آموزش زبان

آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا + اگر قصد مهاجرت دارید، معتبرترین آزمون‌ زبان انگلیسی را بشناسید!

ملیحه فراهانی نویسنده
1995 1
04 مرداد 1401
آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا

مهاجرت به خارج از ایران این روزها بسیار باب شده است. خیلی از افراد با هدف یافتن شغل مناسب، تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و بهتر است بگوییم‌ با هدف زندگی بهتر، مهاجرت می‌کنند. اما تصمیم به مهاجرت در حرف راحت است و برای عملی کردن آن، فرد مهاجر مسیر طولانی و به نسبت سختی را پیش‌روی خود دارد. فرد مهاجر علاوه بر آماده کردن کردن مدارک لازم، وقت گرفتن برای مصاحبه با سفارت کشور مربوطه، باید در یکی از آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا نیز شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کند.

قبولی در آزمون‌های زبان برای مهاجرت و همچنین تسلط داشتن بر زبان انگلیسی و زبان کشور مقصد از مهم‌ترین مواردی است که افراد قبل از مهاجرت باید برای آن وقت بگذارند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این محتوا راجع به آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا صحبت کرده‌ایم. آگاهی از آزمون‌های زبان انگلیسی این کمک را به شما می‌کند تا با اطلاع از قوانین کشور و دانشگاه مورد نظر و شرایط برگزاری این آزمون‌ها، آمادگی خود را از طریق آموزش زبان و برنامه‌ریزی بالا ببرید.

رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

نقش مشاور تحصیلی در گرفتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی و مهاجرت به خارج از ایران

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، باید به مسائل مختلفی به طور همزمان فکر کنید. از تصمیم راجع یادگیری زبان انگلیسی و تلاش برای گرفتن مدرک بین‌المللی زبان تا بررسی کشور مقصد، هزینه‌های زندگی و شرایط مهاجرت، از مواردی است که به طور همزمان ذهن شما را درگیر کرده و موجب آشفتگی‌تان خواهد شد. برای قبولی در معتبرترین آزمون زبان انگلیسی نیاز به مطالعه هدفمند و برنامه‌ریزی صحیح دارید. همچنین برای حفظ آرامش در حل کردن تک تک چالش‌های مهاجرت نیز نیاز به همراهی یک فرد باتجربه و تحصیل‌کرده همچون مشاور تحصیلی خواهید داشت.

مشاور تحصیلی علاوه بر اینکه در تک تک مراحل مهاجرت در کنار شما بوده و با راهنمایی‌های لازم روحیه و انگیزه برطرف کردن چالش‌های پیش‌روی شما را می‌دهد، شرایط شما را نیز سنجیده و بهترین نقشه راه را برای یادگیری زبان انگلیسی با توجه به هدف شما از مهاجرت و محدودیت‌های‌‌تان نیز آماده می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی با یک مشاور تحصیلی مشورت نمایید.

آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا و آزمون‌های زبان برای مهاجرت را بشناسید!

آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا که برای اهداف مهاجرت و ادامه تحصیل برگزار می‌شوند، شامل آزمون‌های زیر هستند:

  • IELTS
  • TOEFL
  • آزمون GRE
  • PTE
  • آزمون دولینگو
  • CELPIP
  • آزمون‌های کمبریج (KET، PET،  FCE، CAE، CPE)
  • آزمون GMAT
  • آزمون آیلتس لایف اسکیلز
  • آزمون YLE

مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران با اهداف تحصیلی

  • MSRT
  • MCHE
  • TOLIMO

به دلیل اهمیت این آزمون‌ها و گرفتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی، در ادامه به توضیح هر کدام از این آزمون‌های زبان انگلیسی رایج در دنیا می‌پردازیم. اگر می‌خواهید آموزش زبان انگلیسی در خانه را به قصد مهاجرت شروع کنید، پس بهتر است قبل از هر اقدامی، راجع به این آزمون‌‌های بین‌المللی زبان انگلیسی بیشتر بدانید.

آزمون آیلتس چیست؟ معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در دنیا

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون‌ زبان انگلیسی در دنیا است. آیلتس، یکی از معروف‌ترین‌ آزمون‌های مهارت‌سنجی زبان و یکی از ‌آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا بوده که بیش از ۲ میلیون بار در سال در سراسر دنیا برگزار می‌شود و مورد قبول ۱۳۵ کشور دنیا است.

این آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی فرد را سنجیده و نمره آن از صفر تا ۹ است. تفاوت این آزمون با تافل در لهجه آن بوده که انگلیسی بریتانیایی است. برخلاف آزمون تافل که انگلیسی آمریکایی است. اغلب افراد این امتحان را آسان‌تر از تافل می‌دانند.

این آزمون در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود که نوع دوم آن برای اهداف مهاجرت بوده و آسان‌تر از نوع آکادمیک آن است. به دفعات این آزمون در موسسات مختلف در ایران برگزار می‌شود که به‌ طور میانگین سالانه ۵۰۰۰ نفر از ایران در آن شرکت می‌کنند.

آیلتس بیشتر به درد چه کشورهایی می‌خورد؟

آیلتس برای چه کشورهایی است؟ داشتن مدرک آیلتس جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی برای کار و تحصیل، می‌تواند آینده شغلی و تحصیلی آسان‌تری را رقم بزند. داشتن مدرک بین المللی زبان آیلتس برای مهاجرت تحصیلی و کاری به کشورهای کانادا، آمریکا، نیوزیلند، انگلستان، ایرلند و استرالیا، می‌توان شرایط ورود و پذیرش شما به این کشورها را آسان کند. جهت کسب نمره قبولی آزمون آیلتس و سایر مهارت‌های زبان انگلیسی می‌توانید از اساتید تدریس خصوصی زبان آیلتس استادبانک کمک بگیرید.

لینک دسترسی به معلم خصوصی IELTS

آزمون تافل چیست؟ یکی دیگر از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

معمولاً افرادی که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در آمریکا را دارند، آزمون تافل را انتخاب می‌کنند. این آزمون یکی دیگر از آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا بوده که دفتر اصلی آن در نیویورک است. برخلاف آیلتس که در انگلیس است. این آزمون به ترتیب از بخش‌های خواندن، شنیدار، گفتار و نوشتار تشکیل شده که هر بخش ۳۰ نمره و در مجموع ۱۲۰ نمره دارد. معمولاً برای رشته‌های فنی نمره ۹۰ به بالا و رشته‌های انسانی، ۱۰۰ به بالا مورد قبول است. این آزمون نیز در شهرهای مختلف ایران هر ماه برگزار می‌شود. این آزمون توسط مؤسسه ای‌تی‌اس (ETS) در دو نوع کاغذی(Pbt) و اینترنتی(Ibt) برگزار می‌شود و بیش از ۱۱۰۰۰ دانشگاه و موسسه در بیش از ۱۵۰ کشور آزمون تافل را معتبر می‌دانند.

رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

تافل برای چه کشورهایی مناسب است؟

تافل همانند آزمون آیلتس به دلیل اعتبار این آزمون در اکثر کشورهای دنیا مورد پذیرش است. همانند آیلتس برای کشور‌ امریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اکثر کشورهای اروپایی، آزمون بسیار مناسبی است. جهت کسب آمادگی در مهارت‌های پاسخ‌گویی به سوالات تافل می‌توانید از بهترین اساتید تدریس خصوصی تافل استادبانک بهره ببرید.

لینک دسترسی به معلم خصوصی TOEFL

آزمون GRE چیست؟ برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا و کانادا در مقاطع بالاتر تحصیل

دانشگاه‌های آمریکا و کانادا علاوه بر آزمون تافل یا آیلتس، این آزمون را نیز از ملزمات تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی قرار داده‌اند.

این آزمون بیشتر مهارت استنتاج و درک افراد را می‌سنجد. دو نوع جنرال و سابجکت وجود دارد که در نوع دوم دانش تخصصی مثل شیمی، فیزیک، ریاضی و غیره سنجیده می‌شود. در نوع جنرال، مهارت زبانی و دانش اولیه ریاضی فرد سنجیده خواهد شد. نوع جنرال جی آر ای بیشتر مورد استقبال ایرانی‌ها است.

