بودجه بندی کنکور تجربی

بودجه بندی موضوعی سوالات ریاضی کنکور تجربی

ملیحه فراهانی نویسنده
2131 0
10 فروردین 1402

در این مقاله به دلیل اهمیت بالای درس ریاضی برای بچه‌های تجربی، ما بودجه‌بندی ریاضی کنکور تجربی ( مباحث ریاضی کنکور تجربی) را ارائه کرده‌ایم. درس ریاضی برای دانش‌آموزان همه رشته‌ها بسیار مهم است اما اغلب دانش‌آموزان تجربی به دلیل تمرکز زیاد روی درس‌های شیمی و زیست، درس ریاضی  را در اولویت سوم خود قرار می‌دهند، در صورتی که اگر درصد ریاضی خود را بالا ببرند، می‌توانند در بازار رقابت کنکور رتبه بهتری کسب کنند.

چند نکته مهم در مورد بودجه‌بندی سوالات ریاضی کنکور تجربی

قبل از هرچیز بیایید چند نکته مهم را درباره سوالات ریاضی کنکور تجربی با هم مرور کنیم:

  • درس ریاضی در کنکور تجربی دارای 30 سوال است.
  • مهلت پاسخگویی به سوالات 47 دقیقه است.
  • در واقع مدت زمان جواب دادن به هر سوال حدود 96 ثانیه است.

همچنین می‌توانید در کنار اطلاع از تعداد سوالات ریاضی در کنکور تجربی، از  بهترین کتاب های ریاضی کنکور تجربی نیز باخبر شوید.مشاوره کنکور استادبانک

بودجه‌بندی ریاضی تجربی ( مباحث مهم ریاضی در کنکور تجربی )

سوالات کنکور سراسری هرسال، طبق قاعده خاصی طراحی می‌شود. با دقت به سوالات سال‌های اخیر، متوجه می‌شویم که چه مباحثی مهم و سوال برانگیز هستند. با توجه به بودجه بندی‌ها، شما نگاه دقیق‌تری نسبت به سوالات و مباحث مهم پیدا می‌کنید. همچنین به دلیل زمان محدود، نباید در خواندن همه بخش‌های کتاب‌ها وسواس داشته باشیم. بلکه باید نسبت به مهم بودن بخش‌ها برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. حتی اگر دانش‌آموزی هستید که دیرتر مطالعه کنکور را شروع کرده‌اید، می‌توانید با کمک جداول بودجه‌بندی یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه داشته باشید. همچنین می‌توانید با کمک مشاوره تحصیلی برای خواندن هر کدام از مباحث ریاضی برنامه‌ریزی کنید.

بودجه‌بندی ریاضی کنکور تجربی در جدول زیر:

بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور تجربی

اولویت‌بندی در مباحث ریاضی کنکور تجربی

برای اینکه در زمان خود صرفه‌جویی کنید و همچنین برای مباحث کم اهمیت زمان زیادی را صرف نکنید، اولویت‌بندی مباحث مهم ریاضی در کنکور تجربی را برایتان توضیح می‌دهیم. به مباحثی که تعداد سوالات آن بیشتر است، در روزهای پایانی و هنگام تست زدن بیشتر توجه کنید. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای اولویت‌بندی کردن و خواندن مباحث ریاضی این است که از یک معلم خصوصی ریاضی کنکور تجربی کمک بگیرید. قطعا ظرف مدت کوتاهی می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

  • بخش مثلثات (4 سوال)
  • تابع (4 سوال)
  • حد و پیوستگی (3 سوال)
  • هندسه و هندسه مختصاتی (4 سوال)
  • مشتق و کاربرد مشتق (5 سوال)
  • معادله و نامعادله (2 سوال)
  • احتمال (2 سوال)
  • ترکیبات (2 سوال)
  • مقاطع مخروطی (1 سوال)

بنابراین براساس برای برنامه‌ریزی و یادگیری مباحث باید در نظر بگیرید کدام یک از آنها تاثیر و اهمیت بیشتری دارند. مثلا بخش مثلثات با 4 سوال بیش از سایر بخش‌ها اهمیت دارد. پس حتما باید برای خواندن آن زمان کافی در نظر بگیرید.

نمونه سوالات ریاضی کنکور تجربی را چطور پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید هوشمندانه و دقیق‌تر ریاضی تجربی را بخوانید، باید نمونه‌ سوال‌های کنکورهای قبلی را ببینید و بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با نحوه طراحی سوالات آشنا شوید. همچنین به خوبی متوجه می‌شوید که کدام قسمت‌ها مهم‌تر هستند و باید زمان بیشتری را برای خواندن آنها در نظر بگیرید. برای دیدن سوال‌های ریاضی کنکور تجربی در سال‌های قبل کافیست به لینک زیر سر بزنید.

چگونه ریاضی تجربی را بخوانیم؟

به طور کلی روش مطالعه کنکور تجربی مانند هر کنکور دیگری این است که تا می‌توانید مهارت‌های تست‌زنی خود را افزایش دهید. یعنی بتوانید مباحث مهم‌تر را پیدا کنید و مهارت‌های تست‌زنی و حل سوال خود را در آنها تقویت کنید. به عنوان مثال آمارها نشان می‌دهد که حدود فقط 4 درصد از داوطلبان کنکور تجربی می‌توانند درس ریاضی خود را بالاتر از 50 درصد بزنند. پس اگر شما جزو آن 4 درصد باشید حتما نتیجه دلخواهتان را می‌گیرید.

