برنامه‌ ریزی درسی کنکور 1402 استادبانکبرنامه ریزی درسی متوسطه دوم استادبانک

درصدهای لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه ۳ رقمی! | تصویر جدول راهنما

2150 0
26 اردیبهشت 1401
درصدهای لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه ۳ رقمی!

درصد های لازم برای رتبه زیر 1000 همه رشته‌ها!

رسیدن به رتبه زیر 1000 در کنکور سراسری، هدف بسیاری از داوطلبین کنکور است. عدد هزار در آزمون سراسری، معنای خاصی می‌دهد و قرار گرفتن در قبل یا بعد از آن می‌تواند روی سرنوشت بچه‌های کنکوری تاثیر بگذارد. درک دانش‌آموز چندان پیچیده نیست که چرا همیشه دنبال سوال”چگونه رتبه زیر هزار شویم؟” است.

اما، برای موفقیت در کنکور و کسب رتبه زیر 1000 رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی راه‌های متفاوتی وجود دارد. این آزمون از دو بخش سوالات تخصصی و عمومی تشکیل می‌شود که شناخت درصد‌های لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه 3 رقمی، چشم‌انداز خوبی به داوطلب می‌دهد تا به طور تقریبی با درصد‌های موردنیاز برای رسیدن به رتبه زیر 1000 آشنا شود.

مجله استادبانک در این مقاله‌ی برنامه ریزی درسی کنکور، درصد‌های دروس عمومی برای سه رشته‌ی ریاضی، تجربی و انسانی را در چند بازه‌ی مختلف مورد بررسی قرار داده است تا درک بهتری از تفاوت تراز رتبه‌های سه رقمی در کنکور سراسری داشته باشید. البته، در این مطالب با بهترین روش یادگیری دروس عمومی کنکور هم آشنا می‌شوید که هر داوطلبی را به کسب رتبه زیر هزار امیدوار می‌کند.

بهترین روش یادگیری دروس عمومی کنکور؛ معلم خصوصی استادبانک

یادگیری هر مطلبی در ابتدای کار، خیلی سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. درس خواندن و مطالعه دروس مختلف نیز به همین صورت است و این مسئله وقتی که صحبت از آزمون کنکور سراسری در میان باشد، رنگ‌وبوی جدی‌تری هم به خود می‌گیرد. شاید درس خواندن به تنهایی سخت باشد، اما تنها درس خواندن برای شرکت در آزمون کنکور سراسری حتما سخت است!مشاوره تحصیلی استادبانک

حالا فرض کنید که قصد کسب رتبه زیر 1000 را هم داشته باشید که رسیدن به این هدف، نیازمند آمادگی بسیار بالا در دروس عمومی تا تخصصی است. پس بدون از دست دادن زمان، باید به فکر بهترین راه و روش یادگیری دروس عمومی کنکور ریاضی، تجربی و انسانی باشید. این مسیر، پیش‌روی همه‌ی دانش‌آموزان قرار دارد و شما می‌توانید با شرکت در جلسات تدریس خصوصی دروس عمومی کنکور به بهترین شکل برای این رقابت مهم آماده شوید.

معلم خصوصی دروس عمومی کنکور با آموزش اصولی، رفع اشکال، تمرین و تکرار، حل تست و مرور دائمی مطالب درس، شانس شما را برای کسب رتبه زیر هزار به بالاترین سطح می‌رساند. مدرس به خوبی به درصدهای مورد نیاز هر درس عمومی در بازه‌ی رتبه‌های سه رقمی آگاه است و از زمان شاگردش به بهترین شکل استفاده می‌کند. تیم استادبانک هم برای دسترسی راحت‌تر شما، مجموعه‌ای از برترین اساتید تدریس خصوصی دروس عمومی کنکور را آماده کرده است.

لینک دسترسی به معلم خصوصی دروس عمومی کنکور استادبانک

در ادامه با درصدهای لازم دروس عمومی برای رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی آشنا می‌شوید و در آخر نیز درباره‌ی رعایت برخی نکات ضروری صحبت می‌کنیم.

درصدهای لازم دروس عمومی برای رتبه‌های زیر 1000 ریاضی

رشته ریاضی را به عنوان سخت‌ترین رشته‌ی کنکور سراسری می‌شناسیم. سطح رقابت در این رشته همیشه بالا است و دانش‌آموزان برای کسب رتبه زیر 1000 هزار ریاضی، تلاش فراوانی می‌کنند. در این بخش سری به آمار رتبه‌های برتر رشته ریاضی در سال 1400 زدیم. جدول زیر میانگین درصد دروس عمومی نفرات برتر و زیر 1000 کنکور ریاضی و فیزیک را نمایش می‌دهد.