در این آزمون ابتدا مهارت نوشتاری شما در دو بخش سنجیده شده که نمره آن از ۱ تا ۶ است. نمره میانگین ایرانی‌ها ۲.۸ است. در بخش بعدی سوالات چهارگزینه‌ای از دانش لغات آکادمیک و مهارت درک مطلب و نتیجه‌گیری افراد سنجیده می‌شود. در بخش آخر نیز سوالات ریاضی، هندسه و احتمال به صورت چهارگزینه‌ای ارائه می‌شود. دانش ریاضی ابتدایی در حد دوم دبیرستان برای این بخش کافیست. نمره این دو بخش از آزمون از ۱۳۰ تا ۱۷۰ است که ایرانی‌ها میانگین ۱۴۸ را در دنیا دارند.

این آزمون به صورت کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی برگزار می‌شود. نوع کاغذی آن چند سالی است که جای خود را به نوع کامپیوتری داده و در ایران سازمان سنجش و موسسات دیگری آن را برگزار می‌کنند. به زودی نوع اینترنتی آن هم در ایران برگزار خواهد شد.

لینک دسترسی به معلم خصوصی GRE

آزمون PTE چیست؟ ناشناخته در ایران اما جزو رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

آزمون PTE لانگمن که در سه سطح آکادمیک، جنرال و نوجوانان طرح‌ریزی شده است به زودی به محبوبیت تافل و آیلتس خواهد رسید.

این آزمون توسط موسسه پیرسون در انگلستان برگزار شده و در این آزمون هر ۴ مهارت زبانی سنجیده می‌شود. در بخش اول مهارت گفتار و نوشتار به صورت تعاملی (Interactive)، که از نقاط مثبت و متفاوت این آزمون نسبت به تافل و آیلتس نیز بوده، در ۶ قسمت سنجیده می‌شود.

در بخش دوم آزمون، مهارت خواندن ممتحن با سوالات متفاوت سنجیده خواهد شد. سوالات درک مطلب به صورت چهار گزینه‌ای، پر کردن جای خالی، وصل کردن و غیره ارائه می‌شود.

در بخش سوم و نهایی آزمون نیز به صورت‌های مختلف، مهارت شنیداری شما محک می‌خورد. این آزمون حدود۳ ساعت طول می‌کشد. نمره شما در این آزمون، از ۱۰ تا ۹۰ محاسبه خواهد شد. نمره مورد قبول از ۵۰ تا ۷۰ متناوب است. این آزمون جایگزین مناسبی برای آیلتس به شمار می‌رود اما باز هم محبوبیت آیلتس را در بین زبان‌آموزان ندارد.

این آزمون هم اکنون در ایران برگزار نمی‌شود و در کشورهای همسایه مثل عراق، ترکیه، دبی مرکز دارد. اطلاعات مراکز امتحان را از سایت این آزمون به آدرس www.pearsonpte.com می‌توان دریافت کرد. همچنین لیست دانشگاه‌ها و کشورهای که این آزمون را به رسمیت می‌شمارند نیز در وب سایت آن موجود است.

در حال حاضر بیشترین متقاضیان این آزمون در ایران را افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا و یا تحصیل در رشته‌های پزشکی، پرستاری یا حسابداری در این کشور را داشته، تشکیل می دهند.

آزمون دولینگو، شرط لازم برای ورود به برخی از برترین دانشگاه‌های دنیا

آزمون دولینگو یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر است که میزان مهارت زبان انگلیسی فرد را سنجش می‌کند. بیش از ۵۰۰ کالج و دانشگاه‌ معتبر دنیا، داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo) را شرط ورود و پذیرش قرار داده است. برای مثال برای تحصیل در بهترین رشته‌های انسانی برای مهاجرت در دانشگاه‌های نظیر FDU ,Duke ,UCLA ,Columbia ,NYU ,Yale، نیاز به کسب مدرک این آزمون دارید.

رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

آزمون CELPIP، ضروری از جهت گرفتن اقامت دائم در کانادا

آزمون سلپیپ مخفف این عبارت طولانی (Canadian English Language Proficiency Index Program) است و بیشتر مناسب افرادی بوده که می‌خواهند اقامت دائم کانادا را بگیرند.

دو نسخه از آزمون CELPIP وجود دارد:

  • CELPIP-General test
  • CELPIP-General LS test

آزمون عمومی CELPIP دارای چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و آزمون CELPIP-General LS دارای دو بخش گوش دادن و صحبت کردن است. نمرات آزمون CELPIP با معیارهای زبان کانادایی (CLB) سطوح ۳ تا ۱۲ تراز شده است. زمان برگزاری این آزمون حدوداً ۳ ساعت است.

آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج

آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج از آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا هستند که شامل ۵ سطح مختلف نظیر آزمون‌های (KET، PET،  FCE، CAE، CPE) بوده که توسط بیش از ۲۵۰۰۰ دانشگاه و دولت‌های سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. این آزمون‌ها در ۵ سطح مختلف با حالت قبولی یا ردی طبق دسته‌بندی CEFR تهیه و برگزار می‌شوند که به شرح زیر است:

آزمون KET

آزمون انگلیسی KET که با نامA2 Key در دنیا شناخته می‌شود، برای دانش‌آموزان سنین مدرسه و فراگیران بزرگسال آموزش عمومی و عالی برگزار می‌شود. این آزمون به طور دقیق مهارت‌های زیر را در افراد می‌سنجد:

  • از عبارات و اصطلاحات پایه‌ای زبان استفاده کرده و آن‌ها را درک کنند
  • انگلیسی نوشتاری ساده را بتوانند درک کنند
  • خود را معرفی کرده و سوالات ساده راجع به خود را پاسخ دهند
  • با انگلیسی زبانان و افراد بومی و محلی بتوانند در سطوح مبتدی ارتباط برقرار کنند.

آزمون PET

آزمون PET  تخصصی‌تر از آزمون KET  است و برای زبان‌آموزانی مناسب بوده که در زبان انگلیسی به سطح قابل پیشرفتی رسیده باشند. این آزمون در دو سطح بزرگسالان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به طور دقیق به صورت زیر است:

B1 مقدماتی: طراحی شده برای زبان آموزان بزرگسال که مدارک زبان انگلیسی کمبریج را برای تحصیلات عمومی و عالی لازم دارند.

B1 مقدماتی برای مدارس: طراحی شده برای دانش‌آموزان سنین مدرسه برای سنجش انواع مهارت‌های زبان انگلیسی‌ آن‌ها

آزمون FCE

آزمونی است که دانش زبانی غیر انگلیسی زبانان را در سطح فوق متوسط (B2) ارزیابی می‌کند.  این آزمون در واقع بررسی می‌کند که زبان‌آموزان غیر انگلیسی، مهارت‌های زبانی مورد نیاز را برای برقراری ارتباط مطمئن در محیط انگلیسی زبان دارند. این آزمون با نام B2 First شناخته شده است و در دو سطح بزرگسال و دانش‌‌آموزان مدرسه برای مقاصد شغلی و تحصیلی برگزار می‌شود.

آزمون CAE

آزمون CAE، آزمون مهارت سنجی با عنوان  C1 Advanced است که در دنیا برای بررسی سطح پیشرفته زبان‌آموزان به کار برده می‌شود. این آزمون برای زبان آموزانی که برای دانشگاه یا زندگی حرفه‌ای آماده می‌شوند، طراحی شده است. این آزمون با اهداف کار، تحصیل و مهاجرت برگزار می‌شود. این آزمون در سطح جهانی در بیش از ۶۰۰۰ موسسه اعتبار داشته که نشان می‌دهد زبان‌آموز در سطح بالایی از مهارت‌های زبان انگلیسی در زمینه‌های مختلف رسیده است.

آزمون CPE

آزمون CPE  در بالاترین سطح زبان با نام C2 Proficiency شناخته می‌شود. C2 نشان‌دهنده بالاترین سطحی است که یک زبان‌آموز می‌تواند به آن برسد و در حد استثنایی زبان قرار دارد. به طور معمول دانش‌آموختگان این سطح از زبان، صلاحیت‌های لازم را برای مطالعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی، هدایت پروژه‌های تحقیقاتی سطح بالا و سمینارهای دانشگاهی دارند و می‌توانند در سطوح بالای مدیریتی و هیات مدیره در تجارت بین‌المللی فعالیت کنند. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور پذیرش، C2 Proficiency را می‌پذیرند.

