مشاوره تحصیلی کنکورمنابع کنکور ریاضی

بهترین کتاب های ریاضی کنکور ریاضی + معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی

ملیحه فراهانی نویسنده
2718 2
15 شهریور 1401
بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی + معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی

بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی، بعد از آماده‌سازی برنامه درسی مناسب برای دانش‌آموزان کنکوری، دغدغه‌ی اصلی آن‌ها است. داشتن بهترین منابع ریاضی کنکور برای دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد. داوطلبین علاوه بر مرور و جمع بندی کتاب‌های سال‌های قبل، باید نحوه‌ تست زدن دروس را  نیز یاد بگیرند. ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان مرور کتاب‌های دوره‌های قبل را تمام کرده باشند اما بخاطر حجم زیادشان ممکن است، بسیاری از مطالب را فراموش کنند و در اینجاست که حضور منابع برای مرور سریع و یادگیری مهارت تست‌زنی بسیار پررنگ می‌شود. اما سوال اصلی اینجاست؛ چگونه می‌توان بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی را تعیین کرد؟

بسیاری از دانش‌آموزان با کمک مشاوره تحصیلی، منابع مناسب را پیدا می‌کنند و تعدادی هم با پرس‌و‌جو از داوطلبان سابق کنکوری‌ای که رتبه‌های خوبی آورده‌اند. اگر بخواهیم بسیار دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم که اهمیت کتاب‌های تخصصی رشته ریاضی بسیار بالاتر از کتاب‌های عمومی است و ضریب بالای آن‌ها باعث می‌شود که با زدن چندین تست درست دروس تخصصی، هزاران پله رتبه‌ شما بهتر شود. بخاطر همین است که منابع دروس تخصصی رشته ریاضی پررنگ‌ترین نقش را در کنکور بازی می‌کنند. مجله استادبانک در این مقاله به سراغ بررسی بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی رفته است تا مناسب‌ترین منابع را برای یادگیری این درس مهم به شما معرفی کند.مشاوره کنکور استادبانک

انتخاب بهترین کتاب های ریاضی کنکور ریاضی با کمک مشاور تحصیلی

به علت آن‌که ریاضیات برای قبولی در کنکور رشته ریاضی اهمیت زیادی دارند، تصمیم گرفتیم که در این مقاله به موضوع بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی بپردازیم. منابع ذکرشده‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید کاملا پیشنهادی هستند و معیار انتخاب‌شان استقبال و فروش زیاد آن‌ها، پیشنهادات داوطلبان برتر کنکور و غیره است. به طور کلی این کتاب‌ها در شیوه نگارش و تکنیک‌های اموزشی مباحث باهم تفاوت دارند و تاثیر آن‌ها بر دانش‌آموزان بسیار باهم فرق دارد. درست است که روش مطالعه منابع کنکور ریاضی با منابع امتحانات نهایی فرق دارد.

اما در کنار امتحانات مدرسه نیز می‌توان از این کتاب‌ها برای درک بهتر مطالب درسی استفاده. البته باید بگوییم روی کمک مشاور تحصیلی و معلم خصوصی ریاضی‌ برای تعیین منابع ریاضی کنکور ریاضی نیز می‌توانید حساب کنید. در ادامه به بررسی منابع مناسب رشته ریاضی در ۳ سطح قوی، متوسط و مبتدی می‌پردازیم.

کتاب های ریاضی کنکور ریاضی در سطح قوی

سازمان سنجش هرساله در اطلاعیه‌ای منابع دروس عمومی و تخصصی ریاضی رشته ریاضی را در سایتش اعلام می‌کند که معمولا برای ریاضیات کتاب‌هایی نظیر: هندسه (۱، ۲، ۳)، آمار و احتمال، حسابان (۱، ۲)، ریاضیات گسسته معرفی می‌شود. داوطلبان این رشته باید علاوه بر مطالعه کتاب‌های اصلی این گروه آزمایشی، از بهترین منابع ریاضی رشته ریاضی نیز استفاده کنند. انتخاب بهترین منبع از بین همه‌ی منابع و محصولات آموزشی ناشرین مختلف، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دانش‌آموزان است و افراد ممتاز همیشه درتلاش هستند تا سخت‌ترین و حجیم‌ترین منابع درسی موجود در بازار را انتخاب کنند.

