برنامه ریزی درسی ابتدایی

آموزش برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان؛ گام‌های هوشمندانه به سمت موفقیت

7862 0
10 فروردین 1401
آموزش برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان

موفقیت‌های بزرگ با برنامه‌ریزی دقیق، تلاش و پشتکار به‌دست می‌آیند. قبولی در آزمون ششم تیزهوشان نیز برای دانش‌آموز دوره ابتدایی، یک دستاورد علمی بسیار خوب است که روی سرنوشت تحصیلی او اثر خاصی می‌گذارد. والدین برای اینکه فرزندشان به این هدف برسد، باید به دنبال موثرترین راه باشند که برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان، مهم‌ترین بخش این مسیر است.

 البته برنامه‌ریزی درسی برای هر سن و مقطع تحصیلی متفاوت است و باید به نکات مختلفی توجه داشت. مجله استادبانک در این مقاله، آموزش برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان را برای شما والدین و دانش‌آموزان آماده کرده است تا بهترین روتین درسی را برای موفقیت در این امتحان داشته باشید. رویکرد این مقاله به نوعی است که هم به جنبه‌ی مطالعاتی دانش‌آموز توجه می‌کند و هم به والدین یادآوری می‌کند که بچه‌ها در کنار درس خواندن به مسائلی دیگری هم نیاز دارند.

اهمیت و تاثیر برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان در میزان موفقیت دانش‌آموز

اهمیت و تاثیر برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان در میزان موفقیت دانش‌آموز

دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی در آستانه‌ی ورود به مقطعی بالاتر و مهم‌تر از دوران تحصیل خود است. متوسطه اول، کاملا از دوره ابتدایی متفاوت است و محصل با محیطی جدی‌تر و با دروسی سخت‌تر روبه‌رو خواهد شد. از طرفی دیگر، دانش‌آموزی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان را دارد، همه‌ی این مسائل را به شکلی رسمی‌تر و به مراتب دشوارتر در پیش دارد.

بنابراین باید منظم درس خواندن، نظم داشتن در زندگی تحصیلی و روزمره و تلاش مستمر را قبل از ورود به این دوره به دانش‌آموز آموخت. این اولین ویژگی و تاثیری است که برنامه ریزی درسی هفتم تیزهوشان روی روال زندگی و مطالعه دانش‌آموز می‌گذارد.

نتیجه‌ی برنامه ریزی درسی = منظم درس خواندن، نظم داشتن در زندگی تحصیلی و روزمره و تلاش هدفمند

اما یک نکته‌ی ظریف و مهمی دیگر در این مورد وجود دارد. وقتی از برنامه ریزی درسی صحبت می‌کنیم، بیشترین تمرکز روی عملکرد محصل است. برای مثال بچه کلاس نهم یا داوطلب کنکور تسلط و اختیار برنامه‌ریزی درسی خود را کامل در دست دارد و صرفا برای مشورت و کمک به سراغ والدین یا مشاوره تحصیلی می‌رود.

اما برای دانش‌آموز ابتدایی، اوضاع کمی متفاوت است. خانواده این دسته از محصلین بیشتر درگیر برنامه‌ریزی درسی فرزندشان هستند و به طور کلی مجری اصلی این زمان‌بندی، والدین خواهند بود. به هر حال نمی‌توان انتظار داشت بچه بازیگوش مقطع ابتدایی بتواند به‌تنهایی همه‌ی جزئیات جدول برنامه‌ریزی را اجرا کند.

به همین دلیل، دانش‌آموزان و والدین به برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان نیاز دارند تا علاوه بر آماده‌شدن برای آزمون تیزهوشان، مدیریت این فرآیند برای پدر و مادر هم آسان‌تر باشد.

در ادامه چند معیار مهم را به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است در زمان نوشتن برنامه ریزی درسی هفتم تیزهوشان آن‌ها را در نظر داشته باشید:

1.کمک گرفتن از معلم خصوصی برای طراحی و اجرای برنامه

قبولی در آزمون تیزهوشان کار چندان ساده‌ای نیست و دانش‌آموز نیاز دارد تا در برخی از دروس از معلم خصوصی کمک بگیرد. والدین هم در بیشتر موارد زمان کافی یا توانایی تدریس در منزل را ندارند. درس‌های مثل ریاضی معمولا سخت‌تر هستند و بیشتر والدین نمی‌توانند همه‌ی جزئیات و نکات ریز و درشت مباحث درسی را برای فرزندشان توضیح دهند.

از طرفی دیگر، زمانی که شما از معلم خصوصی تیزهوشان کمک می‌گیرید، اجرای برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان خیلی بهتر و منظم‌تر طی می‌شود. دانش‌آموز با انرژی بیشتر پای درس می‌نشیند و راندمان و عملکردش نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین انتخاب معلم خصوصی، زدن دو تیر با یک نشان خواهد!

درخواست معلم خصوصی ششم تیزهوشان فقط با یک کلیک!

