برنامه‌ ریزی درسی کنکور 1402 استادبانکبرنامه ریزی درسی متوسطه دوم استادبانکمشاوره تحصیلی کنکور

بهترین برنامه ریزی درسی دوازدهم برای دانش‌آموزان ریاضی، تجربی و انسانی

استادبانک نویسنده
14636 0
05 اردیبهشت 1401
برنامه ریزی درسی دوازدهم

آخرین امتحان نوبت دوم را هم دادی و دیگر رسما تابستان –همان فصل بازی و خنده– شروع می شود. اما امسال ماجرا فرق می کند. تابستان امسال دیگر فقط فصل شادی و خنده نیست! تابستان امسال فصل تلاش، مطالعه و برنامه ریزی و البته تفریحات محدود است.

هدف اصلی شما در این تابستان شروع قوی و باانگیزه برای آماده شدن در کنکور سراسری است و برای موفقیت در این مسیر باید از برنامه‌ریزی درسی دقیق و منسجمی کمک بگیرید.

سامانه تدریس خصوصی استادبانک در یکی دیگر از مجموعه مقالات مشاوره تحصیلی خود به سراغ موضوع مهم برنامه‌ ریزی درسی پایه دوازدهم رفته است. شما با خواندن این مطلب با همه‌ی جزئیات و پیش‌نیازهای، زمان‌بندی و چیدمان درسی آشنا می‌شوید.

امسال، سال کنکور است! برنامه ریزی درسی دوازدهم را اولویت قرار دهید

شما دیگر دانش آموزی کنکوری هستید. بنابراین برای دستیابی به هدفتان، باید همه‌ی برنامه‌های دیگر را باید برای درس خواندن کنار بگذارید. باید روزهای خود را در اتاق مطالعه‌ی خود بگذرانید و بین کتاب‌ها و جزوه‌ها و فیلم‌های آموزشی قلط بخورید. برنامه ریزی امسال شاید سنگین‌ترین برنامه ریزی درسی‌ای است که در طول سال‌های تحصیل خود تجربه کنید.

به همین دلیل باید نسبت به برنامه ریزی درسی دوازدهم حساس باشید. یادتان باشد، داشتن نظم و برنامه مانند نقشه راه شما خواهد بود و کمک می‌کند تا از مناسب‌ترین مسیر به مقصد برسید.

برنامه ریزی درسی دوازدهم؛ امتحانات مدرسه و آزمون کنکور

در برنام‌ریزی بچه‌های دوازدهمی، خیلی وقت‌ها تناقضاتی بین برنامه مدرسه و برنامه‌ای که خودشان برای کنکور دارند (طبق آزمون یا با کمک از مشاور) به وجود می‌آید. درگیر این تناقض‌ها و ناهماهنگی‌ها نشوید چون اصلا وقتی برای تلف کردن ندارید. برنامه‌ی کنکور خود را پیگیری کنید اما با بی‌توجهی به امتحانات و برنامه‌های مدرسه، خودتان را به دردسر بزرگ نیندازید.

در برنامه روزانه خود زمانی مشخص برای رسیدگی به تکالیف و امتحانات مدرسه در نظر بگیرید. این زمان قطعا وقت تلف کردن نیست، چون در هر صورت شما دروس کنکوری را مطالعه می‌کنید و این تناقضی با مطالب موردنیاز برای موفقیت در کنکور ندارد. از طرفی یادتان نرود، کسب نمره بالا در امتحانات نهایی، یکی از پیش‌نیازها موفقیت در کنکور سراسری است.

خواندن مقاله‌ی برنامه‌ریزی حجمی و زمانی مجله استادبانک، شما را با بهترین نوع برنامه‌ریزی آشنا می‌کند تا از زمان خود درست استفاده کنید.

بهترین منابع یا بهترین استفاده از منابع؟

منابع را باید آگاهانه و با دقت انتخاب کنید. منبعی مناسب شما است که با توجه به نیازها و سطح شما تالیف شده باشد. اگر در درسی هنوز به سطح بالایی نرسیده‌اید، نیاز به حل سوالات تشریحی دارید، بیشتر باید مفاهیم را درک کنید و تست‌هایی آموزشی بزنید منطقی نیست که سراغ کتاب‌های تستی سطح بالا یا جمع بندی بروید.

هدف شما از برنامه‌ریزی، خواندن بهترین منابع در مناسب‌ترین زمان است، بنابراین در انتخاب منابع کمک درسی دقت کنید.

از طرفی نباید دچار وسواس هم شوید. حتی فاصله بهترین منابع تا بدترین منابع مورد نیاز شما آن‌قدر نیست که بخاطرش مدام کتاب عوض کنید یا درس خواندن را متوقف کنید. پس منابع خود را باآگاهی و پرس و جو اما بدون وسواس انتخاب کنید و سعی کنید از آنها نهایت استفاده را ببرید. بهترین جزوه‌ها هم اگر خوب خوانده نشوند و چندین و چندبار بررسی نشوند، فایده‌ای برای شما نخواهند داشت.