درصدهای لازم دروس عمومی برای رتبه‌های زیر 1000 ریاضی

طبق این آمار، بیشترین فروانی تعداد داوطلبین در محدوده‌ی درصد 50 تا 70 درصد است و به نوعی داوطلب با درصد تقریبی 60 وارد منطقه‌ی امن دروس عمومی ریاضی می‌شود. هرچند، همان‌طور که انتظار می‌رود برای درس عربی افت درصد داوطلبین مشخص است و حتی در درس زبان انگلیسی نیز، تعداد کمتری از دانش‌آموزان ریاضی به درصد بالای 60 دست پیدا کرده‌اند.

در حالی که درس زبان به راحتی می‌تواند سکو پرتاپ شما در بخش عمومی باشد. بیشتر بچه‌‌های کنکوری، تمرکز خوبی روی درس ادبیات و دینی دارند و ممکن است زبان انگلیسی در حاشیه‌ی برنامه‌ریزی درسی آن‌ها قرار بگیرد. تیم استادبانک، منابع خوبی را برای آموزش زبان انگلیسی تهیه کرده است که مقاله و جزوه‌ی پرتکراترین لغات زبان کنکور یکی از بهترین آن‌ها است و به طور رایگان در دسترس شما قرار دارد.

درصدهای لازم دروس عمومی برای رتبه‌های زیر 1000 تجربی

علوم تجربی، رقابتی‌ترین رشته کنکور سراسری است. داوطلبین برای ورود به شاخه‌های مختلف پزشکی باید به بالاترین درصدهایی ممکن دست پیدا کنند. رسیدن به رتبه زیر 1000 تجربی، نیاز به موفقیت در دروس عمومی دارد. جدول زیر، نشان می‌دهد رتبه‌های سه رقمی تجربی در هر درس عمومی چه عملکردی داشته‌اند و فراوانی در کدام بازه بیشتر است.

درصدهای لازم دروس عمومی برای رتبه‌های زیر 1000 تجربی

جالب است که درصد عربی داوطلبین تجربی بسیار خوب است و بیشتر از 600 نف از آن‌ها حداقل 80 درصد سوالات عربی، زبان قرآن را درست پاسخ داده‌اند. حتی در درس دینی، اوضاع به مراتب بهتر نیز است و نزدیک به 800 دانش‌آموز به درصد حداقل 80 درصد دست پیدا کرده‌اند. هرچند، افت محسوسی درصد‌ها برای درس ادبیات دیده می‌شود.

زبان انگلیسی، یکی دیگر از دروس عمومی رقابتی کنکور است که در کنکور رشته تجربی هم تاثیر چشم‌گیری دارد. دانش‌آموزشی که قصد کسب رتبه زیر هزار را دارد باید درصد بالایی در زبان انگلیسی بزند. فقط در رشته تجربی، آن هم در سال 1400 نزدیک به 650 داوطلب حداقل 80 درصد پاسخ صحیح به سوالات زبان انگلیسی داشته‌اند. شرکت در جلسات تدریس خصوصی زبان کنکور و کمک گرفتن از اساتید برجسته به شما را در مسیر به دست آوردن درصد بالا در این درس قرار می‌دهد. از طریق لینک زیر به لیست اساتید زبان انگلیسی استادبانک دسترسی دارید.

لینک دسترسی به معلم خصوصی زبان کنکور استادبانک

درصدهای لازم دروس عمومی برای رتبه‌های زیر 1000 انسانی

انسانی به عنوان شلوغ‌ترین رشته کنکور سراسری شناخته می‌شود. شکل رقابت در رشته انسانی کمی متفاوت‌تر است و داوطلب برای رسیدن به رتبه زیر 1000 انسانی نیاز به میانگین تقریبا خوبی از دروس عمومی دارد. جدول زیر مربوط به 200 نفر برتر کنکور سال 1400 است که علکردشان را در بخش سوالات عمومی نشان می‌دهد.