2.بررسی ویژگی‌های فردی دانش‌آموز قبل از چیدمان جدول برنامه درسی

هدف از برنامه‌ریزی این است که دانش‌‌آموز از زمان و انرژی خود به بهترین شکل بهره ببرد و درس‌ها را به موقع و با کمتر فشار مطالعه کند. اما گاهی با سخت‌گیری‌ها و عدم توجه به برخی نکات بسیار مهم، برنامه‌ریزی نتیجه عکس می‌دهد و دانش‌آموز فراری از درس می‌شود و حتی ممکن است باعث افت تحصیلی او شود.

والدین باید در اولین گام در زمان برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان، توانایی‌ها و ویژگی‌های فردی فرزند خود را در نظر داشته باشند. هر دانش‌آموزی، نقاط ضعف و قوت مختلفی دارد که همین نقاط می‌توانند کمک خوبی برای چیدمان جدول زمان‌بندی دروس باشند. برای مثال شاید فرزند شما در دروس حفظی مشکل جدی‌تری نسبت به درس حل‌کردنی داشته باشد که می‌توان زمان بیشتری را برای این نوع از درس‌ها در نظر گرفت.

مسئله‌ای بعدی این است که دانش‌آموزی که قصد دارد در مدارس تیزهوشان تحصیل کند، باید برخی خصوصیت‌های فردی را داشته باشد. تمرکز بالا، قدرت یادگیری مناسب، حافظه‌ی قوی، توانایی استدلال، درک مناسب، کنجکاوی، دقت، منظم، قدرت بیان مناسب و خلاقیت، مهم‌ترین ویژگی‌های یک دانش‌آموز تیزهوش است که می‌توان با برنامه‌ریزی درست این ویژگی‌های را در محصل تقویت کرد. این یکی از مهم‌ترین روش های قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است.

از منابع کمک آموزشی برای اجرای بهتر برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان استفاده کنید

3.انتخاب منابع کمک آموزشی معتبر و مناسب

نقش منابع کمک آموزشی را در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان نمی‌توان کتمان کرد. محصلان برای داشتن عمکلرد بهتر در هنگام یادگیری، امتحانات و آزمون‌های مختلف نیاز به کتاب‌های و دیگر منابع کمک آموزشی دارند. این منابع به والدین و دانش‌آموز کمک می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند برنامه ریزی درسی هفتم تیزهوشان را اجرا کنند و درس خواندن برای محصل ساده‌تر شود.

خوشبختانه ناشرین بسیار خوبی در این حوزه فعال هستند. کافی است شما به عنوان والدین دانش‌آموز انتخاب مناسبی میان این امکانات آموزشی متنوع و گسترده داشته باشید. البته اگر فرزند شما معلم خصوصی دارد، بهتر است از او بخواهید تا متناسب با هر درس منبع معتبر را به شما معرفی کند یا از مشاوره تحصیلی در این زمنیه استفاده کنید.

استادبانک هم برای هموار کردن مسیر آموزشی دانش‌آموزان، امکانات مختلفی را آماده کرده است که گام‌به‌گام‌ها و نمونه سوالات امتحانی از پرکاربردترین و مفیدترین خدمات آموزشی این مجموعه هستند.

لینک دسترسی به سوالات تیزهوشان ششم به هفتم استادبانک

4.اهمیت درس ریاضی و توجه به آن در برنامه ریزی درسی هفتم تیزهوشان

برخی دروس در هر پایه‌ی تحصیلی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر درس‌ها دارند. اما ریاضی، وجه اشتراک همه‌ی مقاطع تحصیلی در هر موقعیتی از دوران تحصیل است.

عملکرد دانش‌آموز در درس ریاضی روی نتیجه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تاثیر زیادی دارد و والدین باید حساسیت بالایی هنگام زمان‌بندی این درس داشته باشند. مطمئن شوید که با توجه به سطح علمی فرزندتان در برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان، زمان کافی برای ریاضی تعیین کرده باشید.

معمولا به والدین توصیه می‌شود تا عملکرد محصل را در درس ریاضی بررسی به طور ماهانه بررسی کنند. بهتر است با معلم مدرسه یا معلم خصوصی ریاضی فرزندتان در ارتباط باشید تا آنالیز دقیق‌تری از شرایط فرزندتان در این درس به شما ارائه دهد.

5.روش مطالعه؛ درس خواندن با بهترین تکنیک

روش های مطالعه از کاربردی‌ترین نکاتی است که برای درس خواندن باید به آن توجه کرد. فرق نمی‌کند، شاگرد برای آزمون تیزهوشان آماده می‌شود یا داوطلب کنکور است. برای کسب بهترین نتایج در هر درسی نیاز است تا روش مطالعه مناسبی انتخاب شود.

کمتر دانش‌آموزی در پایه ششم به تکنیک درس خواندن یا چنین مسائلی دقت می‌کند، پس در این مرحله هم والدین باید هوشیار باشند و با کمک معلم خصوصی یا یک مشاور تحصیلی، روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف را تعیین کنند. این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که خانواده تصممیم دارند تا فرزندشان در خانه دروس را بخواند و از معلم خصوصی کمک نمی‌گیرند.