امتحانات نهایی و کنکور

یکی از عواملی که برنامه ریزی پایه دوازدهم را پیچیده‌تر می‌کند، درس خواندن همزمان برای برای امتحانات نهایی و کنکور است. پیشنهاد ما به شما این است که روش‌های تستی و کنکوری خود را اولویت قرار دهید و بگذارید وقتی به زمان نزدیک شدن به امتحانات نهایی درس از تکنیک‌های تشریحی استفاده کنید.

البته در طول سال‌ تحصیلی، هر زمان که برای درک برخی مفاهیم مشکل داشتید باید از روش تشریحی کمک بگیرید و سوالات و تمرین‌های مختلف حل کنید. در چنین مواقعی، بررسی تمرینات کتاب درسی بسیار راهگشا و کاربردی است. برای دسترسی به جواب سوالات کتاب‌های درسی هم می‌توانید از گام به گام پایه دوازدهم مجله استادبانک استفاده کنید.

برنامه ریزی درسی دوازدهم انسانی

در ادامه به بررسی اهمیت برنامه‌ ریزی درسی دوادزهم برای هر سه رشته‌ی ریاضی، تجربی و انسانی می‌پردازیم.

مشاوره و برنامه ریزی درسی دوازدهم تجربی

رشته تجربی، پرجمعیت‌ترین کنکور سراسری را دارد رقابت در این رشته در بالاترین حد قرار دارد و اگر هدفی جدی برای این کنکور دارید باید از همان اول تابستان، آماده‌ی رقابت با سخت‌کوش‌ترین دانش‌آموزان کشور باشید. دروس تخصصی این رشته را درس‌های زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی تشکیل می‌دهند که هر کدام مطالب گسترده و پرحجمی دارند. به همین دلیل در زمان برنامه‌ ریزی درسی دوازدهم، باید توجه‌ی بالایی روی این دروس داشته باشید.

درس زیست، اولین و مهم‌ترین درس شما برای چیدمان در جدول برنامه‌ریزی است. بعد از زیست، شیمی دومین اولویت دانش‌آموز رشته تجربی برای مطالعه است و باید زمان کافی برای آن در نظر گرفت. فیزیک هم تاثیر بالایی روی نتیجه‌ی نهایی آزمون کنکور دارد و به دلیل داشتن مباحث سخت و فراوان، باید طبق یک الگوی منظم مطالعه شود. ریاضی هم به عنوان آخرین درس تخصصی رشته تجربی، مثل همیشه از محتوای سخت و مهمی تشکیل می‌شود که باید خوب یادگرفته شود.

یادگیری دورس تخصصی و عمومی رشته تجربی، حتی طبق بهترین جداول برنامه‌ریزی کار آسانی نیست و امکان دارد، فرآیند یادگیری برای شما دشوار شود. در چنین موقعیتی می‌توانید از اساتید تدریس خصوصی کنکور سراسری علوم تجربی استادبانک، کمک بگیرید.

دانلود جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم تجربی استادبانک

دانلود جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم تجربی استادبانک در سه فرم روزانه، هفتگی و ماهانه تهیه شده است تا شما بتوانید، طبق اهداف شخصی خود از آن‌ها بهره ببرید. برای دانلود جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم تجربی، کافی است روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.

مشاوره و برنامه ریزی درسی دوازدهم انسانی

پس از رشته تجربی پر جمعیت‌ترین کنکور برای رشته انسانی است. دروس تخصصی و مهم این رشته را ادبیات، عربی، ریاضی، جغرافی، تاریخ، جامعه شناسی، فلسفه تشکیل می‌دهند. محتوای اصلی رشته انسانی تحلیلی، مفهومی و حفظ‌کردنی است.

به دلیل درگیر نبودن با مسائل محاسباتی در طول سال، شاید شما را در این نوع مسائل تنبل بار بیاورد. اما حتما به ریاضی که تنها درس محاسباتی شما است، توجه کنید. در واقع ریاضی می‌تواند سکوی پرتاب و دلیل پیش افتادن شما از سایر رقبا باشد.

اما میان دروس تخصصی، باید زمان و انرژی کافی را برای درس عربی در نظر بگیرید. عربی یک درس دشوار و سخت است و معمولا بیشتر دانش‌آموزان رشته انسانی را به دردسر می‌اندازد. برای دیگر دروس این رشته هم باتوجه به توانایی خودتان در جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم انسانی، زمان مناسب را تعیین کنید.

برای اینکه برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید، خواندن مقاله‌ی دروس تخصصی و عمومی رشته انسانی می‌تواند چشم‌انداز کاملی از درس‌های مهم و اثرگذار این رشته به شما بدهد.

