با مطالعه دقیق اطلاعیه شماره 3، با نحوه ثبت نام در مدارس ابتدایی مجتمع آشنا شوند. بر اساس این اطلاعیه، پیش ثبت نام مدارس پسرانه و دخترانه ابتدایی از 3 دی ماه با دو روش مراجعه به سامانه ستاد ثبت نام یا مراجعه حضوری به مدارس انجام می شود. اولیاء این دانش آموزان پس از مطالعه اطلاعیه می توانند یا به سامانه ثبت نام مراجعه کرده و مراحل پیش ثبت نام خود را تکمیل نمایند و یا از طریق مراجعه به مدارس پیش ثبت نام خود را نهایی کنند.

راه های ارتباطی مدرسه علامه طباطبایی

نشانی دفتر مرکزی: تهران، انتهای اتوبان ستاری شمال، دوربرگردان به سمت ستاری جنوب، خیابان اخلاص پلاک 11

تلفن ستاد ثبت نام: 44848300 –  44848200

پست الکترونیک  info@alameh.ir

سایت  Alameh.ir

✒️ شما هم می‌خواهید فرزندتان را در مدرسه علامه طباطبایی ثبت‌نام کنید؟
فرزند شما در چه مقطعی است و کدام مدرسه علامه طباطبایی را برای او انتخاب کرده‌اید؟
دلیل شما برای این انتخاب چه چیزی بوده است؟
نظرات و تجربیات خود را برای ما و دیگر خوانندگان مقاله بنویسید.

استادبانک | بزرگترین سامانۀ انتخاب معلم خصوصی در ایران

استادبانک یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشدِ دانشگاه شریف است و خدمتِ اصلی آن درخواست معلم خصوصی به شکل حضوری و آنلاین در سراسر ایران می‌باشد. انتخاب و تایید اساتید در استادبانک با دقت بسیار بالا انجام شده و اساتیدی که اجازه تدریس می‌گیرند جزو بهترین‌های رشته خودشان به حساب می‌آیند.

هر ساله بیش از 20000 نفر از معلمان کشور برای تدریس در استادبانک ثبت نام می کنند و سیستم ارزشیابی استادبانک پس از بررسی های سخت گیرانه خود تنها 500 نفر از آن ها را جذب می کند.آکادمی اساتید استادبانک، یک واحد مستقل در این شرکت می‌باشد که وظیفه آن آموزش مستمر به اساتید گلچین‌شده در سامانه است. بعضی از مباحثی که در آکادمی به اساتیدِ استادبانک آموزش داده می‌شوند عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف کلاس؛
  • تعیین سطح شاگرد به صورت اصولی؛
  • تقویت حس اعتماد به نفس در شاگرد؛
  • انتخاب بهترین روش تدریس؛
  • سنجش میزان یادگیری شاگرد؛
  • تناسب حجم تکالیف با زمان و توان شاگرد؛
  • جمع‌بندی مطالب در پایان هر جلسه؛
  • گزارش‌دهی از روند برگزاری کلاس به والدین؛
  • و…

مدرسه علامه طباطبایی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مجموعه علامه طباطبایی از مجتمع‌های باسابقه و بزرگ غیرانتفاعی است که چندین مدرسه بزرگ را زیرمجموعه خود دارد. این مجموعه قدمتی بیست و پنج ساله دارد و همواره از مدارس پیشگام به خصوص در رشته‌های علوم انسانی به حساب می‌آید.

شرایط ثبت نام مدرسه علامه طباطبایی چیست؟

مدرسه علامه طباطبایی ستاد ثبت نامی دارد که هر ساله طی اطلاعیه‌هایی شرایط ثبت نام را اعلام می‌کند. پیش ثبت نام مدارس از حدود دی ماه آغاز شده و مراحل آن طی می‌شود.