معرفی و ثبت نام مدارس

همه چیز درباره شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ + نکات ثبت نام

استادبانک نویسنده
3686 0
04 مرداد 1399
شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ

مدارس فرهنگ نوعی از مدارس ایران است که مختص دانش آموزان رشته علوم انسانی می‌باشد. دانش‌آموزانی که می‌خواهند در رشته علوم انسانی تحصیل کنند مدارس فرهنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آن‌ها است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم یک مقاله کامل درباره شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ بنویسیم. با مجله استادبانک همراه باشید.

مدارس فرهنگ برای چه کسانی مناسب است؟

مدارس فرهنگ یا بهتر بگوییم، دبیرستان فرهنگ مختص دانش آموزان رشته علوم انسانی است و برای ورود به این مدرسه باید آزمون ورودی را با موفقیت بگذرانید. البته این مدارس با برنامه درسی ملی پیش می‌رود ولی در دروس تخصصی علوم انسانی تمرکز بیشتری دارد.

دانش‌آموزانی که می‌خواهند در کنکور رتبه خوبی کسب نمایند معمولا به سراغ این مدرسه می‌روند تا دروس پایه را به‌ خوبی فرابگیرند و در آزمون کنکور به مشکلی برنخوردند.

مدارس فرهنگ در حال حاضر در شهرهای تهران، کرمان و اصفهان شعبه دارد و دانش آموزان می‌توانند با ثبت‌نام در آن‌ها به تحصیل در رشته مورد نظر بپردازند. حال سوال این است که شرایط تحصیل در این مدارس چیست؟ ادامه مقاله را بخوانید.

شرایط ثبت نام در مدارس فرهنگ

در ابتدا باید توجه داشته باشید که دانش آموزان نواحی شش‌گانه اصفهان تنها می‌توانند یکی از مدارس فرهنگ را انتخاب نمایند؛ بنابراین بهتر است قبلا از انتخاب مدرسه مورد نظر همه جوانب و شرایط را در نظر بگیرید زیرا پس از ثبت‌نام دیگر امکان جابه‌جایی وجود نخواهد داشت.

برای ثبت نام در مدارس فرهنگ باید گزینش شوید. این گزینش بر دو اساس تقسیم می‌شود؛ اولا معدل کل پایه نهم دانش‌آموز باید حداقل 18 باشد و دوما باید یک از یک آزمون جامع نیز سربلند بیرون بیایید.

مدارک و نحوه ثبت‌نام در مدارس فرهنگ

شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ

در ادامه به بررسی چگونگی ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در مدارس فرهنگ به تفکیک هر شهر می‌پردازیم.

مدارس فرهنگ تهران

ثبت‌نام مدارس فرهنگ برای دانش آموزان تهرانی به صورت حضوری صورت می‌گیرد. زمان ثبت‌نام معمولا از 18 فروردین شروع خواهد شد. در این زمان شما باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز که در ادامه همین مقاله ذکرشده است به مدرسه مورد نظر مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که مدارس زیادی در تهران وجود دارد که می‌توانید نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی خود را بیابید و برای ثبت‌نام و انجام آزمون اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای مدارس فرهنگ تهران عبارت است از: دو قطعه عکس سه در چهار، کپی کارنامه نیمسال اول نهم، کپی شناسنامه، فرم تقاضانامه ثبت‌نام (از مدرسه دریافت کنید) و هزینه آزمون (حدود 25 هزار تومان در سال 1399)

مدارس فرهنگ اصفهان

ثبت‌نام در مدارس فرهنگ استان اصفهان به طور اینترنتی انجام خواهد شد. ثبت‌نام داوطلبان مدارس فرهنگ اصفهان معمولا از 5 اردیبهشت شروع و تا 30 اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت service.isfedu.ir برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

پس از مراجعه به این سایت بر روی گزینه “ثبت‌نام دبیرستان‌های فرهنگ” کلیک کرده و دفترچه مربوطه را دریافت و مطالعه کنید. سپس می‌توانید در همین سایت برای آزمون ورودی ثبت‌نام کنید. همه مراحل شرکت در آزمون شامل؛ ثبت‌نام، پرداخت وجه، دریافت کارت و اعلام نتایج از طریق همین سایت صورت خواهد گرفت.

اگر آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر گذاشتید باید یک نسخه از فرم ثبت‌نام را چاپ‌ کرده و به امضای دانش‌آموز و ولی آن برسد. سپس این فرم به همراه کپی کارنامه نوبت اول تحویل مدرسه فعلی بدهید.

مدارک موردنیاز برای مدارس فرهنگ اصفهان عبارت است از: فایل اسکن شده عکس دانش‌آموز و هزینه آزمون (حدود 20 هزار تومان در سال 1399)

در صورت قبولی (نتیجه را از سایت service.isfedu.ir مشاهده کنید) با در دست داشتن مدارک تحصیلی و مراجعه به مدرسه مورد نظر می‌توانید ثبت‌نام خود را قطعی کنید.

مدارس فرهنگ کرمان

در کرمان 4 مدرسه فرهنگ دخترانه و 4 مدرسه فرهنگ پسرانه وجود دارد. ثبت‌نام در این استان نیز اینترنتی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است دانش آموزان فقط در مدارس پذیرفته‌شده امکان ثبت‌نام دارند و هیچ‌گونه امکان جابه‌جایی وجود ندارد. مدارس فرهنگ استان کرمان دارای امکانات مدارس شبانه‌روزی نیستند.