دانلود جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم انسانی استادبانک

در این بخش جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم انسانی به طور رایگان در دسترس شما قرار دارد. این جداول در سه فرمت روزانه، هفتگی و ماهانه تنظیم شده‌اند و دست شما برای انواع برنامه‌ریزی با طول زمانی متفاوت باز است. برای دانلود جدول برنامه‌ریزی دوازدهم انسانی، روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

مشاوره و برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم ریاضی

دروس تخصصی: هندسه، حسابان، گسسته، فیزیک، شیمی

رشته ریاضی، سخت‌ترین دروس تخصصی را برای کنکور سراسری دارد و گستردگی مطالب درسی برخی از کتاب‌های این رشته، کار دانش‌آموزان را بسیار دشوار می‌کند. دروس تخصصی پایه دوازدهم ریاضی را کتاب‌های هندسه، حسابان، گسسته، فیزیک، شیمی تشکیل می‌دهند.

مطالعه‌ی هر یک از این درس‌ها، باید طبق یک برنامه‌ریزی دقیق، جزئی و منظم باشد. یک نکته‌ی مهم دیگر، پیوستگی مباحث درسی ریاضیات است. به همین شما در زمان برنامه ریزی درسی دوازدهم ریاضی، باید به فکر مرور یا یادگیری مجدد برخی مطالب از پایه‌های دهم و یازدهم باشید.

بنابراین، ارزش زمان خود را به عنوان یک داوطلب کنکور رشته ریاضی فیزیک بدانید. واقعیت این است که دانش‌آموز رشته ریاضی برای موفقیت در کنکور، باید ضریب اشتباه کمی داشته باشد و رسیدن به این مهارت، فقط با برنامه‌ریزی و تمرین و تکرار به دست می‌آید.

دانش‌آموزان رشته ریاضی در کنار منظم بودن، نیازمند کمک گرفتن از اساتید برجسته‌ی این رشته هستند. شما می‌توانید بهرتین اساتید تدریس خصوصی کنکور ریاضی را در سامانه استادبانک پیدا کنید.

دانلود جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم ریاضی استادبانک

تیم مجله استادبانک، جدول برنامه ریزی درسی دوازدهم ریاضی را در سه فرمت روزانه، هفتگی و ماهانه به صورت Pdf برای شما آماده کرده است. این فایل‌ها شامل بخش‌های جدول ساعات مطالعه، جدول پیش‌بینی و بخش نظردهی مشاور یا پشتیبان شما می‌شود. برای دانلود جدول برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی، کافی است روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور سراسری با محصول جدید و اقتصادی استادبانک!

اگر در درسی ضعف دارید، حتما برای رفع آن به موقع اقدام کنید. ایام امتحانات و ایام نزدیک به کنکور، زمان مرور درس‌ها است نه رفع مشکلاتی که در درس‌ها دارید. بهتر است مشکلات خود را در همان درس یا مبحثی که معلم در کلاس تدریس می‌کند با راهنمای معلم همان جلسه برطرف کنید.

برای ساده شدن کار می‌توانید، از محتوای آموزشی ویدیویی همان مبحثی که در آن ضعف دارید استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که با صرف کم‌ترین هزینه فقط ویدیوی بخشی که در آن مشکل دارید را خریداری و استفاده کنید. چنین شرایطی، فقط در سایت معلم خصوصی استادبانک فراهم شده است.

دیگر نیازی به خرید یک بسته کامل ویدیوی آموزشی و صرف هزینه بالا ندارید!

در حال حاضر، دانش آموزان پایه دوازدهم می‌توانند ویدیوی جلسه به جلسه هر فصل یا هر بخش از دروسی مثل ریاضی و فیزیک را همراه با حل تست کنکور با بهترین اساتید مجموعه استادبانک با قیمتی مناسب، خریداری و مشاهده کنند. این محصول باارزش به زودی برای تمامی پایه‌ها و تمامی دروس در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.مشاوره تحصیلی استادبانک

البته دیگر خدمات آموزشی سامانه تدریس خصوصی استادبانک مانند: بهترین اساتید تدریس خصوصی، فایل‌های گام به گام، نمونه سوالات امتحانی و کنکوری، مشاوره تحصیلی و اپلیکیشن آموزشی در دسترس شما قرار دارد.

اگر شما برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل، می‌توانید با شماره‌ی 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک به شما کمک خواهد کرد.

چگونه با برنامه ریزی درس بخوانیم؟

با برنامه درس خواندن در ابتدا نیاز به رعایت اصول خاصی توسط دانش آموز دارد و در ادامه با کمک مشاور و جدول برنامه ریزی دقیق و کامل می توان در آن پیشرفت کرد.

جدول برنامه چیست و چگونه از آن میتوان استفاده کرد؟

جدول برنامه ریزی جدولی است که با پیش بینی ساعات مطالعه شما و ثبت گزارشات مطالعه شما کمک می کند تا با برنامه درس بخوانید. استادبانک نمونه یک جدول برنامه ریزی کامل را به همراه توضیحات نحوه استفاده از آن به طور رایگان در اختیار شما قرار میدهد.

چطور می توان به جدول برنامه ریزی درسی استادبانک دسترسی پیدا کرد؟

لینک دانلود رایگان جدول برنامه ریزی درسی استادبانک برای پایه درسی شما در مقاله موجود می باشد.