آزمون GMAT، آزمونی رایج در ایران و در دنیا 

آزمون GMAT، مخفف عبارت (GMAT The Graduate Management Admission) است که در دنیا و در داخل ایران برای سنجش برخی از مهارت‌های مدیریتی در سطح تحصیلات تکمیلی دانش‌آموختگان و داوطلبان ورود به دوره ارشد MBA، امور مالی و حسابداری استفاده می‌شود. آزمون جی‌مت شامل انواع تست هوش بوده که برای ارزیابی برخی مهارت‌های تحلیلی، نوشتاری، کمی، زبانی و خواندن به زبان انگلیسی طراحی شده است. این آزمون به دلیل اینکه در کنکور ارشد رشته‌‌هایی نظیر MBA برگزار می‌شود، می‌توان آن را در دسته بندی آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران نیز قرار داد.

رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای مهاجرت به انگلستان

آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) مخصوص زبان‌آموزان و داوطلبانی است که قصد مهاجرت و دریافت اقامت کشور انگلستان را دارند. این فراد اگر بخواهند در آزمونی به مراتب ساده‌تر از آزمون آیلتس شرکت کرده، می‌توانند این آزمون را انتخاب کنند. البته برای یادگیری و آمادگی در آزمون آیلتس، منابع یادگیری آیلتس بسیار است اما به دلیل دشوار بودن سوالات این آزمون، خیلی از افراد برای مهاجرت آزمون آیلتس لایف اسکیلز را انتخاب می‌کنند.

بعضی از موضوعات رایج در مهارت گفتار (Speaking) آیلتس لایف اسکیلز، علاقه مندی‌ها، آموزش، مشکلات اجتماعی، اوقات فراغت، وسایل نقلیه و خانواده هستند. می‌توانید برای تسلط در بخش (Speaking) و سایر مهارت‌های مکالمه زبان انگلیسی خود به استادبانک و اساتید تدریس خصوصی زبان مکالمه این مجموعه مراجعه کنید.

لینک دسترسی به کلاس معلم خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

آزمون YLE، سنجشی مناسب برای مهارت‌های زبان کودکان

آزمون  YLE برای سنجش مهارت‌های زبان کودکان نظیر مهارت‌های گفت و شنود، درک مطلب و نگارش طراحی شده است. ماهیت و ساختار این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که یادگیری را برای کودکان لذت‌بخش کرده و آن‌ها را برای گرفتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی در سطوح‌ بالاتر ترغیب می‌کند. کودکان در سه سطح  Starters ،Movers ،Flyers می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران که رایج هستند

آزمون MCHE یا MSRT چیست؟

MSRT نام جدیدی است که وزارت علوم به آزمون قبلی MCHE داده است، بدون اینکه ساختار آن تغییری کرده باشد. همانند آزمون دانشگاه آزاد برای دانشجویانی است که در مقطع دکترا در دانشگاه‌های دولتی و پردیس‌ها مشغول تحصیل هستند.

این آزمون از بخش‌های ساختار (گرامر) ۳۰ سوال، در بخش شنیداری ۳۰ سوال، و درک مطلب و لغات نیز ۴۰ سوال، تشکیل می‌شود. بر خلاف EPT در این آزمون مهارت شنیداری افراد نیز سنجیده می‌شود. هر سال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در ایران متقاضی ورود به مقطع دکترا هستند و لزوماً این آزمون را پیشٰ‌رو دارند. ساختار امتحان همانند آزمون تافل کاغذی است که دیگر برگزار نمی‌شود. این آزمون ۷۵ دقیقه زمان دارد و نمره مورد قبول آن بسته به دانشگاه ۵۰ به بالا است.

آزمون TOLIMO چیست؟ از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران

تولیمو مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization است و توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می‌شود.

این آزمون بر خلاف دیگر آزمون‌هایی که برای اهداف تحصیل در ایران هستند، هر چهار مهارت زبانی را می‌سنجد. از مجموع ۱۴۰ سوال چهار گزینه‌ای، ۱ سوال نوشتاری به مدت ۳۰ دقیقه، ۴۰ سوال ساختار یا گرامر به مدت ۳۰ دقیقه، ۵۰ سوال درک مطلب به مدت ۵۵ دقیقه و ۵۰ سوال درک مطلب شفاهی به مدت ۳۵ دقیقه وجود دارد.