اما توصیه ما به افراد ممتاز این است که از نکات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت غافل نشوید زیرا بعضی اوقات ممکن است نکات مهم و بسیار ساده‌ای را در منابع سطح پایین ببینید که در سوالات کنکوری از آن استفاده می‌شود. در ادامه به تحلیل اولین کتاب پیشنهادی سطح قوی می‌پردازیم که یک کتاب ریاضی کنکور ریاضی پیشرفته شناخته می‌شود.

کتاب های ریاضی کنکور ریاضی جامع ریاضی 1 و حسابان + موج آزمون رشته ریاضی نشر الگو

جامع ریاضی 1 و حسابان + موج آزمون رشته ریاضی نشر الگو (جلد اول)

کتاب جامع ریاضی 1 و حسابان، تمامی مباحث ریاضی ۱، حسابان ۱ و ۲ را در ۱۲ فصل شامل می‌شود. یکی از نکات مهمی که در کتاب به آن اشاره شده تقسیم شدن هر درسنامه به چندین گام است تا اگر دانش‌آموز در حل تست‌ها دچار مشکل شد، قبل از چک کردن پاسخنامه، مشکل‌اش را حل کند. البته این کتاب دو جلد دارد که جلد اول شامل موارد زیر است:

  • ۹۸۵ پرسش چهارگزینه‌ای در درسنامه‌ها
  • ۳۰۵۹ پرسش چهارگزینه‌ای در آزمون‌ها
  • ۲۸۴ آزمون‌ مبحثی و جامع
  • ۴۰۷ پرسش چهارگزینه‌ای برای تمرین

البته باید بگوییم که در جلد دوم، پاسخنامه تشریحی وجود دارد و هر درس دارای تعدادی تست برای تمرین، تعدادی آزمون جامع فصل و چندین آزمون ۱۰ تسته است است. در ادامه به تحلیل دومین کتاب پیشنهادی سطح قوی می‌پردازیم.

نردبام حسابان و ریاضی پایه پیشرفته خیلی سبز؛ یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی

نردبام حسابان و ریاضی پایه پیشرفته خیلی سبز؛ یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی

این کتاب از بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی، با سطحی بالا برای مناسب دانش‌آموزان ممتاز و سخت‌کوش تالیف شده است. با استفاده از تست‌های این کتاب می‌توانید خودتان را برای آزمون‌های آزمایشی و کنکور آماده کنید. کتاب مباحث ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم بجز بخش‌های مربوط به شمارش، آمار و احتمال ریاضی دهم را شامل می‌شود.

این کتاب شامل ۱۸۶۲ تست می‌شود و هر فصل این کتاب به چند بخش کوچک‌تر تقسیم شده که شامل درسنامه و تست است. درسنامه‌ها در این کتاب بسیار خلاصه هستند و بیشتر حجم کتاب مربوط به تست‌ها و پاسخ‌های تشریحی آن است.

بهترین کتاب های ریاضی کنکور ریاضی در سطح متوسط

می‌توان گفت بیشتر دانش‌آموزان در سطح متوسط قراردارند و عمده سوالشان از مشاور تحصیلی این است: چه منابعی مناسب سطح علمی ما است و مطالعه برای کنکور را چگونه شروع کنیم؟. بهترین پیشنهاد ما به این دسته عزیزان این است که با حل تست‌های سطح متوسط رو به بالا، اطلاعات‌تان را به چالش بکشید. سطح مبتدی برای‌تان کافی نیست و باید سعی کنید تا درکنار تمرین مطالبی که خواندید، به دنبال مباحث جدید باشید. این نکته را نیز درنظر بگیرید که باید منابع‌تان پاسخنامه‌های نسبتا کاملی داشته باشند. در ادامه به تحلیل اولین کتاب پیشنهادی سطح متوسط می‌پردازیم.

