برنامه ریزی درسی استادبانکمشاوره تحصیلی

چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ | راهکارهای اصولی برای استمرار در مطالعه

ملیحه فراهانی نویسنده
14991 17
02 آذر 1401
چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ | راهکارهای اصولی برای استمرار در مطالعه

یکی از سوالات مهمی که در اکثر موارد برای دانش‌آموزان متوسطه دوم و داوطلبان کنکور ایجاد می‌شود، این است که چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ ولی به طور کلی همه دانش‌آموزان باید به درس خواندن عادت کنند. در غیر این صورت زمان کافی را برای مطالعه در نظر نمی‌گیرند، در یادگیری مطالب آموزشی دچار مشکل می‌شوند و در نهایت افت تحصیلی را تجربه می‌کنند. اولین و مهم‌ترین اقدامی که برای عادت کردن به مطالعه باید انجام دهید، استفاده از مشاوره تحصیلی است. درواقع همه دانش‌آموزان برای کسب موفقیت در مسیر تحصیل به راهنمایی‌های مشاوران تحصیلی مجرب نیاز دارند.

فراموش نکنید که وجود چندین عامل در کنار یکدیگر سبب دست‌یابی شما به اهداف تحصیلی خواهند شد، بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت و دور شدن از اهداف خود باید به فکر اطلاع و استفاده از راهکارهای عادت کردن به مطالعه باشید. باتوجه به اهمیت افزایش ساعت و بازدهی مطالعه و درواقع عادت کردن به درس خواندن، ما قصد داریم در این مقاله از مجله آموزشی استادبانک به بررسی جوانب مختلف موضوع چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.مشاوره تحصیلی استادبانک

با کمک مشاور تحصیلی، سریع‌تر به درس خواندن عادت کنید!

همه دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی با مشکل مشترک عدم عادت به درس خواندن مواجه هستند، بسیاری از دانش‌آموزان از همان روزهای اولیه سال تحصیلی به فکر رفع این مشکل هستند ولی برخی دیگر بعد از گذشت چند ماه و مواجه شدن با افت تحصیلی به دنبال پیدا کردن راه حل‌های اصولی خواهند بود. عادت نداشتن به مطالعه طولانی مدت، هر روزه و مستمر، موضوعی عجیب نیست ولی فارغ از زمانی که تصمیم به مطالعه طولانی مدت می‌گیرید باید به صورت حرفه‌ای برای رفع این مشکل گام بردارید. در غیر این صورت روند عادت کردن به درس خواندن طولانی شده، ساعت مطالعه روزانه افزایش نمی‌یابد و در نتیجه پیشرفت تحصیلی نیز حاصل نخواهد شد.

بنابراین توصیه می‌کنیم با شرکت در جلسات مشاوره تحصیلی از راهنمایی‌های مشاوران مجرب استفاده کرده و با دریافت یک برنامه ریزی درسی حرفه‌ای به درس خواندن عادت کنید. برنامه ریزی که مشاوران متناسب با شرایط شما در اختیارتان قرار می‌دهند به تدریج و در فواصل زمانی درست، ساعت مطالعه شما را افزایش می‌دهد. به بیانی دیگر مشاوران تحصیلی به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن و با استفاده از بهترین روش‌ها، با عادت کردن به درس خواندن ساعت مطالعه خود را به اوج برسانند. مجرب‌ترین مشاوران تحصیلی کشور که با سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک همکاری دارند، متناسب با شرایط هر دانش‌آموز مسیر عادت به مطالعه و رسیدن به بیشترین ساعت درس خواندن را طراحی می‌کنند.

چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ استفاده از تکنیک‌های طلایی

چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ استفاده از تکنیک‌های طلایی

همواره برای رفع مشکلاتی که در مسیر تحصیل مانع از پیشرفت دانش‌آموزان می‌شوند راه حل‌هایی وجود دارند، ولی دانش‌آموزان از آن‌ها مطلع نبوده و به همین علت افرادی که بدون کسب اطلاعات و راهنمایی‌های درست، کارهای مختلفی را انجام می‌دهند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند. مشاوران تحصیلی مجرب به واسطه انجام بررسی‌های اصولی و تجربه‌ای که کسب کرده‌اند تکنیک‌های طلایی را برای سوال چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ به دانش‌آموزان معرفی می‌کنند. درواقع بیان هفت رمز موفقیت در درس خواندن جزء راهکارهایی است که مشاوران تحصیلی برای عادت به درس خواندن، افزایش ساعت مطالعه، رسیدن و ماندن در اوج درس خواندن و در نهایت کسب موفقیت در زمینه تحصیل به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. باتوجه به اهمیت این موضوع، در ادامه مطلب به چند مورد از تکنیک‌های طلایی عادت کردن به مطالعه اشاره می‌کنیم:

1.کارهای اضافی را به تدریج حذف کنید

بدون شک همه دانش‌آموزان قبل از شروع مطالعه حرفه‌ای کارهایی را انجام می‌دهند که حذف کردن آن‌ها از برنامه روزانه صدمه‌ای به زندگی‌شان نمی‌زند، درواقع جزء کارهای اضافی محسوب می‌شوند. برای مثال به تدریج ساعت تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی، صحبت کردن با دوستان، بیرون رفتن از خانه و غیره را کاهش دهید.

2.زمان استفاده از گوشی را مدیریت کنید

استفاده از گوشی‌های تلفن همراه جزئی جدایی ناپذیر از زندگی همه ما شده‌اند ولی نباید اجازه دهیم که استفاده بی رویه از آن‌ها به امورات مهم‌تر زندگی آسیب برساند. بنابراین چنانچه به دنبال پیدا کردن پاسخ سوال چگونه گوشی را ترک کنیم و درس بخوانیم؟ هستید باید زمان استفاده از گوشی را مدیریت کرده و در برنامه روزانه خود یک زمان محدود را به استفاده از آن اختصاص دهید.

3.از تکنیک‌های تندخوانی استفاده کنید

کندخوان بودن سبب حواس پرتی، کاهش بازدهی مطالعه، بی‌حوصلگی و در نتیجه عدم عادت کردن به درس خواندن می‌شود. بنا به موارد نامبرده از تکنیک‌های تندخوانی به عنوان یکی از راهکارهای موضوع چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ استفاده کنید.

4.در محیط‌های شلوغ مطالعه نکنید

آفت مطالعه صحیح و عادت کردن به درس خواندن، مطالعه در محیط‌های شلوغ است. چنانچه در چنین محیط‌هایی مطالعه کنید دچار حواس پرتی شده، ذهنتان به سمت موضوعاتی که می‌شنوید جذب می‌شود و در نتیجه امکان مطالعه طولانی مدت از بین خواهد رفت. تعداد تکنیک‌ها و راه حل‌های عادت کردن به درس خواندن فراتر از چند موردی است که نام بردیم، می‌توانید با مراجعه به مشاوران تحصیلی مجرب متناسب با شرایط خود از راهکارهای بیشتری مطلع شوید.

چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟

شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی راهی برای یادگیری بهتر

وجود مشکلات آموزشی و عدم یادگیری مطالب درسی موضوع مشترک و رایج برای اکثر دانش‌آموزان است. توجه داشته باشید، زمانی که دانش‌آموز نمی‌تواند مطالب درسی را یاد بگیرد و به سوالات و تمرینات پاسخ دهد، بی انگیزه شده و در نهایت به درس خواندن عادت نمی‌کند.

بنابراین چنانچه شما نیز مطالب آموزشی را به خوبی یاد نمی‌گیرید، قبل از اینکه از مسیر درس خواندن دور شوید بهتر است از راه های یادگیری بهتر استفاده کنید. مهم‌ترین راهی که برای این موضوع وجود دارد، شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی و استفاده از آموزش‌های اصولی معلمان خصوصی است. در سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک بهترین معلمان خصوصی کشور در همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه کلاس‌های تدریس خصوصی را با بالاترین سطح کیفیت برگزار می‌کنند.

درس خواندن در شب یا روز؟ مسئله این است!

کسب موفقیت در زمینه تحصیل موضوع مهم و در عین حال گسترده‌ای است، زیرا با اتکا به یک عامل خاص نمی‌توانید به درس خواندن عادت کرده و در مسیر پیشرفت تحصیلی به موفقیت دست پیدا کنید. برای تحقق این موضوع باید از چندین عامل ضروری مطلع شده و به راهکارهای ارائه شده عمل کنید.