برای ثبت‌نام باید به سایت sanjesh.kermanedu.ir مراجعه کنید. مهلت ثبت‌نام از 15 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. پس از مراجعه به سایت ذکرشده باید بر روی گزینه “ثبت‌نام در آزمون” کلیک کنید و دفترچه مربوطه را مطالعه نمایید. سپس اطلاعات لازم را وارد کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

مدارک موردنیاز برای مدارس فرهنگ کرمان عبارت است از: فایل اسکن شده عکس دانش‌آموز و هزینه آزمون (حدود 18 هزار تومان در سال 1399)

در صورت قبولی (نتیجه را از سایت sanjesh.kermanedu.ir مشاهده کنید) با در دست داشتن مدارک تحصیلی و مراجعه به مدرسه موردنظر می‌توانید ثبت‌نام خود را قطعی کنید.

منابع آزمون

درس تعداد سوال ضریب
پیام‌های آسمانی 15 2
فارسی 20 4
عربی 20 4
زبان انگلیسی 15 2
ریاضی 20 3
مطالعات اجتماعی 20 3
جمع کل 110

 

شهریه دبیرستان‌های فرهنگ

طبق آیین‌نامه گسترش مشارکت‌های مردمی در مدارس تحصیل در مدارس فرهنگ کاملا رایگان است. البته ممکن است مدارس برای فوق‌برنامه‌ها هزینه‌ای دریافت کند که این موضوع کاملا به مدرسه بستگی دارد. (منبع)

✒️ به نظر شما مدارس فرهنگ مدارس خوبی هستند؟
مزایا و معایب این مدارس چیست؟
شما چه معیارهایی برای انتخاب یک مدرسه دارید؟
نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان مقاله در میان بگذارید.

آیا می‌دانید بهترین مدرسه برای فرزندتان کدام است؟

بهترین مدرسه برای فرزندتان، گران‌ترین و لوکس‌ترین مدرسه دنیا نیست! بهترین مدرسه برای فرزندتان جایی است که او در آن محیط احساس آرامش داشته باشد و بتواند توانایی‌های خود را بروز دهد. انتخابِ صحیح مدرسه نقش مهمی در رشد و شکوفایی فرزندتان دارد. خانواده‌های زیادی فرزندشان را تحت فشار قرار می‌دهند که حتما در مدارس خاص مثل تیزهوشان درس بخوانند؛ در صورتی که این مدارس مناسبِ بسیاری از دانش‌آموزان نیست و آنها را از درس و مدرسه دلزده می‌کند. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقالۀ زیر را مطالعه بفرمایید:

 بهترین مدرسه برای فرزندم کدام است؟


استادبانک | بزرگترین سامانۀ انتخاب معلم خصوصی در ایران

استادبانک یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشدِ دانشگاه شریف است و خدمتِ اصلی آن درخواست معلم خصوصی به شکل حضوری و آنلاین در سراسر ایران می‌باشد. انتخاب و تایید اساتید در استادبانک با دقت بسیار بالا انجام شده و اساتیدی که اجازه تدریس می‌گیرند جزو بهترین‌های رشته خودشان به حساب می‌آیند.

هر ساله بیش از 20000 نفر از معلمان کشور برای تدریس در استادبانک ثبت نام می کنند و سیستم ارزشیابی استادبانک پس از بررسی های سخت گیرانه خود تنها 500 نفر از آن ها را جذب می کند.آکادمی اساتید استادبانک، یک واحد مستقل در این شرکت می‌باشد که وظیفه آن آموزش مستمر به اساتید گلچین‌شده در سامانه است. بعضی از مباحثی که در آکادمی به اساتیدِ استادبانک آموزش داده می‌شوند عبارتند از:

  • مشخص کردن هدف کلاس؛
  • تعیین سطح شاگرد به صورت اصولی؛
  • تقویت حس اعتماد به نفس در شاگرد؛
  • انتخاب بهترین روش تدریس؛
  • سنجش میزان یادگیری شاگرد؛
  • تناسب حجم تکالیف با زمان و توان شاگرد؛
  • جمع‌بندی مطالب در پایان هر جلسه؛
  • گزارش‌دهی از روند برگزاری کلاس به والدین؛
  • و…

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

مدارس فرهنگ انتخاب خوبی برای دانش‌آموزان رشته انسانی به حساب می‌آید و تحصیل در این مدارس پایۀ دانش‌آموز را بسیار قوی می‌کند. ورود به مدارس فرهنگ با آزمون بوده و در شهرهای مختلف کشور مثل تهران، اصفهان و کرمان شعبه دارد. در این مقاله به ‌طور کامل درباره نحوه ثبت نام مدارس فرهنگ صحبت کردیم.

مدارس فرهنگ چگونه مدارسی هستند؟

مدارس فرهنگ نوعی از مدارس ایران است که مختص دانش‎‌آموزان رشته علوم انسانی می‌باشد. دانش‌آموزانی که می‌خواهند در رشته علوم انسانی تحصیل کنند مدارس فرهنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آن‌ها است. مدارس فرهنگ در حال حاضر در شهرهای تهران، کرمان و اصفهان شعبه دارد و دانش آموزان می‌توانند با ثبت‌نام در آن‌ها به تحصیل در رشته مورد نظر بپردازند.

ثبت نام در مدارس فرهنگ چه شرایطی دارد؟

برای ثبت نام در مدارس فرهنگ باید گزینش شوید. این گزینش بر دو اساس تقسیم می‌شود؛ اولاً معدل کل پایه نهم دانش‌آموز باید حداقل 18 باشد و دوماً باید یک از یک آزمون جامع نیز سربلند بیرون بیایید.

شهریه مدارس فرهنگ چقدر است؟

طبق آیین‌نامه گسترش مشارکت‌های مردمی در مدارس تحصیل در مدارس فرهنگ کاملا رایگان است. البته ممکن است مدارس برای فوق‌برنامه‌ها هزینه‌ای دریافت کند که این موضوع کاملا به مدرسه بستگی دارد.