حسابان و ریاضی پایه خیلی سبز (جلد اول) انتخابی خوب به عنوان بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی

حسابان و ریاضی پایه خیلی سبز (جلد اول) انتخابی خوب به عنوان بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی

کتاب حسابان و ریاضی پایه شامل درسنامه‌های خلاصه و پرسش‌های چهار گزینه‌ای است که شامل هر سه سطح قوی، متوسط و مبتدی می‌شود. این کتاب شامل ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم (بغیر از مباحث مربوط به مجموعه ها، شمارش، آمار و احتمال است. جلد اول آن شامل درسنامه و ۳۳۹۸ تست است که برای چک کردن پاسخنامه تشریحی آن می‌توانید به جلد دوم مراجعه کنید.

۸ کتاب ریاضی جامع کنکور جلد اول سری میکرو طبقه بندی انتشارات گاج

۸ کتاب ریاضی جامع کنکور جلد اول سری میکرو طبقه بندی انتشارات گاج

۸ کتاب ریاضی جامع کنکور شامل مباحث هندسه دهم، هندسه یازدهم، هندسه دوازدهم، حسابان یازدهم، حسابان دوازدهم، گسسته دوازدهم، آمار و احتمال یازدهم و ریاضی دهم می‌شود. این کتاب به طور عمیق و موشکافانه‌‌ای به ارائه مطالب، تمرین و مثال‌های کتاب پرداخته است. در جلد دوم نیز می‌توانید پاسخنامه‌های تشریحی سوالات و نکات کنکوری مهم را مطالعه کنید. خوشبختانه این کتاب به تمامی نیاز‌های دانش‌اموزان پاسخ می‌دهد. این کتاب شامل ۶۰۰۰ تست است که پاسخنامه کلیدی آن‌ها‌ را می‌توانید مطالعه کنید. می‌توان گفت این کتاب از بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی به شمار می‌رود.

کتاب های ریاضی کنکور ریاضی سطح مبتدی

این دسته از افراد باید کتاب‌هایی را مطالعه کنند که ریزترین جزئیات کتاب را پوشش دهد و به تشریح آن‌ها بپردازد. بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی باید علاوه بر افزایش مهارت تست‌زنی درک مطلبتان را بهبود ببخشند و ما به متقاضیان کنکور ریاضی پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از تمرکز بر مهارت تست‌زنی روی اطلاعات پایه‌ای‌تان تمرکز کنید. اگر مطالب را از پایه‌ترین بخش آن به درستی مطالعه کنید درک مطالب سخت‌ برایتان راحت‌تر می‌شود. برای درک بهتر این موضوع بهتراست به منابع پیشنهادی ما نگاهی بیندازید.

هندسه دهم ریاضی سری سیر تا پیاز گاج را در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی

هندسه دهم ریاضی سری سیر تا پیاز گاج را در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی خود قرار دهید

این کتاب با همراهی ۲ جلد دیگر از همین خانواده، مناسب آن دسته از دانش‌آموزان مبتدی است که به دنبال بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی هستند. محتوای جلد اول کتاب، آموزش، جلد دوم کتاب، تست و جلد سوم کتاب، امتحان است. علاوه بر ۳۰۴ سوال تشریحی، ۵۷۸ تست نیز وجود دارد که برای آمادگی در آزمون‌های تشریحی و تستی می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

تست‌ها و سوالات مطرح شده در درسنامه ساده بیان شده و حجم آن برای دانش‌آموز خسته کننده نیست. در بخش دوم کتاب «بانک تست» تست‌ها بر اساس موضوع طبقه‌بندی شده‌اند و همچنین مجموعه‌ی نسبتا کاملی از تست‌های تألیفی و کنکور سراسری را شامل می‌شود. یک موضوع جالب درباره این کتاب مواد استفاده شده در تهیه این کتاب است. طبق ادعای کتاب، برای تهیه آن هیچ درختی قطع نشده و تفاله نیشکر را برای ساخت آن به کار برده‌اند.  در هر صورت، کتاب هندسه دهم را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌های ریاضی کنکور ریاضی دانست.

گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز از منابع ریاضی کنکور ریاضی

گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز از منابع ریاضی کنکور ریاضی

این کتاب نیاز تمام دانش‌آموزان برای مباحث گسسته، آمار و احتمال را پوشش می‌دهد و حتی شامل تماربن کتاب درسی هم می‌شود. درسنامه‌ها به صورت ساده و روان بیان شده است تا ذهن دانش‌آموز خسته نشود. با اینکه این کتاب برای تست‌زنی است و انتظار عموم افراد مشاهده درسنامه‌های خلاصه و نکته‌ایست، باید بگوییم که برخلاف تصورتان درسنامه‌ها حجم معقولی دارند و نکات مهم همه‌ آن‌ها ذکر شده است. از ویژگی‌های بسیار عالی این کتاب‌ می‌توان به تفکیک ریز‌به‌ریز موضوعات و آوردن تست‌های مربوطه اشاره کرد. این کتاب درمجموع ۱۳۳۵ تست دارد.

متاسفانه و یا خوشبختانه لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی یا بررسی منابع ریاضی کنکور ریاضی تمام نشدنیست و اگر کتاب موردنظرتان در این لیست نبود به معنی بد بودن آن نیست. عناوین مطرح شده در این مقاله، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ریاضی کنکور ریاضی هستند که در سال‌های اخیر، استقبال خوبی از آن‌ها شده است.

روش های مطالعه بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی؛ بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی را درست بخوانید!

با توجه به آن‌که ریاضی یکی از دروس مهم و سخت کنکور است، برای یادگیری ساختار پیچیده و نکات فراوان آن باید وقت زیادی بگذارید. برای همین بسیار مهم است که درکنار برنامه‌ریزی و تعیین منبع، به بهترین روش مطالعه کنکور ریاضی نیز دقت کنید. اما در این زمینه چه کارهایی می‌توان کرد؟

  • برای مباحث سنگین و نامفهوم نیاز به تمرین و تکرار زیادی است و یک شبه نمی‌توان به طور مفهومی آن‌ها را یاد گرفت. باید درکنار کتاب درسی از کتاب‌های کمک آموزشی تست و یا حل مسئله استفاده کنید.
  • مطالب را به بهینه‌ترین شکل ممکن خلاصه و به صورت فلش‌کارت دربیارید تا درهر زمان و مکان به مرور آن‌ها بپردازید.
  • برای یادگیری نکات مربوط به تست‌ها، بهتر است به تست‌های سال‌های قبل مراجعه و با توجه به تغییراتی که در کتاب‌های درسی رخ داده است مباحث و سوالات مشترک و مهم را یادداشت کنید.
  • فصل‌های کتاب را به ترتیب و پشت سرهم مطالعه نکنید و به مطالعه ادامه مبحث در کتاب بعدی بروید. برای مثال: مبحث آمار و احتمال در فصل ۷ هر ۳ مقطع آمده و مهم است که برای مطالعه درست با توجه به مبحث پیش بروید و نه ترتیب فصل‌ها.
  • بلافاصله بعد از مطالعه مبحث به دنبال تست‌زدن نروید. زیرا اطلاعاتی که برای اولین بار مطالعه می‌کنید در حافظه کوتاه مدت شما ذخیره می‌شوند و ممکن است روز بعد همان تست‌ها ‌را نتوانید پاسخ دهید. بهتر است اول مباحث را درک کنید و بعد به سراغ تست‌زدن بروید.
  • برای هر مبحث کتاب به یک اندازه زمان تعیین نکنید و براساس اهمیت و سختی آن وقت بگذارید.
  • تمرکزتان بر حفظ‌کردن نکات کلیدی و مهم کتاب باشد زیرا با اینکار حجم مطالبی که باید به خاطر بسپارید بسیار کم می‌شود.

در انتهای معرفی روش‌های مطالعه بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی، مفیدترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بکنیم این است که اول از همه، درکلاس درس به مباحثی که معلم آموزش می‌دهد با دقت گوش دهید و اگر مشکلی دارید و یا نکاتی رو متوجه نشدید حتما از او بخواهید تا دوباره برایتان توضیح دهد.

روش های مطالعه بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی؛ بهترین کتاب ریاضی کنکور ریاضی را درست بخوانید!

انتخاب بهترین معلم ریاضی برای کنکور ریاضی

اولین و بهترین منبعی که به کمک آن می‌توانید مطالب مهم را یاد بگیرید کلاس درس است. هرچقدر که در کلاس نکات بیشتری را گوش دهید و خلاصه کنید، به همان اندازه در به خاطرسپاری و درک بهتر کتاب‌های کمک آموزشی موفق‌تر خواهید بود. البته ممکن است معلم‌تان ناتوان از آموزش مفید و قابل درک مباحث کتاب و کنکور باشد که این امر کار مطالعه و درک مطالب را برایتان بسیار سخت خواهد کرد.

