مطالب کاربردی

آموزش دریافت کارنامه دانش‌آموزان از سایت همگام

ملیحه فراهانی نویسنده
1088 0
27 دی 1399
آموزش دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت همگام

سایت همگام با هدف اطلاع‌رسانی اخبار مدارس راه اندازی شده است. هدف از طراحی این سایت، دسترسی سریع معلمان و دانش‌آموزان به اطلاعات مورد نیازشان است. همه دانش‌آموزان و معلمان رمز ورود به صفحه شخصی‌شان را در سایت همگام دارند.

یکی از کاربردهای این سایت اینست که معلمان می‌توانند نمرات ماهانه، ترمی و کارنامه دانش‌آموزان را در سایت همگام بارگذاری کنند تا دانش‌آموزان با رجوع به این سایت از نمرات خود مطلع شوند. در ادامه قصد داریم نحوه ورود به سایت همگام و دریافت کارنامه دانش‌آموزان را آموزش دهیم.

ورود و دریافت کارنامه از سایت همگام

پس از اینکه معلم اعلام کرد که نمرات شما در سامانه ثبت شده و می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. هر دانش‌آموز برای ورود به سایت همگام باید رمز عبور مختص به خود را از مدیریت مدرسه بگیرد. سپس با ورود به آدرس hamgam.medu.ir کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و دکمه ورود را بزنید.

صفحه ورود سایت همگام

در صفحه‌ای که باز می‌شود روی دکمه کارنامه کلیک کنید:

دریافت کارنامه از سایت همگام

می‌توانید هر کدام از گزینه‌های کارنامه نهایی، ماهانه و هفتگی را انتخاب کنید:

دریافت کارنامه از سایت همگام

هر کدام از این سه کارنامه را که انتخاب کنید، صفحه ی زیر برای شما باز می‌شود، قسمت فایلی که در قسمت مدیریت هست را انتخاب کنید.

دریافت کارنامه از سایت همگام

به این صورت فایل کارنامه‌ی شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید نمرات خود را ببینید.

افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا

متاسفانه آمارها نشان می‌دهد با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن همه کلاس‌ها افت تحصیلی و کم شدن نمرات در دانش‌آموزان دیده شده است، که اغلب به دلیل جدی گرفته نشدن آموزش آنلاین از سمت دانش‌آموزان یا نابلد بودن برخی معلمان در کنترل کلاس آنلاین و تدریس مجازی است.

این مشکلات باعث ضعیف شدن پایه درسی دانش‌آموزان می‌شود، والدینی که در این دوره شاهد پائین آمدن نمره دانش‌آموزان خود هستند باید گوش به زنگ باشند، زیرا با ضعیف شده پایه درسی هر دانش‌آموز مشکلات فراوانی در سال‌های بعدی برای او بوجود می‌آید. برای اینکه با ضعیف شدن پایه درسی فرزند خود مبارزه کنید و به او کمک کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله با درس نخواندن فرزندم چه کنم؟ را مطالعه کنید.

✒️ آیا امکانات مجازی نظیر سایت همگام که آموزش و پرورش در اختیار معلمان و دانش آموزان می‌گذارد، مفید است؟
شما برای استفاده از آن به مشکلی برنخوردید؟
نظرات خود را برای ما بنویسید.

سامانه استادبانک مرجع معلم خصوصی در کشور است، استادبانک معلمان خود را با سخت‌گیری‌های زیاد از بین بهترین‌های کشور انتخاب می‌کند و بر کار آن‌ها نظارت کامل دارد.

هر ساله از بین 20000 نفر متقاضی تدریس در استادبانک، تنها 500 نفر پذیرفته می‌شوند. سامانه استادبانک برای هر درس، بهترین معلمان خصوصی را با رزومه، سابقه و قیمت‌های متفاوت در اختیار کاربران خود قرار داده است. استادبانک توانسته رضایت بیش از 95 درصدی کاربران خود را به دست آورد.