نمره آزمون در بازه ۳۱۰ تا ۶۷۷ است که نمره بالای ۶۰۰ عالی، ۵۲۰ خوب و ۴۸۰ متوسط و کمتر از آن ضعیف محسوب می‌شود. بخش نوشتاری آزمون نمره‌ای جداگانه بین ۱ تا ۶ دارد. توضیحات تکمیلی را می‌توانید از سایت سازمان سنجش کشور بخوانید. برای موفقیت در این آزمون و سایر آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا و در ایران می‌توانید از معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید.

معلم خصوصی زبان انگلیسی با دانش تخصصی خود در زبان، با تجربه خود در زمینه تدریس دروس و سطوح مختلف زبان انگلیسی، می‌تواند سریع‌ترین و زودبازده‌ترین روش یادگیری زبان و آمادگی در آزمون‌های مهم و حساس باشد.

رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا

آزمون EPT چیست؟ از آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران

EPT مخفف کلمه English Proficiency Test است که توسط دانشگاه آزاد برگزار می‌شود. کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه را دارند، در صورت نداشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی، باید در این آزمون شرکت کنند. از اردیبهشت ۹۲ این آزمون هر ماه برگزار می‌شود. در این آزمون تنها مهارت نوشتار و دامنه لغت افراد سنجیده شده و بخش شنیداری یا گفتاری را ندارد. از مجموع ۱۰۰ سوال، ۳۰ سوال درک مطلب، ۳۵ سوال لغت و ۳۵ سوال گرامر وجود دارد. نمره آزمون از ۱۰۰ محاسبه شده که عدد 50، نمره مورد قبول دانشگاه آزاد اسلامی است.

مراجعه به استادبانک برای گرفتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی

هر زبا‌ن‌آموزی برای یک هدف مشخص شروع به مطالعه زبان انگلیسی می‌کند. این مطالعه می‌تواند در سطح یادگیری زبان انگلیسی از صفر باشد یا در سطوح پیشرفته زبان برای مهاجرت، در هر صورت برای یادگیری زبان با هر هدفی می‌توانید به بخش اساتید تدریس خصوصی زبان استادبانک مراجعه کنید.

برای گرفتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی و کسب آمادگی در رایج‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا، برای شرکت در دوره‌های آزمون‌های زبان انگلیسی در ایران، برای تقویت مکالمه و (Speaking)  زبان خود یا برای آمادگی در آزمون‌های مصاحبه‌ای شرکت‌ها همگی نیاز به معلم خصوصی دارید که در سریع‌ترین زمان شما را به اهداف‌تان برساند.

بنابراین با کلیک روی لینک سایت تدریس خصوصی استادبانک و ورود به بخش اساتید تدریس خصوصی زبان می‌توانید اولین قدم را برای رسیدن به اهداف خود از یادگیری زبان بردارید. همچنین اگر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید، می‌توانید ثبت درخواست معلم خصوصی را با کمک تیم پشتیبانی استادبانک به راحتی انجام دهید.

آزمون‌های رایج زبان انگلیسی در دنیا شامل چه آزمون‌هایی است؟
  • IELTS
  • TOEFL
  • آزمون GRE
  • PTE
  • آزمون دولینگو
  • CELPIP
  • آزمون‌های کمبریج (KET، PET،  FCE، CAE، CPE)
  • آزمون GMAT
  • آزمون آیلتس لایف اسکیلز
  • آزمون YLE
آزمون تافل برای چه کشورهایی مناسب است؟

آزمون تافل همانند آزمون آیلتس برای کشور‌ آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و اکثر کشورهای اروپایی، آزمون بسیار مناسبی است.

کسب مدرک آزمون دولینگو برای چه دانشگاه‌هایی در دنیا ضروری است؟

دانشگاه‌های معتبری نظیر FDU ,Duke ,UCLA ,Columbia ,NYU ,Yal نیاز است.

آزمون آیلتس لایف اسکیلز چه تفاوتی با آیلتس دارد؟

آزمون آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) مخصوص زبان‌آموزان و داوطلبانی است که قصد مهاجرت و دریافت اقامت کشور انگلستان را دارند. به دلیل اینکه ساده‌تر از آزمون آیلتس بوده، برای افرادی که با دشواری کمتری قصد مهاجرت به انگلیس را با مدرک زبان داشته، مناسب‌تر است.