آموزش زبان

بهترین آموزشگاه زبان

استادبانک نویسنده
884 0
26 بهمن 199

اینکه یک آموزشگاه به بهترین آموزشگاه زبان تبدیل شود باید یک سری از معیارهای اساسی را داشته باشد. زمان در حال حاضر برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردا است.

به دلیل داشتن مشغله های بسیار در زندگی وقت نداریم که بخواهیم با رفتن به آموزشگاه های مختلف، بهترین آموزشگاه زبان را از بین چند آموزشگاه پیدا کنیم. پس راه حل چیست؟ در این مقاله ما خصوصیات بهترین آموزشگاه زبان را به اختصار بیان می کنیم.

خصوصیات بهترین آموزشگاه زبان

1- اولین خصوصیت در معرفی بهترین آموزشگاه زبان، داشتن تیمی یکپارچه از مدرسین آن آموزشگاه است.

موثرترین نیروی یک آموزشگاه خوب، مدرسین آن آموزشگاه است. به همین دلیل وجود یکپارچگی در بین مدرسین آموزشگاه، امری ضروری است.

2- دومین مورد در معرفی بهترین آموزشگاه زبان، داشتن تیم حرفه ای با معلومات بالا است.

3- خصوصیت سوم، وجود یک مدیریت قوی و منظم است که خودش هم تسلط کامل بر زبان داشته باشد.

4- استفاده از روش ها و متدهای روز دنیا در امر تدریس و آموزش.

یکی از خصوصیات آموزشگاه های زبان معروف، همین مورد می باشد.

5- از خصوصیات دیگر بهترین آموزشگاه زبان این است که دارای امکانات آموزشی و رفاهی خوبی باشد.

منابع آموزشی خوبی داشته باشد. محتوای کتابهایش در سطح بین الملل باشد.

6- خصوصیت دیگر، داشتن یک محیط آموزشی مناسب با جوی صمیمانه است.

اگر فراگیر ما در محیطی که جو خشک بر آن حاکم است، قرار گیرد و فضای کلاس فقط فضای آموزش باشد قطعا دلزده می شود و چه بسا به دلیل داشتن تجربه بد، دیگر علاقه ای به فراگیری زبان نداشته باشد. محیط های پرتنش و پر رفت و آمد، نواختن زنگ پایان کلاس ها به طور مکرر و ….از عوامل ایجاد تشویش در زبان آموز است.

دکوراسیون محیط های آموزشی نیز مهم است. آموزشگاه های که دکوراسیون آن، با محیط های اداری تفاوت چندانی ندارد فضای مناسبی برای آموزش نمی باشند. در مورد محیط آموزشی نکته ی مهم دیگر این است که جو کلاس باید بگونه ای باشد که فراگیر ما بتواند بدور از خجالت و استرس صحبت کند.

این مورد به عهده ی مدرس است که فضای کلاس را به سمتی پیش ببرد که فراگیران بدون هیچگونه دلهر ه ای بتوانند انگلیسی صحبت کنند حتی اگر از لحاظ مکالمه ضعیف باشند.

7- آزمون های که در آموزشگاه برای سنجش میزان معلومات فراگیران برگزار می شود باید مطابق استاندارد های تعریف شده در آموزشگاه باشد.

در ادامه به معرفی سه روش مطالعه زبان می پردازیم:

روش های مطالعه زبان:

1- آموزش از طریق آموزشگاه

2- آموزش خصوصی

3- خودآموزی

راجع به مورد سوم باید گفت کمتر کسی است که از طریق خودآموزی بتواند زبان را فراگیرد.

اولین دلیلش این است که زبان یک درس فرار و پیچیده است و دومین دلیل آن، معمولا فراگیر وقتی خودش در خانه آموزش زبان را شروع می کند بعد از چند جلسه خسته شده و رهاش می کند. چون الزامی برای فراگیری آن ندارد. پس زیاد جدی نگرفته و بعد از چند روز خواندن آن را رها می کند.

در مورد روش اول و دوم، ابتدا باید مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

مزایا و معایب فراگیری زبان در آموزشگاه ها و کلاس های خصوصی

1- در آموزشگاه ها چون کلاس ها به صورت گروهی برگزار می شود زبان آموزان مختلفی با سطوح یادگیری مختلف شرکت می کنند.

با این شرایط آموزش مطلبی یکسان برای همه این زبان آموزان سخت و آزار دهنده است. اما در کلاس خصوصی با توجه به سطح معلومات زبان آموز، مدرس تدریس می کند.

2- در آموزشگاه ها مدرس نمی تواند مطالب درسی را با توجه به توانایی هر فراگیر، تک تک آموزش دهد.

اما در جلسه های تدریس خصوصی مدرس تمام توجه و حواسش به یک نفر است.

3- برای برخی از فراگیران در آموزشگاه ممکن است برخی از مطالب درسی که مدرس تدریس می کند تکراری باشد که این امر برای آنها کسل کننده به نظر برسد. البته تکرار مطالب برای این دسته از زبان آموزان موجب تقویت پایه زبان آنها می شود.

4- کلاس ها در آموزشگاه چون به صورت گروهی برگزار می شود رقابت بین زبان آموزان وجود دارد که این رقابت در کلاسهای تدریس خصوصی وجود ندارد.

5- در آموزشگاه ها چون مدرس زمان محدودی برای تدریس دارد نمی تواند خیلی رو آموزش مطالبی که هر جلسه می گوید وقت بگذارد. اما در تدریس خصوصی مدرس تا مطمئن نشود که زبان آموز مطلب را فرا گرفته است، از روی مطلب نخواهد گذشت.

6- از مزایای دیگر کلاسهای خصوصی موارد زیر است:

  • عدم محدودیت زمانی در تدریس بر خلاف آموزشگاه ها
  • اگر از معلم زبانتان خوشتان نیامد یا از نحوه تدریس او، راضی نبودید می توانید او را تغییر دهید.
  • رابطه صمیمانه ای که با معلم خصوصی خود پیدا می کنید در کلاس های آموزشگاه امکان پذیر نیست.
  • در کلاس های خصوصی چون مدرس توجه کامل دارد، زبان آموز نمی تواند حواس پرتی کند یا متوجه درس نباشد. اما در آموزشگاه ها به دلیل عدم توجه معلم به تک تک فراگیران، خیلی از آنها دچار حواس پرتی می شوند یا در سر کلاس صحبت کرده یا شیطنت می کنند.

هر کدام از روش های آموزش زبان مزایا و معایب خودش را دارد منتها باید دید مزایایی کدام روش آموزشی، بیشتر است تا برای فراگیری این درس فرار بتوان بهترین روش آموزشی را انتخاب کرد. یکی از راه های آموزش زبان استفاده از مدرسین مجرب سایت استادبانک است.

با توجه به مطالب ذکر شده، اگر دنبال یک مدرس خوب برای تدریس خصوصی زبان هستید می توانید از استادبانک کمک بگیرید. این سایت می تواند راهنما و مرجع خوبی برای معرفی اساتید حرفه ای زبان با مدرک معتبر از دانشگاه های معتبر به شما باشد.