درصدهای لازم دروس عمومی برای رتبه‌های زیر 1000 انسانی

پراکندگی نفرات در درس زبان انگلیسی بسیار قابل‌توجه است و بیشتر از نیمی از داوطلبین حداقل به 60 درصد سوالات زبان پاسخ داده‌اند. زبان انگلیسی در کنار درس عربی، دروسی هستند که بیشتر از 10 دانش‌آموز موفق شدند در این دو درس به 100 درصد سوالات پاسخ صحیح بدهند. در حالی که در بخش ادبیات این آمار عدد صفر را نمایش می‌دهد.

اما، نکته مهم در مورد درس دینی است که بیشتر از 180 نفر از این جمعیت 200 نفری، حداقل به 70 درصد سوالات دینی پاسخ داده‌اند. بنابراین، برای عقب نیفتادن در رقابت کسب رتبه سه رقمی انسانی باید عملکرد بسیار خوبی در درس دینی داشته باشید. اساتید مجموعه استادبانک، خیال شما را برای رسیدن به درصد بالا دینی و زندگی کنکور راحت می‌کنند.

لینک دسترسی به معلم خصوصی دینی کنکور استادبانک

پاسخ به یک سوال مهم؛ برای رسیدن رتبه سه رقمی هر درس عمومی را چند بزنیم؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد “چگونه رتبه زیر هزار شویم؟” سوال و دغدغه‌ی بسیاری از داوطلبین کنکور است. دانش‌آموزان دوست دارند یک عدد حدودی یا تقریبی را ملاک قرار دهند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. جدول زیر، طبق تجربیات سال‌ها گذشته و میانگین درصد نفران رتبه زیر 1000 تهیه شده است.

برای رسیدن رتبه سه رقمی هر درس عمومی را چند بزنیم؟

مشخص است که دو درس ادبیات و دینی به درصد بالاتری نیاز دارند و رقابت در دو زبان انگلیسی و عربی فشرده‌تر و سخت پیش‌بینی شده است. تیم مجله استادبانک در کنار معلمان خصوصی برجسته برای هر درس، مجموعه مقالات آموزشی کاربردی و مفیدی را هم آماده می‌کند. برای مثال می‌توانید مقاله‌ی روش مطالعه دینی کنکور در کمترین زمان را بخوانید که یک راهنمای جامعه برای مطالعه دینی در 6 هفته مانده به کنکور است.

رسیدن به رتبه سه رقمی با روش مطالعه درست

درس خواندن از شما به عنوان دانش‌آموز زمان و انرژی فراوانی می‌گیرد. وقتی داوطلب کنکور هستید فشار بیشتری هم حس می‌کنید و فرآیند مطالعه سخت‌تر می‌شود. از سمت دیگر، هر درس از ساختار و محتوای خاصی برخوردار است. عجیب است اگر بخواهید برای یادگیری همه‌ی دروس یک رویکرد تکرار داشته باشید و از روش مطالعه مناسب استفاده نکنید.

رسیدن به رتبه سه رقمی کار ساده‌ای نیست و شما باید از بهترین ابزار ممکن بهره ببرید. شک نداشته باشید که روش مطالعه کنکوری مناسب و دقیق، یکی از بهترین ابزارهای شما در مسیر موفقیت در کنکور سراسری است. اگر به هر معلم خصوصی یا مشاور تحصیلی مراجعه کنید، این نکته را به شما یادآوری می‌کند. بنابراین با مشورت و جستجو، از موثرترین شیوه‌ی مطالعه دروس عمومی کنکور استفاده کنید. تیم استادبانک نیز برای همه‌ی رشته‌ها منابع لازم برای روش مطالعه کنکوری را فراهم کرده است.

چند نکته مهم در مورد دروس عمومی کنکور در مسیر سه رقمی شدن

مسیر کنکور پیج و خم‌های فراوانی دارد و دانش‌آمور حتی با داشتن بهترین منابع و امکانات آموزشی، همیشه در معرض اشتباهات بزرگ و کوچک قرار دارد. رسیدن به رتبه سه رقمی کنکور، هدف بسیاری از داوطلبین است. دانش‌آموزانی که تلاش و کوشش فراوانی دارند. اما، گاهی فقط با یک اشتباه و انتخاب نادرست به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. در ادامه به چند نکته ساده ولی مهم اشاره می‌کنیم که رعایت آن‌ها از کوشش و زحمت شما محافظت می‌کند:

1.هیچ‌کدام از دروس عمومی را حذف نکنید!

بدترین تصمیم یک داوطلب کنکوری، حذف کامل یک درس است! اگر قصد موفقیت در کنکور سراسری را دارید، نمی‌توانید با حذف یکی از دروس عمومی به رتبه زیر هزار برسید. شاید در برخی از موارد دانش‌آموزای با حذف یک درس به این هدف رسیده باشد، اما در حالت کلی چنین اتفاقی ممکن نیست. منطقی فکر کنید و احساسی تصمیم نگیرید.