 در چنین مواقعی بهترین راه استفاده از یک معلم ریاضی کنکور است که بیشترین تجربه را از کنکور، نحوه مطالعه درست، برنامه زمانی مناسب و منابع درسی کنکور دارد. شاید پیش خودتان بگویید که در خانه هم می‌توانید مباحث کلاس را با تست زدن یاد بگیرید اما این فکر اشتباه است. تا وقتی از پایه دانش‌تان را قوی نکرده‌اید، نمی‌توانید به خوبی تست بزنید. یکی از نکات مثبتی که معلم ریاضی کنکور برای شما دارد معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی است. آن‌ها بهتر از هر کسی نیازهای یک دانش‌آموز پشت‌کنکوری را می‌دانند و بهتر می‌توانند شمارا راهنمایی کنند. در این باره می‌توانیم پیشنهاد کنیم تا از تدریس خصوصی اساتید برتر و باتجربه استادبانک کمک بگیرید. این عزیزان در سراسر کشور به راحت‌ترین روش ممکن شمارا از سردرگمی نجات می‌دهند.

معلم ریاضی کنکور


خدمات آموزشی متنوع استادبانک، بهترین همراه شما در مسیر کنکور

در انتهای معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی می‌خواهیم به شما بهترین راه‌حل ممکن برای موفقیت در امتحانات و کنکور رشته ریاضی معرفی کنیم. استادبانک، سامانه جامع آموزش خصوصی، متشکل از بهترین اساتید و مشاوران سراسر کشور به راحت‌ترین روش ممکن در دسترس شما عزیزان است. علاوه بر تدریس خصوصی استادبانک می‌توانید از امکانات با کیفیت دیگری مانند: مقالات آموزشی مناسب برای معلمان و دانش‌آموزان و والدین، اپلیکیشن استادبانک، دسترسی به بانک نمونه سوالات کنکوری و امتحانی، بسته‌های اقتصادی معلم خصوصی و بهترین مشاوره تحصیلی و کنکوری نیز بهره ببرید،.

با همیاری مشاوران‌مان مطمئن باشید که با آرامش و راحتی کامل مسیر منتهی به کنکور را با موفقیت به اتمام می‌رسانید. در استادبانک تلاش‌مان این است تا امر تحصیل و آموزش را به راحتی در دسترس تمام عزیزان ایران‌زمین قرار دهیم. شما عزیزان در صورت وجود هرگونه سوال و پیشنهاد می‌توانید با شماره ۹۱۰۰۵۳۴۳ ۰۲۱ تماس بگیرید. پشتیبانان ما همواره در خدمتتان هستند.

معلم ریاضی کنکور در چه مواردی می‌تواند می‌تواند به دانش‌آموز بکند؟

معلم ریاضی کنکور بیشترین تجربه را از کنکور، نحوه مطالعه درست، برنامه زمانی مناسب و منابع درسی کنکور دارد؛ بخاطر همین یکی از مهم‌ترین وظایف یک دانش‌آموز رفتن به مشاوره کنکوری است

چه پیشنهادی به دانش‌آموزان سطح متوسط می‌توان کرد؟

بهترین پیشنهاد ممکن به این دسته از عزیزان این است که با حل تست‌های سطح متوسط رو به بالا، اطلاعات‌تان را به چالش بکشید. سطح مبتدی برای‌تان کافی نیست و باید سعی کنید تا درکنار تمرین مطالبی که خواندید، به دنبال مباحث جدید باشید.

در کنکور ریاضی چه کتاب‌هایی در برای ریاضی باید مطالعه کرد؟

سازمان سنجش هرساله در اطلاعیه‌ای منابع دروس عمومی و تخصصی ریاضی رشته ریاضی را در سایتش اعلام می‌کند که برای ریاضیات کتاب‌هایی نظیر: هندسه (۱، ۲، ۳)، آمار و احتمال، حسابان (۱، ۲)، ریاضیات گسسته به کار برده می‌شود.