برای خواندن درس ریاضی تجربی باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواهتان برسید:

  • باید مقدار کافی از هفته را به خواندن ریاضی در برنامه‌ریزی خود اختصاص دهید. مثلا اگر هفته‌ای 50 ساعت درس می‌خوانید، یک هشتم از این تعداد ساعت باید صرف خواندن ریاضی شود.
  • براساس بودجه بندی سوالات مباحث را اولویت‌بندی کنید و سپس شروع به برنامه‌ریزی کنید.
  • با کمک یک معلم خصوصی یا مشاور، نقاط ضعف یا قوت خود را شناسایی کنید.
  • موقع خواندن ریاضی، تمرکز کافی داشته باشید.
  • مفاهیم را یاد بگیرید و فقط به دنبال حفظ فرمول نباشید.
  • کم‌کم سعی کنید که تست‌های ریاضی را در زمان‌بندی مشخصی جواب دهید تا به زمان‌بندی کنکور برسید.
  • زمان مناسب برای جمع‌بندی و مرور در نظر بگیرید.

بنابراین با کمک همه روش‌های که گفتیم‌، می‌توانید به درصد خوبی از درس ریاضی برسید.

چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟

اگر شما از آن دسته از داوطلبانی هستید که به دنبال رتبه‌های خوب هستید، یکی از سوال‌های‌تان این است که چگونه ریاضی را 100 بزنیم؟  خبر خوب این است که اگر در زمان مناسب شروع به مطالعه کنید، حتما می‌توانید با رعایت این چند نکته ریاضی کنکور را 100 بزنید:

  • برای هر مبحث ریاضی با توجه به بودجه‌بندی آن تعداد تست‌های زیادی حل کنید. مثلا برای مبحث مثلثات که 4 سوال از آن طرح می‌شود، 400 تست بزنید. یا برای بخش احتمال که 2 سوال از آن می‌آید، 200 سوال حل کنید. البته این به شرطی است که زمان کافی داشته باشید.
  • از یک معلم خصوصی باتجربه کمک بگیرید.
  • برای همه مباجث، یک جزوه جداگانه داشته باشید و تمام نکاتی را که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید.
  • تست‌های زمان‌دار و ترکیبی حل کنید.
  • سرعت تست‌زنی خود را به تدریج افزایش دهید.

بنابراین با رعایت این نکات می‌توانید ریاضی خود را 90 یا 100 درصد بزنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی کدامند؟

این روزها کتاب‌های زیادی برای درس ریاضیات تجربی در بازار وجود دارد. همچنین جزو‌ه‌های متعدد از اساتید مختلف. کاملا حق دارید که نتوانید انتخاب کنید. این تنها مشکل شما نیست و همه داوطلبان چنین وضعیتی دارند. بنابراین توصیه ما به شما این است که در انتخاب منابع وسواس به خرج ندهید. دو یا سه منبع انتخاب کنید به همراه یک جزوه که تمام مباحث مورد نظر شما را پوشش می‌دهد. هر کدام از منابع‌تان را چندین بار بخوانید و مرور کنید. تمام نکات آنها را برای خودتان یادداشت کنید. سپس اگر وقت داشتید به سراغ یک منبع دیگر بروید و آن را هم بخوانید. در اینجا ما چند منبع که براساس نظر داوطلبان بیشترین رای‌ را آورده‌اند به شما معرفی می‌کنیم. این شما و این بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور تجربی:

بهترین منابع ریاضی تجربی کتاب خیلی سبز

بهترین کتاب‌های ریاضی برای کنکور تجربی

بهترین منابع ریاضی تجربی برای کنکور

معلم خصوصی ریاضی تجربی با استادبانک

استادبانک به عنوان سامانه آموزش خصوصی برتر کشور شرایطی را فراهم کرده تا دانش‌آموزان بتوانند با شرکت در جلسات مشاوره مجرب‌ترین مشاوران تحصیلی کشور هرآنچه که درمورد بهترین روش های یادگیری نیاز دارند را آموزش ببینند. مشاوران تحصیلی مجرب استادبانک طی جلسات مشاوره‌ای که برگزار می‌کنند، شرایط شاگردان را سنجیده و برای کمک به پیشرفت تحصیلی آنان از روش‌های اصولی استفاده می‌کنند. همچنین با کمک استادبانک می‌توانید با بهترین اساتید ریاضی تجربی آشنا شوید و موفقیت خود را تضمین کنید.

البته در سامانه جامع آموزش خصوصی استادبانک علاوه بر مشاوره تحصیلی، خدمات آموزشی دیگری نیز ارائه می‌شوند. تدریس خصوصی استادبانک در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه قرار می‌گیرد. بنابراین با مراجعه به وب سایت استادبانک می‌توانید از خدمات مشاوره تحصیلی و تدریس خصوصی در کنار یکدیگر استفاده کرده و زمان رسیدن به اهداف تحصیلی خود را کمتر کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق شماره 91005343 – 021 با استادبانک در ارتباط باشید.

1-درس ریاضی در کنکور تجربی شامل چند سوال است؟

درس ریاضی کنکور تجربی شامل 30 سوال است و مهلت پاسخگویی به سوالات ریاضی 47 دقیقه در نظر گرفته شده است. در واقع برای حل هر سوال ریاضی در کنکور تجربی 96 ثانیه زمان دارید.

2-چطور می‌توانیم ریاضی کنکور تجربی را 100 بزنیم؟

برای اینکه به درصد بالایی در ریاضی تجربی برسید باید براساس بودجه‌بندی سوالات، جلو بروید. یعنی برای هر مبحث ریاضی با توجه به اهمیت آن، تعداد زیادی تست حل کنید. همچنین با کمک یک معلم خصوصی نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و روی آن‌ها کار کنید.

3-بهترین منابع ریاضی برای کنکور تجربی کدامند؟

ریاضیات جامع خیلی سبز، ریاضیات جامع میکروطبقه‌بندی طلایی گاج و ریاضیات جامع مهر‌ و ماه، از بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی هستند.