2.آمار و ارقام، همه چیز نیست!

ما در این مقاله از آمار کنکور سال 1400 برای نشان دادن عملکرد رتبه‌های سه رقمی رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی استفاده کردیم. به طور کلی بررسی درصدها و تراز داوطلبین در چند سال گذشته، می‌تواند یک چشم‌انداز کلی به دانش‌آموز بدهد. اما به هیچ عنوان، آمار را ملاک درس خواندن خود قرار ندهید. برای مثال اگر در یک سال میانگین درصد ادبیات رتبه‌های سه رقمی کنکور به 50 درصد رسید، تصور نکنید که برای کنکور شما نیز همین میزان درصد کفایت می‌کند. هدف شما باید رسیدن به بالاترین سطح بازدهی خودتان باشد.

3. سطح سختی سوالات روی درصدها تاثیر می‌گذارد

واقعیت این است که درصدها، عدد هستند و نمی‌توانند به خوبی واقعیت سطح سوالات و درجه‌ی سختی تست‌ها را نشان دهند. اگر در جلسه کنکور با سوالات سختی روبه‌رو شدید، خودتان را نبازید و فکر نکنید که با نرسیدن به درصد 60 یا 70 در یک درس، آرزوی رتبه سه رقمی شما به باد رفته است. اگر سوالات از حد نرمال دشوارتر باشد، برای همه‌ی داوطلبین است و در آن سال میانگین نمرات کاهش می‌یاید.

کسب رتبه 3 رقمی کنکور سراسری با کمک خدمات آموزشی استادبانک

در این مقاله درباره‌ی موضوع درصدهای لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه 3 رقمی صحبت کردیم. عملکرد داوطلبین در سال 1400 را مورد بررسی قرار دادیم تا چشم‌انداز بهتری از درصد دروس عمومی دانش‌آموزان در هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی داشته باشیم.

در ادامه به سوال “چگونه رتبه زیر هزار شویم؟” پاسخ داده شد و در یک جدول به طول خلاصه و مفید با درصد‌های لازم برای هر یک از دروس عمومی آشنا شدید. تیم استادبانک در همه‌ی مراحل کنکور در کنار شما است تا بهترین تجربه‌ی آموزشی را پشت‌سر بگذارید. استفاده از معلم خصوصی استادبانک در کنار امکانات آموزشی متنوع از شما یک داوطلب با رتبه زیر 1000 می‌سازد.

در کنار کمک گرفتن از برجسته‌ترین اساتید تدریس خصوصی کنکور، شما می‌توانید از مقالات آموزشی، گام‌به‌گام‌ها، نمونه سوالات کنکوری، بسته‌های معلم خصوصی و اپلیکیشن آموزشی استادبانک برای موفقیت در کنکور سراسری استفاده کنید.

اگر برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل، می‌توانید با شماره 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ی پاسخگویی به شما کاربران عزیز است. مشاوره تحصیلی استادبانک

درصدهای لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه‌های سه رقمی همیشه یک عدد مشخص است؟

به طور دقیق نمی‌توان گفت که چه درصدی از کدام درس عمومی باعث می‌شود تا داوطلب به رتبه زیر هزار برسد، اما تجربه ثابت کرده است میانگین درصد دروس عمومی کنکور سالیان گذشته چندان باهم متفاوت نیست و می‌توان یک بازه‌ی مشخصی را برای کسب رتبه‌ی سه رفمی حدس زد.

آیا درصدهای لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه زیر 1000 در رشته‌های مختلف، متفات است؟

بله تا حدودی این درصدها متفاوت است. هرچند میانگین کلی درصدهای لازم دروس عمومی کنکور برای رتبه سه رفمی در سه رشته‌ی ریاضی، انسانی و تجربی چندان تفاوتی ندارد و دانش‌آموزان به عددی بین 60 تا 70 درصد (حدودی) پاسخ صحیح نیاز دارند.

بهترین راه رسیدن به درصدهای لازم دروس عمومی کنکور چیست؟

در این مقاله اشاره شده است که در کنار برنامه‌ریزی و منابع کمک آموزشی، دانش‌آموز باید در جلسات تدریس خصوصی دروس عمومی کنکور اساتید برجسته شرکت کند.