یکی از عواملی که بر بازدهی مطالعه تاثیر دارد، زمان درس خواندن است. برخی از دانش‌آموزان بیان می‌کنند در طول شب، یعنی در ساعت‌های نیمه شب بهتر درس می‌خوانند، این در حالی است که اغلب دانش‌آموزان برنامه ریزی درسی خود را در طول روز اجرا می‌کنند. در بررسی موضوع درس خواندن در شب یا روز باید بگوییم در مرحله اول بازدهی مطالعه در طول روز به ویژه ساعت‌های ابتدایی روز بیشتر است و در مرحله دوم افرادی که بیان می‌کنند کیفیت درس خواندن آنان در شب بیشتر است باید به این نکته توجه کنند که حضور در کلاس‌های درس و شرکت در جلسه کنکور سراسری در ساعات اولیه روز انجام می‌شود.

بنابراین توصیه می‌کنیم در رابطه با موضوع چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ از مطالعه شبانه پرهیز کرده و شرایط درس خواندن در طول روز را برای خود فراهم کنید تا ساعت خواب و بیداری شما تنظیم شود. بدون شک دانش‌آموزانی که به مطالعه کردن در نیمه شب عادت دارند، برای تغییر این روند و درس خواندن در طول روز با مشکل خواب آلودگی مواجه می‌شوند. البته وجود خواب آلودگی در ابتدای تغییر برنامه مطالعه امری طبیعی است. اما می‌توان با استفاده از راهکارهای اصولی که معمولا توسط مشاورین تحصیلی ارائه می‌شود، نسبت به رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه اقدام کرد.

کمبود وقت؛ مشکل قابل حل درس خواندن

مشکل کمبود وقت زمانی برای دانش‌آموزان پیش می‌آید که برنامه ریزی اصولی وجود نداشته باشد، به انجام سایر موضوعات بیشتر از اجرای برنامه ریزی درسی اهمیت داده شود و یا اینکه دانش‌آموزان بدون داشتن هدف به مطالعه درسی می‌پردازند. کمبود وقت ناشی از وجود هر عاملی که باشد دانش‌آموز برای رفع این مشکل و عادت کردن به درس خواندن نیاز به صحبت کردن با مشاور تحصیلی دارد.

مشاوران به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا با در نظر گرفتن شرایطی که دارند برای مطالعه برنامه ریزی کنند، از پاسخ‌های سوال چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ اطلاع پیدا کنند و به اهمیت مطالعه و تعیین هدف پی ببرند. بعد از انجام موارد نامبرده مشاوران تحصیلی نحوه مدیریت زمان برای درس خواندن را نیز به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. زمان یکی از مواردی است که در زندگی هیچ فردی قابل بازگشت نیست، بنابراین از اتلاف وقت خودداری کرده و با استفاده از برنامه‌ای اصولی به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

راهکارهای استادبانک برای عادت کردن به درس خواندن

راهکارهای استادبانک برای عادت کردن به درس خواندن

استادبانک بزرگ‌ترین سامانه آموزش خصوصی کشور است که برای همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه خدمات متنوع مشاوره تحصیلی، مقالات آموزشی، تدریس خصوصی، بسته‌های معلم خصوصی و غیره را ارائه می‌دهد. بهترین مشاوران تحصیلی کشور که با سامانه استادبانک همکاری دارند از روش‌های اصولی برای کمک به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

مشاوران استادبانک شرایط هر دانش‌آموز را بررسی کرده و برای پاسخگویی به سوالاتی همچون چگونه به درس خواندن عادت کنیم؟ راهکارهای متناسب با همان دانش‌آموز را بیان می‌کنند. باتوجه به توضیحات گفته شده برای دریافت مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود می‌توانید از طریق شماره 91005343 – 021 با استادبانک در ارتباط باشید. مشاوره تحصیلی استادبانک

به طور معمول چند روز طول می‌کشد تا به درس خواندن عادت کنیم؟

روند عادت کردن به درس خواندن موضوع قابل پیش بینی نیست زیرا برای هر دانش‌آموزی متفاوت است، ولی چنانچه با کمک مشاوران تحصیلی این مسیر را آغاز کنید پیشرفت سریع‌تری خواهید داشت.

آیا داشتن برنامه ریزی درسی برای عادت کردن به مطالعه تاثیر گذار است؟

بله، در صورتی که نسبت به انجام برنامه ریزی اصولی متعهد باشید.

آیا عادت کردن به درس خواندن سبب افزایش ساعت مطالعه می‌شود؟

بله، چنانچه از تکنیک‌های اصولی برای عادت کردن به مطالعه استفاده کنید به تدریج ساعت مطالعه نیز افزایش می‌یابد.