بنابراین به عنوان فرد حامی فررزندتان، یکی از مهم‌ترین وظایف شما تعیین روش مطالعه کاربردی با توجه به ساختار هر درس است. یادتان باشد برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان باید به بهترین شکل اجرا شود تا نتیجه‌ی درخشانی در پیش داشته باشد.

اهمیت استراحت و ورزش در برنامه ریزی درسی هفتم تیزهوشان

6.استراحت، ورزش و تفریح برای داشتن روحیه‌‌ی بالا

اگر کمی از فضا درس و مدرسه و آزمون فاصله بگیریم و به دانش‌آموز به عنوان یک فرد عادی در جامعه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که نیازهای بسیار مهمی در اطراف محصل وجود دارد. فرزند شما باید به خوبی استراحت کند و تغذیه مناسبی داشته باشد تا از نظر ذهنی در بهترین شرایط قرار بگیرد.

بالا بودن روحیه دانش‌آموز ارتباط مستقیمی با مفید بودن ساعات مطالعه و راندمان تحصیلی او دارد

از طرفی دیگر، حفظ روحیه‌ی دانش‌آموز بسیار مهم و حیاتی است. غیرممکن است که بچه‌ای با روحیه‌ی پایین بتواند خوب درس بخواند. نسبت به علایق دانش‌آموز حساس باشید و اجازه دهید زمانی در شبانه‌روز را به انجام کار یا تفریح مورد علاقه‌اش بپردازد. حتما، این مورد را هم در جدول برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان او وارد کنید. دیدن این بخش از برنامه برای بچه‌ها جذاب و انگیزه‌بخش است.

مسئله بعدی نیز، ورزش کردن و تحرک دانش‌آموز است. به طور کلی درس خواندن و شرکت در کلاس‌های مدرسه و جلسات تدریس خصوصی، فعالیت نشستنی و بدون حرکت است. فرزند شما برای داشتن ذهنی پویا و روح و روانی سالم باید ورزش کند و فعالیت فیزیکی کافی داشته باشد. توصیه می‌شود یا در کنار شما پیاده‌وری روزانه انجام دهد یا او را در کلاس‌های ورزشی نام‌نویسی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر اهمیت برنامه‌ریزی، مقاله برنامه ریزی درسی کلاس ششم مجله استادبانک را هم مطالعه کنید.

استادبانک با بهترین خدمات آموزشی، اجرای برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان را آسان کرده است

در این مقاله آموزش برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان را برای شما شرح دادیم. رعایت این نکات به والدین و دانش‌آموز کمک می‌کند تا در زمان اجرای بخش‌های مختلف جدول برنامه‌ریزی، فشار کمتری را احساس کنند و البته نتیجه‌ی دلخواه را به‌دست آورند.

احتمال دارد در طول سال تحصیلی منتهی به آزمون تیزهوشان، فرزند شما دچار افت تحصیلی یا مشکلات یادگیری مختلفی شود. در چنین وضعی بهترین تصمیم، کمک گرفتن از معلم خصوصی است که سایت استادبانک بهترین معلم تیزهوشان را با مناسب‌ترین قیمت در دسترس شما قرار می‌دهد.

البته، خدمات آموزشی دیگر استادبانک مانند: گام‌به‌گام کتاب‌های درسی، فایل نمونه سوالات امتحانی، مجموعه مقالات آمورشی و روش‌های مطالعه و اپلیکیشن استادبانک به طور رایگان در دسترس شما قرار دارد.

اگر برای انتخاب معلم خصوصی نیاز به راهنمایی دارید یا در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل، می‌توانید با شماره 91005343 – 021 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی استادبانک، آماده‌ پاسخگویی به شما کاربران عزیر است.

در برنامه‌ ریزی درسی ششم تیزهوشان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

در هنگام برنامه ریزی درسی ششم تیزهوشان باید چند نکته اساسی و مهم رعایت شود. تشخیص توانایی‌های دانش‌آموز، اهمیت دادن به دروس مهم‌تر و درنظر گرفتن ساعت استراحت و تفرح از مهم‌ترین نکات هستند.

آیا اجرا برنامه ریزی درسی هفتم تیزهوشان نیاز به امکانات آموزشی خاصی دارد؟

این مسئله بستگی به میزان توانایی و سطح علمی دانش‌آموز دارد. اما به‌طور کلی، استفاده از منابع کمک آموزشی و شرکت در جلسات تدریس خصوصی معلمان باتجربه، روند درس خواندن و موفقیت را برای محصل آسان‌تر می‌کنند.

بهترین راه‌ برای اجرای بهتر برنامه‌ریزی درسی چیست؟

نکته اول این است که در این سن و در پایه ششم، والدین نقش مهمی در رعایت چیدمان جدول برنامه‌ریزی دارند. بنابراین خانواده باید به طور جدی و با رویکرد مناسب در کنار فرزندش باشد. دومین مسئله هم این است که در صورت بروز مشکلات درسی از معلم خصوصی کمک بگیرید. داشتن معلم باکیفیت، درس خواندن را برای دانش‌آموز بسیار راحت‌تر می‌کند.